Prodejci aut se bojí, že nefunkční registr zpomalí prodeje

Přetrvávající problémy centrálního registru vozidel mohou ovlivnit červencový prodej nových aut. Část zákazníků by se mohla rozhodnout nákup nového vozu odložit. Vyplývá to z vyjádření automobilek.
Prodejci aut se bojí, že nefunkční registr zpomalí prodeje

Prodejci nových vozů v současnosti prakticky nemohou předávat prodaná auta zákazníkům, protože nemají přidělenou registrační značku a majitelé nejsou uvedeni v technickém průkazu. 

„Omezení dopadají i na prodej ojetých vozů, zejména se to týká našich referentských vozů, které nemůžeme odhlásit, a tudíž prodat zákazníkům,“ řekla mluvčí zastoupení Peugeotu Radka Matthey. Problémy registru omezují i další aktivity zastoupení automobilek, například přihlašování vozů pro testování novináři a pro firemní flotily. „Nejurgentnější případy řešíme pomocí převozních značek, ale jen ve velmi omezeném počtu. Jinak nám nezbývá než čekat,“ dodala.

Registr vozidel se po plánovaném výpadku už vůbec nespustil

Registr vozidel se po plánovaném výpadku už vůbec nespustil

Dovozci i domácí automobilky navíc podle mluvčího Fordu Martina Linharta nemohou získávat aktuální informace o reálných registracích, které jsou pro ně velmi důležitým pracovním nástrojem. Podobně se vyjádřil také generální ředitel českého a slovenského Opelu Pavel Šilha, podle kterého jsou údaje o registracích podkladem pro řízení obchodních aktivit.

Podle mediálního zástupce Import VW Group Lukáše Nováka sice žádný akutní problém zatím nenastal, ale situace je každým dnem napjatější. Problémy jsou s přihlašováním nových vozidel, s odhlašováním ojetin to podle něj tak závažné není. Více než na samotném prodeji se zatím problémy projevují v propadu počtu zaregistrovaných aut. „Předpokládáme ale, že do konce měsíce, pokud už bude centrální registr vozidel funkční, by se mělo vše dohnat. Pokud by registr nešel déle, byl by to samozřejmě problém,“ dodal.

S problémy se kvůli nefunkčnímu centrálnímu registru vozidel potýkají i silniční dopravci, kteří nemohou využívat nakoupené, ale nepřihlášené tahače. Denně tak přicházejí až o 12 tisíc korun, které budou zřejmě požadovat od státu uhradit.

Nový registr vozidel měl po týdenní lhůtě vyhrazené pro přechod ze starého systému začít fungovat v pondělí. Zhruba po hodině provozu ale zkolaboval a do dneška má výpadky. Například v Praze není stále možné auto přihlásit. Pokud dodavatelská firma ATS-Telcom neodstraní problémy s novým registrem do dnešních 17:00 hodin, chce se ministerstvo dopravy vrátit k původnímu systému, který spravovalo ministerstvo vnitra.

Zdroj: E15.cz 
 

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků