Prodeje hybridů nadále rostou: Už si je oblíbili i taxikáři. Co na nich vidí?

„Většinu jízdy jedeme po městě, kde dokážeme jet i polovinu času čistě na elektřinu. A v tu chvíli má vůz nulové emise“, uvedl Michael Juriček ze společnosti Cool Taxi.

Hybridní vozy zažívají v poslední době velký boom. Hodně se o nich mluví a jsou čím dál dostupnější. Vidět je to nejen u soukromých zákazníků, ale třeba i u fleetových vozů. Někteří už dokonce sahají po elektromobilech. V Praze už je například plánována nejedna flotila firemních vozů Tesla.

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Nová Toyota Supra se ukázala v továrním tuningu. Jde hlavně o aerodynamiku

Prodeje vozů s alternativním pohonem meziročně stále rostou. Podle asociace evropských výrobců ACEA tvořily v posledním kvartále loňského roku tyto vozy 8,6 % trhu. Kde je to například vidět, je flotila taxikářských vozů. Tady sice hraje prim stále vznětový motor, hybridní pohon mu ale pomalinku začíná z koláče ukrajovat.

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Toyota Corolla má české ceny! Přijíždí ve třech verzích a se dvěma hybridy

Co na alternativním pohonu taxikáře nejvíce láká? Předně jsou to nízké náklady na servis, menší náklady na provoz nebo zůstatková hodnota. V kurzu jsou u nás hlavně Toyoty, kde si taxikáři pochvalují i tichý provoz, kdy mohou zákazníka nenápadně vyzvednout v elektrickém módu. Vytratit se neslyšně z domu nikdy nebylo jednodušší.

České zastoupení Toyoty uvedlo, že flotila desíti hybridních automobilů ušetří po třech letech užívání až 100.000 Kč, oproti stejné dieselové flotile. Možná i proto budou letošní statistiky pro alternativní pohony opět příznivější.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků