Prodej Opelu: firma míří do rukou Magna International

Rakousko-kanadská společnost Magna, výrobce automobilových dílů a příslušenství, a provozovatel několika velkých závodů na výrobu aut, udělala důležitý krok k získání majoritního podílu ve firmě Opel od koncernu General Motors. Obě společnosti podepsaly memorandum o porozumění, které je prvním krokem na začátku cesty k získání 55 % podílu ve slavné německé automobilce.

Opelu i toto, zatím nikterak definitivní rozuzlení, v těžkých časech jistě pomůže, neboť obratem po podpisu zmiňovaného memoranda uvolnila německá vláda pro Opel podporu ve výši 1,5 miliardy Eur, kterou bez věrohodného příslibu solidního budoucího vývoje firmy dosud odmítala poskytnout. I to naznačuje, že zájem Magny o vstup do Opelu je míněn velmi vážně a zřejmě je hotovou věcí.

Pokud bude celá operace dokončena, GM pochopitelně neztratí svou evropskou filiálku zcela, neboť Opel je značně technicky provázán s ostatními firmami hroutícího se koncernu. Američané by si tak měli podržet 35 % akcií firmy a nadále sdílet technologie s ostatními firmami ze svého portfolia.

Přesné podmínky vstupu Magny do Opelu zatím nejsou zcela známy, podle dostupných informací by ale firma měla do Opelu investovat 700 milionů eur a snížit počet zaměstnanců o 10 procent (tedy zhruba o 2 500 lidí). Další kroky nemají dány pevný časový rámec, budeme vás ale samozřejmě informovat ihned, jakmile dojde k důležitému vývoji jakýmkoli směrem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků