Prodeje aut v neprůhledné kategorii vzrostly za rok o 65 procent

Celých 65 procent činí meziroční nárůst prodejů aut za první tři kvartály v kategorii, v níž nelze jednoznačně identifikovat zákazníka. Z veřejně dostupných dat ministerstva dopravy to zjistila společnost Médea Research.

Neprůhledná kategorie eviduje například neúplné zápisy a neumožňuje určit, zda byla kupujícím osoba, či firma. Vysoký růst prodejů v této kategorii fakticky přispívá k menší průhlednosti v otázce nárůstu účelových samoregistrací některých značek.

Ve volně přístupných údajích Ministerstva dopravy České republiky jsou nové registrace děleny dle druhu provozovatele na tři kategorie: 1. osoba, 2. firma, 3. všechny ostatní možnosti, tedy i tzv. osoby nesesouhlasené v ISZR, špatné zápisy apod. Právě ve třetí kategorii dosáhl meziroční nárůst registrací celkem 4636 automobilů. U LUV vozů je to dokonce 92 %, což je ovšem pouhých 177 vozů. Svaz dovozů automobilů (SDA) tato čísla ve svých oficiálních zprávách o výsledcích tuzemských prodejů neodlišuje, proto bude Médea Research tyto údaje nadále sledovat a přinášet informace o vývoji a trendech v těchto registracích mimo standardní prodejní kanály.

Klepněte pro větší obrázek

Neidentifikovatelní zákazníci kupovali hlavně Ford

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka Ford s celkovým počtem 2 366 vozů a meziročním navýšením o 256,3 %, což je přírůstek o 1 702 vozy. Následují Volkswagen s 2 252 vozy a meziročním nárůstem o 15,5 % a Seat s 1 830 vozy a meziročním nárůstem o 0,7 %.

Upozornění: Veškeré údaje vycházejí z veřejně přístupných zdrojů Ministerstva dopravy České republiky a jsou přístupná na adrese http://www.mvcr.cz/clanek/centralni-registr-vozidel.aspx.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků