Zatímco říjen byl nepříznivý pro registrace nových osobních a lehkých užitkových vozů, u ojetých automobilů byl vývoj přesně opačný. Podle statistik AAA Auto byl říjen nejsilnějším prodejním měsícem roku, kdy se prodalo plných 210 užitkových vozů. Celkové statistiky prodeje za leden až říjen 2010 pak dokonce v segmentu ojetých užitkových vozů naznačují návrat na úroveň roku 2008.
Za prvních 10 měsíců tohoto roku se v největším tuzemském autobazaru prodalo téměř 1600 užitkových vozů, zatímco před rokem jich bylo za stejné období jen 914. „Loni žili podnikatelé i živnostníci v nejistotě kvůli vrcholící krizi a proto omezili investici na minimum, letos už mají více optimismu,“ dodává viceprezidentka AAA Auto Karolína Topolová.
Nejprodávanější značkou ojetých užitkových automobilů se letos poprvé stal Citroën, následovaný Fordem a Renaultem. Pick-upy od Škoda Auto zůstávají překvapivě až na 6. pozici. „Ukazuje se, že v užitkovém segmentu škodovka vyklidila pole konkurentům,“ konstatovala Karolína Topolová a připomněla, že v kategorii ojetých osobních vozů škodovky jasně dominují a zájem o ně trvale roste.
Nejprodávanější značky ojetých vozů
1. Citroën
2. Ford
3. Renault
4. Peugeot
5. Fiat
Nejprodávanější modely ojetých vozů
1. Ford Transit
2. Citroën Berlingo
3. Renault Kangoo
4. Peugeot Partner
5. Fiat Ducato