Prodej Audi v roce 2000

Právě uplynulý rok 2000 si automobilka Audi určitě zapíše mezi nejlepší období své bohaté historie: Více než 650 000 prodaných vozů, o tři procenta více než v roce 1999, znamená nový prodejní rekord v celé existenci značky Audi. Situace na evropských...
Prodej Audi v roce 2000
Právě uplynulý rok 2000 si automobilka Audi určitě zapíše mezi nejlepší období své bohaté historie: Více než 650 000 prodaných vozů, o tři procenta více než v roce 1999, znamená nový prodejní rekord v celé existenci značky Audi. Situace na evropských prodejních trzích přitom nebyla nijak jednoduchá: Na mimořádně důležitém německém trhu se vloni prodalo o 11 procent automobilů méně, což se samozřejmě projevilo i v nižších prodejích ingolstadtské automobilky. Přesto se značce Audi podařilo zvýšit podíl na německém trhu na 7 procent.

Velmi výrazně rostly prodeje v roce 2000 v USA, což je pro Audi nejdůležitější exportní teritorium: Prodej více než 80 000 vozů představuje nárůst o výrazných 22 procent proti roku 1999 a jde zároveň o nový prodejní rekord na trhu USA. V Japonsku se automobilce Audi podařilo prodat asi 7000 vozů (nárůst o 6 procent), na ostatních zámořských trzích se vloni prodalo více než 65 000 automobilů Audi, což je o 52 procent více než v předchozím roce 1999.

Celkem 1141 vozů Audi prodaných vloni v ČR zajistilo značce opět titul krále mezi prodejci prestižních automobilů, který ingolstadtské vozy drží už od roku 1995. Zároveň tento výsledek znamená nový prodejní rekord na tuzemském trhu.

“Velmi si ceníme také toho, že se nám už potřetí za sebou podařilo překonat hranici tisíce prodaných vozů,” říká Martin Arendarčik, vedoucí divize Audi společnosti Import VOLKSWAGEN Group. Ani v ČR se automobilový trh nevyvíjel nejpříznivěji. Po nadějném prvním pololetí zaznamenala většina značek ve druhém pololetí citelné ztráty a jen málokterému dovozci se podařilo dosáhnout alespoň výsledků roku 1999. Více než šestiprocentní nárůst prodejů automobilů Audi je tedy velmi dobrým výsledkem!

“Tradičně nejžádanějšími vozy byly Audi A6/A6 Avant, kterých se prodalo celkem 526. Na druhém místě se umístila modelové řada Audi A3 (208 prodaných vozů), v těsném závěsu pak vloni skončily vozy řady Audi A4/A4 Avant (196). Velice nás potěšila loňská novinka - model Audi A6 allroad quattro. I přes to, že se na trhu objevily až v polovině roku, prodalo se jich 49,” říká Martin Arendarčik.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků