Proč vypadá nová Škoda Octavia zrovna takto? Šéf designu to detailně vysvětlil

Už zítra si přebíráme do redakčního testu novou Škodu Octavia Combi. Nebude tedy od věci si poslechnout, co o ní říká šéfdesignér automobilky Škoda Oliver Stefani.

Někdo v případě tvarů nové generaci Škody Octavia hovoří o evoluci, jiný o revoluci, a další dokáže měsíce vývoje zhodnotit jediným komentářem v diskusi. Není to pouze případ octavie, ale třeba i nového golfu nebo Porsche 911. Každá automobilka má zkrátka svůj styl a s mezigenerační obměnou se pouští do více čí méně výrazných řešení. V diskusích se můžeme o designu dohadovat donekonečna, pak ale stačí poslechnout si jednoho z tvůrců a věci najednou mohou začít dávat větší smysl.

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Jsem člověk, který si rád nechá všechno pořádně vysvětlit, a to nejen v oblasti techniky, ale i designu. V době sílící marketingové komunikace k nové octavii proto přišlo vhod i video týkající se designu. Šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani v něm vysvětluje hlavní aspekty tvarů liftbacku i kombi a není překvapením, že prim hrálo spojení funkčnosti a praktičnosti.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Jedním z cílů bylo přidat emoce, ale zároveň neustupovat od funkčnosti. Škoda Octavia podle Stefaniho není auto zaměřené na řidiče, proto nečekejte na řidiče natočenou středovou část přístrojové desky. Hlavní roli hrála symetrie a stejné možnosti ovládání pro řidiče i spolujezdce. Stefani hovoří o demokratickém přístupu, zároveň ale zmínil i další dopad symetrie – opticky totiž rozšiřuje.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

I proto je kokpit plný dlouhých linií, včetně široké plastové lišty táhnoucí se po celé šířce přístrojovky. Ta je dekorativní i funkční, protože se o ni můžete opřít při práci s displejem infotainmentu. Oliver Stefani také zmínil i spojitost lišty s vnějším designem vozu. Věděli jste, že se její tvar shoduje s liniemi kapoty a masky chladiče? Já si toho třeba vůbec nevšimnul. Detailnější komentář si můžete poslechnou v přiloženém videu.

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků