Prodeje divize BMW M rostly vloni více než o polovinu

Tolik obávaná a skloňována finanční krize a s tím související pokles poptávky se v automobilovém průmyslu nedotýká úplně každého. Vzhledem k aktuální situaci jsou nejnovější statistiky prodejnosti BMW s legendárním písmenem M na zádi jistě zajímavé. Divizi se totiž v loňském roce povedlo pozvednout prodeje až o padesát procent, čímž se rok 2008 stal hned po roce 2002 druhým nejúspěšnějším v jejich třicetileté historii. Abychom ale nechodili kolem horké kaše, pojďme rovnou na konkrétní čísla.

Za uplynulý rok se ostrých BMW prodalo 24 186 kusů, z čehož až 10 663 kusů se prodalo jen ve Spojených Státech. V domácím Německu si zas svého majitele našlo až 2 777 „eMek“, což představuje meziroční nárůst o 37 procent. Největší meziroční, až 130 procentní, růst prodejů byl ale zaznamenán v Kanadě, kde za loňský rok podařilo prodat 1 114 vozidel. A které z nabízených modelů si získali největší popularitu? Čísla jasně mluví, že nejoblíbenější a nejžádanější je M3 Coupé, jejíchž se prodalo až 10 571 kusů, pak následuje M3 Cabrio (4 169 kusů), M3 ve verzi sedan (3 253 kusů), M5 sedan a kombi (2 465 kusů), M6 Cabrio (1 158 kusů), M6 (1 102 kusů) a tabulku popularity uzavírá dvojice Z4 M a Z4 M Roadster (1 438 kusů).
Ze statistik tedy jasně vyplývá, že i poměrně často kritizovaná M3 vítězí v prodejích na plné čáře a celá divize M, která se nyní orientuje na velmi bizarní díla jako X6 M, slaví úspěchy. Je to však skutečně důkazem správnosti přístupu k věci? Ne nutně. My to naopak považujeme za důkaz úpadku, zacílení na širší spektrum zákazníků a implantace písmene M modelům, kterým absolutně nenáleží, logicky přináší a bude přinášet vyšší prodeje, nebude však důkazem kvalitnějšího produktu. Kvalitní v případě BMW M znamená sportovní a tím už dnes není ani M3, o novějších experimentech ani nemluvě...

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků