Prodej Opelu: firma míří do rukou Magna International

Rakousko-kanadská společnost Magna, výrobce automobilových dílů a příslušenství, a provozovatel několika velkých závodů na výrobu aut, udělala důležitý krok k získání majoritního podílu ve firmě Opel od koncernu General Motors. Obě společnosti podepsaly memorandum o porozumění, které je prvním krokem na začátku cesty k získání 55 % podílu ve slavné německé automobilce.

Opelu i toto, zatím nikterak definitivní rozuzlení, v těžkých časech jistě pomůže, neboť obratem po podpisu zmiňovaného memoranda uvolnila německá vláda pro Opel podporu ve výši 1,5 miliardy Eur, kterou bez věrohodného příslibu solidního budoucího vývoje firmy dosud odmítala poskytnout. I to naznačuje, že zájem Magny o vstup do Opelu je míněn velmi vážně a zřejmě je hotovou věcí.

Pokud bude celá operace dokončena, GM pochopitelně neztratí svou evropskou filiálku zcela, neboť Opel je značně technicky provázán s ostatními firmami hroutícího se koncernu. Američané by si tak měli podržet 35 % akcií firmy a nadále sdílet technologie s ostatními firmami ze svého portfolia.

Přesné podmínky vstupu Magny do Opelu zatím nejsou zcela známy, podle dostupných informací by ale firma měla do Opelu investovat 700 milionů eur a snížit počet zaměstnanců o 10 procent (tedy zhruba o 2 500 lidí). Další kroky nemají dány pevný časový rámec, budeme vás ale samozřejmě informovat ihned, jakmile dojde k důležitému vývoji jakýmkoli směrem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků