Prodej Audi SQ7 u nás končí. Na emisní protest jej můžete vyladit na 520 koní!

Společnosti ABT a Vossen se spojily a vytvořili deset kusů exkluzivního Audi SQ7. A není to jen o té matně fialové...

Přísnější emisní limity a měření dohnaly Audi k dočasnému zastavení evropského prodeje nejsilnější varianty svého největšího SUV. Model SQ7 má v současné generaci čtyřlitrový vznětový osmiválec o výkonu 320 kilowattů (435 koní) a 900 Nm maximálního točivého momentu.

Pokud však SQ7 vlastníte nebo se chystáte jeden takový vůz koupit ze skladů výrobce, můžete se třeba i na truc emisním předpisům obrátit na tuningovou společnost ABT. S balíčkem Power S je výkon softwarově vyhnán na 382 kilowattů (520 koní) a 970 Nm. Díky tomu zvládne sprint na stovku za 4,6 sekundy, akcelerace se však stále zastaví na gentlemansky omezených 250 km/h.

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Pokud však chcete zajít ještě dál, zaklepete možná také na dveře společnosti Vossen. Ta na SQ7 v rámci společného projektu nabízí kovaná kola vlastní výroby a z motoru přeplňovaného i elektrickým kompresorem vydoluje, nebo možná spíše propustí, další newtonmetry.

Těch nabízí motor fialového kusu na fotkách celkem 1.038 dostupných už od jednoho tisíce otáček. Ve vší úctě, tohle už ale sériová převodovka nemůže dlouhodobě vydržet...

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 60 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků