Prodeje aut dál padají. Drží se jen Korejci a luxusní značky

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v listopadu meziročně propadl o více než deset procent na 926 486 vozů po říjnovém poklesu o necelých pět procent. Vyplývá to z údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Prodeje aut dál padají. Drží se jen Korejci a luxusní značky

Od začátku roku se prodej aut propadl o 7,6 procenta, nárůst zaznamenaly Kia a Hyundai, drží se Audi ale i Škoda. 

V období od ledna do listopadu prodej klesl na 11,26 milionu vozů. Poptávku po automobilech v Evropě nyní tlačí dolů hospodářský útlum a obavy ohledně budoucnosti eurozóny.

„Nejsou tu žádné známky toho, že by slabost evropského trhu polevovala,“ uvedl analytik David Arnold ze společnosti Credit Suisse. „Hráči na evropském automobilovém trhu před sebou zjevně stále mají těžké časy,“ dodal.

Jediným velkým trhem v EU, který v listopadu vykázal růst, byla Británie, kde se prodej zvýšil o 11 procent. V Německu, jež je největším automobilovým trhem v Evropě, se prodej snížil o 3,5 procenta. Ve Francii se propadl o více než 19 procent a v Itálii a Španělsku o více než 20 procent, uvádí zpráva ACEA.

Vývoj registrací nových aut v EU za posledních 12 měsíců

Klepněte pro větší obrázek

Zabraly Kia a Hyundai, Francouzům i Italům se nedaří

V listopadu se v rámci EU meziročně propadly prodeje téměř všech značek. Růst si udržela Hyundai. Agresivní expanzi plánují podle studie společnosti Roland Berger korejští producenti i v Česku, kde chtějí snížit dominanci Škody.

Klepněte pro větší obrázek

Ve Spojených státech slibný růst korejských vozů přibrzdila aféra, ve které majitelé automobilů Hyundai a Kia žalují výrobce kvůli chybným údajům o spotřebě pohonných hmot.

Prodej automobilky Škoda Auto v EU v listopadu podle sdružení meziročně klesl téměř o čtyři procenta na 35 800 vozů. Od začátku roku se prodej škodovek v EU snížil o necelé procento na 431 053 vozů. Jiné značky ale padaly víc a tržní podíl společnosti tak v období od ledna do listopadu stoupl na 3,8 procenta z 3,6 procenta před rokem.

Nejvíc od ledna do listopadu stouply v EU prodeje Kia (9,3 procenta) a Hyundai (14,7 procenta). Růst o 4,5 procenta hlásí i Audi. Naopak propad přes deset procent zaznamenaly Peugeot, Citroën, Renault i Fiat.

Celosvětově se daří růst Volkswagenu i Škodě

Prodeje Volswagenu v EU oproti minulému roku klesly o 3,7 procenta. Celosvětově ale německé automobilce od začátku roku prodej stoupl o více než deset procent na 8,29 milionu vozů.

VW těží ze silného růstu poptávky v Číně, Spojených státech a východní Evropě. Ten kompenzuje slabý prodej v západní Evropě. V samotných Spojených státech dosáhlo tempo růstu téměř 34 procent. V Číně prodej Volkswagenu vzrostl zhruba o pětinu.

Mladoboleslavská Škoda tento týden oznámila, že od letošního ledna do konce listopadu zvýšila celosvětově meziročně prodej o 6,9 procenta na 873 tisíc aut.

Čína a USA drží automobilky nad vodou

Tuzemský Svaz dovozců automobilů již začátkem měsíce oznámil, že prodej nových osobních aut v Česku zaznamenal v listopadu největší letošní propad, když meziročně klesl o 11 procent na 14 203 vozů. Za 11 měsíců trh rostl o 1,9 procenta.

Výzkumná společnost R.L. Polk minulý měsíc předpověděla, že celkový prodej aut v západní Evropě se letos sníží o milion vozů na 11,76 milionu. Pokles prodeje automobilů v Evropě ostře kontrastuje s vývojem ve Spojených státech a Číně, tedy na dvou největších automobilových trzích na světě. V Číně se prodej v listopadu zvýšil o osm procent na 1,79 milionu vozů a v USA dokonce o 15 procent na 1,14 milionu vozů.

Zdroj: E15.cz

 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků