Prodeje aut v Evropě: pokles nekončí, i říjen byl rekordně špatný

Prodeje aut v Evropě: pokles nekončí, i říjen byl rekordně špatný

Evropská asociace výrobců automobilů (ACEA) zveřejnila statistiky prodejů aut na starém kontinentu za letošní říjen. A ani tentokrát nám nepřinesly nic příjemného, zveřejněná čísla jsou ještě horší než za předchozí měsíc a jen o málo lepší než prachbídné výsledky z letních měsíců.

V říjnu se tedy v Evropě prodalo 1 027 036 vozů, což znamená meziroční pokles o 16,6 procenta. Stejně jako v září jde o nejhorší říjnový výsledek od roku 2003, od kdy jsou statistiky v dnešní podobě sledovány.

Na mizerných prodejích mají zásluhu prakticky všechny klíčové trhy, které bez výjimky zaznamenaly dvouciferné poklesy. Nejmenší pokles přitom reportují z Francie (- 18,5 %), hůře je na tom Německo (-20,0 %), Velká Británie (-22,2 %), Itálie (-28,8 %) a úplné nejhůře Španělsko, kde propad činil ohromných 37,6 %.

Jak vidno, největší trhy padaly ještě rychleji než Evropa jako celek, menší země tak až na pár výjimek tlačily prodeje spíše vzhůru. Za pozornost stojí hlavně výsledky Dánska (+33,9 %), Finska (+25 %), Irska (+114, 6 %), Nizozemí (+23,3 %), Polska (+20,2 %) či Švédska (+21,3 %). Prodejům se dařilo i na Slovensku (+37,3 %), u nás šly prodeje kupodivu po delší době opět dolů (-7 %).

Situace obecně tak na první pohled není zdaleka tak tragická jako v létě, kdy se prodejům nedařilo prkaticky nikde, na druhou stranu jsou propady největších trhů o to výraznější a celkový pokles o 16,6 procenta je masivní.

Za pozornost též stojí, že prodeje vozů v evropských zemích mimo EU tradičně meziročně rostly (+5,6 %), země evropské unie jako celek si o podobném výsledku mohou nechat jen zdát.

Z výrobců se dařilo opět hlavně Mitsubishi (+50,4 %), zlobit za své výsledky se nebude ani Alfa Romeo (+12,6 %) a v kontextu s vývojem na trhu jsou úspěchem i rostoucí prodeje BMW (+5,4 %),  Volva (+2,9 %) a Audi (+2,2 %). Téměř všem ostatním prodeje klesaly, a to i naší Škodě (-13,1 %).

Výsledky prodejů aut jsou tak nadále špatné a stejně jako v předchozích měsícíh musíme konstatovat, že zvrácení dosavadního trendu nelze v dohledné době odpovědně očekávat.

Graf meziročního vývoje prodeje nových aut v Evropě za posledních 12 měsíců

Klepněte pro větší obrázek


 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků