Propad o 53 % na celkem 10.679 vozů. Takto vypadá statistika prodejů nových osobních aut v ČR z důvodu pandemie koronaviru, zavedených opatření a celkově nižší poptávky. Zdroj: Hyundai

Propad o 53 % na celkem 10.679 vozů. Takto vypadá statistika prodejů nových osobních aut v ČR z důvodu pandemie koronaviru, zavedených opatření a celkově nižší poptávky. | Zdroj: Hyundai

Čísla vyplývají z údajů Svazu dovozců automobilů, které rovněž ukazují, že za čtyři měsíce kles trh o 26,3 % (na 60.873 vozů). Zdroj: Hyundai

Čísla vyplývají z údajů Svazu dovozců automobilů, které rovněž ukazují, že za čtyři měsíce kles trh o 26,3 % (na 60.873 vozů). | Zdroj: Hyundai

I přes nařízené uzavření autosalonů, které pominulo teprve 20. dubna, se však najdou i značky, u nichž lze vidět i během současné situace růst v prodejích. Zdroj: Škoda

I přes nařízené uzavření autosalonů, které pominulo teprve 20. dubna, se však najdou i značky, u nichž lze vidět i během současné situace růst v prodejích. | Zdroj: Škoda

Úpadek se týká všech segmentů a provedení vozidel, avšak s výjimkou elektromobilů a hybridů, jejichž registrace kvůli tlaku na automobilky prostřednictvím zpřísněných emisních limitů meziročně vzrostly. Informace přinesla ČTK. Zdroj: Škoda

Úpadek se týká všech segmentů a provedení vozidel, avšak s výjimkou elektromobilů a hybridů, jejichž registrace kvůli tlaku na automobilky prostřednictvím zpřísněných emisních limitů meziročně vzrostly. Informace přinesla ČTK. | Zdroj: Škoda

Zajímavé srovnání nabízí rivalové Škoda a Hyundai. Mladoboleslavská automobilka sice drží první místo v prodejích, v období mezi lednem a dubnem však zažila pokles o 17 % na 23.628 aut. Více v článku... Zdroj: Hyundai

Zajímavé srovnání nabízí rivalové Škoda a Hyundai. Mladoboleslavská automobilka sice drží první místo v prodejích, v období mezi lednem a dubnem však zažila pokles o 17 % na 23.628 aut. Více v článku... | Zdroj: Hyundai

Čísla vyplývají z údajů Svazu dovozců automobilů, které rovněž ukazují, že za čtyři měsíce kles trh o 26,3 % (na 60.873 vozů). Zdroj: Hyundai
I přes nařízené uzavření autosalonů, které pominulo teprve 20. dubna, se však najdou i značky, u nichž lze vidět i během současné situace růst v prodejích. Zdroj: Škoda
Úpadek se týká všech segmentů a provedení vozidel, avšak s výjimkou elektromobilů a hybridů, jejichž registrace kvůli tlaku na automobilky prostřednictvím zpřísněných emisních limitů meziročně vzrostly. Informace přinesla ČTK. Zdroj: Škoda
Zajímavé srovnání nabízí rivalové Škoda a Hyundai. Mladoboleslavská automobilka sice drží první místo v prodejích, v období mezi lednem a dubnem však zažila pokles o 17 % na 23.628 aut. Více v článku... Zdroj: Hyundai
5
Fotogalerie

Prodej aut se v ČR drasticky propadl. Hyundai nebo SsangYong však mohou slavit

Očekávanou situaci na trhu nových aut kvůli opatřením proti koronaviru jen dokazují čísla prodejů za letošní čtvrtletí.

Propad o 53 % na celkem 10.679 vozů. Takto vypadá statistika prodejů nových osobních aut v ČR z důvodu pandemie koronaviru, zavedených opatření a celkově nižší poptávky. Čísla vyplývají z údajů Svazu dovozců automobilů, které rovněž ukazují, že za čtyři měsíce klesl trh o 26,3 % (na 60.873 vozů).

I přes nařízené uzavření autosalonů, které pominulo teprve 20. dubna, se však najdou i značky, u nichž lze vidět i během současné situace růst v prodejích. Úpadek se týká všech segmentů a provedení vozidel, avšak s výjimkou elektromobilů a hybridů, jejichž registrace kvůli tlaku na automobilky prostřednictvím zpřísněných emisních limitů meziročně vzrostly. Informace přinesla ČTK.

Zajímavé srovnání nabízí rivalové Škoda a Hyundai. Mladoboleslavská automobilka sice drží první místo v prodejích, v období mezi lednem a dubnem však zažila pokles o 17 % na 23.628 aut. Zato Hyundai na druhém místě rostl o 6 % na 5398 prodaných vozů. Volkswagen drží třetí místo s poklesem o 30 % na 5267 aut.

Právě v oblasti elektromobilů pak Škoda definitivně vede s 534 vozy prodanými za první čtvrtletí, kdežto Hyundai si ve stejném období připsal 166 prodejů. U Škody nicméně drtivá většina všech prodaných vozů (84,34 %) míří do firemních flotil, zatímco u Hyundaie je poměr zákazníků mezi firmami (51,82 %) a soukromníky (48.18 %) poměrně vyrovnaný.  

Hyundai pak nebyl jedinou značkou, která na trhu Česka během rozmachu pandemie zaznamenala prodejní růst. Dařilo se taky Tesle, SsangYongu, DS nebo Ferrari. Mezi nejprodávanějšími osobními vozy ale najdete pořád klasické stálice – Škodu Octavia, Fabia, Scala, Karoq a Hyundai i30.

Hyundai

Výroba automobilů je u jihokorejského Hyundaie jen jednou z částí rozsáhlého, především strojírenského zaměření. Společnost byla založena v roce 1947. V roce 1998 koupila značku Kia.

Hyundai i10Hyundai i20Hyundai i30Hyundai i40Hyundai KonaHyundai TucsonHyundai NexoHyundai Sante FeHyundai GenesisHyundai IONIQ

Doporučujeme

Články odjinud