Prodeje divize BMW M rostly vloni více než o polovinu

Tolik obávaná a skloňována finanční krize a s tím související pokles poptávky se v automobilovém průmyslu nedotýká úplně každého. Vzhledem k aktuální situaci jsou nejnovější statistiky prodejnosti BMW s legendárním písmenem M na zádi jistě zajímavé. Divizi se totiž v loňském roce povedlo pozvednout prodeje až o padesát procent, čímž se rok 2008 stal hned po roce 2002 druhým nejúspěšnějším v jejich třicetileté historii. Abychom ale nechodili kolem horké kaše, pojďme rovnou na konkrétní čísla.

Za uplynulý rok se ostrých BMW prodalo 24 186 kusů, z čehož až 10 663 kusů se prodalo jen ve Spojených Státech. V domácím Německu si zas svého majitele našlo až 2 777 „eMek“, což představuje meziroční nárůst o 37 procent. Největší meziroční, až 130 procentní, růst prodejů byl ale zaznamenán v Kanadě, kde za loňský rok podařilo prodat 1 114 vozidel. A které z nabízených modelů si získali největší popularitu? Čísla jasně mluví, že nejoblíbenější a nejžádanější je M3 Coupé, jejíchž se prodalo až 10 571 kusů, pak následuje M3 Cabrio (4 169 kusů), M3 ve verzi sedan (3 253 kusů), M5 sedan a kombi (2 465 kusů), M6 Cabrio (1 158 kusů), M6 (1 102 kusů) a tabulku popularity uzavírá dvojice Z4 M a Z4 M Roadster (1 438 kusů).
Ze statistik tedy jasně vyplývá, že i poměrně často kritizovaná M3 vítězí v prodejích na plné čáře a celá divize M, která se nyní orientuje na velmi bizarní díla jako X6 M, slaví úspěchy. Je to však skutečně důkazem správnosti přístupu k věci? Ne nutně. My to naopak považujeme za důkaz úpadku, zacílení na širší spektrum zákazníků a implantace písmene M modelům, kterým absolutně nenáleží, logicky přináší a bude přinášet vyšší prodeje, nebude však důkazem kvalitnějšího produktu. Kvalitní v případě BMW M znamená sportovní a tím už dnes není ani M3, o novějších experimentech ani nemluvě...

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků