Prodejci aut se bojí, že nefunkční registr zpomalí prodeje

Přetrvávající problémy centrálního registru vozidel mohou ovlivnit červencový prodej nových aut. Část zákazníků by se mohla rozhodnout nákup nového vozu odložit. Vyplývá to z vyjádření automobilek.
Prodejci aut se bojí, že nefunkční registr zpomalí prodeje

Prodejci nových vozů v současnosti prakticky nemohou předávat prodaná auta zákazníkům, protože nemají přidělenou registrační značku a majitelé nejsou uvedeni v technickém průkazu. 

„Omezení dopadají i na prodej ojetých vozů, zejména se to týká našich referentských vozů, které nemůžeme odhlásit, a tudíž prodat zákazníkům,“ řekla mluvčí zastoupení Peugeotu Radka Matthey. Problémy registru omezují i další aktivity zastoupení automobilek, například přihlašování vozů pro testování novináři a pro firemní flotily. „Nejurgentnější případy řešíme pomocí převozních značek, ale jen ve velmi omezeném počtu. Jinak nám nezbývá než čekat,“ dodala.

Registr vozidel se po plánovaném výpadku už vůbec nespustil

Registr vozidel se po plánovaném výpadku už vůbec nespustil

Dovozci i domácí automobilky navíc podle mluvčího Fordu Martina Linharta nemohou získávat aktuální informace o reálných registracích, které jsou pro ně velmi důležitým pracovním nástrojem. Podobně se vyjádřil také generální ředitel českého a slovenského Opelu Pavel Šilha, podle kterého jsou údaje o registracích podkladem pro řízení obchodních aktivit.

Podle mediálního zástupce Import VW Group Lukáše Nováka sice žádný akutní problém zatím nenastal, ale situace je každým dnem napjatější. Problémy jsou s přihlašováním nových vozidel, s odhlašováním ojetin to podle něj tak závažné není. Více než na samotném prodeji se zatím problémy projevují v propadu počtu zaregistrovaných aut. „Předpokládáme ale, že do konce měsíce, pokud už bude centrální registr vozidel funkční, by se mělo vše dohnat. Pokud by registr nešel déle, byl by to samozřejmě problém,“ dodal.

S problémy se kvůli nefunkčnímu centrálnímu registru vozidel potýkají i silniční dopravci, kteří nemohou využívat nakoupené, ale nepřihlášené tahače. Denně tak přicházejí až o 12 tisíc korun, které budou zřejmě požadovat od státu uhradit.

Nový registr vozidel měl po týdenní lhůtě vyhrazené pro přechod ze starého systému začít fungovat v pondělí. Zhruba po hodině provozu ale zkolaboval a do dneška má výpadky. Například v Praze není stále možné auto přihlásit. Pokud dodavatelská firma ATS-Telcom neodstraní problémy s novým registrem do dnešních 17:00 hodin, chce se ministerstvo dopravy vrátit k původnímu systému, který spravovalo ministerstvo vnitra.

Zdroj: E15.cz 
 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků