Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Závodní vůz Ferrari Testa Rossa se stal nejdražším veřejně prodaným autem světa. A to i přesto, že byl před lety dvakrát vážně poškozený – jednou při bouračce v Le Mans v roce 1958, tehdy se při závodě srazil s vozem značky Jaguar, a podruhé na něm zanechal stopy oheň, který vznikl v garáži, kde parkoval. Byl založený Američanem, novým majitelem vozu, který tak chtěl získat peníze z pojistky.

Na aukci v Kalifornii za citlivě zrenovovaný vůz nový majitel neváhal zaplatit v přepočtu téměř 270 milionů korun.

Ferrari je pojem. Jen málokterá automobilka světa je schopna vyrobit auto, u něhož by byla v takové rovnováze „rychlost a styl“. Tohle Italové z Maranella umějí. A model Testa Rossa se jim povedl ještě o něco více, ční nad ostatní produkcí Ferrari. 

V roce 1956 bylo postaveno jen 22 vozů Ferarri Testa Rossa. A jeden z nich bylo právě teď prodán za téměř 16.39 milionů dolarů. Citlivě zrekonstruovaný rudý krasavec tak překonal rekord, který drželo jiné Ferrari, také Testa Rossa. To bylo prodáno v roce 2009 v přepočtu o 54 milionů korun levněji. 

Klepněte pro větší obrázek
Šampión Testa Rossa. Zvítězil v 10 z 19 mezinárodních závodů, kterých se zúčastnil mezi lety 1958 a 1961.

Editor časopisu Octane David Lillywhite prodej okomentoval tak, že bohatí lidé stále více investují do výjimečných aut. „Jejich ceny neuvěřitelně stoupají. Je to dnes lepší investice než nemovitosti či zlato.“

Vůbec nejdražším prodaným autem ale bude zřejmě jiný vůz - 1963 Bugatti Type 57SC Atlantic. Nebyl prodán veřejně. Odhaduje se, že nový majitel za něj zaplatil v přepočtu 486 až 648 milionů korun.
 

 

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků