Prodeje automobilů v lednu 2004 (EU + nové členské státy)

V lednu 2004 se prodalo v zemích Evropské unie (15 států) celkem 1 145 541 nových osobních automobilů, což představuje proti stejnému období loňského roku pokles o 19 833 vozů. Pokles prodejů zaznamenal Volkswagen, Seat, Audi i Škoda, pohoršilo si BMW, Ford, Mercedes a jiné, více vozů naopak prodal Fiat, Renault, Peugeot i Citroën, rostoucí prodeje potvrdily japonské automobilky Honda, Mazda a Toyota i korejský Hyundai a Kia. V tabulkách prodejů seřazených podle země se poprvé objevily nové členské státy EU (od května), které budou tvořit nedílnou součást všech následujích statistik. Česká republika přispěla do celkového součtu nově registrovaných vozů 8 202 novými automobily.

Prodeje podle země

Země Leden 2004
Osobní automobily  
Rakousko 23 929
Belgie 45 580
Dánsko 7 703
Finsko 18 358
Francie 154 193
Německo 208 215
Řecko 32 006
Irsko 32 935
Itálie 222 400
Lucembursko 3 392
Nizozemsko 69 917
Portugalsko 14 364
Španělsko 98 941
Švédsko 16 017
Velká Británie 197 591
EU (15) 1 145 541
Island 671
Norsko 8 202
Švýcarsko 17 567
EFTA (3) 26 440
Česká republika 8 202
Estonsko 1 378
Maďarsko 12 585
Lotyšsko 715
Litva 744
Polsko 29 610
Slovensko 2 983
Slovinsko 5 031
Nové členské země EU 61 248
Celkem EU (23) 1 206 789
Celkem EU a EFTA (26) 1 233 229

Prodeje podle skupiny

Skupina Značka Leden Celkem Podíl na trhu
Osobní automobily        
BMW BMW 41 609 41 609 3,6%
  MINI 9 672 9 672 0,8%
  Jiné 17 17 0,0%
  Celkem 51 298 51 298 4,4%
DAIMLER - CHRYSLER 5 040 5 040 0,4%
CHRYSLER JEEP 3 336 3 336 0,3%
  MERCEDES 53 672 53 672 4,6%
  SMART 9 812 9 812 0,8%
  Jiné 13 13 0,0%
  Celkem 71 873 71 873 6,1%
FIAT ALFA ROMEO 14 763 14 763 1,3%
  FIAT 76 893 76 893 6,6%
  IVECO 7 7 0,0%
  LANCIA 11 158 11 158 1,0%
  Jiné 223 223 0,0%
  Celkem 103 044 103 044 8,8%
FORD FORD 108 339 108 339 9,2%
  JAGUAR 4 873 4 873 0,4%
  LAND ROVER 6 345 6 345 0,5%
  VOLVO 20 954 20 954 1,8%
  Jiné 82 82 0,0%
  Celkem 140 593 140 593 12,0%
GM OPEL 98 920 98 920 8,4%
  SAAB 5 096 5 096 0,4%
  Jiné 194 194 0,0%
  Celkem 104 210 104 210 8,9%
JAPAN HONDA 17 053 17 053 1,5%
  MAZDA 19 277 19 277 1,6%
  MITSUBISHI 10 216 10 216 0,9%
  NISSAN 29 845 29 845 2,5%
  SUZUKI 13 698 13 698 1,2%
  TOYOTA 67 568 67 568 5,8%
  Jiné 6 442 6 442 0,5%
  Celkem 164 099 164 099 14,0%
KOREA DAEWOO 11 292 11 292 1,0%
  HYUNDAI 22 641 22 641 1,9%
  KIA 8 669 8 669 0,7%
  Jiné 117 117 0,0%
  Celkem 42 719 42 719 3,6%
MG ROVER ROVER 12 077 12 077 1,0%
PSA CITROEN 79 445 79 445 6,8%
  PEUGEOT 93 625 93 625 8,0%
  Celkem 173 070 173 070 14,8%
RENAULT RENAULT 109 754 109 754 9,4%
VOLKSWAGEN AUDI 40 642 40 642 3,5%
  SEAT 28 457 28 457 2,4%
  SKODA 18 140 18 140 1,5%
  VOLKSWAGEN 106 911 106 911 9,1%
  Jiné 115 115 0,0%
  Celkem 194 265 194 265 16,6%
Jiné Jiné 4 979 4 979 0,4%
Celkem 1 171 981 1 171 981  

Poznámka: společnost, která údaje shromažďuje, je zveřejňuje s měsíčním zpožděním, proto jsou v tabulce uvedeny pouze čísla za leden. Členění automobilek do jednotlivých kategorií/skupin provádí  společnost.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků