Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl dvaceti let vývoje

Nezávislá bezpečnostní organizace Euro NCAP ukazuje rozdíl bezpečnosti malých vozů před dvaceti lety v porovnání s dnešními vozy.

Spoustu motoristů si pokládá stejnou otázku: "Proč bych se měl zbavovat svého staršího vozu?" V mnoha ohledech mají pravdu, ale jeden argument je neochvějný - aktivní i pasivní bezpečnost.

Ukazuje to organizace Euro NCAP, která do nárazového testu poslala dvacetiletý Rover 100 a novou Hondu Jazz. Zatímco posádka roveru by zřejmě nepřežila, Honda odolala se ctí. 

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Nový crash test v praxi: Řidič vozu pro mexický trh by neměl šanci přežít!

Euro NCAP tímto testem slaví dvě dekády zvyšování bezpečnosti osobních vozů. Přesně před dvaceti lety totiž zveřejnila výsledky prvního nárazového testu. Tvrdí, že od té doby zachránila více než 78 000 životů. Organizace na takové úsilí vynaložila více než čtyři miliardy korun a otestovala přes 1 800 aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 220 000 Kč
Honda Civic 1,6
Rok výroby: 2004
Stav: 50 568 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 150 530 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2005
Stav: 137 989 km
Cena: 57 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 152 049 km
Cena: 203 000 Kč
Honda CRV 2
Rok výroby: 2009
Stav: 110 434 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků