Prodej Land Roveru a Jaguaru? Nejspíš příští rok

Co by to byl za týden motoristického fandy, pokud by alespoň jednou nedostal zprávu o výprodeji automobilek americkým koncernem Ford. Takže toto minimum plníme i nyní a přinášíme nejnovější informace.

Do finálového souboje o koupit této dvojice britských automobilek postoupila společnost One Equity Partners, tedy čistě investiční společnost ze Spojených států, indická společnost Mahindra & Mahindra a automobilka Tata Motors.

Z těchto tří zájemců by měl Ford vybrat toho pravého a s ním v prvním čtvrtletí příštího roku vyřešit vlastní prodej a převod automobilek. Nyní bude následovat několikatýdenní vyjednávací kolečko mezi Fordem, uchazeči a představiteli britské vlády. To má sloužit hlavně k tomu, aby se uklidnilo veřejné mínění ve Velké Británii, kde panují obavy, že případný investor by mohl převést výrobu do zemí třetího světa pro levnou pracovní sílu a Britové by přišli o své klenoty i pracovní místa.

Od obchodu se očekává, že přinese Fordu přes 2 mld. dolarů v hotových penězích a hlavně se zbaví ztrátového Jaguaru, který musí Ford dlouhodobě dotovat.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků