Prodeje hybridů nadále rostou: Už si je oblíbili i taxikáři. Co na nich vidí?

„Většinu jízdy jedeme po městě, kde dokážeme jet i polovinu času čistě na elektřinu. A v tu chvíli má vůz nulové emise“, uvedl Michael Juriček ze společnosti Cool Taxi.

Hybridní vozy zažívají v poslední době velký boom. Hodně se o nich mluví a jsou čím dál dostupnější. Vidět je to nejen u soukromých zákazníků, ale třeba i u fleetových vozů. Někteří už dokonce sahají po elektromobilech. V Praze už je například plánována nejedna flotila firemních vozů Tesla.

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Prodeje vozů s alternativním pohonem meziročně stále rostou. Podle asociace evropských výrobců ACEA tvořily v posledním kvartále loňského roku tyto vozy 8,6 % trhu. Kde je to například vidět, je flotila taxikářských vozů. Tady sice hraje prim stále vznětový motor, hybridní pohon mu ale pomalinku začíná z koláče ukrajovat.

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Co na alternativním pohonu taxikáře nejvíce láká? Předně jsou to nízké náklady na servis, menší náklady na provoz nebo zůstatková hodnota. V kurzu jsou u nás hlavně Toyoty, kde si taxikáři pochvalují i tichý provoz, kdy mohou zákazníka nenápadně vyzvednout v elektrickém módu. Vytratit se neslyšně z domu nikdy nebylo jednodušší.

České zastoupení Toyoty uvedlo, že flotila desíti hybridních automobilů ušetří po třech letech užívání až 100.000 Kč, oproti stejné dieselové flotile. Možná i proto budou letošní statistiky pro alternativní pohony opět příznivější.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

dnes | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků