Prodej Audi SQ7 u nás končí. Na emisní protest jej můžete vyladit na 520 koní!

Společnosti ABT a Vossen se spojily a vytvořili deset kusů exkluzivního Audi SQ7. A není to jen o té matně fialové...

Přísnější emisní limity a měření dohnaly Audi k dočasnému zastavení evropského prodeje nejsilnější varianty svého největšího SUV. Model SQ7 má v současné generaci čtyřlitrový vznětový osmiválec o výkonu 320 kilowattů (435 koní) a 900 Nm maximálního točivého momentu.

Pokud však SQ7 vlastníte nebo se chystáte jeden takový vůz koupit ze skladů výrobce, můžete se třeba i na truc emisním předpisům obrátit na tuningovou společnost ABT. S balíčkem Power S je výkon softwarově vyhnán na 382 kilowattů (520 koní) a 970 Nm. Díky tomu zvládne sprint na stovku za 4,6 sekundy, akcelerace se však stále zastaví na gentlemansky omezených 250 km/h.

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Octavia RS může mít až 315 koní. Pokud podstoupí úpravu u ABT

Pokud však chcete zajít ještě dál, zaklepete možná také na dveře společnosti Vossen. Ta na SQ7 v rámci společného projektu nabízí kovaná kola vlastní výroby a z motoru přeplňovaného i elektrickým kompresorem vydoluje, nebo možná spíše propustí, další newtonmetry.

Těch nabízí motor fialového kusu na fotkách celkem 1.038 dostupných už od jednoho tisíce otáček. Ve vší úctě, tohle už ale sériová převodovka nemůže dlouhodobě vydržet...

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků