Prodeje hybridů nadále rostou: Už si je oblíbili i taxikáři. Co na nich vidí?

ACE  |  14. 02. 2019 17:06

Co na nich vidí? Tak spíš by měla padnout otázka proč to některým tak dlouho trvalo.

Odpovědět  |   | 
Thomas Fuk  |  14. 02. 2019 21:39

No, je legrační vidět taxikáře, jak se marně snaží narvat obyčejný cestovní kufr do zavazadlového prostoru Priusu. Po deseti minutách to obvykle vzdá a narve ho na sedadlo spolujezdce...

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 02. 2019 08:33

Rozumnej taxikář-sci-fi si vezme aurise http://www.auto.cz/test-toyota-auris-touring... ... ,ale někdo může jezdit i cigem

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 08:57

Ve Vídni ty taxíky jsou snad všechny hybridy, většinou Auris kombi, ale taky Prius. Takže až takový problém s tím kufrem to zřejmě nebude, že?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 02. 2019 13:37

Uz pred piatimi rokme v Rime bolo zlozite najst iny taxik nez hybridnu Toyotu - do Yarisov az po Prius+.

Odpovědět  |   | 
Jano  |  14. 02. 2019 17:08

Takze taxikárovi hybrid ušetrí po 3 rokoch 300€.

To bude nájazd tak 200000 km.

Tak to je fakt výhodné.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  14. 02. 2019 17:37

Hybridy su "alternativa" ku dieslom:- pri novom aute su cenovo porovnatelne, vid. maly rozdiel v nakladoch- pri starsich autach su spolahlivejsieZasadny rozdiel je v emisiach a komforte:- emisie NOx/castice idu k nule - komfort pre taxikara, napr. leto/zima ma 20st. v aute bez toho aby mal pri stati zapnuty spalovak (klima/kurenie bezi z baterie), nesmrdi a neobtazuje okolie, automaticka prevodovka, atd.

Odpovědět  |   | 
Jo  |  14. 02. 2019 19:28

klima/kurenie bezi z baterie? JOKE dne! V tom krámu je zima i když to jede...

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  14. 02. 2019 22:57

"V tom krámu je zima i když to jede" ... typicke pre diesel v zime po starteTeraz su teploty okolo nuly, postav sa niekde k hybridnemu taxiku, 15-30 min. neuvidis z vyfuku ziaden dym (aj ked klima bezi na 21st.), potom sa na 1-2min zapne spalovak, aby dobil hybridnu bateriu a cyklus sa opakuje.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 08:56

Nesmysl. Mám hybridní vůz a předtím jsem měl diesel, takže mohu srovnávat. Samozřejmě, že ani jeden netopí okamžitě po nastartování, ale pro tepelnou pohodu na počátku jsou dobré vyhřívané sedačky a volant. Pokud vezmu mou cestu do práce, tak je to cca. 10 minut, ten diesel zažal topit, když už jsem byl skoro v práci, hybrid topítak v půli cesty. A rozhodně v tom zima není, když to jede.Zkus si to auto nebo se alespoň zeptej někoho, kdo to auto má, jinak jsi tady za debila

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  15. 02. 2019 00:55

Hybridy spolehlivé zatím jsou. Nezačal je totiž ještě vyrábět VW

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 02. 2019 13:54

On je vyráběl, ale jakmile stát zrušil podporu tak přestal. Nebo to možná bylo tím, že ač hybrid tak přestal splňovat emise, teď už nevím.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 02. 2019 18:01

10 aut=100 000, 50 aut= 500 000 Kč , zdá se ti to málo?Stačí se podívat na velkoměsta jako Vídeň, Berlín, Hannover ....

Odpovědět  |   | 
Jo  |  14. 02. 2019 19:14

1 auto za 3 roky 10.000,- = 277kč měsíčně a to se ti zdá hodně? To je 9Kč denně HA HA HA to fakt NE!

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  14. 02. 2019 20:33

Tak ja nevim bud jsi blbý a nebo blbější 🙂
Dinosauři začínají pomalu vymírat, takže je to otázka času.
Jinak se tu rozepisovat o kolik a proč je levnější provoz snad ani nemá smysl....je to tím že jsi blbější srry
Tak běž podporovat nenasytné korýtka diesel automobilek,Ti se snaží ždímat co to jde než to nepůjde

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 02. 2019 20:59

Jako majitel flotily by ses na to asi díval jinak. Příklad - máme na firmě 24 náklaďáků. A šéfovi rozhodně není jedno,jestli mu každý týden natankujeme každý cca 700 litrů po 1,114,nebo 1,144 €/litr. Na tom množství se to projeví. A za rok to je cca 25000€! Takhle počítají obchodníci.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 02. 2019 09:25

Tahle castka je hlavne na urovni chyby... neznatelne drobne.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  16. 02. 2019 13:49

Kup si Dacii sandero kombi a ušetříš 600 000 Kč už při nákupu.
Když budeš od koupě jezdit do neznačkového servisu cožmůžeša na záruku ti nesmí sáhnout ta k ušetříš další titisíce.
A za 5 let ažto budeš prodávat ušetříšdalší statisíce. Jelikož to auto má minimální ztrátu hodnoty.

Spotřeba 4-5litrů náklady olej benzín pneu. Nic víc Sandero nepotřebuje a topí hned.

Odpovědět  |   | 
KLD  |  14. 02. 2019 19:34

Kecy v kleci, v Praze jich jezdí úplné minimum, taxikáři nejsou úplní blbci.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  14. 02. 2019 20:59

Opravdu?

Odpovědět  |   | 
KLD  |  14. 02. 2019 21:19

Opravdu. Bydlím a pracuji v Praze, když se budu hodinu pohybovat po centru a sledovat taxíky, tak těch hybridních napočítám minimum.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 02. 2019 22:07

Koho zajima Praha potazmo Cesko? S nasim starym, vukuchanym, stocenym vozovym parkem a posedlosti kadrovat spolecenske postaveni podle vykonu/ceny vlastneneho vozu.

Odpovědět  |   | 
KLD  |  14. 02. 2019 22:38

1. Článek je o situaci u nás.2. Nevšiml jsem si, že by drožkaři nebo hotelové služby v Praze jezdili starými a vykuchanými auty, naopak jsou to všechno vesměs nová auta, většinou na leasing.3. Auto jako společenský status funguje všude, v ČR stejně jako třeba v Rakousku nebo Německu.

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  16. 02. 2019 13:54

Pražské taxikáře by měl magistrát zrušit a provozovat to pod vlastní značkou a firmou. Jako v NewYorku. Co půl roku STK, Medaile, platba bezhotovostně terminálem, oddělený prostor cestující/řidič, stáří vozu min 5 let, zkoužky řidičů vstupní i každý rok, jednotná barva jednotný polep vozidel atd.

Tyhle veksláky v Praze zrušit a odejmout licence. Chudáci turisti i pražáci.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 02. 2019 14:02

Přesně tu verbež dročkařskou poslat zpátky do jeskyň ať zase žerou kamení.

Odpovědět  |   | 
emise resi jen blbec  |  14. 02. 2019 21:24

koho emise zajimaji, dulezitejsi jsou naklady na provoz a opravy nez emise. nakladni lode a letadla jich produkuji vice a zadne poplatky se za ne ani neplati

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  14. 02. 2019 21:44

Emise osobáků jsou úplně marginální, ale Evropa si kvůli nim zdevastuje vlastní automobilový průmysl.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  14. 02. 2019 22:09

Jaky automobilovy prumysl? I roky pred DGate se prodavaly predevsim 'Nokie', tzn. stare modely s novym krytem a vyssim fw. Po tom se fakt muze styskat jen uchylum

Odpovědět  |   | 
Michal  |  14. 02. 2019 22:36

tobe asi nedochazi, ze autoprumysl neni jen prodejna v sousedstvi a tajemne vedeni v cizine. Ta provazanost je tak rozsahla, ze skutecny krach vw group (a tim nemyslim, ze ho nekdo koupi) bys pocitil i jako cyklista...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 02. 2019 13:58

Šmarjá, nevyšší čas aby už krachly.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  14. 02. 2019 22:43

Letadla produkují více? Hm, přepočtená spotřeba letadla je TŘI litry na sto kilometrů a osobu. Neznám moc aut s reálnou spotřebou tří litrů. Nákladní loď spotřebuje asi 250 tun paliva za den, což při nákladu (třeba) 190000 tun dělá něco přes litr na tunu a den při 35 km/h. Fakt máš pocit, že jsou ta auta tak výhodná?

Odpovědět  |   | 
Fuj fuj  |  14. 02. 2019 22:51

Idiote! Bavíme se o emisích, ne o spotřebě. Vůz s euro 6d-temp a spotřebou 10l ná nižší emise, než metuzalém se spotřebou 7l. Ale to ti zapomněli do časopisu připsat. Takže si raději kupuj Mateřídoušku.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  15. 02. 2019 09:18

Vážne? Ide o to aké emisie: CO2? - ani omylom - tie sú závislé iba na množstve spotrebovaného paliva. Nespálené častice? Ako ktoré motory - benzínový matuzalem má kupodivu menšie množstvo sadzí než nový priamovstrekový zázrak - preto im museli naordinovať filtre. NOX? tam máš asi pravdu.

Odpovědět  |   | 
Fuj fuj  |  15. 02. 2019 13:57

Zaměnil jsi počet částí a jejich celkovou hmotnost. Nové motory mají lepší spalování, tudíž mají větší množství malých částic. Ale celkový "objem" je menší.

Odpovědět  |   | 
Lovap  |  16. 02. 2019 12:43

Nie. Píšem o benzínoch - nepriame vstrekovanie paliva takmer neprodukuje nespálené častice. Priame vstrekovanie ich produkuje spústu. Ide o to, že neexistuje možnosť ako dokonale rozptýliť palivo, ktoré je vstrekované priamo do valca. Takže sa tam vyskytujú doslova pomerne veľké kvapôčky paliva, ktoré nemajú šancu byť dokonalo spálené - takže vznikajú sadze. Pri vstrekovaní do nasávacieho potrubia sa o dokonalé rozptýlenie paliva postará masívny vzduchový vír, ktorý sa tam vytvára, takže do valca už ide pomerne homogénna zmes paliva so vzduchom. Práve preto nepriamovstrekové motory nemajú problém s časticami (sadzami), kdežto motory s priamym vstrekovaním áno. O CO2 som už písal - ide o to, že CO2 je prosto uložené v palivu - koľko ho spotrebuješ - toľko ho vypustíš. Takže nie - moderný motor so spotrebou 10l má väčšie emisie CO2 ako starý krumpel so 7l spotrebou. Jediná časť, kde môžeš mať pravdu sú zlúčeniny dusíka.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 02. 2019 09:42

Neučili tě slušnému chování, ty jeskynní špíno?Neučili tě, že emise jsou přímo závislé na spotřebě?Ne, tebe nic neučili, pochybuju, že takový odpad vůbec vyšel základku.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  15. 02. 2019 09:27

1)AZ tri litry2)...prepocteno na kapacitu, ja mam auto, ktere ma pri stejnem druhu vypoctu pod litr na sto.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  15. 02. 2019 09:44

Tři litry jsou "industry average". Jsou letadla, která létají pod dva litry, naproti tomu jsou monstra typu A380 a B747, která se šplhají ke čtyřem i přes svou obří kapacitu.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  15. 02. 2019 09:27

Vy jste odborník na leteckou dopravu? Letecká doprava se v Evropě podílí na produkci CO2 asi 3 %, silniční doprava má 94 %: https://climatepolicyinfohub.eu/are-transport-emissions-m... ... A že se v letecké dopravě nic neplatí, je nesmysl. Letečtí dopravci jsou od r. 2012 zapojeni do systému obchodování s emisními povolenkami které se stále zpřísňují (1 tuna CO2 = 1 povolenka, 20 EUR za povolenku x 160 milionů tun CO2 ročně). To znamená, že letecké společnosti v EU zaplatí každý rok přes 3 miliardy EUR za emise. Takže Vaše tvrzení, že nic neplatí, je nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Jaroslav  |  14. 02. 2019 23:08

Ja hybdida mam a jsem s nim nad miru spokojen. Spotreba po Praze je kolem 3,5 litru, nekdy i min a klimatizece jede i bez zapnuteho spalovaciho motoru. Pri topeni se spalovak zapina na chvilku.

Odpovědět  |   | 
Fuj fuj  |  14. 02. 2019 23:29

A co baterka? Na kolik % původní kapacity jsi ji měl při posledním měření v servisu? Neškodí ji příliš zima?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 09:03

Taky mám hybrida a záruka na baterku i celý hybridní systém je 10 let, pokud se dělá pravidelná kontrola. Ten můj má 6 let, najeto 270 tisíc a na poslední prohlídce je výsledek, že baterka a celý hybridní systém OK. Na kolik se zmenšila kapacita, netuším. Co se týče zimy, tak elektro pohon se zapíná později než za teplejšího počasí, takže to má vliv na spotřebu.

Odpovědět  |   | 
Fuj fuj  |  15. 02. 2019 14:24

dík

Odpovědět  |   | 
kluc  |  15. 02. 2019 07:03

Pár kiláků po Praze za 3,5 a pak už jako benzińák za 7l. V průměru o dost víc než s dieslem.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  15. 02. 2019 08:16
Joe Doe  |  15. 02. 2019 13:44

Blahoslaveni chudobni duchom....

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 13:59

Já mám s hybridem stejnou spotřebu jako s dieselem a to jezdím velkou většinu po dálnici a k tomu něco málo město. Obě auta jsou vyšší střední, hybrid je výkonnější a živější.

Odpovědět  |   | 
PETRAS  |  15. 02. 2019 16:34

Záleží na tom, jakého hybrida myslíš..PHEV je třeba nabíjet ale fullhybrid se dobíjí za jízdy neustále sám, takže spotřeba 3,5 l po městě naprosto sedí.Ve fullhybridu jezdím. Dříve než něco hodnotím,tak si to nejdříve vyzkouším.Jinak je to jedna paní povídala.

Odpovědět  |   | 
Lukas-e30  |  15. 02. 2019 03:57

Flotily mozna, ale bezny taxikar ma rozum a hybrid ho nelaka....

V praze to zkouseli a dopadli neslavne....

Jo az hybrid v pohode ujede 100km v prazskem provozu a na benzin pojede za 6, tak to opravdu bude mit ekonomickej smysl, do te doby ne.

Odpovědět  |   | 
Jméno  |  15. 02. 2019 04:40

No neřekl bych, že typická dieselová Octavie jezdí za těch šest a pokud ano, ten Prius či Auris by to zvládly taky, pokud by 95% cesty nebyla dálnice. Zvláštní, že u nás v MS kraji vídám převážně nové Fabie na LPG nebo starší Octavie taky na LPG. CNG Octavie jsou taky sem tam vidět v Ostravě a hlavně v Olomouci, kde se jim očividně daří, když je furt přikupují.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  15. 02. 2019 08:48

neviem ako v CR ale od Vas na vychod to tu nemame este take rozsiahle s elektrickymi dobijacimi stanicami/ stojanmi. A nechce sa mi verit ze by nejaka velka taxisluzba dokazala kompletne vymenit vozovy park aktualny diesel/benzin/lpg vozidla za hybrid ci plne elektricke. Jednak kvoli dojazdu a za dalsie ci by dokazala rychlo nabijat svoje auta. Navyse za elektrinu sa plati a zrovna to nie je lacna zalezitost nabijanie elektro auta, Jedine ekologicka, az kym sa nedostaneme na zdroj elektrickej energie a vyroby baterii vo vozidle. ehm a EKO dostava na frak! Hybrid si neviem predstavit prevadzkovat napr plne na elektricky pohon z centra BA na letisko, to by mu vydalo tam a moze ist uz len na "ropu"... kombinovane ano. Ale napr ciste elektricky pohon u nas nema zmysel, zonacia tu stale nie je ako maju napr v Londyne ci Parizi atd... Ja napr nechapem toho majstra taxikara v nasom 80.tis. meste si kupil elektricku Konu. Nedavno som videl test, auto ma slusny dojazd, ale podla mna je to skoda takeho auta na take ucely. Za dalsie dobijanie a ci mu tych 400km dojazdu postacuje na dennu prevadzku by som chcel vediet.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 09:06

Pokud má veměstě rychlonabíječku, tak nabije do hodiny, to je docela v pohodě, ne? Ale těch 400-500 km ve městě ta Kona dá, takže na jeden den by to mohlo stačit a v noci pomalu nabít v garáži doma, za levno.Jinak, pokud si taxislužba koupí flotilu EV, tak by si měli koupit i vlastní nabíječku, jinak je to nesmysl.

Odpovědět  |   | 
emkejx  |  15. 02. 2019 09:20

no prave ze rychlonabijacka je u nas v meste problem. Pokial viem mame tu jednu v obchodnom centre, resp dve, ale ci obe su rychlonabijacky neviem. A co je to dve pre take mesto, ked este aj "turisti" tu chodia, teslaci, leafaci (priusaci u nas asi vymreli) a ti tiez dobijaju.... Navyse mesto ked zriadilo stojan na nabijanie ktory bol verejne dostupny tak na nom vacsinou parkovali vselijake auta len nie EV... taky bol efektivny a uz pred casom ho stihol osud, ze bol odstraneny, preco nerozumiem ked takych aut pribuda. Napr si myslim ze aj supermarkety by mohli/ mali na svojich parkoviskach vyhradit miesto a umiestnit dobijacie stanice (min. ti najvacsi hraci na trhu). Inak u nas plati na hybridy a EV dotacia od statu - 5000€ pri kupe takeho vozidla. Ale ked auto stoji 35000 - 5000 = 30000, podnikatel bez dane to ma za 24000€. Stale je to dost. Za to mas jazdeny aktualny Superb v kombiku v dizli a vozis pohodlne nie len pasazierov ale aj ich obyvacku v kufri

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 09:36

Tak potom jedině tak, že mu ten dojezd stačí na celý den... ve městě průmerka tak 40 km/h, to má min. na 10 hodin. Tak se ho zeptejte

Odpovědět  |   | 
tom  |  15. 02. 2019 09:08

Nejak nechápu tu histerii priznvcu/odpurcu dieselu. Proste hybrid je do mesta a na krátké trasy ideal. Naopak na delší a plynule trasy neprinasi vetsi výhody. Mam to vyzkousene, minuly rok jsem vybíral auto na dojíždění ca 35km dalnice a 5km okreska. Mela to byt náhrada za mondeo 2,0i, které to zvládali za ca 8 l benalu. Nejlépe vysel pluf in hybrid. Normální prius to zvladal kolem 7 az 7,5litru, takze s ohledem na velikost žádné zlepseni. Mazda 6 skyactive to zvládala take za 7,5 l, passat tdi za 6,5 a passat gte za 2,5 l+ el. ze zásuvky.
Po meste idealne chodíme pesky, takze nase auto tim neni potrefeno, pak by mozna spotřeba vypadala jinak.
Jak tu nekdo psal, ze nam v evrope stale prodávají jen stara reseni s novým sw, tak nevim, ale ten prius mel motor 1,8 a výkon kolem 70kW. To i můj focus z toku 2001 mel ze stejneho objemu 85kW a tuhle trasu taky zvladal za 7,5l.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 09:42

Já dojíždím pracovně cca. 500 km (ne každý den, týdně ), dálniční jízda. Měl jsem diesel a spotřeba byla 7,6. Teď jsem jej vyměnil za stejně velký ale výkonnější hybrid a potřeba je stejná, resp. zatím mi to v zimě vychází za prvních 10 tisíc km cca. 7,8 a předpokládám, že se to v létě ustálí na těch 7,5. Bonusem je nižší spotřeba ve městě, nižší hlučnost v kabině a snad i vyšší spolehlivost, uvidím.Jinak teda nevím jak jste s tím Priusem hezdil, ale ta spotřeba se mi nezdá. Já mám 3x vyšší výkon, těžší auto a zvládá to skoro se stejnou spotřebou.

Odpovědět  |   | 
tom  |  15. 02. 2019 13:36

Jezdil jsem a tim stejne jako s každým jiným autem. Pokud bych se mel přizpůsobit autu, tak pak by mi klesla spotřeba i u tech ostatních. Proste jsou trasy, kde hybrid funguje dobre a trasy, kde ma jen minimální prinos.
To ze ma auto 3x vyšší vykon neznamená, ze bude mit i vysai spotrebu. Jde o to, jak se ten výkon využívá. Je dost situaci, kdy to slabší bude mit i vyssi spotrebu. A jak uz jsem psal, u hybridu zalezi hlavně na trase. Nebo, kdyz mi to rozporujete, mate to předpokládám take vyzkousene vse na jedné trase dlouhodobeji, aby se zamezilo ovlivneni okrajovymi podminkami atd.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  15. 02. 2019 13:57

Samozřejmě, každý má jiný styl jízdy, netroufám si rozporovat vaši spotřebu, jen se mi to zálo dost, to je vše.Já svůj hybrid srovnávám s předchosím dieselem, oba dlouhodobě stejná trasa a stejný styl jízdy. Spotřeba stejná, resp. teď v zimě hybrid o cca. 0,2 l/100 km vyšší, předpokládám, že v létě se to upraví. Jezdil jsem tu samou trasu i Mazdou 6 (2005 2.0 benzín) a spotřeba taky stejná, kolem 7,6 až k osmi litrům.Ale ta moje trasa je téměř výhradně dálnice, takže ne moc chodné pro hybrid. Ale nekupoval jsem to primárně kvůli šetření za každou cenu, chtěl jsem výkonné auto, aby mě nesežralo a nechtěl jsem už diesel.

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  15. 02. 2019 09:59

V Rime simulovali typicke dochadzanie do prace v Taliansku. Chceli zistit spotrebu a podiel EV pri hybride Prius 2016. Trasa 37km z okraja mesta do centra a spat:- dialnicny okruh okolo Rima (15km, rychlost okolo 70km/h)- ulice v meste (15km, 40-60km/h)- priamo v centre (6-7km, 20-30km/h)Spotreba Priusu bola 4.2l v priamom centre Rima, na dialnicnom okruhu a ulicami 3.7l, celkovo v Rime 3.8l/100km. V maji s vypnutou klimou.Podiel EV casu s vypnutym spalovakom bol 73% (63% vzdialenosti), v centre az 79%.https://blog.toyota.co.uk/toyota-prius-hybrid-excel... ... http://www.hybrid.cz/test-hybridu-toyota-prius... ... V US/EU su dialnice pri mestach plne vytazene, priemerne rychlosti su nizke, priblizne na urovni nasich okrsiek.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  15. 02. 2019 11:19

V CR / v praze je hybrid u taxikare rarita.
V Londyne, kde uz dlouhe roky ziju, je to uz 10 let naprosty standard. Prius prius prius, zadny auris ani nahodou. Z klasickych taxiku je to podle meho odhadu vic nez 50%.

Proc s tim jezdi? Duvodu je nekolik. Stoji to stejne jako ekvivalentni diesel (benzin v anglii je spis rarita, kvuli tomu, jak je nastavena zakonna a flotilove emise).
Ma to po meste bezkonkurencni spotrebu, tam ten taxikar usetri opravdu hodne.
Je to Toyota a je to doslova nezniciteny a levny na jakekoliv opravy. Baterie po 10 letech a 300tis km mivaji pres 90% sve puvodni kapacity (vetsinou pres 95%) tam neni naprosto zadny problem, tohle Toyota proste vychytala, asi vyhoda malych NI-MH baterek. Nic moc spolehlivejsiho se za ty penize koupit neda.
PS asi tu bude hrat roli i ten faktor, ze zimy nejsou zdaleka tak stidene jako v CR.

Dale usetri na zakonne cca 200 liber rocne (cca 6000Kc) atd. Drive meli vjezd do centra zdarma, to uz ted maji jen pluginy a za par let jen elektro a potom budou platit myslim od 2035 uplne vsichni.
Proste Prius je na dopravu po Londyne celkem idealni auto. Kufr nic moc, ale dva tri lidi na letiste bez problemu.

PS: Nez mi zacnete psat, ze v Londyne jezdi pravy taxikar v tom klasickem taxiku, mam jen dve poznamky. Tech je jen male procento ze vsech taxiku, a jsou suverenne nejdrazsi, nekolikanasobne. Navic ten novy je plugin hybrid. Tyto taxiky maji specificke pouziti - ted hned se chci dostat nekam do 15 minut. Jinak se nepouzivaji a pouzije se taxik ze se zavola/pouzije appka a za par minut je taxik na miste a odveze vas “za par liber” (pro Londynana opravdu dost levne, cechum by to asi prislo vic, ale pivo stoji 5 liber, to neni CR).

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  15. 02. 2019 11:26

Oprava to byl preklep - ne 2035 ale 2025

Odpovědět  |   | 
JosVerstapen  |  15. 02. 2019 12:06

Dobře a objektivně napsané, ale pořád se zapomíná na největší výhodu hybridů a to je nízké provozní náklady a výměny spotřebních dílů.Jeden příklad za všechny, kdy jedno auto v rodině používáme převážně ve městě (asi 70%) je to automat a již po 40.tisících se musely vyměnit kotouče a destičky!!Takže do 100.000,- najetých je to min. 2,5x výměna no hrůza!!U hybridu do cca tuším 0,4G se brzdí elektromotorem a tato výměna odpadá max. 1x destičky.A to je pouze jedna z mnoha věcí, který klasický spalovák o diesel ani nehovořím (DPF filtr, ad-blue, turba a další) co se všechno musí měnit - doplňovat a časem i pokazí pokud to tam je.Už se těším jak poslední klasické auto půjde pryč a přecházím na hybrid.

Odpovědět  |   | 
tom  |  15. 02. 2019 13:32

No akorat ty levné opravy. Mozna na londynske poměry.
Jinak souhlas.

Odpovědět  |   | 
R2  |  15. 02. 2019 14:01

"Predne nizke naklady na servis ..." Tak se schvalne koukneme do ceniku Toyoty, vezmu treba Auris, ktery se dal koupit i v dieselu naklady na servis 2,0 D na 90000 km/6 let jsou 25450 Kc, naklady na servis 1,8 hybrid pro stejny najezd a vek jsou 34496. Naklady na provoz nejsem schopen posoudit, ale tam bych jim mozna i veril, precejen dnesni diesely se vsemy ekologickymi vychytavkami uz nejsou schopny prilis levne fungovat ve mestech a typicky taxikar ma jen minimum prace na dalnicich. U zustatkove hodnoty je dobre vzit v potaz, ze na zacatku vynalozite vice penez, pokud nemate volnou hotovost a financujete auto uverem nebo leasingem, tak se vyhoda o neco vyssi zustatkove hodnoty rychle ztraci.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  17. 02. 2019 01:38

No jo, vlastne jste si to sam zodpovedel. Diesely nejsou do mesta idealni, a tak jsou tam dalsi naklady na filtry pebnyvh castic, spotrebovava to vic AdBlue a tak.
Normalne filtr ve 2.0 tdi vydrzi treba 150 tisic, ale v taxikarskem provozu po meste od semaforu k semaforu rozhodne ne. A tady ten filtr narozdil od CR vymeni. A hned je tech 10 tisic rozdilu doma. Nemluve o tom, ze prius zere ve meste mene benzinu nez ten diesel a lirtr benzinu je levnejsi...
Naopak na dlouhe dalnicni presuny je diesel o mnoho lepsi, to je jasny.

Odpovědět  |   | 
 |  16. 02. 2019 13:38

Obrovský podvod slovo Hybrid.

1. Jde totiž o to, že úspora je za předpokladu, že budete mít neustále baterie na které má auto dojezd POUZE např. 20km.
Po vybití má auto vyšší spotřebu než auto které má pouze spalovací motor. Tzn. že v autě vozíte těžké baterie a elektromotor, který vám je k ničemu do doby než to nabijete v zásuvce.
(tohle už výrobci do světa nekřičí)

2) cena nové baterie za 18-10 let
Všechny uspořené náklady vrazí další majitel do pořízení baterie a nebo (což se dá předpokládat) to lidi vykuchají a budou využívat "hybrid jen kuli výhodám na parkování atd. Na co jezdí v už nikdo nikdy kontrolovat nebude. Lidi budou jezdit ve staých autech co mají nápis hybrid, ale elektriku to neuvidí.

3) pseudo ekologie
Na výrobu energie pro takový hybrid je mnohonásobně vyšší než co znečistí spalovací motor. 42% elektrické energie se vyrábí v ČR v uhelných elektrárnách. Už nemluvím o tom kolik přírody likviduje těžba uhlí.
Kolik elektrické energie v továrnách se spotřebuje na výrobu všech komponentů spalovací +elektrický. Výroba kabelů, baterií a všech součástek co jsou navíc v autě ke spalovacímu motoru.

A ta poslední věc je ta kdo tohle bude jednou opravovat. Kdo tohle bude řešit až se to bude srát. Už dneska to nechtějí v běžných autoservisech ani vidět.

Hybrid je totální hovadina a podvod a je jen otázka času kdy zvednou cenu elektriky. Stát sui úbytek prodeje phm někde vezme

Odpovědět  |   | 
Brutus  |  16. 02. 2019 13:42

Oprava 8-10let starých aut kdy už jsou baterie bez dojezdu

Odpovědět  |   | 
pegas64  |  16. 02. 2019 14:21

Tvoj prispevok je o "plugin hybride" s velkou 9-13 kWh Li-Ion bateriou.Toto forum riesi "samonabijatelne hybridy Toyoty" s malou 1.3kWh Ni-Mh bateriou, ktora nepotrebuje lithium/kobalt a kapacita sa zmensuje minimalne (napr. 200.000km, -5%). Toyota oficialne tvrdi, ze bateria je vyrobena na "celu zivotnost" vozidla. V praxi je to potvrdene 20 rokmi predaja hybridov. Zaruka voci vyrobnym vadam je 10 rokov (pri pravidelnych prehliadkach).

Odpovědět  |   | 
Vencos  |  16. 02. 2019 14:00

Až přestanou taxikáře dělat zloději a smejdi, třeba na to přijdou taky. Na západ od Aše jiný taxíky, než hybridní Toyoty nejezdí - snad jen v německu je v tom zakopanej jakejsi nacionalismus, ale hybridní taxík je světovej standard, na kterej s přibývajícím portfóliem typicky naftových značek, přejdou všichni, ne-li rovnou na elektromobily, ale to bude tak jednu generaci hybridů trvat(eg dekádu).

Kdyby se u VW v tomhle začali angažovat dřív, už by všichni pražští okradači měli hybridního ojetýho 10 let starýho Passata.

Btw, je pěkný se kouknout třeba na mobile.de, kolik ojetejch hybridních taxíků je na prodej a s jak šíldnejma nájezdama... On ty hybdridy totiž ani nikdo nestáčí, protože nemusí. Vydržej a přežijou. To neni výmysl, ale už dvacet let ověřenej fakt...

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  17. 02. 2019 01:45

Je to tak, na druhou stranu bych se ale bal kupovat ojety prius starsi 3 let. Vydrzi toho vic nez nejaka Octavia, vcetne baterek, to uz se vi.
Ale problem je v tom, ze hodne z tech priusu jsou taxikarske. To bude mit najeto sileny kilometry. A stacet se jiste budou i hybridy, tam rozdil od klasickeho auta zadny neni, to se urcite staci uplne stejne a tudiz je ta sance stoceni o 100 tis km a vic dost vysoka...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  18. 02. 2019 08:42

Samozřejmě, že se stáčí. ale ne v zemi původu, ale až se doveze do ČR/SR.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

dnes | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 20 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 149 příspěvků

Nejčtenější články

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Obětovala tomu silné motory

Současná Octavia naposledy změní vzhled. Ob…

Nová generace Škody Octavia je za dveřmi. Ta současná se ale ještě nevzdává a v rámci modelové péče naposledy změní vzhled.

2.  5.  2019 | | 97 N/A
Škoda 1500 V mohla Československo vynést na vrchol. Skončila v troskách

Škoda 1500 V mohla Československo vynést na…

Dvanáctsettrojka byla zastaralá už v době, kdy vyjela na silnice. O tom není sporu. Počátkem 70. let však vznikl pozoruhodný nástupce, který mohl Československo vynést ke špičce segmentu osobních užitkových aut a dodávek. Ani projektu Š 778 ale nebyl souzen úspěch.

28.  4.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla.…

Majitelé prémiových vozů už si zvykli, že se s nimi jejich auta loučí animací. Nyní to čeká i majitele Superbů.

14.  5.  2019 | | 71 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vzrušující, prý může i vyděsit

Už žádné nudné vozy Hyundai. Design bude vz…

Že se něco děje, jste si mohli všimnout podle nedávných premiér této značky. Každý vůz Hyundai je totiž zcela jiný. Další na řadě je Tucson.

26.  4.  2019 | | 47 N/A