Jen výrobci by rádi vyráběli stále víc a víc a víc a...
každý chce nekonečný růst..ono jim nestačí být v plusu..:-/
Proto se zalobuje trochu u politiků a vymyslí se nějaký dobrý zákon jak jich těch funkčních aut zbavit to vždy "pomůže"
aspon se min zadluzujou...
Tento týden jsem na aktualne.cz četl, že se na auta čekají fronty...aktualne.centrum.cz ... Buď tady někdo kecá, nebo prodeje brzdí nedostatek aut...
Náš článek uvádí skutečná čísla o prodejnosti, článek na centru jen to, že někteří zákazníci na svá auta dlouho čekají. To ale neznamená, že poptávka je absolutně vysoká.Situace dle mého vychází z ještě většího očekávaného poklesu automobilek a také vyšší poptávce mimo Evropu. Článek např. uvádí růst Mercedesu +15 %, v Evropě ale o 5 % klesá. Ačkoli pro řadu trhů se automobily vyrábějí přímo v místě odbytu, pro řadu se jen montují a automobilky preferují stabilně rostoucí odbyt mimo starý kontinent před nárazovou vyšší poptávkou v Evropě.Ale to jsou spekulace. Faktem je, že klíčové trhy klesají a to ne jen proti předchozímu roku, kdy se šrotovalo, ale i ve srovnání se všemi předchozími. A důvodem jistě není nedostatek aut, prodeje klesly už začátkem léta a kdyby byly důvodem výrobní kapacity, firmy by se za tu dobu přizpůsobily...
a nebo nekdo neumi cist a pak se divi. V prvni rade clanek pojednava o koncernu VW, resp. hlavne o audi a v ramci vyvazeni informaci, aby to nebylo prilis okate PR napsane koncernem a podepsane autorem, pridaji i info o necem okrajovym, co s tim nijak poradne nesouvisi. Na zaklade par modelu chteji rici, ze to tak je vsude. coz je omyl.Navic je treba resit i kvoty pro trh. Proste pokud je nekde 100 kusu urceno, tak 101 zakaznik si musi pockat, byt jinde se kvota nevycerpa. apod.takze cele je to slozitejsi, nez se zda. to, ze par modelu ma dobre prodeje neznemana, ze trh jako takovy ma dobre prodeje.
Myslím, že pravda bude někde mezi. Automobilky se již nechtějí dostat do situace, kdy mají plné sklady. Hotovost je stále důležitá a mít pracovní kapitál v zásobách snižuje efektivitu. Zároveň je ale poptávka po určitých autech a tu automobilky neuměly vycítit dopředu. Takže auta se moc nekupují a když už, tak se na ně musí čekat.Mě spíš zaráží to Irsko. EU zvažuje pomoc Irsku před bankrotem a tamní autotrh roste o 110%?
Irsko je třeba brát s odstupem. Loni se tam prodalo v říjnu jen 1 530 aut, letos 3 284 (pro srovnání u nás letos v říjnu 13 126, počet obyvatel Irska je cca poloviční). Ta čísla jsou tedy jednak absolutně malá, ale především loňské číslo bylo mimořádně špatné a to letošní pořád není nikterak zázračné. Inu, ode dna se odráží snáze :-)
v tom Irsku se jich prodalo asi 3700, a navíc říjen 2009 byl z hlediska prodejů nejhorší od roku 1965!!! takže asi tak.
Takže propad prodejů v Německu -20% je kompenzován nárůstem na Slovensku +37%. Takže se vlastně nic neděje, prodeje rostou o 17%.
To byl vtip doufám:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.