Prodej Audi v roce 2000

Právě uplynulý rok 2000 si automobilka Audi určitě zapíše mezi nejlepší období své bohaté historie: Více než 650 000 prodaných vozů, o tři procenta více než v roce 1999, znamená nový prodejní rekord v celé existenci značky Audi. Situace na evropských...
Prodej Audi v roce 2000
Právě uplynulý rok 2000 si automobilka Audi určitě zapíše mezi nejlepší období své bohaté historie: Více než 650 000 prodaných vozů, o tři procenta více než v roce 1999, znamená nový prodejní rekord v celé existenci značky Audi. Situace na evropských prodejních trzích přitom nebyla nijak jednoduchá: Na mimořádně důležitém německém trhu se vloni prodalo o 11 procent automobilů méně, což se samozřejmě projevilo i v nižších prodejích ingolstadtské automobilky. Přesto se značce Audi podařilo zvýšit podíl na německém trhu na 7 procent.

Velmi výrazně rostly prodeje v roce 2000 v USA, což je pro Audi nejdůležitější exportní teritorium: Prodej více než 80 000 vozů představuje nárůst o výrazných 22 procent proti roku 1999 a jde zároveň o nový prodejní rekord na trhu USA. V Japonsku se automobilce Audi podařilo prodat asi 7000 vozů (nárůst o 6 procent), na ostatních zámořských trzích se vloni prodalo více než 65 000 automobilů Audi, což je o 52 procent více než v předchozím roce 1999.

Celkem 1141 vozů Audi prodaných vloni v ČR zajistilo značce opět titul krále mezi prodejci prestižních automobilů, který ingolstadtské vozy drží už od roku 1995. Zároveň tento výsledek znamená nový prodejní rekord na tuzemském trhu.

“Velmi si ceníme také toho, že se nám už potřetí za sebou podařilo překonat hranici tisíce prodaných vozů,” říká Martin Arendarčik, vedoucí divize Audi společnosti Import VOLKSWAGEN Group. Ani v ČR se automobilový trh nevyvíjel nejpříznivěji. Po nadějném prvním pololetí zaznamenala většina značek ve druhém pololetí citelné ztráty a jen málokterému dovozci se podařilo dosáhnout alespoň výsledků roku 1999. Více než šestiprocentní nárůst prodejů automobilů Audi je tedy velmi dobrým výsledkem!

“Tradičně nejžádanějšími vozy byly Audi A6/A6 Avant, kterých se prodalo celkem 526. Na druhém místě se umístila modelové řada Audi A3 (208 prodaných vozů), v těsném závěsu pak vloni skončily vozy řady Audi A4/A4 Avant (196). Velice nás potěšila loňská novinka - model Audi A6 allroad quattro. I přes to, že se na trhu objevily až v polovině roku, prodalo se jich 49,” říká Martin Arendarčik.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků