Prodeje aut v neprůhledné kategorii vzrostly za rok o 65 procent

Celých 65 procent činí meziroční nárůst prodejů aut za první tři kvartály v kategorii, v níž nelze jednoznačně identifikovat zákazníka. Z veřejně dostupných dat ministerstva dopravy to zjistila společnost Médea Research.

Neprůhledná kategorie eviduje například neúplné zápisy a neumožňuje určit, zda byla kupujícím osoba, či firma. Vysoký růst prodejů v této kategorii fakticky přispívá k menší průhlednosti v otázce nárůstu účelových samoregistrací některých značek.

Ve volně přístupných údajích Ministerstva dopravy České republiky jsou nové registrace děleny dle druhu provozovatele na tři kategorie: 1. osoba, 2. firma, 3. všechny ostatní možnosti, tedy i tzv. osoby nesesouhlasené v ISZR, špatné zápisy apod. Právě ve třetí kategorii dosáhl meziroční nárůst registrací celkem 4636 automobilů. U LUV vozů je to dokonce 92 %, což je ovšem pouhých 177 vozů. Svaz dovozů automobilů (SDA) tato čísla ve svých oficiálních zprávách o výsledcích tuzemských prodejů neodlišuje, proto bude Médea Research tyto údaje nadále sledovat a přinášet informace o vývoji a trendech v těchto registracích mimo standardní prodejní kanály.

Klepněte pro větší obrázek

Neidentifikovatelní zákazníci kupovali hlavně Ford

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka Ford s celkovým počtem 2 366 vozů a meziročním navýšením o 256,3 %, což je přírůstek o 1 702 vozy. Následují Volkswagen s 2 252 vozy a meziročním nárůstem o 15,5 % a Seat s 1 830 vozy a meziročním nárůstem o 0,7 %.

Upozornění: Veškeré údaje vycházejí z veřejně přístupných zdrojů Ministerstva dopravy České republiky a jsou přístupná na adrese http://www.mvcr.cz/clanek/centralni-registr-vozidel.aspx.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků