Prodej Land Roveru a Jaguaru? Nejspíš příští rok

Co by to byl za týden motoristického fandy, pokud by alespoň jednou nedostal zprávu o výprodeji automobilek americkým koncernem Ford. Takže toto minimum plníme i nyní a přinášíme nejnovější informace.

Do finálového souboje o koupit této dvojice britských automobilek postoupila společnost One Equity Partners, tedy čistě investiční společnost ze Spojených států, indická společnost Mahindra & Mahindra a automobilka Tata Motors.

Z těchto tří zájemců by měl Ford vybrat toho pravého a s ním v prvním čtvrtletí příštího roku vyřešit vlastní prodej a převod automobilek. Nyní bude následovat několikatýdenní vyjednávací kolečko mezi Fordem, uchazeči a představiteli britské vlády. To má sloužit hlavně k tomu, aby se uklidnilo veřejné mínění ve Velké Británii, kde panují obavy, že případný investor by mohl převést výrobu do zemí třetího světa pro levnou pracovní sílu a Britové by přišli o své klenoty i pracovní místa.

Od obchodu se očekává, že přinese Fordu přes 2 mld. dolarů v hotových penězích a hlavně se zbaví ztrátového Jaguaru, který musí Ford dlouhodobě dotovat.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků