Proč má elektrický Mercedes EQC pod kapotou kryt jako od běžného motoru?

Mercedes EQC je vstupem třícípé hvězdy do nové éry ve znamení značky EQ. Svůj původ v konstrukci běžného SUV však nezapře.

Na automobilovém trhu se nám letos tvoří úplně nový segment. Jde o crossovery střední třídy od prémiových značek, které jsou od základu elektromobily. Je to přirozený vývoj a spojení dvou průsečíků. Zástavba elektrického pohonu, který stále bojuje se svým dojezdem, do těžkých, velkých a aerodynamicky nepříliš efektivních SUV sice moc smyslu nedává, ale trend je jasný - křivky prodejů rostou jak u elektromobilů, tak u karoserie tohoto typu.

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Po Jaguaru I-Pace a Audi e-Tron se tak světu nedávno představil Mercedes EQC, který bude následován BMW i5. Právě SUV od třícípé hvězdy překvapí po otevření přední kapoty. Elektromobil zde často skrývají menší zavazadelník. Elektromotory se totiž vejdou k nápravám a baterie jsou umístěny co nejníže u podlahy. Jenže EQC zde ukáže jen spoustu plastu a kryt, který vypadá jako od neexistujícího spalovacího motoru.

Důvod hledejme v konstrukci, která není primárně určena pro elektromobily. Platformu EQC sdílí s modelem GLC. Balíček elektrického pohonu včetně elektromotoru a převodovky, stejně jako specifická zadní náprava přijíždí do automobilky již vcelku, na samostatném pomocném rámu. V automobilce v Brémách tak EQC vzniká na stejné lince s třídami C, GLC a GLC Coupé. Díky tomu je Mercedes schopný zachovat pro oba modely stejnou výrobní linku a ušetřit tak na nákladech.

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

K pohonu EQC krom předního hlavního modulu slouží i zadní elektromotor. Elektronikou je pak zajištěn pohon všech kol a vektorování točivého momentu pro každé kolo zvlášť. Kombinovaný výkon jednotek je rovných 300 kW a točivý moment činí 765 Nm. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost činí 180 km/h. Na jedno nabití je podle Mercedesu možné ujet přes 450 km dle testovacího cyklu NEDC, respektive přes 400 km dle novějšího cyklu WLTP. První vozy zákazníci očekávají v polovině příštího roku.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků