„Většinu jízdy jedeme po městě, kde dokážeme jet i polovinu času čistě na elektřinu. A v tu chvíli má vůz nulové emise“, uvedl Michael Juriček ze společnosti Cool Taxi.
Hybridní vozy zažívají v poslední době velký boom. Hodně se o nich mluví a jsou čím dál dostupnější. Vidět je to nejen u soukromých zákazníků, ale třeba i u fleetových vozů. Někteří už dokonce sahají po elektromobilech. V Praze už je například plánována nejedna flotila firemních vozů Tesla.
Prodeje vozů s alternativním pohonem meziročně stále rostou. Podle asociace evropských výrobců ACEA tvořily v posledním kvartále loňského roku tyto vozy 8,6 % trhu. Kde je to například vidět, je flotila taxikářských vozů. Tady sice hraje prim stále vznětový motor, hybridní pohon mu ale pomalinku začíná z koláče ukrajovat.
Co na alternativním pohonu taxikáře nejvíce láká? Předně jsou to nízké náklady na servis, menší náklady na provoz nebo zůstatková hodnota. V kurzu jsou u nás hlavně Toyoty, kde si taxikáři pochvalují i tichý provoz, kdy mohou zákazníka nenápadně vyzvednout v elektrickém módu. Vytratit se neslyšně z domu nikdy nebylo jednodušší.
České zastoupení Toyoty uvedlo, že flotila desíti hybridních automobilů ušetří po třech letech užívání až 100.000 Kč, oproti stejné dieselové flotile. Možná i proto budou letošní statistiky pro alternativní pohony opět příznivější.