Prodeje Citroënu v roce 2004

Prodeje Citroënu v roce 2004

Společnost Citroën Česká republika s.r.o. prodala v ČR v roce 2004 celkem 5.468 vozů. Z tohoto počtu bylo 2.032 vozů užitkových a 3.436 vozů osobních.

Celkově to znamená ve srovnání s rokem 2003 nárůst prodejů v segmentu lehkých užitkových vozů a pokles prodejů v segmentu osobních vozů. Tato tendence je v souladu s vývojem celkového automobilového trhu v ČR.

Téměř 55% prodejů roku 2004 představují prodeje modelů Citroën C3 a Berlingo.

Nejprodávanějším modelem, který tímto splnil očekávání, je model Citroën C3, jehož se prodalo 1.722 vozů. Druhým nejprodávanějším modelem byl Citroën Berlingo, který si získal přízeň 1.258 zákazníků (238 osobní verze, 1.020 užitková verze). Třetí model na žebříčků prodejů, Citroën Xsara Picasso, dosáhl na prodejní číslo 514 vozů. Na jaře roku 2004 uvedl Citroën na trh restylovanou verzi tohoto oblíbeného modelu s novým dieselovým motorem 1,6 HDi o výkonu 110 k. 

Rok 2004 byl rokem uvedení na trh dvou modelů segmentu nižší střední a střední třídy, Citroënu C4 a restylovaného Citroënu C5, který po rozsáhlém a zdařilém faceliftu můžeme nazývat nový Citroën C5.  Oba modely byly na český trh uvedeny na podzim roku 2004, ale již v těchto dnech je zřejmé, že své místo na českém trhu úspěšně našly a doplnily tak mimořádně bohatou nabídku značky Citroën. Oba modely přispěly na automobilový trh kromě velmi líbivého designu také mimořádnými technologickými inovacemi, jako je např. systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, natáčecí světlomety či pevný střed volantu u C4. Navíc oba prošly na výbornou nárazovými testy bezpečnosti EuroNcap, kde získaly maximální hodnocení (*****) a získaným počtem bodů jsou ve své kategorii na čelní pozici. Z tohoto hodnocení vyplývá, že Citroën C4 je jedním z nejbezpečnějších vozů pro chodce a Citroën C5 je nejbezpečnějším vozem svého segmentu na trhu vůbec (podle výsledků testů provedených společností EuroNCAP dne 25/11/2004)

V segmentu lehkých užitkových vozů se již tradičně nejlépe dařilo Jumperu a Berlingu. Na český trh byl na jaře 2004 uveden také restylovaný model Citroën JUMPY. Úspěšných prodejů dosahuje stále i model C15, který oslavil v roce 2004 své již 20-tileté působení na trhu (v ČR se loni prodalo 158 vozů C15).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků