Prodej desetiletí: Ferrari Testa Rossa za 270 milionů korun

Závodní vůz Ferrari Testa Rossa se stal nejdražším veřejně prodaným autem světa. A to i přesto, že byl před lety dvakrát vážně poškozený – jednou při bouračce v Le Mans v roce 1958, tehdy se při závodě srazil s vozem značky Jaguar, a podruhé na něm zanechal stopy oheň, který vznikl v garáži, kde parkoval. Byl založený Američanem, novým majitelem vozu, který tak chtěl získat peníze z pojistky.

Na aukci v Kalifornii za citlivě zrenovovaný vůz nový majitel neváhal zaplatit v přepočtu téměř 270 milionů korun.

Ferrari je pojem. Jen málokterá automobilka světa je schopna vyrobit auto, u něhož by byla v takové rovnováze „rychlost a styl“. Tohle Italové z Maranella umějí. A model Testa Rossa se jim povedl ještě o něco více, ční nad ostatní produkcí Ferrari. 

V roce 1956 bylo postaveno jen 22 vozů Ferarri Testa Rossa. A jeden z nich bylo právě teď prodán za téměř 16.39 milionů dolarů. Citlivě zrekonstruovaný rudý krasavec tak překonal rekord, který drželo jiné Ferrari, také Testa Rossa. To bylo prodáno v roce 2009 v přepočtu o 54 milionů korun levněji. 

Klepněte pro větší obrázek
Šampión Testa Rossa. Zvítězil v 10 z 19 mezinárodních závodů, kterých se zúčastnil mezi lety 1958 a 1961.

Editor časopisu Octane David Lillywhite prodej okomentoval tak, že bohatí lidé stále více investují do výjimečných aut. „Jejich ceny neuvěřitelně stoupají. Je to dnes lepší investice než nemovitosti či zlato.“

Vůbec nejdražším prodaným autem ale bude zřejmě jiný vůz - 1963 Bugatti Type 57SC Atlantic. Nebyl prodán veřejně. Odhaduje se, že nový majitel za něj zaplatil v přepočtu 486 až 648 milionů korun.
 

 

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků