Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Závodní vůz Ferrari Testa Rossa se stal nejdražším veřejně prodaným autem světa. A to i přesto, že byl před lety dvakrát vážně poškozený – jednou při bouračce v Le Mans v roce 1958, tehdy se při závodě srazil s vozem značky Jaguar, a podruhé na něm zanechal stopy oheň, který vznikl v garáži, kde parkoval. Byl založený Američanem, novým majitelem vozu, který tak chtěl získat peníze z pojistky.

Na aukci v Kalifornii za citlivě zrenovovaný vůz nový majitel neváhal zaplatit v přepočtu téměř 270 milionů korun.

Ferrari je pojem. Jen málokterá automobilka světa je schopna vyrobit auto, u něhož by byla v takové rovnováze „rychlost a styl“. Tohle Italové z Maranella umějí. A model Testa Rossa se jim povedl ještě o něco více, ční nad ostatní produkcí Ferrari. 

V roce 1956 bylo postaveno jen 22 vozů Ferarri Testa Rossa. A jeden z nich bylo právě teď prodán za téměř 16.39 milionů dolarů. Citlivě zrekonstruovaný rudý krasavec tak překonal rekord, který drželo jiné Ferrari, také Testa Rossa. To bylo prodáno v roce 2009 v přepočtu o 54 milionů korun levněji. 

Klepněte pro větší obrázek
Šampión Testa Rossa. Zvítězil v 10 z 19 mezinárodních závodů, kterých se zúčastnil mezi lety 1958 a 1961.

Editor časopisu Octane David Lillywhite prodej okomentoval tak, že bohatí lidé stále více investují do výjimečných aut. „Jejich ceny neuvěřitelně stoupají. Je to dnes lepší investice než nemovitosti či zlato.“

Vůbec nejdražším prodaným autem ale bude zřejmě jiný vůz - 1963 Bugatti Type 57SC Atlantic. Nebyl prodán veřejně. Odhaduje se, že nový majitel za něj zaplatil v přepočtu 486 až 648 milionů korun.
 

 

 

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků