Prodeje automobilů v Evropě? Jako na houpačce

Počet registrací nových osobních aut v Evropské unii se v květnu zvýšil meziročně o 7,1 procenta na téměř 1,21 milionu. Z pěti největších evropských trhů byl prodej vyšší v Německu, Itálii a Francii. V Británii, Španělsku a také u nás naopak poklesl. Vyplývá to z údajů, které zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).

V celé Evropě (včetně Norska, Švýcarska a Islandu) prodej vzrostl o 7,6 procenta na 1,25 milionu vozů. V Německu se prodej zvýšil o 22 procent, ve Francii o 6,1 procenta a Itálii o 3,6 procenta. Naopak v Británii klesl o 1,7 procenta a Španělsku o 23,3 procenta.

Ze zemí EU největší růst prodeje zaznamenaly Lotyšsko, Estonsko a Litva, naopak největší propad poptávky po autech byl v Řecku a Portugalsku.

Česko padá, Slovensko roste

V České republice se prodej snížil o 2,5 procenta, na Slovensku stoupl o 32,1 procenta.„Je to měsíční srovnání, a to bývá někdy ošidné. Může být způsobené řadou faktorů. Za českým poklesem stojí skutečnost, že loni v půlce roku končila možnost zkráceného odpisu daná zákonem o dani z příjmu, což bylo protikrizové opatření přijaté na dva roky. To znamená, že firmy, které vydělávaly peníze a neměly velké investice, nakoupily auta v půlce roku, protože měly na odpis dva roky,“ řekl AutoRevue.cz tajemník Svazu dovozců ČR Pavel Tunkl.

„Loňský květen a červen byly historicky vůbec největší, které jsme za sledované období měli. Pokles o 2,5 procenta proto není nijak dramatický. Úroveň není jako v době před krizí, ale je pořád dost vysoká,“ pokračoval.

Rozpaky v Británii, Itálii a Španělsku

Za pět měsíců letošního roku prodej v EU klesl o 0,8 procenta na 5,89 milionu vozů. Velká část evropských trhů sice rostla, avšak přední trhy jako Británie, Itálie nebo Španělsko, zaznamenaly propad poptávky. Nejvíce vozů, 1,33 milionu, bylo registrováno v Německu, o 13,1 procenta více než ve stejném období loni.

Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků