Prodej nových osobních vozů v Evropě loni ztrácel

Evropská asociace automobilového průmyslu (ACEA) předložila statistiku prodejů nových osobních vozů v Evropě. Proti roku 2004 se prodeje mírně snížily na celkových 15,2 mil. nových vozů, což je o 0,7 procent méně, než v roce předcházejícím. Hlavní podíl na snížení prodejů má dle ACEA dovoz ojetých vozů do střední a východní Evropy, což např. v Polsku mělo za následek, že se na tamním trhu snížily prodeje nových vozů o výrazných 25 procent.

Mezi úspěšné automobilky, které dokázaly i v tomto stagnujícím období zvýšit prodeje, patří i česká Škoda, který si polepšila o 3,3 procent a pomohla tak koncernu Volkswagen obhájit prvenství. Největším skokanem byla v loňském roce automobilka Kia, které se podařilo zvednou prodeje o 39 procent. Na druhé straně se nedařilo druhému největšímu výrobci vozů v Evropě - Renaultu. Ten ztratil více než šest procent.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 65 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků