Prodej klesá. Krize již dolehla i na Škodu Auto

Po úspěšných letech začíná pokles zájmu zaznamenávat i Škoda Auto. V lednu klesl největší tuzemské automobilce prodej o 7,8 procenta na 69 500 aut. Pokles však není tak dramatický, protože se jedná o srovnání s loňským lednem, který byl pro automobilku rekordní.
Prodej klesá. Krize již dolehla i na Škodu Auto

Automobilka za lednovým sníženém odbytu vidí především klesající prodeje na evropských trzích. V západní Evropě Škoda prodala 26,5 tisíce aut, což bylo meziročně o 2800 aut méně. Ve východní Evropě firma v lednu zákazníkům dodala přes 6200 aut, což je meziroční propad o 1500. Ve střední Evropě se pak o 1300 vozů méně než loni v lednu.

Ochlazení také zaznamenal i tuzemský trh. Ten poklesl na 3700 aut.

Ne všude ale objem prodaných vozů klesal. Výjimku tvoří například Německo, což je pro Škodu Auto druhý největší trh. Tam firma zaznamenala růst o 0,2 procenta na 8900 aut. Automobilka zároveň zvýšila svůj tržní podíl na téměř 4,7 procenta.

Zvýšený odbyt zaznamenala i v Británii, kde se ve srovnání s loňským lednem prodalo 4300 aut, to je o 18,5 procenta více. V Dánsku vzrostl odbyt o 37,4 procenta na 800 vozů, v Rakousku o 19 procent na 2400 aut. Nárůst Škoda zaznamenala na trzích v Číně, kam česká automobilka dodala 21,6 tisíc aut, což je o 800 vozů více než v lednu 2012.

Lednový pokles prodejů není až tak překvapující, rok 2012 byl totiž pro Škodu Auto rekordní, když prodala 939 200 aut, z toho v lednu 75 400, což bylo meziročně o 10,2 procenta více. Do roku 2018 chce Škoda zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut.

Zdroj: E15.cz
 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků