Prodej automobilů za leden - květen 2004: pokles pokračuje

Osobní automobily

Za leden až květen 2004 bylo na českém trhu prodáno 54 804 ks nových osobních automobilů, což je o 7 065 ks méně než za stejné období v roce 2003. To představuje pokles prodejů o 11,42 %. Podíl značky ŠKODA na oficiálním českém trhu nových osobních automobilů v souhrnu za leden až květen roku 2004 činil 48,59 %, což je o 1,00 % více než v roce 2003. I to však představuje pokles prodejů o 9,56 % (celkem se prodalo za pět měsíců 26 627 ks osobních automobilů zn. ŠKODA). Pokles prodejů byl zaznamenán u více než poloviny značek z první desítky s výjimkou značek FORD, HYUNDAI, TOYOTA a FIAT.

V první pětce podle počtu prodaných osobních automobilů na českém trhu za hodnocené období roku 2004 došlo oproti pořadí za leden až duben 2004 jen k dílčí změně, značka PEUGEOT klesla na 4. místo za značku VW. Za firmou ŠKODA AUTO tak zůstává značka FORD s prodejem 2 889 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 činí 14,96 %), následuje značka VW s prodejem 2 810 ks (pokles prodejů o 19,11 %), vozidel značky  PEUGEOT bylo prodáno 2 724 ks (pokles prodejů činí 24,16 %) a značka RENAULT s prodejem 2 399 ks (pokles prodejů o 35,79 %) je na pátém místě.

V průběhu ledna až května 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 51 797 ks nových a 41 626 ks ojetých osobních automobilů (kategorie M1). Rozdíl mezi prodeji a prvními registracemi nových osobních automobilů činí 3 007 ks. Údaje o dovozech nových a ojetých osobních automobilů za leden až květen 2004 nejsou k dispozici.

Užitková vozidla kategorie N1 (do 3 500 kg celkové hmotnosti)

V této kategorii byl v meziročním porovnání stejných období roku 2004 a roku 2003 zaznamenán nárůst prodejů téměř o 50 % (přesně 48,88 %), což představuje prodeje vyšší o 3 041 ks vozidel. Prodáno bylo celkem 9 262 ks užitkových vozidel zařazených do kategorie N1 (za stejné období roku 2003 to bylo 6 221 ks). Relativně vysoký nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2003 je dán s největší pravděpodobností úpravou a schválením řady modelů osobních automobilů jako vozidla kategorie N1 (z důvodu možného odpočtu DPH).

Oproti výsledkům za leden až duben 2004 zde dle počtu prodejů došlo k prohození pořadí na prvních dvou místech. Nejúspěšněji prodávanou značkou se stala značka FORD s prodejem 1 414 ks (nárůst prodejů oproti stejnému období roku 2003 o 28,90 %) a na druhém místě je značka VW s prodejem 1 390 ks (nárůst prodejů o 68,28 %). Následují značky PEUGEOT (nárůst o 79,48 %), CITROEN (+ 50,43 %) a RENAULT (+ 112,06 %).

Prodeje za leden až květen 2004 v této kategorii vykázalo 35 výrobních značek, což je o 3 více než za celý rok 2003 (jedná se o značky VOLVO, LEXUS a JAGUAR). V průběhu ledna až května 2004 bylo v ČR poprvé zaregistrováno celkem 9 968 ks nových a 2 525 ks ojetých malých užitkových vozidel kategorie N1. Rozdíl mezi vykázanými prodeji a prvními registracemi nových automobilů kategorie N1 činí - 706 ks. Údaje o dovozech nových a ojetých vozidel této kategorie za leden až květen 2004 nejsou k dispozici.

V souhrnu za osobní a malá užitková vozidla však došlo v porovnání se stejným obdobím roku 2003 ke snížení prodejů a to o 5,91 %. Za leden až květen 2004 bylo prodáno celkem 64 066 ks vozidel kategorie M1 a N1, za stejné období roku 2003 to bylo  68 090 ks.

Zdroj: Sdružení automobilového průmyslu

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků