Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl dvaceti let vývoje

Nezávislá bezpečnostní organizace Euro NCAP ukazuje rozdíl bezpečnosti malých vozů před dvaceti lety v porovnání s dnešními vozy.

Spoustu motoristů si pokládá stejnou otázku: "Proč bych se měl zbavovat svého staršího vozu?" V mnoha ohledech mají pravdu, ale jeden argument je neochvějný - aktivní i pasivní bezpečnost.

Ukazuje to organizace Euro NCAP, která do nárazového testu poslala dvacetiletý Rover 100 a novou Hondu Jazz. Zatímco posádka roveru by zřejmě nepřežila, Honda odolala se ctí. 

Zajímavosti | Video | Bezpečnost | Americká auta

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Euro NCAP tímto testem slaví dvě dekády zvyšování bezpečnosti osobních vozů. Přesně před dvaceti lety totiž zveřejnila výsledky prvního nárazového testu. Tvrdí, že od té doby zachránila více než 78 000 životů. Organizace na takové úsilí vynaložila více než čtyři miliardy korun a otestovala přes 1 800 aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků