Prodeje hybridů nadále rostou: Už si je oblíbili i taxikáři. Co na nich vidí?

„Většinu jízdy jedeme po městě, kde dokážeme jet i polovinu času čistě na elektřinu. A v tu chvíli má vůz nulové emise“, uvedl Michael Juriček ze společnosti Cool Taxi.

Hybridní vozy zažívají v poslední době velký boom. Hodně se o nich mluví a jsou čím dál dostupnější. Vidět je to nejen u soukromých zákazníků, ale třeba i u fleetových vozů. Někteří už dokonce sahají po elektromobilech. V Praze už je například plánována nejedna flotila firemních vozů Tesla.

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Prodeje vozů s alternativním pohonem meziročně stále rostou. Podle asociace evropských výrobců ACEA tvořily v posledním kvartále loňského roku tyto vozy 8,6 % trhu. Kde je to například vidět, je flotila taxikářských vozů. Tady sice hraje prim stále vznětový motor, hybridní pohon mu ale pomalinku začíná z koláče ukrajovat.

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Co na alternativním pohonu taxikáře nejvíce láká? Předně jsou to nízké náklady na servis, menší náklady na provoz nebo zůstatková hodnota. V kurzu jsou u nás hlavně Toyoty, kde si taxikáři pochvalují i tichý provoz, kdy mohou zákazníka nenápadně vyzvednout v elektrickém módu. Vytratit se neslyšně z domu nikdy nebylo jednodušší.

České zastoupení Toyoty uvedlo, že flotila desíti hybridních automobilů ušetří po třech letech užívání až 100.000 Kč, oproti stejné dieselové flotile. Možná i proto budou letošní statistiky pro alternativní pohony opět příznivější.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků