Prodej aut se v ČR drasticky propadl. Hyundai nebo SsangYong však mohou slavit

Očekávanou situaci na trhu nových aut kvůli opatřením proti koronaviru jen dokazují čísla prodejů za letošní čtvrtletí.

Propad o 53 % na celkem 10.679 vozů. Takto vypadá statistika prodejů nových osobních aut v ČR z důvodu pandemie koronaviru, zavedených opatření a celkově nižší poptávky. Čísla vyplývají z údajů Svazu dovozců automobilů, které rovněž ukazují, že za čtyři měsíce klesl trh o 26,3 % (na 60.873 vozů).

Ostrý Hyundai i20 N v prvním videu. Hot-hatch zní skvěle! V hledáčku má Polo GTI

Ostrý Hyundai i20 N v prvním videu. Hot-hatch zní skvěle! V hledáčku má Polo GTI

I přes nařízené uzavření autosalonů, které pominulo teprve 20. dubna, se však najdou i značky, u nichž lze vidět i během současné situace růst v prodejích. Úpadek se týká všech segmentů a provedení vozidel, avšak s výjimkou elektromobilů a hybridů, jejichž registrace kvůli tlaku na automobilky prostřednictvím zpřísněných emisních limitů meziročně vzrostly. Informace přinesla ČTK.

Zajímavé srovnání nabízí rivalové Škoda a Hyundai. Mladoboleslavská automobilka sice drží první místo v prodejích, v období mezi lednem a dubnem však zažila pokles o 17 % na 23.628 aut. Zato Hyundai na druhém místě rostl o 6 % na 5398 prodaných vozů. Volkswagen drží třetí místo s poklesem o 30 % na 5267 aut.

Škodě klesly tržby a nestíhá vyřizovat objednávky. Pandemie má jasný dopad

Škodě klesly tržby a nestíhá vyřizovat objednávky. Pandemie má jasný dopad

Právě v oblasti elektromobilů pak Škoda definitivně vede s 534 vozy prodanými za první čtvrtletí, kdežto Hyundai si ve stejném období připsal 166 prodejů. U Škody nicméně drtivá většina všech prodaných vozů (84,34 %) míří do firemních flotil, zatímco u Hyundaie je poměr zákazníků mezi firmami (51,82 %) a soukromníky (48.18 %) poměrně vyrovnaný.  

Hyundai pak nebyl jedinou značkou, která na trhu Česka během rozmachu pandemie zaznamenala prodejní růst. Dařilo se taky Tesle, SsangYongu, DS nebo Ferrari. Mezi nejprodávanějšími osobními vozy ale najdete pořád klasické stálice – Škodu Octavia, Fabia, Scala, Karoq a Hyundai i30.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků