Prodej Audi SQ7 u nás končí. Na emisní protest jej můžete vyladit na 520 koní!

Společnosti ABT a Vossen se spojily a vytvořili deset kusů exkluzivního Audi SQ7. A není to jen o té matně fialové...

Přísnější emisní limity a měření dohnaly Audi k dočasnému zastavení evropského prodeje nejsilnější varianty svého největšího SUV. Model SQ7 má v současné generaci čtyřlitrový vznětový osmiválec o výkonu 320 kilowattů (435 koní) a 900 Nm maximálního točivého momentu.

Pokud však SQ7 vlastníte nebo se chystáte jeden takový vůz koupit ze skladů výrobce, můžete se třeba i na truc emisním předpisům obrátit na tuningovou společnost ABT. S balíčkem Power S je výkon softwarově vyhnán na 382 kilowattů (520 koní) a 970 Nm. Díky tomu zvládne sprint na stovku za 4,6 sekundy, akcelerace se však stále zastaví na gentlemansky omezených 250 km/h.

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Pokud však chcete zajít ještě dál, zaklepete možná také na dveře společnosti Vossen. Ta na SQ7 v rámci společného projektu nabízí kovaná kola vlastní výroby a z motoru přeplňovaného i elektrickým kompresorem vydoluje, nebo možná spíše propustí, další newtonmetry.

Těch nabízí motor fialového kusu na fotkách celkem 1.038 dostupných už od jednoho tisíce otáček. Ve vší úctě, tohle už ale sériová převodovka nemůže dlouhodobě vydržet...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků