Prodej Volva? Možná již v dubnu

Koncern Ford se bude zadluženého Volva zbavovat jen těžko, ačkoli je pravdou, že portfolio současných modelů je jistě zajímavější než u Saabu. O turbulencích okolo nejbližší budoucnosti této tradiční „aerofilní“ značky jsme psali třeba na tomto místě, jeho současné problémy a uzavření kohoutků od GM však včera dospěly tak daleko, že musela vzhledem k platební neschopnosti přerušit výrobu. Ford to nechce s Volvem dotáhnout až tak „daleko” a automobilky se chce zbavit za každou cenu i přes současnou velmi komplikovanou hospodářskou situaci. První nabídky očekává již v dubnu.

Podle zákulisních zdrojů budou zájemci tři: čínské automobilky Dongfeng Motor Group a Chongqing Changan Automobile a blíže nespecifikované evropské uskupení. Ještě před několika týdny bylo Volvo prakticky neprodejné, švédská vláda se však nyní rozhodla poskytnout záruky ve výši takřka 450 milionů Eur, což pozici Volva zlepšilo. Čínské automobilky bude jistě zajímat pokročilý technický vývoj Volva i jeho mimořádné zkušenosti s bezpečností, s níž jsou v Číně tradičně na štíru. Také severoamerická prodejní síť vozů Volvo bude jistě pádným argumentem.  

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků