Prodeje automobilů v Evropě? Jako na houpačce

Prodeje automobilů v Evropě? Jako na houpačce

Počet registrací nových osobních aut v Evropské unii se v květnu zvýšil meziročně o 7,1 procenta na téměř 1,21 milionu. Z pěti největších evropských trhů byl prodej vyšší v Německu, Itálii a Francii. V Británii, Španělsku a také u nás naopak poklesl. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

V celé Evropě (včetně Norska, Švýcarska a Islandu) prodej vzrostl o 7,6 procenta na 1,25 milionu vozů. V Německu se prodej zvýšil o 22 procent, ve Francii o 6,1 procenta a Itálii o 3,6 procenta. Naopak v Británii klesl o 1,7 procenta a Španělsku o 23,3 procenta.

Ze zemí EU největší růst prodeje zaznamenaly Lotyšsko, Estonsko a Litva, naopak největší propad poptávky po autech byl v Řecku a Portugalsku.

Česko padá, Slovensko roste

V České republice se prodej snížil o 2,5 procenta, na Slovensku stoupl o 32,1 procenta.„Je to měsíční srovnání, a to bývá někdy ošidné. Může být způsobené řadou faktorů. Za českým poklesem stojí skutečnost, že loni v půlce roku končila možnost zkráceného odpisu daná zákonem o dani z příjmu, což bylo protikrizové opatření přijaté na dva roky. To znamená, že firmy, které vydělávaly peníze a neměly velké investice, nakoupily auta v půlce roku, protože měly na odpis dva roky,“ řekl AutoRevue.cz tajemník Svazu dovozců ČR Pavel Tunkl.

„Loňský květen a červen byly historicky vůbec největší, které jsme za sledované období měli. Pokles o 2,5 procenta proto není nijak dramatický. Úroveň není jako v době před krizí, ale je pořád dost vysoká,“ pokračoval.

Rozpaky v Británii, Itálii a Španělsku

Za pět měsíců letošního roku prodej v EU klesl o 0,8 procenta na 5,89 milionu vozů. Velká část evropských trhů sice rostla, avšak přední trhy jako Británie, Itálie nebo Španělsko, zaznamenaly propad poptávky. Nejvíce vozů, 1,33 milionu, bylo registrováno v Německu, o 13,1 procenta více než ve stejném období loni.

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků