Proč vypadá nová Škoda Octavia zrovna takto? Šéf designu to detailně vysvětlil

Už zítra si přebíráme do redakčního testu novou Škodu Octavia Combi. Nebude tedy od věci si poslechnout, co o ní říká šéfdesignér automobilky Škoda Oliver Stefani.

Někdo v případě tvarů nové generaci Škody Octavia hovoří o evoluci, jiný o revoluci, a další dokáže měsíce vývoje zhodnotit jediným komentářem v diskusi. Není to pouze případ octavie, ale třeba i nového golfu nebo Porsche 911. Každá automobilka má zkrátka svůj styl a s mezigenerační obměnou se pouští do více čí méně výrazných řešení. V diskusích se můžeme o designu dohadovat donekonečna, pak ale stačí poslechnout si jednoho z tvůrců a věci najednou mohou začít dávat větší smysl.

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Škoda ukázala zřejmě nejhezčí verzi nové Octavie. Máme v ní vidět také prvky kupé

Jsem člověk, který si rád nechá všechno pořádně vysvětlit, a to nejen v oblasti techniky, ale i designu. V době sílící marketingové komunikace k nové octavii proto přišlo vhod i video týkající se designu. Šéfdesignér značky Škoda Oliver Stefani v něm vysvětluje hlavní aspekty tvarů liftbacku i kombi a není překvapením, že prim hrálo spojení funkčnosti a praktičnosti.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Jedním z cílů bylo přidat emoce, ale zároveň neustupovat od funkčnosti. Škoda Octavia podle Stefaniho není auto zaměřené na řidiče, proto nečekejte na řidiče natočenou středovou část přístrojové desky. Hlavní roli hrála symetrie a stejné možnosti ovládání pro řidiče i spolujezdce. Stefani hovoří o demokratickém přístupu, zároveň ale zmínil i další dopad symetrie – opticky totiž rozšiřuje.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

I proto je kokpit plný dlouhých linií, včetně široké plastové lišty táhnoucí se po celé šířce přístrojovky. Ta je dekorativní i funkční, protože se o ni můžete opřít při práci s displejem infotainmentu. Oliver Stefani také zmínil i spojitost lišty s vnějším designem vozu. Věděli jste, že se její tvar shoduje s liniemi kapoty a masky chladiče? Já si toho třeba vůbec nevšimnul. Detailnější komentář si můžete poslechnou v přiloženém videu.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

včera | Jan Mička | 158 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 57 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků