Jistě si pamatujete na optimistické řeči z řad zanícených „moderních“ ekologů o tom, jak hybridní vozy spasí svět a jak jejich masové použití pomůže vyčistit vzduch ve velkoměstech. Jistě, něco málo pravdy na tom určitě je, ovšem co z toho, když se hybridy neprodávají tak dobře, jak se předpokládalo?
Nejnovější statistiky totiž potvrzují, že v loňském roce klesl globálně zájem o hybridy téměř až o deset procent, což určitě nejsou zanedbatelná čísla. Tento nepříznivý výsledek bychom mohli připsat na vrub hned několika faktorům, jako třeba všude zmiňované finanční krizi, ovšem problém bude zřejmě i v nabídce, která mnoha modely příliš nepřekypovala. Nicméně, právě tato situace by se měla změnit již letos, kdy se do prodejů dostanou dva významní hráči - nová Honda Insight a třetí generace modelu Prius.
Vraťme se však ještě k několika konkrétním číslům z loňska, kdy se opět na vrcholu žebříčku udržela Toyota s 241 000 prodanými hybridy. Následuje Honda, které se podařilo prodat přes 31 000 kusů, z níž většinu tvoří hybridní verze modelu Civic a první „trojku“ uzavírá Ford s 20 000 prodanými hybridy na svém kontu. Automobilka „modrého oválu“ však zaznamenala největší meziroční propad prodejů, jenž činí až 22 procent. Naopak, důvod na radost mají v koncernu General Motors, kde se můžou pochlubit až 179 procentním meziročním růstem. V plusu je i automobilka Nissan, která zaznamenala potěšitelný pětiprocentní nárůst prodejů.
V letošním roce, kdy se má krize ještě prohloubit, bude pro automobilky stále podstatnější a důležitější prosazovat kombinovaný druh pohonu, vypadá to tak, že zachránit to můžou příznivé ceny a pestrá nabídka.