Prodeje aut v Evropě dále klesají, zažily nejhorší září za posledních sedm let

12 komentářů

Honza
18. října • 11:29

Nemůžu si pomoc, ale prodejní krize byla ještě před šrotovným. Tedy šrotovné bylo jen marná hysterycká snaha o záchranu.Jinak ve šrotovném nevidím lobi výrobců, ti tak blbý nejsou.

foxy
18. října • 0:24

Trh se nasytil na pár let dopředu a logicky lidi v západní Evropě mají nakoupeno dopředu, tak nové další auta nekupují. Každej není milionář jako Leoš Mareš, aby si každý rok kupoval nové auto, nebo dokonce více aut. Platí to i o lidech na Západě, žijou tam docela obyčejní lidé, kteří sice mají oproti nám x-krát víc na platech, ale také x-krát více dají za bydlení, x-krát více za doktora a potom šetří každé Euro.

foxy
18. října • 0:27

je to ponaučení, že šrotovné vede do pekel a likviduje ekonomiku a staré dobré auta, které ještě klidně mohly 5 - 10 let sloužit .

Honza
18. října • 11:34

No Vaše nadšení nesdílým.Sice je hezký, že někdo koupí jeté auto, ale jeho osobní prospěch taky ekonomice neprospívá. Státu by taky bylo bez autobazarů lépe.

Skyline
18. října • 11:56

Jiste, protoze kdyby nebyly bazary, lidi by proste auta davali do srotu a kupovali hned nove, jasne jak facka:-D Jedno slovo ti pred nickem chybi, takove typicky ceske.

Honza
18. října • 15:06

Jde to i bez bazarů.Ti akorát ve velkém přinášejí státu daňové úniky a legalizaci vozů pochybného původu.Zaměstnávají velké množsvý lidí? Jsou to ve větším časovém úseku perspektivní firmy? Podílejí se nějak na regionál ním rozvoji ? NicOjetá auta mohou prodávat a prodávají již samotní prodejci a že úspěšně je poznat jak autobazary se snaží ty vozy skupovat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
18. října • 16:27

Soudruhu Honzo, tvoje nazory jsou skutecne luxusni:-D

Honza
18. října • 19:33

Hmm já mluvim o zisku a Vy mně nazývané komunistou!? Zajímavé.Pokud to je reakce nato moje, že srotovne není příčinou krize tak nerozlišujete příčinu a důsledek. Srotovne byl priklad marně snahy řešit krizi a no ještě ji zvětší ale nezpůsobilo.

Honza
16. října • 23:00

Zvrat by teoreticky mohly přinést leda jarní měsíce... ...co Vás k tomu vede? Tedy se přeci nemluví o sezonních výkyvech ani zdrženlivostí kupců před uvedením nového modelu. Jedná se o periodický pokles v důsledku nasycení trhu a moc velkém množství hráčů na trhu. Prostě všichni se dělí o jeden koláč a zákazník nechodí kupovat rok co rok, ale jednou za x let 2, 4, 6 atd... je naivní myslet že se to rovnoměrně rozloží. Prostě přijdou smolná léta a tak zase boom a tak dokola.

honza
17. října • 8:59

Ono je trošku jinak - šrotovné je pěkná prasárna. Vůbec bych si těchto statistik nevšímal, protože se nedají absolutně srovnávat s běžnou situací.
Šrotovné zapříčinilo to, že si (zejména) v roce 2009 auto koupili:
a) ti, co by si auto v daném roce koupili tak či tak
b) ti, co by si auto koupili v R+1, možná i v roce R+2
c) ti, kteří by vydželi i déle, ale když byla sleva, tak jej koupili.Takže pokud by běžný stav byl řekněme 100 100 100 100, tak kvůli šrotovnému to bude (rámcově) 160 60 60 70. V procentuelních nárůstech/poklesech to pak hází nesmyslná čísla, takže těmi bych se vůbec neřídil.(čísla berte skutečně jen pro jasnější ilustraci)

nornik
17. října • 16:21

Je to tak, srotovne bylo zverstvo, ktere spotrebu rozlozenou do delsiho obdobi nakumulovalo do par mesicu. Na druhe strane to poskytlo kapital automobilkam, aby mohli udelat zmeny a nastavit produkci na revidovane potreby trhu.Neni to vsak hlavni duvod, trh je dobre saturovany kvalitnimi vyrobky. Osobne nevidimi duvod proc bych mel si mel koupit noveho passata kdyz te stary se nesype a jezdi porad dobre, myslim ze tech 100km jeste da. Podobne je to i corollou u pritelkyne ... z uzivatelskeho pohledu ji novej auris moc neprinese. Misto manualni klimatizace bude mit automatickou, trochu se zvetsil kufr a bude mit o jednu hvezdicku vic. Pri postavani v kolonach to urcite oceni. Ani corolla se nesype.Auto uz neni na 3 roky denniho pouzivani, ale klidne na 5 vice.Osobne by se vice libilo, kdyby byly dotupnejsi auta s automatickymi prevodovkami atd.

emery
17. října • 12:39

Naprostý souhlas, šrotovné byl vynikající nápad tzv. "lidumilů", v jehož důsledku si na ně navázané zájmové ekonomické i politické struktury namastily fantastickým způsobem kapsu, a to i na úkor "socek". Za naprosto ideální řešení tohoto pro automobilky neblahého stavu (zjistily, že prostě již více odrbávat zákazníky při daných pravidlech hry nejde a noví kupci v dané populaci nejsou, ledy by si je naklonovaly) bych měl následující návrh: ještě dále snížit kvalitu finálních výrobků, opustit (v mnoha případech beztak nezvládnuté) vyspělé technologie a vyrábět keply, které se zhruba asi tak 2 - 3 měsíce po proběhu záruky samovolně rozpadnou a jejichž zůstatková hodnota bude nulová. Zabije se tím mnoho much jednou ranou - pro odboráře zůstane zachována vyřvávané přezaměstnanost v autoprůmyslu a stát se nebude musit kristovat nad potenciálními sociálními nepokoji při omezování počtu pracovních míst, nižší příjmové struktury zajásají - poněkud snížená cena těchto pleček jim umožnína ně dosáhnout, a hlavně - mangementy a zájmové struktury si namažou kapsy a ještě nemálo zbude i na úplatky na všechny strany. No nestálo by takové řešení za úvahu?

Doporučujeme

Články odjinud