Prodeje Citroënu v roce 2004

Společnost Citroën Česká republika s.r.o. prodala v ČR v roce 2004 celkem 5.468 vozů. Z tohoto počtu bylo 2.032 vozů užitkových a 3.436 vozů osobních.

Celkově to znamená ve srovnání s rokem 2003 nárůst prodejů v segmentu lehkých užitkových vozů a pokles prodejů v segmentu osobních vozů. Tato tendence je v souladu s vývojem celkového automobilového trhu v ČR.

Téměř 55% prodejů roku 2004 představují prodeje modelů Citroën C3 a Berlingo.

Nejprodávanějším modelem, který tímto splnil očekávání, je model Citroën C3, jehož se prodalo 1.722 vozů. Druhým nejprodávanějším modelem byl Citroën Berlingo, který si získal přízeň 1.258 zákazníků (238 osobní verze, 1.020 užitková verze). Třetí model na žebříčků prodejů, Citroën Xsara Picasso, dosáhl na prodejní číslo 514 vozů. Na jaře roku 2004 uvedl Citroën na trh restylovanou verzi tohoto oblíbeného modelu s novým dieselovým motorem 1,6 HDi o výkonu 110 k. 

Rok 2004 byl rokem uvedení na trh dvou modelů segmentu nižší střední a střední třídy, Citroënu C4 a restylovaného Citroënu C5, který po rozsáhlém a zdařilém faceliftu můžeme nazývat nový Citroën C5.  Oba modely byly na český trh uvedeny na podzim roku 2004, ale již v těchto dnech je zřejmé, že své místo na českém trhu úspěšně našly a doplnily tak mimořádně bohatou nabídku značky Citroën. Oba modely přispěly na automobilový trh kromě velmi líbivého designu také mimořádnými technologickými inovacemi, jako je např. systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, natáčecí světlomety či pevný střed volantu u C4. Navíc oba prošly na výbornou nárazovými testy bezpečnosti EuroNcap, kde získaly maximální hodnocení (*****) a získaným počtem bodů jsou ve své kategorii na čelní pozici. Z tohoto hodnocení vyplývá, že Citroën C4 je jedním z nejbezpečnějších vozů pro chodce a Citroën C5 je nejbezpečnějším vozem svého segmentu na trhu vůbec (podle výsledků testů provedených společností EuroNCAP dne 25/11/2004)

V segmentu lehkých užitkových vozů se již tradičně nejlépe dařilo Jumperu a Berlingu. Na český trh byl na jaře 2004 uveden také restylovaný model Citroën JUMPY. Úspěšných prodejů dosahuje stále i model C15, který oslavil v roce 2004 své již 20-tileté působení na trhu (v ČR se loni prodalo 158 vozů C15).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků