Proč vypadá nová Škoda Octavia zrovna takto? Šéf designu to detailně vysvětlil

63 komentářů

Ota
30. dubna • 13:33

a Vam se to jako libi, Olivere?

Q
30. dubna • 8:52

Exteriér vysvětlovat nemusí. Ten je tak nějak očekávatelný. V nižší výbavách s menšími koly a základním lakem vypadá uboze, v nejvyšší výbavě s většími koly a zajímavým příplatkovým lakem vypadá slušně. To dnes platí pro většinu automobilové produkce, za lepší vzhled si nechají automobilky zaplatit.
Co je potřeba vysvětlit, je interiér a ergonomie ovládacích prvků. Nejvíce bije do očí absence panelu ovládání klimatizace. Nejnovější Audi A3 panel klimatizace má, proč ne Octavia? V základní výbavě Active má prý dokonce chybět multifunkční volant.

Michal
30. dubna • 9:54

To ovládání ventilace je hned po ceně jediný problém.Menší kola.Pneu=menší cena i spotřeba a ve výsledku živější jízda díky i menší váze a lepší komfort díky vyšší bočnici.Ještě bývají na jízdu i tišší.Vzhled a jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou u mě druhořadé.

Q
30. dubna • 10:40

Souhlas, že cena je taky problém :-D

MarkiLiška
29. dubna • 20:29

Vzhledově to mají hezké. Jen kola jsou taková utopená.

Liaz Mates
29. dubna • 23:25

To tak má hodně moderních aut. Jednak nechtějí propérovat kvůli losímu testu, jednach těch pár mm navíc mezi kolem a nadkolím by jim dělalo v tabulkách neplechu. A běda jak by vyšlo o 1g CO2 více.:-D

Q
30. dubna • 8:54

Tak pokud jde jen o emise, tak to rovnou můžou ty zadní kola zakrýt jako u starých Citroenů nebo Tatraplanu.

Michal
30. dubna • 7:29

U fl O3 ty vylezlé kola o deci zvedly spotřebu/emise.Ty flitilové emise budem platit mi.Pokud se nebudou prodávat elektro auta tak bude muset být vše hybrid vč fabie s 1.0tsi.

Tazatel
29. dubna • 19:14

Dotaz mimo mísu. Nevíte někdo, zda se u Golfu chystá dsg i k 1.5 96kw?

Michal
29. dubna • 19:24

Zatím je jen u 150 i na německém konfigurátoru.V té slabší verzi by automat dynamiku zabil úplně :)

Q
30. dubna • 9:20

Krize už byla opravdu potřeba, když se lidem nelíbí dynamika Golfu s 96 kW motorem :-D
Navíc DSG není ve skutečnosti automat, ale robotizovaná manuální převodovka, která díky dvouspojkové konstrukci reálnou dynamiku spíše zlepšuje.

Tazatel
29. dubna • 19:56

Dsg dynamice neškodí. Problém, můj pro lém je, že první Golf s automatem mi vyjde v konfigurátoru na 720tis.

Dzordzik
30. dubna • 8:40

Pokud řešíš kolik stojí auto s automatem, tak na něj nemáš. A proto si ho nekupuj, protože až se ti po 100-120k DPG rozsype, budeš řešit jak tam nafejkovat manuál. DSG fakt nechceš.

Michal
29. dubna • 20:04

Poohlédni se po skladovce za měsíc až budou.Slev z požadavků výbavy.Automat fakt nemusím ale do města-kolony super.Mimochodem po 60tkm v dsg výměň olej ať ti vydrží.

Tazatel
29. dubna • 20:17

Ano, to vím, díky. Motám se po městě, doprava obecně zhoustla. A mé jízdy za prací vypadají tak, že tam mám v hlavě problém a zpět jsem unaven. Tak automat přijde vhod. Málokdy mám před sebou hezkou silnici, nízký provoz a chuť si zařadit. Ono to s dnešními motory ani není to pravé ořechové.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Michal
29. dubna • 22:46

Akcelerace videoblogy vw golf testuje tu slabší 1.5 a motor v manuálu prý hrozný.Delší video

Tazatel
29. dubna • 23:03

Od Stealtha? To kouknu.

Michal
30. dubna • 7:11

Jo jo.Už jsi viděl?s dsg tak na S mód

Ludy540i
29. dubna • 20:52

Zařádit si s Golfem? Možná tak v servisu :-D Já mám e39 540i v automatu a zařádit si celkem jde, jen nesmí být provoz. Okresky rovinky i nad 200, před zatáčkou na brzdy. V ní se to pak sune ven bokem jak kdybys suchý asfalt nastříkal vodou. Pak to nesmíš přehnat s plynem na výjezdu. A už, kick down, rovinka heeeeen. Jééééj mám chuť se projet :-) Ale s Octavii 4 a podobným sajrajtem bych si tohle netroufl :-D Ta je neovladatelný pink pongový míček, snad jen ta spotřeba by u ní šla ;-)

Michal
29. dubna • 21:48

200okresky??no fuj ty piráte :)) :))

.
1. května • 20:16

Spíše idiot.

Michal
29. dubna • 18:32

Tak jsem to nečetl.Místo keců o designu by mohli o něco aspoň 50 snížit cenu.Ve škodě se asi nudí když neprodávají.Ještě jsem jí nikde na cestě neviděl.

Matěj
29. dubna • 18:39

Nesmíš sedět jenom na erotických stránkách. Já potkávám denně tak 2-3 ks B-] Působí trochu jak Audi. Jen rozvor je ke kastli takový dětský.

Jezdec
29. dubna • 20:53

Brázdím dálnici každý den a ještě jsem ten pekáč na silnici neviděl. Tak nevím, o čem tady mluvíš.

Allamarein
29. dubna • 22:00

Na D10 není den, abych nějakou nepotkal s testovací značkou. Teď hodně jezdí liftbacky, před půl rokem byla zase všude kombi.

Twan
30. dubna • 15:23

V ČB už jsou kombíky u dealerů.

O tomhle mluvím
29. dubna • 21:31

Na D10 jich jezdí mraky a už jsem viděl i s civilní spz.

ZZahradník
29. dubna • 19:12

Rozvor je ke kastli prakticky úplně stejný jako u O3. Jen doufám, že zase nepodělali rozchod v poměru k šířce (jako se jim to povedlo u O3 před FL).

Michal
29. dubna • 18:43

Na to mám málo dat.Němci asi čekají na Rso protože jsem tu fakt žádnou ještě neviděl.V ceníku oproti nám mají výbavu "first edition"za cenu stylu s lepší výbavou.

Matěj
29. dubna • 18:52

Nevím, asi jsme každý z jiné lokality. Taky Octavia 4 měla premiéru o dost dřív než byl náběh sériové výroby. Kdežto lidé to mají spojené, tak si myslí, že hned druhý den toho budou plné ulice. Teď korona, tak je to celé zbrzděné. Já bych se ale nebál. RS si myslím, že nemá tak velkou zástavbovost. 1.5TSI nejede vyloženě špatně, ale mohla by být o něco ostřejší. Co se ale myslím mění, je poměr dříve protěžovaných TDI ve prospěch dnešních TSI.

Michal
29. dubna • 19:17

Je nové tdi evo a tsi evo.No jo emise už se nedělají až na odvážlivce na černo.Rsa hlavně v dehtu jsou tu na každém rohu.Až někdy pomine korona s krizí bude zas líp.

Jezdec
29. dubna • 17:53

Mne by zajímalo, proč ten předek je tak nehezky povislý. A proč je kolem masky ta nepěkná novodurová lišta.

Twan
30. dubna • 15:23

Protože hlavu natáčí jen na jednu stranu a trochu mu to padá no....ale číňani to tak chtěj, nebuď rasista :-D

Allamarein
29. dubna • 18:05

Jsi zlý. Chudák designér.

šofér
29. dubna • 15:44

nevíte jaké jsou prodeje nové Octavie, že nám ji cpou všemi kanály?

Petr Vaněk
29. dubna • 18:31

Prodeje Octavie 4 jsou určitě výborné, zejména až se virus přežene. Nemít Kamiqa se kterým jsem spokojen, tak bych po Octavii 4 pokukoval. :-))

petr r. (petrumr)
29. dubna • 18:36

:-O To si děláš srandu, neznám nikoho co s kamiqem je spokojen.

Petr Vaněk
29. dubna • 18:42

Protože nikoho neznáte. :-D Kamíq je docela miláček ;-) Ale 10 lidí, 10 chutí.

petr r. (petrumr)
30. dubna • 9:02

správně, neznám nikoho co má kamiq a proč? Položme si otázku proč ti co znám si koupili(ly) místo předraženýho a nevybavenýho kamiqa KONU? Že by neměli(ly) finance, ale je jedno jak to je vozí se lépe než ti co mají finance. Ne nadarmo se říká, že chytrost a peníze není to stejný.

Senior f Kundaji
29. dubna • 16:04

Pragtycki nuloví prodeje maj! A aňi rozjed vírobu pořádňe neumý! jóóó To f Nošovycíh To je jyný kafe!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

Allamarein
29. dubna • 14:47

Škoda musí být dost v háji, když musí každý svůj krok a výrobek takhle obhajovat, zdůvodňovat a vysvětlovat lidem, kde co mají vidět a hledat.

king014
29. dubna • 14:42

Jasně že ty lišty opticky zvětšují, ale okecávat úsporu nákladů demokracií v ovládání "rádia" je fakt síla a vypovídá to o "kvalitách" toho Olíka

Mirek
29. dubna • 15:45

Tak ono mu také nic jiného nezbývalo povídat, když Octavii "dělal" ještě jeho předchůdce.
Já jsem jen zvědavý na jeho dílo.

K. Kolmáš
29. dubna • 14:35

Design je právě ta lepší část od O4 :-)) Ale trápí mě krátký rozvor, materiály v interiéru, malá nádrž, absence hdm, neklidné řízení a tak :-|

Twan
30. dubna • 15:21

A to jste to viděl nové, počkejte co to udělá po 100k. O3 po 140k s motorem 1.4TSi krásně rezonuje kolem 2k RPM jako to kdysi uměla stará 120L...

Emil Nádeníček
29. dubna • 14:06

Ufff, že rozděluje národ Zeman dokáži pochopit, ale proč je to stejné u Škody Octavia nechápu a je to imho špatně. Vím Octavia za to nemůže....a jsme zase u Zemana.:-O:-D:-))B-]

JK
29. dubna • 21:13

Mě teda Octavia nebere, je škaredá a jízdně nezajímavá, ale nikdy bych ji neublížil tak, abych ji srovnával s tou vlastizrádnou kreaturou, to si fakt nezaslouží. ;-)

Miro
30. dubna • 21:57

Octavia celkem jde ;-)

petr r. (petrumr)
29. dubna • 17:02

zemana mají rádi pracující, octávku kravatáci, zeman jezdí škodovkami kdežto babiš v bmw.

neodborník
29. dubna • 13:33

Je potřeba vysvětlovat. Něco je špatně a nelíbí se.

JirkaX
29. dubna • 13:16

to už by i mpolan, navrhl hezčí auto, než tohle..:-D:-D

K. Kolmáš
29. dubna • 14:39

Ne, mpolan nenavrhl žádné auto, ani nemohl. Protože i šlapací Moskvič by byl na něj složitý. Vyřezat z borové kůry lodičku je maximum.

mpolan
29. dubna • 14:44

Ach, ta česká malost, ta dovede trápit. Ach, vy hloupí, závistiví Češi.
Ale máš pravdu v jednom - auta jsem nenavrhoval. Nedržím se tak při zemi.

Xixao
29. dubna • 18:22

Hele a kde jsi se, jako cizinec, naucil tak dobre cesky?

Allamarein
29. dubna • 20:14

Ve škole, jako každý jiný člověk.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Color
29. dubna • 20:24

školy sú zavreté, no ni?

Allamarein
29. dubna • 20:36

Což zmůže jeden měsíc z mnoha?

Petr Vaněk
29. dubna • 18:35

Polan je cizinec? Od kud je? :-O ... možná píše přes překladač

petr r. (petrumr)
29. dubna • 18:33

hele hele česká republika není jen praha!:-D Rozlišujme lidi evropa a zbytek(turecko evropa)

Odhalitel lhářů
29. dubna • 13:11

Lže. Cílem bylo vlézt doprdele indočínskému zákazníkovi tak, aby se evropský neurazil a mohli dodávat jeden model všude.

OTTO
29. dubna • 15:02

Jinak obecně je problém, že čínský zákazník má nejen úplně jiný vkus, ale hlavně je v průměru snad o 20 let mladší. Zacílit na čínského mileniála i německého důchodce jedním infotainmentem je imho nemožné, byť automobilky se o to v rámci úspory nákladů pokoušejí...
Když nebudete mít v Číně všechno ovládáno z jednoho obřího displaye, bude vaše auto vypadat nemožně zastarale, když ale něco takového nabídnete v Evropě, zákazník bude bezradný (už proto, že je v starý a na tom display nic nevidí).
Pokud jde o hlasové ovládání, tak to je možná zajímavá atrakce, ale muset na věci mluvit třeba mě připadá neskutečně otravné.

Twan
30. dubna • 15:13

Jasně, je to super. Sice se to nikomu nelíbí, pán dokonce musel udělat instruktáž aby jsme chápali že jde hlavně o emoce ale tak je to tou dobou. Teď prostě frčí hnusná auta a Škoda zákonitě musí vyrábět ještě o něco hnusnější. A kdo by snad pochyboval jestli je to bourané z fabriky nebo to myslí vážně, přispěchá se s čínským trhem, protože je potřeba se samozřejmě přizpůsobit a myslet na ty kluky šikmooký, oni mají přece jiný vkus. Navíc zřejmě vyrábějí takové káry, že je problém jim konkurovat....jasně OTTO :-D

OTTO
29. dubna • 14:53

Tak u mě jako evropského zákazníka si jednoznačně šplhli absencí fejkových výfuků nebo jejich chromovaného náznaku (jaký můžeme vidět např. u bratrského Golfu). Celkově je design Octavie na dnešní dobu příjemně umírněný. Fejkové průduchy v předním nárazníku orámované vystupujícími černými plastíky jsou sice trochu hypertrofované a ty plastíky jsou tam navíc, ale v kontextu dnešní doby nevkusu je to ještě celkem zkousnutelné.

Doporučujeme

Články odjinud