Od ledna do září 2003 se v České republice prodalo 112 998 nových osobních vozů, což představuje asi 4,6procentní nárůst proti stejnému období loňského roku. Na tiskové konferenci, která se uskutečnila 9. září, to sdělili zástupci Svazu dovozců automobilů. Jedná se o nejlepší výsledek za posledních pět let. Pozici nejúspěšnější značky si udržela Škoda Auto s 48,3 procentním podílem a takřka 55 tisíci prodanými vozy. V meziročním porovnání však prodej Škodě Auto mírně poklesl. Nic na tom nezměnilo ani úspěšné září.
Během září došlo k výraznému nárůstu prodejů nových vozů (o 4, 58 %), konkrétně u Škodovky činil nárůst 18 procent. Zkrátka nepřišly ani ostatní automobilky. Dovozcům kraluje Renault se 6400 prodanými vozy, následován Peugeotem s 5000 a Volkswagenem se 4600 prodanými vozy. Většina dovozců během září výrazně zvýšila importy – Peugeto o třetinu, Ford o více než polovinu, Renault dovoz dokonce zdvojnásobil. Podle tajemníka svazu Pavla Tunkla by měly prodeje nových osobních automobilů nadále růst.
Český vozový park je dle jeho slov přestárlý, 35 procent všech osobních vozů je starších 23 let. Prodej nových osobních automobilů navíc nedosahuje předpokládané výše. V České republice by se podle Pavla Tunkla mělo prodávat minimálně 300 tisíc nových osobních automobilů ročně (v současné době se jich prodá zhruba polovina). Letošní meziroční růst byl podle zástupců svazu podpořen především silnou korunou, příhodnou pro dovozy, a nižším loňským prodejem po záplavách, které v srpnu a září odbyt srazily.
Meziročně stoupl také prodej lehkých užitkových vozů, motocyklů a autobusů. Mnoho důvodů k radosti nemají prodejci nákladních automobilů, kterých se prodalo o 2,5 procenta méně. Na první příčce se zde udržel Mercedes- Benz.