Proč má elektrický Mercedes EQC pod kapotou kryt jako od běžného motoru?

Mercedes EQC je vstupem třícípé hvězdy do nové éry ve znamení značky EQ. Svůj původ v konstrukci běžného SUV však nezapře.

Na automobilovém trhu se nám letos tvoří úplně nový segment. Jde o crossovery střední třídy od prémiových značek, které jsou od základu elektromobily. Je to přirozený vývoj a spojení dvou průsečíků. Zástavba elektrického pohonu, který stále bojuje se svým dojezdem, do těžkých, velkých a aerodynamicky nepříliš efektivních SUV sice moc smyslu nedává, ale trend je jasný - křivky prodejů rostou jak u elektromobilů, tak u karoserie tohoto typu.

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Nový Mercedes-Benz EQC oficiálně. Elektrické SUV má dojezd přes 400 km

Po Jaguaru I-Pace a Audi e-Tron se tak světu nedávno představil Mercedes EQC, který bude následován BMW i5. Právě SUV od třícípé hvězdy překvapí po otevření přední kapoty. Elektromobil zde často skrývají menší zavazadelník. Elektromotory se totiž vejdou k nápravám a baterie jsou umístěny co nejníže u podlahy. Jenže EQC zde ukáže jen spoustu plastu a kryt, který vypadá jako od neexistujícího spalovacího motoru.

Důvod hledejme v konstrukci, která není primárně určena pro elektromobily. Platformu EQC sdílí s modelem GLC. Balíček elektrického pohonu včetně elektromotoru a převodovky, stejně jako specifická zadní náprava přijíždí do automobilky již vcelku, na samostatném pomocném rámu. V automobilce v Brémách tak EQC vzniká na stejné lince s třídami C, GLC a GLC Coupé. Díky tomu je Mercedes schopný zachovat pro oba modely stejnou výrobní linku a ušetřit tak na nákladech.

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

S Mercedesem třídy G v rumunských horách: Těžkým terénem stále suverénně

K pohonu EQC krom předního hlavního modulu slouží i zadní elektromotor. Elektronikou je pak zajištěn pohon všech kol a vektorování točivého momentu pro každé kolo zvlášť. Kombinovaný výkon jednotek je rovných 300 kW a točivý moment činí 765 Nm. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 5,1 vteřiny, zatímco maximální rychlost činí 180 km/h. Na jedno nabití je podle Mercedesu možné ujet přes 450 km dle testovacího cyklu NEDC, respektive přes 400 km dle novějšího cyklu WLTP. První vozy zákazníci očekávají v polovině příštího roku.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků