Proč má elektrický Mercedes EQC pod kapotou kryt jako od běžného motoru?

Mercedes EQC je vstupem třícípé hvězdy do nové éry ve znamení značky EQ. Svůj původ v konstrukci běžného SUV však nezapře.

Na automobilovém trhu se nám letos tvoří úplně nový segment. Jde o crossovery střední třídy od prémiových značek, které jsou od základu elektromobily. Je to přirozený vývoj a spojení dvou průsečíků. Zástavba elektrického pohonu, který stále bojuje se svým dojezdem, do těžkých, velkých a aerodynamicky nepříliš efektivních SUV sice moc smyslu nedává, ale trend je jasný - křivky prodejů rostou jak u elektromobilů, tak u karoserie tohoto typu.

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Po Jaguaru I-Pace a Audi e-Tron se tak světu nedávno představil Mercedes EQC, který bude následován BMW i5. Právě SUV od třícípé hvězdy překvapí po otevření přední kapoty. Elektromobil zde často skrývají menší zavazadelník. Elektromotory se totiž vejdou k nápravám a baterie jsou umístěny co nejníže u podlahy. Jenže EQC zde ukáže jen spoustu plastu a kryt, který vypadá jako od neexistujícího spalovacího motoru.

Důvod hledejme v konstrukci, která není primárně určena pro elektromobily. Platformu EQC sdílí s modelem GLC. Balíček elektrického pohonu včetně elektromotoru a převodovky, stejně jako specifická zadní náprava přijíždí do automobilky již vcelku, na samostatném pomocném rámu. V automobilce v Brémách tak EQC vzniká na stejné lince s třídami C, GLC a GLC Coupé. Díky tomu je Mercedes schopný zachovat pro oba modely stejnou výrobní linku a ušetřit tak na nákladech.

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

K pohonu EQC krom předního hlavního modulu slouží i zadní elektromotor. Elektronikou je pak zajištěn pohon všech kol a vektorování točivého momentu pro každé kolo zvlášť. Kombinovaný výkon jednotek je rovných 300 kW a točivý moment činí 765 Nm. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost činí 180 km/h. Na jedno nabití je podle Mercedesu možné ujet přes 450 km dle testovacího cyklu NEDC, respektive přes 400 km dle novějšího cyklu WLTP. První vozy zákazníci očekávají v polovině příštího roku.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků