Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Závodní vůz Ferrari Testa Rossa se stal nejdražším veřejně prodaným autem světa. A to i přesto, že byl před lety dvakrát vážně poškozený – jednou při bouračce v Le Mans v roce 1958, tehdy se při závodě srazil s vozem značky Jaguar, a podruhé na něm zanechal stopy oheň, který vznikl v garáži, kde parkoval. Byl založený Američanem, novým majitelem vozu, který tak chtěl získat peníze z pojistky.

Na aukci v Kalifornii za citlivě zrenovovaný vůz nový majitel neváhal zaplatit v přepočtu téměř 270 milionů korun.

Ferrari je pojem. Jen málokterá automobilka světa je schopna vyrobit auto, u něhož by byla v takové rovnováze „rychlost a styl“. Tohle Italové z Maranella umějí. A model Testa Rossa se jim povedl ještě o něco více, ční nad ostatní produkcí Ferrari. 

V roce 1956 bylo postaveno jen 22 vozů Ferarri Testa Rossa. A jeden z nich bylo právě teď prodán za téměř 16.39 milionů dolarů. Citlivě zrekonstruovaný rudý krasavec tak překonal rekord, který drželo jiné Ferrari, také Testa Rossa. To bylo prodáno v roce 2009 v přepočtu o 54 milionů korun levněji. 

Klepněte pro větší obrázek
Šampión Testa Rossa. Zvítězil v 10 z 19 mezinárodních závodů, kterých se zúčastnil mezi lety 1958 a 1961.

Editor časopisu Octane David Lillywhite prodej okomentoval tak, že bohatí lidé stále více investují do výjimečných aut. „Jejich ceny neuvěřitelně stoupají. Je to dnes lepší investice než nemovitosti či zlato.“

Vůbec nejdražším prodaným autem ale bude zřejmě jiný vůz - 1963 Bugatti Type 57SC Atlantic. Nebyl prodán veřejně. Odhaduje se, že nový majitel za něj zaplatil v přepočtu 486 až 648 milionů korun.
 

 

 

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků