Proč vypadá nová Škoda Octavia zrovna takto? Šéf designu to detailně vysvětlil

Odhalitel lhářů  |  29. 04. 2020 13:11

Lže. Cílem bylo vlézt doprdele indočínskému zákazníkovi tak, aby se evropský neurazil a mohli dodávat jeden model všude.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  29. 04. 2020 14:53

Tak u mě jako evropského zákazníka si jednoznačně šplhli absencí fejkových výfuků nebo jejich chromovaného náznaku (jaký můžeme vidět např. u bratrského Golfu). Celkově je design Octavie na dnešní dobu příjemně umírněný. Fejkové průduchy v předním nárazníku orámované vystupujícími černými plastíky jsou sice trochu hypertrofované a ty plastíky jsou tam navíc, ale v kontextu dnešní doby nevkusu je to ještě celkem zkousnutelné.

Odpovědět  |   | 
OTTO  |  29. 04. 2020 15:02

Jinak obecně je problém, že čínský zákazník má nejen úplně jiný vkus, ale hlavně je v průměru snad o 20 let mladší. Zacílit na čínského mileniála i německého důchodce jedním infotainmentem je imho nemožné, byť automobilky se o to v rámci úspory nákladů pokoušejí...
Když nebudete mít v Číně všechno ovládáno z jednoho obřího displaye, bude vaše auto vypadat nemožně zastarale, když ale něco takového nabídnete v Evropě, zákazník bude bezradný (už proto, že je v starý a na tom display nic nevidí).
Pokud jde o hlasové ovládání, tak to je možná zajímavá atrakce, ale muset na věci mluvit třeba mě připadá neskutečně otravné.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  30. 04. 2020 15:13

Jasně, je to super. Sice se to nikomu nelíbí, pán dokonce musel udělat instruktáž aby jsme chápali že jde hlavně o emoce ale tak je to tou dobou. Teď prostě frčí hnusná auta a Škoda zákonitě musí vyrábět ještě o něco hnusnější. A kdo by snad pochyboval jestli je to bourané z fabriky nebo to myslí vážně, přispěchá se s čínským trhem, protože je potřeba se samozřejmě přizpůsobit a myslet na ty kluky šikmooký, oni mají přece jiný vkus. Navíc zřejmě vyrábějí takové káry, že je problém jim konkurovat....jasně OTTO

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  29. 04. 2020 13:16

to už by i mpolan, navrhl hezčí auto, než tohle..

Odpovědět  |   | 
K. Kolmáš  |  29. 04. 2020 14:39

Ne, mpolan nenavrhl žádné auto, ani nemohl. Protože i šlapací Moskvič by byl na něj složitý. Vyřezat z borové kůry lodičku je maximum.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  29. 04. 2020 14:44

Ach, ta česká malost, ta dovede trápit. Ach, vy hloupí, závistiví Češi.
Ale máš pravdu v jednom - auta jsem nenavrhoval. Nedržím se tak při zemi.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  29. 04. 2020 18:22

Hele a kde jsi se, jako cizinec, naucil tak dobre cesky?

Odpovědět  |   | 

hele hele česká republika není jen praha! Rozlišujme lidi evropa a zbytek(turecko evropa)

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  29. 04. 2020 18:35

Polan je cizinec? Od kud je? ... možná píše přes překladač

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 04. 2020 20:14

Ve škole, jako každý jiný člověk.

Odpovědět  |   | 
Color  |  29. 04. 2020 20:24

školy sú zavreté, no ni?

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 04. 2020 20:36

Což zmůže jeden měsíc z mnoha?

Odpovědět  |   | 
neodborník  |  29. 04. 2020 13:33

Je potřeba vysvětlovat. Něco je špatně a nelíbí se.

Odpovědět  |   | 
Emil Nádeníček  |  29. 04. 2020 14:06

Ufff, že rozděluje národ Zeman dokáži pochopit, ale proč je to stejné u Škody Octavia nechápu a je to imho špatně. Vím Octavia za to nemůže....a jsme zase u Zemana.

Odpovědět  |   | 

zemana mají rádi pracující, octávku kravatáci, zeman jezdí škodovkami kdežto babiš v bmw.

Odpovědět  |   | 
JK  |  29. 04. 2020 21:13

Mě teda Octavia nebere, je škaredá a jízdně nezajímavá, ale nikdy bych ji neublížil tak, abych ji srovnával s tou vlastizrádnou kreaturou, to si fakt nezaslouží.

Odpovědět  |   | 
Miro  |  30. 04. 2020 21:57

Octavia celkem jde

Odpovědět  |   | 
K. Kolmáš  |  29. 04. 2020 14:35

Design je právě ta lepší část od O4 Ale trápí mě krátký rozvor, materiály v interiéru, malá nádrž, absence hdm, neklidné řízení a tak

Odpovědět  |   | 
Twan  |  30. 04. 2020 15:21

A to jste to viděl nové, počkejte co to udělá po 100k. O3 po 140k s motorem 1.4TSi krásně rezonuje kolem 2k RPM jako to kdysi uměla stará 120L...

Odpovědět  |   | 
king014  |  29. 04. 2020 14:42

Jasně že ty lišty opticky zvětšují, ale okecávat úsporu nákladů demokracií v ovládání "rádia" je fakt síla a vypovídá to o "kvalitách" toho Olíka

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  29. 04. 2020 15:45

Tak ono mu také nic jiného nezbývalo povídat, když Octavii "dělal" ještě jeho předchůdce.
Já jsem jen zvědavý na jeho dílo.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 04. 2020 14:47

Škoda musí být dost v háji, když musí každý svůj krok a výrobek takhle obhajovat, zdůvodňovat a vysvětlovat lidem, kde co mají vidět a hledat.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  29. 04. 2020 15:44

nevíte jaké jsou prodeje nové Octavie, že nám ji cpou všemi kanály?

Odpovědět  |   | 
Senior f Kundaji  |  29. 04. 2020 16:04

Pragtycki nuloví prodeje maj! A aňi rozjed vírobu pořádňe neumý! jóóó To f Nošovycíh To je jyný kafe!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  29. 04. 2020 18:31

Prodeje Octavie 4 jsou určitě výborné, zejména až se virus přežene. Nemít Kamiqa se kterým jsem spokojen, tak bych po Octavii 4 pokukoval.

Odpovědět  |   | 

To si děláš srandu, neznám nikoho co s kamiqem je spokojen.

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  29. 04. 2020 18:42

Protože nikoho neznáte. Kamíq je docela miláček Ale 10 lidí, 10 chutí.

Odpovědět  |   | 

správně, neznám nikoho co má kamiq a proč? Položme si otázku proč ti co znám si koupili(ly) místo předraženýho a nevybavenýho kamiqa KONU? Že by neměli(ly) finance, ale je jedno jak to je vozí se lépe než ti co mají finance. Ne nadarmo se říká, že chytrost a peníze není to stejný.

Odpovědět  |   | 
Jezdec  |  29. 04. 2020 17:53

Mne by zajímalo, proč ten předek je tak nehezky povislý. A proč je kolem masky ta nepěkná novodurová lišta.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 04. 2020 18:05

Jsi zlý. Chudák designér.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  30. 04. 2020 15:23

Protože hlavu natáčí jen na jednu stranu a trochu mu to padá no....ale číňani to tak chtěj, nebuď rasista

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 04. 2020 18:32

Tak jsem to nečetl.Místo keců o designu by mohli o něco aspoň 50 snížit cenu.Ve škodě se asi nudí když neprodávají.Ještě jsem jí nikde na cestě neviděl.

Odpovědět  |   | 
Matěj  |  29. 04. 2020 18:39

Nesmíš sedět jenom na erotických stránkách. Já potkávám denně tak 2-3 ks Působí trochu jak Audi. Jen rozvor je ke kastli takový dětský.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 04. 2020 18:43

Na to mám málo dat.Němci asi čekají na Rso protože jsem tu fakt žádnou ještě neviděl.V ceníku oproti nám mají výbavu "first edition"za cenu stylu s lepší výbavou.

Odpovědět  |   | 
Matěj  |  29. 04. 2020 18:52

Nevím, asi jsme každý z jiné lokality. Taky Octavia 4 měla premiéru o dost dřív než byl náběh sériové výroby. Kdežto lidé to mají spojené, tak si myslí, že hned druhý den toho budou plné ulice. Teď korona, tak je to celé zbrzděné. Já bych se ale nebál. RS si myslím, že nemá tak velkou zástavbovost. 1.5TSI nejede vyloženě špatně, ale mohla by být o něco ostřejší. Co se ale myslím mění, je poměr dříve protěžovaných TDI ve prospěch dnešních TSI.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 04. 2020 19:17

Je nové tdi evo a tsi evo.No jo emise už se nedělají až na odvážlivce na černo.Rsa hlavně v dehtu jsou tu na každém rohu.Až někdy pomine korona s krizí bude zas líp.

Odpovědět  |   | 
ZZahradník  |  29. 04. 2020 19:12

Rozvor je ke kastli prakticky úplně stejný jako u O3. Jen doufám, že zase nepodělali rozchod v poměru k šířce (jako se jim to povedlo u O3 před FL).

Odpovědět  |   | 
Jezdec  |  29. 04. 2020 20:53

Brázdím dálnici každý den a ještě jsem ten pekáč na silnici neviděl. Tak nevím, o čem tady mluvíš.

Odpovědět  |   | 
O tomhle mluvím  |  29. 04. 2020 21:31

Na D10 jich jezdí mraky a už jsem viděl i s civilní spz.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  29. 04. 2020 22:00

Na D10 není den, abych nějakou nepotkal s testovací značkou. Teď hodně jezdí liftbacky, před půl rokem byla zase všude kombi.

Odpovědět  |   | 
Twan  |  30. 04. 2020 15:23

V ČB už jsou kombíky u dealerů.

Odpovědět  |   | 
Tazatel  |  29. 04. 2020 19:14

Dotaz mimo mísu. Nevíte někdo, zda se u Golfu chystá dsg i k 1.5 96kw?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 04. 2020 19:24

Zatím je jen u 150 i na německém konfigurátoru.V té slabší verzi by automat dynamiku zabil úplně :)

Odpovědět  |   | 
Tazatel  |  29. 04. 2020 19:56

Dsg dynamice neškodí. Problém, můj pro lém je, že první Golf s automatem mi vyjde v konfigurátoru na 720tis.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 04. 2020 20:04

Poohlédni se po skladovce za měsíc až budou.Slev z požadavků výbavy.Automat fakt nemusím ale do města-kolony super.Mimochodem po 60tkm v dsg výměň olej ať ti vydrží.

Odpovědět  |   | 
Tazatel  |  29. 04. 2020 20:17

Ano, to vím, díky. Motám se po městě, doprava obecně zhoustla. A mé jízdy za prací vypadají tak, že tam mám v hlavě problém a zpět jsem unaven. Tak automat přijde vhod. Málokdy mám před sebou hezkou silnici, nízký provoz a chuť si zařadit. Ono to s dnešními motory ani není to pravé ořechové.

Odpovědět  |   | 
Ludy540i  |  29. 04. 2020 20:52

Zařádit si s Golfem? Možná tak v servisu Já mám e39 540i v automatu a zařádit si celkem jde, jen nesmí být provoz. Okresky rovinky i nad 200, před zatáčkou na brzdy. V ní se to pak sune ven bokem jak kdybys suchý asfalt nastříkal vodou. Pak to nesmíš přehnat s plynem na výjezdu. A už, kick down, rovinka heeeeen. Jééééj mám chuť se projet Ale s Octavii 4 a podobným sajrajtem bych si tohle netroufl Ta je neovladatelný pink pongový míček, snad jen ta spotřeba by u ní šla

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 04. 2020 21:48

200okresky??no fuj ty piráte :)) :))

Odpovědět  |   | 
.  |  01. 05. 2020 20:16

Spíše idiot.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  29. 04. 2020 22:46

Akcelerace videoblogy vw golf testuje tu slabší 1.5 a motor v manuálu prý hrozný.Delší video

Odpovědět  |   | 
Tazatel  |  29. 04. 2020 23:03

Od Stealtha? To kouknu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 04. 2020 07:11

Jo jo.Už jsi viděl?s dsg tak na S mód

Odpovědět  |   | 
Dzordzik  |  30. 04. 2020 08:40

Pokud řešíš kolik stojí auto s automatem, tak na něj nemáš. A proto si ho nekupuj, protože až se ti po 100-120k DPG rozsype, budeš řešit jak tam nafejkovat manuál. DSG fakt nechceš.

Odpovědět  |   | 
Q  |  30. 04. 2020 09:20

Krize už byla opravdu potřeba, když se lidem nelíbí dynamika Golfu s 96 kW motorem
Navíc DSG není ve skutečnosti automat, ale robotizovaná manuální převodovka, která díky dvouspojkové konstrukci reálnou dynamiku spíše zlepšuje.

Odpovědět  |   | 
MarkiLiška  |  29. 04. 2020 20:29

Vzhledově to mají hezké. Jen kola jsou taková utopená.

Odpovědět  |   | 
Liaz Mates  |  29. 04. 2020 23:25

To tak má hodně moderních aut. Jednak nechtějí propérovat kvůli losímu testu, jednach těch pár mm navíc mezi kolem a nadkolím by jim dělalo v tabulkách neplechu. A běda jak by vyšlo o 1g CO2 více.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 04. 2020 07:29

U fl O3 ty vylezlé kola o deci zvedly spotřebu/emise.Ty flitilové emise budem platit mi.Pokud se nebudou prodávat elektro auta tak bude muset být vše hybrid vč fabie s 1.0tsi.

Odpovědět  |   | 
Q  |  30. 04. 2020 08:54

Tak pokud jde jen o emise, tak to rovnou můžou ty zadní kola zakrýt jako u starých Citroenů nebo Tatraplanu.

Odpovědět  |   | 
Q  |  30. 04. 2020 08:52

Exteriér vysvětlovat nemusí. Ten je tak nějak očekávatelný. V nižší výbavách s menšími koly a základním lakem vypadá uboze, v nejvyšší výbavě s většími koly a zajímavým příplatkovým lakem vypadá slušně. To dnes platí pro většinu automobilové produkce, za lepší vzhled si nechají automobilky zaplatit.
Co je potřeba vysvětlit, je interiér a ergonomie ovládacích prvků. Nejvíce bije do očí absence panelu ovládání klimatizace. Nejnovější Audi A3 panel klimatizace má, proč ne Octavia? V základní výbavě Active má prý dokonce chybět multifunkční volant.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  30. 04. 2020 09:54

To ovládání ventilace je hned po ceně jediný problém.Menší kola.Pneu=menší cena i spotřeba a ve výsledku živější jízda díky i menší váze a lepší komfort díky vyšší bočnici.Ještě bývají na jízdu i tišší.Vzhled a jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou u mě druhořadé.

Odpovědět  |   | 
Q  |  30. 04. 2020 10:40

Souhlas, že cena je taky problém

Odpovědět  |   | 
Ota  |  30. 04. 2020 13:33

a Vam se to jako libi, Olivere?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 98 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 29 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A