Díky za pěknou statistiku.
Chápu dobže že VW prodává nejvíc aut? Má tam napsáno pře 2.5mil což je 18%. Je to možný?
V článku je to napsáno - z tabulky je to také patrné. Číslo 2,5 milionu je výsledek za celý koncern, samotný VW prodal necelých 1,5 mil. nových osobních automobilů.
Jako koncern ano. Jako Značka ne. Jako Značka je lepší o 0,6% Renault. Zajímavější bude porovnání celosvětového prodeje. Tam si japonské automobilky výraZně polepší.
Ještě jedna poZnámka - nepatří náhodou MAZDA do skupiny FORD ?
To patří. Navíc Mitsubishi je provázáno s Daimler-Chrysler a letos by už jím mělo být většinově vlastněno.
Mam teorii, podle ktere si vybiram auta: u auta se plati za tri veci: za "papirove vlastnosti", pak za kvalitu (tzn. to, co se v papirech nenajde) a pak za znacku. Kdyz vybiram auta se stejnymi papirovymi parametry, muzu u ruznych vyrobcu dostat ruzne kvalitni auto a zaplatim za nej ruzne penize, podle toho, jestli je to znacka nebo ne. Znacku si automobilka buduje hlavne tim, ze vyrabi kvalitni auta. Cili kdyz chce nekdo zacit, zacne vyrabet pod neznamou znackou auta. Pokud se chce prosadit a vybudovat si znacku, musi to byt auta kvalitni, takze postupne zvysuje kvalitu svych aut. Na zacatku je samozrejme prodava levneji (=neplatis znacku, protoze autombilka jeste zadnou nema). Postupne si znacku vybuduje a muze tudiz auta prodavat draz (=platis za kvalitu i za znacku). Muze se dostat do treti faze, kdyz ma tak silnou znacku, ze uz ma vystarano a muze klidne nechat spadnout kvalitu, protoze auta stejne proda (podle zkusenosti s mym Passatem uz napriklad VW v tehle fazi je).Takze kdyz vybiram auto, muzu si koupit "znacku" kde dostanu kvalitu, ale taky za ni poradne zaplatim. Ja se ale snazim vybirat vyrobce, ktery je na konci prvni faze - tzn uz vyrabi kvalitni auta, ale jeste nema vybudouvanou znacku, takze dostanu stejnou kvalitu za mnohem mensi penize. Podle vysledku popsanych v clanku je v tehle fazi podle meho odhadu momentalne napriklad Hyundai. Prodeje v CR tomu docela odpovidaji, je tusim na patem nebo sestem miste (tzn. pred vsemi Japonci i vetsinou evropskych znacek).
Japoncum trvalo skoro tricet let, nez zacali vyrabet skutecne kvalitni auto. Nevidim duvod proc by to Korejci meli zvladnout rychleji.
nechcem polemizovt, len sa spytam:a preco nie?a skusim si aj odpovedat, pretoze, tie automobilky im v podstate postavili Japonci a v podstate ich aj Japonci vlastnia... (registrujum aj to, ze Daewoo vlastnia americania)
Já bych k tomu ještě doplnil, že se vše děje v cyklech. TZn. že například když byl Ford ve fáZi 3 , tak VW bylo ve fáZi 2. Pak se Ford v kvalitě hodně pohoršil (Escort II, Scorpio II, ... ) a dostal se na Začátek fáZe 2, kdy měl jméno a renomé, ale kvalita se musel a Zlepšovat. To samé čeká i VW .
A je to i u jiných automobilek. Prostě musí padnout takříkajíc "na hubu" aby management automobilky Zjistil, že si ZákaZníci nenechají všechno líbit a že jenom tradice a dobré jméno Z minulosti nestačí.
No, zda sa, ze to nema xybu, ale min. na CR by som to tak nevztahoval. Ono v CR, oproti kdekolvek v EU, stale plati, ze cena je dolezita a na kvalitu sa hladi az neskor. Takze asi tak...
mnooo prekvapil mne Fiat, je uspesnejsi nez kterykoliv Japonec. BTW v posledni tabulce je chyba u GM - Celkem za cely rok - vypada to, ze tam je jen suma za cervenec - prosinec.
Díky za upozornění, tabulky mi daly zabrat..Opraveno
Pokud je to Vase prace, dekuji. Jeste jsem nevidel podobnou tabulku evropskych prodeju. K uplnemu stesti mi chybi jen celkova tabulka podilu jednotlivych vyrobcu na prodejich za cely rok.
Pokusím se ji zakomponovat do příštího přehledu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.