Prodej Land Roveru a Jaguaru? Nejspíš příští rok

Co by to byl za týden motoristického fandy, pokud by alespoň jednou nedostal zprávu o výprodeji automobilek americkým koncernem Ford. Takže toto minimum plníme i nyní a přinášíme nejnovější informace.

Do finálového souboje o koupit této dvojice britských automobilek postoupila společnost One Equity Partners, tedy čistě investiční společnost ze Spojených států, indická společnost Mahindra & Mahindra a automobilka Tata Motors.

Z těchto tří zájemců by měl Ford vybrat toho pravého a s ním v prvním čtvrtletí příštího roku vyřešit vlastní prodej a převod automobilek. Nyní bude následovat několikatýdenní vyjednávací kolečko mezi Fordem, uchazeči a představiteli britské vlády. To má sloužit hlavně k tomu, aby se uklidnilo veřejné mínění ve Velké Británii, kde panují obavy, že případný investor by mohl převést výrobu do zemí třetího světa pro levnou pracovní sílu a Britové by přišli o své klenoty i pracovní místa.

Od obchodu se očekává, že přinese Fordu přes 2 mld. dolarů v hotových penězích a hlavně se zbaví ztrátového Jaguaru, který musí Ford dlouhodobě dotovat.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků