Prodej Škoda Auto za leden až červenec 2000

Za prvních sedm měsíců zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej o 5,7 %, když si její vozy koupilo 245.145 zákazníků. Největšímu zájmu se vozy Škoda tradičně těší v západní Evropě, kde za prvních sedm měsíců roku 2000 automobilka prodala 132.062 vozů.
Prodej Škoda Auto za leden až červenec 2000
Za prvních sedm měsíců zvýšila Škoda Auto svůj celosvětový prodej o 5,7 %, když si její vozy koupilo 245.145 zákazníků. Největšímu zájmu se vozy Škoda tradičně těší v západní Evropě, kde za prvních sedm měsíců roku 2000 automobilka prodala 132.062 vozů, což je o 11,2 % více než za stejné období roku 1999. V souvislosti s recesí na automobilovém trhu v Polsku se odbyt vozů Škoda ve střední a východní Evropě (bez ČR) snížil o 7,1 % na 56.352 automobilů.

Nejdůležitějším trhem v západní Evropě i nadále zůstává pro Škodu Auto Německo, kde si vozy Škoda koupilo 37.968 zákazníků, což proti prvním sedmi měsícům roku 1999 znamená nárůst o 10,2 %. Na druhém místě je v zájmu zákazníků Velká Británie (17.533 automobilů, + 15,0 %), Itálie (12.594 vozů, -3,4 %), Rakousko (12.172 vozů, +18,7 %). K výraznému nárůstu prodejů došlo například ve Španělsku (8.903 vozů, +19,3 %), ve Švýcarsku (1.700 vozů, + 49,3 %) nebo Turecku (3.996 vozů, +53 %).

I nadále čelí odbyt nových vozů v západní Evropě stagnaci či poklesu. Celkový odbyt osobních automobilů v Německu se od ledna do července 2000 ve srovnání se stejným obdobím roku 1999 snížil o 11,5 %. Celkově se za sledované období prodej vozů v západní Evropě snížil o 1,2 %, přičemž prognóza prodeje na rok 2000 počítá přibližně s 2 % nárůstem odbytu.

V České republice od ledna do července Škoda Auto zvýšila svůj odbyt o 1,7 %, když si její vozy koupilo 45.549 vozů. V Polsku, svém druhém nejvýznamnějším exportním trhu, Škoda Auto prodala celkem 22.448 vozů, o 13,7 % méně než v předchozím roce. Na dalších středoevropských trzích došlo ke zvýšení odbytu například v Maďarsku (3.988 vozů, + 15,4 %), Chorvatsku (3.265 vozů, +83,4%).

Velkému úspěchu se těší Fabia, nejnovější model značky Škoda, kterou si od začátku roku koupilo 52.747 zákazníků. Stabilnímu zájmu se těší modelová řada Felicia, kterou si včetně provedení Combi a lehkých užitkových vozů koupilo 99.355 zákazníků. Úspěch značky Škoda potvrzuje modelová řada Octavia, kterých se od počátku roku prodalo 93.043 vozů (+ 9,4 %).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků