Prodejci nafty reagují na výsledky našeho testu [Test naft 2013]

Benzina, EuroOil, OMV, Shell a Tank Ono ve svých reakcích vysvětlují, v čem podle nich spočívá hlavní přínos kvalitní nafty. Dozvíte se i to, čím se prémiová nafta liší od standardní a kde se jednotlivé nafty prodávané na českém trhu vyrábějí.
Prodejci nafty reagují na výsledky našeho testu [Test naft 2013]
Seznam kapitol
  1. Nejde jen o výkon
  2. Aditiva chrání motor
  3. V čem je prémiová nafta lepší?
  4. Biosložka v drahé a levné naftě
  5. Kde se nafty prodávané v ČR vyrábějí?

Přinese načerpání dražší nafty měřitelné zvýšení výkonu vznětového motoru? Taková otázka stála na počátku našeho testu, ve kterém jsme vzali Škodu Octavia RS na válcovou zkušebnu a postupně v ní vystřídali deset vzorků nafty.

Pokud jste test ještě nečetli, tady je odkaz:

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší

Test vzbudil značný ohlas nejen mezi čtenáři, ale také u firem, jejichž naftu jsme do testu vybrali. Rozhodli jsme se dát jim prostor k vyjádření a využít této příležitosti ke zjištění dalších zajímavých podrobností o motorové naftě prodávané na českém trhu.

Společnosti, jež mají v sortimentu i prémiové nafty, shodně poukazovaly na skutečnost, že případné navýšení výkonu není dost velké, aby ho bylo možno měřit na válcové zkušebně.

„Dynamické měření výkonu na válcové zkušebně neumožňuje měření rozdílů mezi naftou standardní a naftou se zvýšeným cetanovým číslem. Limitující pro výkon motoru je v těchto podmínkách zejména teplota stlačeného vzduchu,“ uvádí za společnost Benzina Václav Loula, ředitel pro jakost.

Za pravdu mu dává i Lucie Mašínová, marketingová manažerka OMV CZ: „Zjištěné výsledky lze snadno vysvětlit nepřesností měřící metody a nelze jimi ukázat všechny výhody prémiového paliva OMV MaxxMotion Diesel.“

Vyšší výkon? Jen v laboratoři

Tyto argumenty nepostrádají legitimitu. Na druhou stranu nijak nevyvracejí pochybnost, zda je marketingová komunikace slibující vyšší výkon zcela férová. Pokud je případné navýšení po načerpání prémiové nafty tak malé, že ho nelze změřit bez specializovaného laboratorního vybavení, řidič má sotva šanci ho v provozu pocítit.

 

„Nikdy bych do moderního dieselu netankoval neaditivované palivo“

 

Jak ostatně uvádí Lenka Svobodová ze společnosti Čepro (výrobce nafty EuroOil Optimal): „Obecně nejsou zjištěné výsledky zase tak překvapivé, protože z technického hlediska jsou ‚výkonové‘ vlastnosti motorového paliva dány především jeho energetickým obsahem, vyjádřeným hodnotou výhřevnosti. Ta je závislá na chemickém složení paliv, které se významně u jednotlivých druhů neliší.“

Z toho však nelze vyvozovat, že tankování tzv. prémiové nafty neznamená pro zákazníka žádný reálný přínos! 

Pádné argumenty ve prospěch kvalitní nafty najdete v následující kapitole:

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nejde jen o výkon
  2. Aditiva chrání motor
  3. V čem je prémiová nafta lepší?
  4. Biosložka v drahé a levné naftě
  5. Kde se nafty prodávané v ČR vyrábějí?
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků