Proč letos stoupá počet nehod a jejich obětí?

124 komentářů

Jirka J
17. prosince • 14:31

OA řídím již od 18 let a dnes mi je 62. Nikdy jsem neřídil auto jako profesionál, ale za volantem jsem zažil již lecos. Myslím, že za problémy na silnici je, jak to bývá souhrn několika probblémů.
1. mýtné pro kamióny. Ministerstvo dopravy ubezpečovalo, že kamiony budou zpoplatněné dálnice objíždět jen pár týdnů a pak se vrátí zpět na dálnice. Asi to pravda nebude.
2. mladí řidiči. Každá generece byla mladá, ale moje mohla řídit OA většinou s obsahem 1000cm3.
A to je asi největší problém dnes má mladá generace bez problémů možnost řídit ojetá auta
s motorem 2,0 nebo 2,5L. A my máme silnice právě na ty škodovky. Mladá a střední generace může bez problémů dosáhnout i v té ojetině 150km. A jak jednou řekl Niki Lauda káždý řidič umí šlápnout na plyn ale zabrzdit kdykoliv už jen málokdo!

Jurax
27. prosince • 11:33

:-/ Souhlasím, (jezdit jsem začal od roku 1989, ale až po přestěhování do většího provozu v Brně r.2000 jsem se během 1-3 let vypracoval na zkušenejšího, opatrněji jezdícího řidiče) :-PChci tím taky říct, některé mladé řidiče nemajíce fin.problém s koupí silnějších, rychlejších aut (vozů kvalitnejší konstrukce, která hodně skrývá nebezpečí před řidičem) vybízí kvalita zpracování auta k prasečí jízdě. Což u těchto jěště neopatrných nevybouřených mladých řidičů není dobré a ovlivňuje to zle i provoz kolem nich.Doporučoval bych i v rámci státem posvěceného šetřeni palivem aby byla nějakým způsobem eliminována silnější auta z běžného provozu. Prostě seriová osobní auta by mohla mít maximální objem 1,4 max 1,6 litrový objem, ještě přesnější odstínění by bylo povolení jenom těch aut, které mají motor do určitého výkonu, napr. 80kW nebo 130 Nm a pod. S takovou by totiž nemohli např. ti frajeři se silnými vozy jezdit takovým tím neopatrným "myškovým stylem". Tím by se eliminovalo určitě hodně nehod, možná až 50%

Petr
31. prosince • 12:02

No nevim nevim.Zkousel jste nekdy predjizdet kamion v 1,4 nebo necem mensim?Myslim ze je to daleko nebezpecnejsi nez s 2,5.To ze ma nekdo silne auto z nej nedela pirata silnic.A myslim ze daleko horsi jsou dedove s 105 nebo favoritem.Podivte se do statistik.Nejvice nehod maji prave ta auto co jste rikal....1,4 az 1,6.

krchovman
14. prosince • 17:54

to je nádherně napsané ,hned jsem se poznal, a tyké ty bambeloky, co v obci jedou 40 a mimo 753 -[ ale už jsem si to dávno uvědomil a proto, když už mám ty návaly vsteku a adrenalinu ,tak se uklidním ,dám nohu z plynu, a v klídku vyčkávám B-]

Petr Helekal
9. prosince • 9:02

Já bych ten problém neviděl až tak v kamionech, ale v celkové nechuti lidí něco respektovat. Uvedu příklad: Dopravní nehoda na dálnici, podle vyhlášky jste povinni při takovéto situaci umožnit průjezd záchrance, hasičům a policii tím že mezi sebou v jízdním pruhu vytvoříte prostor o šířce 3 metry ( tak je to skutečně ve vyhlášce) a co udělá český člověk ignorující zákony a myslící jen a jen na sebe, který před sebou uvidí kolonu a v prostředku prostor? No samozřejmě do ní vjede a nejen že znemožní příjezd záchranářů, ale vlastně ohrožuje na životě lidi kteří se stali účastníky té nehody. Dále se mi velice nelíbí, jak je v médiích neustále ukazováno jak s kterým zákonem tzv vydrbat ( například nehoda a neoznámení kdo s vozem jel a odvolání se na osobu blízkou). O vysoké rychlosti a opilství už není snad ani třeba mluvit. Bohužel policie s tím moc nedělá hlavně proto, že se z nich stávají úředníci a jejich stavy klesají kvůli zmršenému služebnímu zákonu a tak místo aby byli na cestách a uliciích a buzerovali účastníky silničního provozu, kteří porušují vyhlášku ( a je jedno jestli tím že telefonují, nesvítí , jedou rychle či předjíždějí kde je to zakázáno tohle všechno je prostě porušení vyhlášky o dopravě) jen sedí v kancelářích, protože jim to nařizuje někdo shora. To že kamiony jsou velice často medializované jako původci havárií, je bohužel fakt s kterým moc nenaděláme, dokud v tomto státě bude převládat zájem o bulvár a krvavé zprávy, dle mého názoru nezpůsobí kamiony tolik nehod s toliko smrtelnými následky, jako mladí řidiči s ještě vlhkými papíry, kteří dostanou do ruk silná auta a jezdí bez zkušeností, samozřejmě si myslí že jich se vyhláška netýká atd. atd. Všichni ruku na srdce a zkuste si vzpomenout kdy naposledy jste Vy osobně porušili některý předpis z vyhlášky?

Jirka
6. prosince • 13:36

Ač se to mnohým nebude líbit tak můj názor je ten , že v situaci kdy většina řidičů na předpisy úplně kašle a doslova jimi pohrdá nic jiného než tvrdá represe nepomůže. Jak se říká na hrubý pytel hrubá záplata. Kdo neuznává a nedodržuje předpisy nemá na silnici co dělat. Chyba nového silničního zákona není v jeho údajné tvrdosti , ale v tom , že ho nikdo nevymáhá. Taky si myslím že trest nemá přijít po půl roce ve správním řízení , ale pokud možno co nejrychleji nejlépe hned na místě. Taky policie by se místo sledování banalit měla zaměřit na hrubé a nebezpečné přestupky a hlavně musí být v provozu vidět.

Riči
3. prosince • 22:39

Zdravím a bohužel musím konstatovat,že mne Vaše názory malinko rozhodili!!! V první řadě bych si Vás dovolil do těch kamiónů nacpat za volant ,nechť to také vidíte z druhé stránky a z ,,nadhledu".Ano věřím,že náklaďáky figurují v 30 % nehod , ale proč!?!Pevně věřím , že min.za polovinou procentuálního podílu jsou řidiči osobních vozů a hlavně jejich ,,perfektní" předjížděcí manévry , zejména v kombinaci s následným brzdným manévrem - a kdo je viník - samozřejmě , ten kdo nedobrzdil a to že jsem k tomu nedostal prostor , prostě naší legislativu nezajímá!!!!Řidiči osobáků by měli více přemýšlet a předvídat následky svého chování !!!!! A vůbec nehodlám pitvat motorkáře ,kteří jsou povinným svícením odsunuti ,,mimo mísu" , jelikož oni se již opravdu nemohou jinak zviditelnit a za celoročního svícení je velice jednoduché tyto dárce orgánů přehlédnout!!!!!

Peugeotak
4. prosince • 22:53

Když jedeš s tim kamionem jak kretén, tak se nediv B-] na dovolený jsem měl tu možnost nějakého tvého kolegu od velkého kola poslouchat od vedlejšího stolu. Od té doby si o vás nedělám už žádné iluze. Navíc máš nechat před sebou místo pro předjetí, tak co vykládáš, že to nedobrzdíš 3-[ pijete mi krev...na spojce u těch sjezdů...na dálnici...na okresce když jedete prázdný (king of the road)... všude!!!!

Tomáš
3. prosince • 22:21

Článek je dobrou příležitostí k zamyšlení jak se na našich silnicích jezdí a hlavně pojmenovat faktory špatného stavu. Velice často jezdím po D1 a nechápu nešvar, kterým tato dálnice trpí. Nevím zda je tomu i na ostatních dálnicích. Mluvím o permanetní jízdě ve středním či levém pruhu i v situacích, kdy v pravém pruhu několi set metrů nejede žádné auto. Pak nastává situace, že po zařazení do pravého pruhu jedu rychleji než pruh prostřední či levý, a to jedu předpisových 130km/h! Předjížděná auta (v tomto případě vlastně podjížděná) na mě troubí, blikají. Proč?Pane redaktore, je i toto vliv větší intenzity dopravy či kamionů? Kamionů je opravdu hrozně moc, nelíbí se mi jejich bezohledný způsob řízení, ale myslím si, že největší problém je skutečně v řidičích. Všech. Souvisí s tím i jeden názor, který jsem tady četl a sice, že narůstává doba jízdy oproti minulým létům na stejném úseku a řidiči pak spěchají, předjíží a způsobují nebezpečné situace.Laicky si myslím, že je málo vidět dopravní polici. Nejsem si jist zda je jich skutečně tak málo jak se všeobecně rádo říká, pže dle srovnání v médiích je u nás polictů více než v jiných evropských zemích, které mají nižší nehodovost. Že by byl problém v organizaci jejich práce, tudíž managementu? Proč se tolil věnují pokutám za parkování v oblastech, kde je problém zaparkovat? Vzniká tak hodně závažných přestupků a nehod a tudíž policie koná kde musí a my "věřejnost" jen nadáváme v důsledku neznalosti?

franta_V8
3. prosince • 19:50

Je pravda, že je moc kamionů, ale jak se jich zbavit? Dokud budeme konzumní společnost, tak se jich nezbavíme. Supermarkety jsou pořád plný lidí, co pořád nakupujou a pořád žerou!!, to se musí nějak zásobovat (kamionama). Pokud se naší ekonomice bude dařit, další kamiony budou přijíždět a odjíždět, prostě se jich nezbavíme. Ale nejsou to jenom kamiony, lidi pořád někam jezděj a zacpávaj silnice, obchodní zástupci, ředitelé..., najedou 100tis.km za rok (čím víc kilometrů tím se pak můžu víc vytahovat), těhlech lidí bude s lepší ekonomikou jenom přibývat (chtělo by to internetový konference místo neustályho ježdění někam :-)). Prostě jsme malá země, resp malej přelidněnej kontinent, a lepší už to nebude, smiřte se s tím! Ledaže si každej, ale každej řekne, musím dneska vyjet autem? Nemusím. Jenže většina si řekne, NEMUSÍM, aLE POJEDU (já taky) :-). Takže závěr je: přestaňte na sebe už nadávat :-)

Ich
3. prosince • 18:31

Daleko vetsim skudcem v bezpecnosti provozu nez jsou kamiony je osoba blizka na kterou se vetsina silnicnich piratu vymlouva.

bugatti35
3. prosince • 19:23

Jelikož jezdím už s nákladnímy vozy více jak čtyřicet let tak se domnívám že mohu také trochu přispět. Nehody nákladních vozů nezaviňuje větší rychlost jak si někdo myslí srovnávat Pragu V3S nebo starou Tatru 111 s dnešními vozy není možné i když ty dnešní jezdí rychleji protože jsou ůplně jiné pěkně svítí o brzdách nemluvě dobře topí když jsem začínal jezdit s Pragou ND tak topení žádné a zamrzlá okna se natírala pytlíkem se solí většina problémů je v dnešní době nastoupil jsem jako mladý kluk minimálně 3-5 let trvalo než jsem se já a kdokoliv jiný dopracoval k lepšímu vozu také hodně kluků získalo praxi na vojně a to dopraváci zohledňovali když jste zavinily nehodu tak jste šel klidně na 3 měsíce zametat dvůr.Hodně dnešních kamioňáků jezdí přetížena protože honí peníze oni jsou důležité ale dnes za jakou cenu před 30 lety jsem jel z Prahy do Bratislavi možná jsem stačil dojet složit a naložit ale potom hajdy na hotel teplá sprcha a řádný odpočinek policajtů bylo sice dost ale byli to lidi kouknul do OP a řekl máte tři děti dáte mi 30 kč a potom kupte čokoládu a byl na silnicích dozor nikdo z mé generace nepředjíždí přes plnou čáru o dvojité nemluvě dnes když sjíždím ze Sychrova je tam dvojitá čáara tak mě tam auta předjíždějí jako nic nikomu to problém nedělá to by si nikdo za komunistů nedovolil seděli konkrétně v tomto kopci s dalekohledem a nahoře inkasovali domorodec by tam nikoho nepředjel je to vše o dozoru a né represi jsem rád že jsem v důchodu protože je to dnes džungle a né civilizovaná doprava.To je asi vše na toto téma by se dalo psát mnoho ale je to zbytečné asi stejně jako s těmi kdo jsou u vesla.

ufi
3. prosince • 17:33

poslední dva roky už potkávám tíráky tam kde předtím ne. už sem zažil párkrát jak okreska stála, protože se dva tiráci pokoušeli minout tam, kde mají problém už dodávky. je to pak sranda, když najednou za zatáčkou je bez varování špunt. nebo se na vás v serpentinách vyřítí tírák a musíte vjet půlkou auta do škarpy.
jinak hodně nehod je o víkendu, kdy vyjedou "mistři" a začnou se převádět že jejich "silný" vůz je nejlepší. bohužel to umí jenom na rovinkách a v zatáčkách pak dělají problémy a potřebují celou silnici na srovnání problému.
a další problém dělají ti, co si myslí, že když jsou nevyježdění nebo že nespěchají, tak že se nemusí snažit a dělají blbiny, páč v novinách přece psali, že na ně mají ostatní brát ohled a musí se jim přizpůsobit.

Baryk
3. prosince • 15:08

Podle mně má současná situace na silnicích několik příčin:
1) nezkušenost řidičů - a to nejen těch mladých, ale i těch straších, kteří si myslí, jací jsou machři a přitom v sebemenší krizové situaci nevědí jak správně reagovat, polovina z nich neumí ani správně brzdit. Podíl na tom mají autoškoly samozřejmě. Nejvíc nehod je způsobených vysokou rychlostí a nezvládnutím vozidla. Lidi neumí odhadnout svoje schopnosti, možnosti svého auta, podcení prostředí atd.
2) arogance, bezohlednost za volantem - bohužel jsem stále častěji svědkem bezohledného a arogantího chování řidičů za volantem. A netýká se to jen majitelů velkých a silných aut, ale i těch starších a slabších aut. Věci jako permanentní jízda v prostředím či levém pruhu na dálnici, nebezpečné předjíždění přes plnou čáru a v nepřehledném úseku, lepení se na zadek vpředu jedoucího auta, nedávání přednosti apod., jsou u nás bohužel na denním pořídku a mnozí je ještě považují za frajeřinu.
3) pocit, že za to může někdo jiný - stále slyšíme, že za nehodovost můžou špatné silnice, dopravní policie, kamiony, špatné zákony atd. Ale kdo si přizná, že za nehody můžou jen a pouze řidiči? Kdyby dodržovali předpisy, tak se nehod stane o dost méně, stejně tak kdyby u řízení přemýšleli a předvídali.
Spousta lidí vidí chyby u druhých, ale stačilo by, aby nejdřív začali sami u sebe.
Myslím, že současný represivní bodový systém situaci nezlepšil a nezlepší, protože spousta "slušných" řidičů už zcela rezignovala na svoji slušnost s vidinou, že pirátům silnic se stejně nic nestane a jim samotným hrozí tvrdý trest za každou pitomost (nepřipoutání se, nezapnutá světla, sebemenší překročení rychlosti, špatné zaparkování atd.), a tak nemá smysl se stresovat a dodržovat pravidla, když ostatní je nedodržují, včetně Policie a politiků.

SOUMAR
3. prosince • 15:45

No nevím , váš příspěvek je z části jak naučená básnička.Ale což, názor vám neberu v pár věcech s vami souhlasím.jen dodám že např. v obci se jezdí mnohem pomaleji než se jezdilo.V tomto novej zákon chválím.Prostě chybovati je lidské....

mrkevvzime
3. prosince • 15:06

No s tema kamionama to je zajimava myslenka, ale tech nehod je hodne i na dalnicich ne jen mimo ne.
Neni snad dne kdy nectu na netu, ze se prevratil, vysypal , shorel atd. nejakej kamion na D1. Ale co s tim?Dalsi vec je, ze lidi sou fakt divny. Ted sem byl malem prejetej na prechodu, kdy jsem prechazel na ZELENOU a nejaka s prominutim pica v SUV jak krava proste prehlidla nebo umyslne ignorovala semafor s cervenou :-O . A kdyz sem na ni zacal rvat, jak sem se lek tak to bylo dost sprosty, tak jenom mavla rukou at jako neotravuju a pokracovala dal na tu cervenou do krizovatky...
Nekecam mam na to svedka... A pak at mi nekdo tvrdi, ze zensky jezdej opatrnejc, kdyz si ani nevsimne semaforu. Jenom dodam, ze bylo uz po setmeni a ta cervena tam svitila opravdu jasne a do dalky, takze to proste nechapu do ted.
To je vlasten dalsi moznost zvyseni nehodovosti: ridi cim dal vic zenskych. Ne neberte to jako urazku to nechci, ale kdyz vidite jak panikarej a zmatkujou a prehlizej stopky a semafory tak tomu zacinam verit. p.s. nevim proc je u emailu napsano nepovinne kdyz me to nuti k vyplneni

Auto1
3. prosince • 14:21

Myslím,že každý kdo trochu víc jezdí,tak ví,kde jsou potíže a také jsou buď v článku nebo v diskusi uvedeny.
Největší problém jako obecný je v lidech samotných,ať už řidiči,chodci,nebo policisté,či potažmo jejich nadřízení.
Počítejte s tím,že česko je a bude divoký východ do té doby,dokud se nevystřídá alespoň jedna generace,čili tak dalších 2O let.
Pokud si člověk v autě 10x dražším voze myslí,že je důležitější,než řidič Matize nebo Loganu,tak se situace nezlepší,je pravda,že kloboukáři sice neví,k čemu jsou zrcátka,a zapínají blikače až s otáčením volantu,ale nejde pořád někoho vychovávat,je třeba se s tím naučit žít.Jeden pojem zde nezazněl,tak ho zmíním.
Práce autoškol.
Katasrofa,oni nenaučí řidiče řídit,oni ho naučí jen vozidlo ovládat,to je problém.
Potom je mnoho řidičů,co neumí řídit,jen s vozem jezdí a koledují si o nehodu tak dlouho,až se stane.Pokud autoškoly nemusí povinně jezdit nějaké procento jízd v provozu na dálnicích,nebo mezi tramvajemi a podobně,tak co potom chcete čekat,snížení nehodovosti?Kamiony ano,ale kde je příčina,je chyba,že kamion jede po jedničce a dvojce,nebo to,že jedničky a dvojky jsou poddimenzovné,nebezpečné úseky jsou neoznačené,atd?Jednoduše tohle má tolik špatných aspektů,že nemyslím,že samotné kamiony jsou tonejvětší zlo.
Největší zlo je kombinace celého systému,mladí řidiči nezkušení,silnice přeplněné a rozbité, policie nekontroluje provoz ale hledá rychle jedoucí vozidla,předražené mýto,málo silničářů a dopraváků,řeknětemi,co vlastně funguje dobře?
Tak proč očekávat bezpečné silnice? Dnes se nehodám dá odolávat jen tak,že předvídáte i nepředvídatelné,jakmile se jen logicky spolehnete na zelenou,srazí Vás první Hungarocamion,který potkáte..

Zdenek Dostal
3. prosince • 13:33

A proc se teda nikdo nepozastavuje nad tim, ze kamiony maji predepsanou rychlost 80km/h a tu nedodrzuji ani na okreskach. A na 30t ubrzdit o 10km/h vice je docela rozdil. Sice dnesni kamiony jsou schopny jet 100km/h jako nic, ale brzdy a zpomaleni nemaji o moc lepsi nez ty stary, protoze rozmer plastu je +- stejny a to nemluvim o low decku.
A kdyz uz vsichni moralizujete, jak chtej bejt vsichni doma, tak v Nemecku maj kamiony na okreskach 60km/h a taky dojedou, tak proc by to neslo u nas? A hned by se i lip predjizdelo ;-))A to, jestli bude maslo o 50h(o vic ho zdrazi vsechno okolo) drazsi a nebo si na auto, ktery kupuju max jednou za 10let pockam tyden me kvuli kamionum fakt netrapi.

Ondra S.
13. prosince • 21:34

60km/h pro kamiony na okreskách? Proboha, to snad nemyslíte vážně! Plošné zpomalení kamionů by situaci naopak zhoršilo, především na silnicích 1.třídy. Kolony by se za nimi tvořily ještě víc a předjíždět by se pak nakonec taky nedalo. V konečném efektu by to nakonec dopravu zpomalilo ještě víc. Tohle je cesta do pekel!!!
Pokud vám kamiony vadí a chcete měnit zákon, tak by spíše pomohlo udělit kamionům povinnost pustit před sebe rychlejší vozidlo (umožnit mu bezpečné předjetí), třeba po zablikání a zatroubení.
Já když jsem jezdil s náklaďákem, tak jsem jezdil po okreskách na Vysočině poměrně rychle 100km/h, abych osobáky nebrzdil a když jsem brzdil, tak jsem je pustil, jak to jen trochu šlo. Takhle nechť to dělá každý a bude nám na silnici fajn.

SOUMAR
3. prosince • 12:46

Rostoucí tendence zde je, ale imho je to o tom, že je rok kdy se "daří" více a kdy méně.U lidského faktoru to tak bude asi vždy, je to imho hlavně o počtu řidičů na silnici.Chtělo by to kapku lepší statitistiku, kde se nejvíce bourá, za jakých okolností, věk řidičů důvod atd.Z toho by se dalo vyčíst více.Kamiony jsou problém , o tom není sporu.Nejsem si však jist že kvůli tomu se bourá více s těmito následky.Myslím že těch ingrediencí bude více...když to vezmu lehce podle sebe, tak v obci jezdím předpisově na jedničku, jen ale skončí obec, je vše jinak.Pak se svezu.Možná je to také spěchem, dřív člověk vyjel a v klidu dojel včas.Dnes musí vyjet klidně o hoďku dřív, kvůli zácpám, když ne, nastává stres, nervozita... prostě aut přibejvá a infrastruktura na to není.V tom je celej háček.Pardoxně statisticky vzato když vezmem počty aut na silnicích versus mrtví za rok, tak je jasný že počty klesají.Ale do tohoto se raději nebudu pouštět, i když si myslím, že je to jediný přesný způsob jak to "změřit" aby to bylo "spravedlivé" zda klesá či neklesá.

Jig
3. prosince • 13:22

Souhlasím - na vině je hlavně stále rostoucí doprava na nedostatečné infrastruktuře, na to se nabalují ostatní uváděné důvody

Ufas
3. prosince • 12:29

Líbí se mi nadpisy, taky v diskuzi... Je jednoduchý to svézt na kamiony, mladý řidiče, a nedostatek policajtů, ale co kdybyste nejdřív začli z nápravou u sebe? ;-)

Vecis
3. prosince • 12:44

A co ty?? nikdy si neprekrocil rychlost nebo neco neprovedl....takovy clovek snad ani neexistuje...nekdy v zajmu bezpecnosti musis jet rychleji nebo to strihnout protismerem, kdyz se nejakej deda rozhodne ze se mu v neprehledny zatacce uvarila skodovka a jeste je to v kopci a uz bys to neubrzdil...neni jina moznost...lepsi zkoncit v poli nez srazit dedulu co se stara o expanzku vzadu ve skodovce...dalsi vec je ze tam mel hodit trojuhelnik...ale bylo mu asi 80 tak ho to uz asi nenapadlo...nakonec to chtelo jenom vymenit kola a udelat geometrii

Ufas
3. prosince • 12:58

Ja jenom psal jak je jednoduchy to savdet na ostatni... ja osobne se snazim predpisy dodrzovat... hlavne, vozim vetsinou plny auto kamaradu a uz jenom proto nejezdim jako prase abych jim nekde rozbil hubu... dulezity je nemyslt jenom na sebe...

Georga
3. prosince • 12:37

To jo, kdyby to každý udělal, tak tu máme ideální společnost.

ACE
3. prosince • 10:45

nesou vinu, vono i spousta trotlů v osobních autech co sou naučený dělat čuňárničky, nechápe že řidič kamionu není schopen jeho ohrožení nebo omezení pokrejt jako řidič osobáku. Třeba když předjede kamion a následně to zamázne protože auto před przdí a ten kamion ho veme zezadu a už tu máme jasné nedodržení vzdálenosti, pravdu ten Tirák bez svědka neprokáže.
Hlavní příčinou ale nejsou v článku zmiňované drobnůstky, hlavní faktor je že nejsou policajti a nemají dostatečnou techniku a legislativu. Pevné radary so málo platné, to už ví snad každej. Takže už zase cestou do práce mě předjížděl auta v obci klidně kilem, přes plný a proti jedoucím to strhávaj těsně před čumákem ať je sucho nebo sněhová břečka a policajty až na vzácné chvíle nepotkám. (Zvláštní že prasata sou nejčastěji řidiči pasátů a oktávek.)

Aleš Bém
3. prosince • 11:15

Přesně! A k těm Passatům a Octávkám bych přidal ještě Golfy! V těchto třech autech, většinou s motorem TDI, jezdí největší hovada.

Zdenek Dostal
3. prosince • 13:35

Dle meho zjisteni jsou nejvetsi hovada v BMW a v hondach CRX;-)

ACE
3. prosince • 18:37

Že těch hond CRX jezdí. U těch okt. a pas. je to nejspíš tím že to sou nejběžnější firemní auta.

Peugeotak
3. prosince • 10:56

Na druhou stranu, na to jak vzrostla agresivita (a to fakt brutálně), počty obětí zas nějak razantně nestoupají. Při tomhle provozu stejně můžou policajti spoléhat jen na samoregulaci, málokde už se dá jet podle předpisů - buď je úplně plno (den) nebo úplně prázdno (noc), prakticky není nic mezi tím. V Praze už ani není poznat víkend a všední den. Pravdou ale je, že pravidla víceméně zmizela a kdo aspoň trochu kouká, může limity překračovat premanentně i dvojnásobně a víceméně beztrestně...otázkou je, komu to vadí...

jirka
3. prosince • 10:39

Včlánku zmiňované číhání na bílou čepici za bukem je zcela neopodstatněné. Najezdím ročně cca 40 000km a musím konstatovat, že policii vidím na silnici pouze, když vyšetřuje nehodu. přítomnost policie na silnicích nahradily radary s kamerami a policisté sedí v teplé kanceláři u monitoru. Tímto defakto kontinuálním monitorováním situace zachytí tolik přestupků, že je pak ani nestačí nikdo zpracovat. Přitom je velmi dobře známý a ověřený fakt, že každý a opakuji každý, i ten najagresivnější řidič, zpomalí, když vidí policistu nebo policejní auto.
Podle mého názoru je nárůst nehod jednoznačně zaviněný tím, že se policisté ztáhli ze silnic do svých kukaní. Pak se naojí ani ti, kteří se na zábavě napijí a rozbijí pak auto i se spolujezdci.

Vecis
3. prosince • 12:34

Ja mam ridicak pouze 2 roky a uz mam najeto prez 150.000km, videl jsem uz 5 smrtelnych nehod, posledni 2.12.2007(Alfa 166 prerazila strom...bohuzel na ni spadl...mohla za to nejspis srnka ktera byla taky po smrti) a rekl bych ze policie byla videt vic pred zavedenim bodoveho systemu a pred zmenou sluzebniho zakona...byt policista, tak bych taky sel pryc. jednou jsem jel po D1 z jihlavy do prahy a u dalnice byly rozesety figuriny kolicistu v nejruznejsich cinnostech a i na mostech...bohuzel zmizeli...pri tomto ojedinelem jevu jsem zpozoroval jenom asi 3 vozy ktere jeli do 150km/h a kdyz za me prijeli, tak zpomalili a neblikali netroubili...proste pockali az se zaradim a od te doby uz opet musim jezdit 140-150 po D1 abych nezustal ze kamionem nebo za skodovkou ktera jede do kopce sotva 60km/h. A take nejsem pro pokuty za kazdou cenu...kdyz prehlednete znacku ktera je schovana za vetvemi...konkretne jednosmerku v rokycanech u nadrazi...tak se nastesti najde i policista ktery kdyz vidi ze jste o ni opravdu nevedel a sice jsem byl prijmout trest v plne vysi...tak jsem zaplatil jenom 100,- jako ze v aute nebyla lekarnicka...samozrejme fyzicky tam byla a byla v poradku...takovemu vyhodnoceni prestupku jsem se opravdu nebranil. Kdyz bude policie a hlavne ta mestska misto mereni rychlosi a hledani spatne zaparkovanych aut hlavne videt a pujde nam prikladem(bude zastavoat pred prechodem a poustet chodce, nebude parkovat na invalidech a bude se drzet povolenych rychlostnich limitu a dopravnich omezeni, tak se situace mozna zlepsi

Flavio
3. prosince • 11:46

Souhlas. Vidět na silnicích policii mimo vyšetřování nehod, je vyjímečná událost. A když už tam jsou, tak pokaždé stojí na stejných místech. Tudíž pokud řidič danou trasu zná, může dopředu s velkou jistotou předvídat, kde hrozí zvýšený výskyt policistů.

ToLa
3. prosince • 11:15

Moje řeč. Sice nepatřim mezi nějaké piráty (W124 kombi 2,5D 69kW, takže ani patřit nemůžu).
:-D
Ročně najezdim taky cca 40 000km po celý ČR a policii jsem potkal za tento rok 4x (dělám si čárky, nepočítám nehody) z toho 3x když jel zkrze Prahu Gumball.
A předpisy nedodržuju skoro nikde. A důvod, protože vim, že prostě nejsou, takže si můžu jezdit 70 v obci a nikdo mě za to pokutu nedá. V Německu, kam jezdim celkem často, si to nedovolim, protože prostě jsou ty policajti vidět, a tímto způsobem přemýšlí každý, i Němec co přijede do ČR.
Zatím jsem dostal pokutu 2x.
1. V obci Sadská, když jsem si řekl, pojedu podle předpisu, neznám to tu, a hle 1000,- za 54kmh:-O
2. Byla mlha, rozvícené mlhovky. Zaparkoval jsem, ráno vyjel, a zrovna jeli okolo, po 50m mě zastavili a dostal jsem 1000,- za to že svítim mlhovkama, bohužel jsme si toho nevšiml. Jel jsem z hospody a dotaz na to zda jsem pil nepadl...Takže pokud tady budou policajti akorát na ozdobu a když už budou něco dělat tak to je buzerace, tak se to tu asi nezlepší :-(

Georga
3. prosince • 9:57

Já také hlavní příčinu nacházím u zintenzivnění dopravy a hlavně kamionů. Ono je to ale spojené s mnoha jinými věcmi. Základní problém je v tom, že naši úplatní městší zastupitelé snadno podlehli tlaku nadrárodních řetězců. Proč v každém okresmín městě nestačí 1-2 supermarkety? Dřív jsme se obešli i bez nich a neřekl bych že byla horší kvalita a dostupnost zboží. Nyní máme v každém větším městě 5-10 těchto velkoprodejen. To s sebou samosebou nese i zvýšenou kamionovou dopravu, protože každá z těchto prodejen má vlastní zásobování. Navíc se sem tahá spousta výrobků z číny, apod. Dále tu také přibyla spousta továren, montoven,...atd.Rychlé řešení proti tomu momentálně asi není. Pomoci by tomu skutečně mohlo přesunutí části nákladní dopravy na železnici. Ono by to spousta firem i chtělo udělat, ale vždy narazí na neochotu a neschopnost u ČD.

Standa
3. prosince • 16:08

Ano, soudruzi z národního výboru v pětiletém plánu stanoví počet prodejen v obci a všichni budeme žít sťastně a spokojeně. 3-[

Flavio
3. prosince • 11:38

Přesunout nákladní dopravu na železnici? Nikdy! Alespoň ne za současného stavu. Nechci být rukojmím odborářů ČD.

Georga
3. prosince • 12:33

No právě, za současného stavu u ČD je to nemožné.

SB
3. ledna • 13:33

Část by se dala. Když by se to neosvědčilo, muselo by se postaru.

manga
3. prosince • 10:57

o tomhle rozhoduje trh, je jedno jestli je supermarket jeden nebo 10. Ta spotřeba v daném městě je a je jedno na kolik supermarketu, to by jinak museli vozit zase vsechno z5 :-)

Georga
3. prosince • 12:36

No jo. Ale každý řetězec preferuje v určitých druzích zboží řeba jiné výrobce. Pak se vozí Olma mlíko z olomouce do budějovic a madeta mlíko z budějovic zas třeba do olomouce. Je to sice ta pravá svoboda trhu, ale ta doprava tím trpí, nehledě na to že to i prodražuje.

laco
3. prosince • 9:50

LEN a len vodič moze za to, ze je taky narast nehod na cestach.Technika sa na tom podiela len malym percentom.Vcera som siel s jednym znamym v aute a asi 20 minut som na nom ozoroval unavu.doslova boli useky, kde mal asi na 2 sekundy zavrete oci.Zastavil na benzinke, ze akoze prestavka.Tak som mu navrhol vymenu.Samozrejme, ze okamzite zaspal na zadnom sedadle a ani sme este neopustili benzinku.Takze...ak by som ho nemenil tak urcite niekde do niekoho buchneme...Takze zase by to bol ludsky faktor a nie technika.Precenovanie vodicov pri hmle, dazdi a snehu ani nehovorim...Bol som divoky vodic s mnozstvom nezmyselnzch predbiehani cez plnu a inych pristupkov.Uz nie som.Kupil som si V6 automat a jazdim s rozvahou v klude a predpisovo.Pekny den...

msp
3. prosince • 9:47

Celkem zajimavy nazor a tez priznam, ze me to nenapadlo. Do jiste miry to ale odpovida mym zhusenostem v tom, pri znacne zpomalene doprave, kdy se nekde vepredu plouzi kamion nebo bodovym systemem vystresly ridic (striktne dodrzujici kazdou zapomenutou znacku, a radeji minimalne o 10km/h mene) jsou ridici tak nastvani, ze predjizdeji jak to jen jde a to vede k tem krizovym situacim a tez nehodam.

SB
3. ledna • 12:47

Prosím vás, už přestaňte dokola používat ten mýtický jev "vystresovaný řidič"! Nic takového jsem na silnici snad ještě neviděl, jestliže řidič alespoň obstojně dodržuje zákon, nikdo ho trestat nebude, naopak dnešní benevolentnost policie je trestuhodná. Zato jsem na silnicích viděl plno prasat, která si evidentně s bodovým systémem hlavu nelámou. Takže už konečně přestaňte opruzovat s vystresovaným řidičem, který se mnohým výborně hodí jako argument proti novému zákonu.

Mirda
3. prosince • 8:57

Podle uvodu jsem se trochu obaval, ze autor nalezne jednoduche a modni reseni - za vse muze bodovy system. Nastesti se tak nestalo. Je tu jedna informace, ktera da nasemu uvazovani smer. Totiz - stejnou tendenci ma nehodovost i v sousednich zemich, kde se zadny bodovy zakon neprijal !!! Pricina evidentne musi tedy byt v tom, co mame se sousedy spolecne. Rostouci intenzita dopravy, u nas zesilena vytlacenim kamionu z dalnic zavedenim myta, ale take, na coz autor zapomel, se zaroven zmenil zakon, ktery omezoval vjezd kamionu na silnice behem vikendovych spicek. V nove uprave mohou kamiony jezdit temer neomezene. Druha okolnost, kterou mame se sousedy spolecnou, je kupodivu pocasi. I kdyz nechci tvrdit, ze to ma nejaky zasadni vliv, tak prakticky neexistujici lonska zima protahla sezonu o par mesicu a na silnici vyjizdeli i lide, kteri jinak na zimu auta odstavuji. V celorocni statistice to nejake procenta nazene. Jine priciny, ktere by byly spolecne pro vsechny zeme stredni Evropy uz asi neexistuji. Takze odpoved bych hledal ve vyse uvedenych.

traveller
3. prosince • 9:24

Možná bych k tomu přidal ještě možnost levně koupit (dovézt) ojetinu (to souvisí s tou intenzitou provozu). Auto si dnes může dovolit i ten, co před pár lety raději jezdil MHD.

pandan
3. prosince • 12:01

Dodal bych, že auto si kupují lidé, kteří jezdili busem nebo vlakem, protože k tomu byli často donuceni.

vydraM
3. prosince • 17:46

nejen si auta kupují ale mnozí musí jezdit mnohem víc, když bydlí v satelitu prakticky bez MHD, děti mají fůru kroužků, takže jezdit sem a tam, přitom myslet jak zaplatit hypotéku a lízingy na dvě auta..... to pak asi nehody přibývají... :-(

Max
3. prosince • 9:22

Tak tak. Když každým rokem roste rapidně počet aut na silnicích, logicky pak přijde stav, kdy ty samé, v minulosti bezpečné silnice začnou být najednou díky přeplnění nebezpečné. Kamiony pak působí jako další účinné zahušťovadlo. Hlavní příčinou nehod je nepřiměřená rychlost a je rozdíl, zda máte v kritické situaci způsobenou třeba smykem prázdnou silnici nebo všude kolem auta...

Honza
3. prosince • 8:48

Něco na tom bude, ale za dulezitejsi ja povazuji opetnou absenci Policie CR na silnicich. Po vsem znamem vykaslani se Policajtu na situaci po zmene zakona a zavedeni bodoveho systemu se situace dramaticky zhorsila. Cekal jsem zmenu od nastupu noveho reditele. Opet nic. Co to znamena ? Ze Policie v tomto state neplni v doprave (a nejen v ni, ale to sem nepatri) svou roli, natoz roli preventivni.
Nicmene duvody zhorseni budou kombinaci vice duvodu:a) spatna prace Policie,absence preventivnich programu
b) zavedeni mytneho a presun kamionove dopravy na okresky
c) cim dal vice aut na silnicich,vice kamionu, CR jako tranzitni zeme zustala i po mytu
d) spatny stav silnic
e) vice ridicu z nove generace mladsich, vic nezodpovednejsich lidi
f) lepsi stav aut,tim padem vyssi pocit bezpeci
g) pomale soudy,spatna vymahatelnost prava
h) dlouhe intervaly eliminace opakovane hresicich ridicu z dopravy

monty
3. prosince • 8:39

Taky to tak vidím, když pak k tomu jěště vyjede nějakej kloboukář, přidá se nesmyslné omezení rychlosti, tak se potom můžou všichni přetrhnout, aby předjeli.

Aleš Bém
3. prosince • 8:38

S uvedeným názorem v zásadě souhlasím, kamionů skutečně přibylo, jako hub po dešti. Nicméně myslím si, že určitý podíl na zvyšujícím se počtu nehod má také technický vývoj vozidel, tím myslím neustále rostoucí výkon a pohodlí vozidel, jejichž jízdní vlastnosti se nedají srovnat s vozy vyráběnými před 10 a více lety. "Devadesátka" v Octavii TDI je zcela jiná než třeba ve Favoritu a snadno se stane, že si řidič ani neuvědomí, že jede mnohem rychleji, než je limit, dokud se nepodívá na tachometr. Přesto se domnívám, že spousta řidičů překračuje limit zcela vědomě, neboť ona " devadesátka" v moderním výkonném voze jim připadá nudná. Rovněž akcelerační schopnosti dnešních kamionů jsou jinde, než dříve a naprosto běžně jezdí po okreskách "stovkou", zatáčka nezatáčka, kopec nekopec. Bohužel mezi řidiči osobních aut stále panuje pocit, že se přece "nepotáhnou" za kamionem, který jezdí pomalu a smrdí a tak, i když kamion jede rychleji než má, ho přesto předjíždí a ani nebudu mluvit o rychlosti, které při předjíždění dosahují.
Nechci moralizovat, také nejsem svatý, ale velkým problémem dnešních řidičů je právě morálka. Nedomýšlejí do důsledků, co svým chováním mohou způsobit. Příliš spoléhají na své schpnosti a na jízdní vlastnosti svých vozů a inspirují tím mladé a začínající řidiče, kteří vidí "jak se jezdí", připadá jim to normální a napodobují je.
Tímto vyjadřuji pouze svůj názor, ne každý se s ním ztotožní, takže doufám, že zde nevyvolám vášnivou diskusi plnou nadávek.
Aleš Bém

Mirda
3. prosince • 8:59

Jiste. S tim se da souhlasit, ale nevysvetluje to narust z roku na rok. Mizerna disciplina na ceskych silnicich byla jiste jiz pred rokem.

VwENA...
3. prosince • 8:33

Ono by možná jednoduše stačilo kamiony v provozu respektovat... Ano, jsou možná někdy "otravné", někdy jedou opravdu pomalu, nicméně jsou účastníky silničního provozu a tečka. Za chvilku by nám mohli víc a víc vadit cyklisté, chodci ve městech, pak třeba Octavie (bez flame) a pak si můžeme zasednout třeba i na vlaky, že musíme stát u přejezdů...Vrátím-li se ke kamionům a nehodám, není to také tím, že většina řidičů preferuje myšlenku, že když dojedu kamion, musím jej předjet ať kamion jede kolik jede, prostě je to kamion, tak předjíždím, ať je to kdekoliv a jedu čímkoliv... .. Vídávám to často, kamion jede třeba 90, ale každý ho stejně musí předjíždět, byť je to nepřehledný úsek... 3-[

Mac2
3. prosince • 17:19

Kamión v kopci neudrží rychlost. Jet po rovině 90 km/h za kamionem mi problém nedělá, ale vléct se čtyřicítkou už ano. A v kopcích bývají většinou zatáčky a předjíždět se nedá. Proto ho musím předjet už na rovině, i když jede 90.

zvejkal
3. prosince • 10:00

tak s tymto suhlasim...

HondaMan
3. prosince • 8:36

Ono je to třeba proto, že když jedu za kamionem tak vidím jen návěs a nic víc. Pokud jedu za osobákem, tak přes něho vidím co se děje vpředu...

petr
3. prosince • 9:27

Je potřeba si zachovat dostatečně bezpečnou vzdálenost a přiblížit se a ž v okamžiku kdy mohu předjíždět. Spousta lidí na řidiče kamionů nadává a ráda by jejich provoz omezila, ale málokdo si připustí, že veškeré omezení této dopravy omezuje naše pohodlí. Žádný supermarket ba ani fa. jako Škoda auto nemá tak veliké sklady aby se neobešla bez plynulého zásobování. A každé opatření, které prodraží dopravu ať už je to zpoplatnění či omezení dopravy zdraží přepravované zboží. Nejvíce se to podepíše na cenách potravin, věcí běžné spotřeby, atd.. Co se týká řidičů, jsou to lidé jako my všichni, lepší i horší, ale zkuste si představit, že velká většina z nich se domů podívá v průměru jednou za čtrnáct dnů, ale i za šest týdnů. Pak by asi většina z nás spěchala a předjížděla na dálnici i kvůli rozdílu 3 km/h oproti kolegovi před námi. Buďme k nim tolerantnější a mějme respekt. A ještě co se týká těch % dopravních nehod, kamion s jedním řidičem najezdí ročně 180 000,- - 200 000,- K¨kilometrů. Kdo z nás to najezdí?

Diamant
7. prosince • 21:32

A ještě co se týká těch % dopravních nehod, kamion s jedním řidičem najezdí ročně 180 000,- - 200 000,- K¨kilometrů. Kdo z nás to najezdí? Nejako nám zlyháva matematika, nie? Ja totiž príležitostne tým kamiónom jazdím a priemerná rýchlosť samotnej jazdy je okolo 60 km/h (a to je už celkom slušný priemer, obvykle to býva aj menej). Rok má 52 týždňov, vodič smie jazdiť max. 45 hodín týždenne. Ak by sme teoreticky zobrali do úvahy, že ten vodič len pristaví kamión na nakládku/vykládku a ide spať a ráno zase sadne za volant a vyrazí (snáď sen každého vodiča), tak najazdí maximálne 140.000 km. Tých 200.000 km je už značne prestrelených!!!

franta.horsky
5. prosince • 0:01

Jo, a kdo je tolerantní k nám (OA)? Řidiči kamionů to rozhodně nejsou. Není to ani dva týdny, kdy mne jeden kamion s mojí rodinou (dva dospělí, malé dítě) málem doslova smetl při výjezdu z Tábora, přestože jsem měl přednost v jízdě. Troubili jsme na sebe, vytlačil mne ze silnice a celou situaci se mi podařilo zachránit jen tím, že jsem vjel do protisměru, kde se přibližovalo další auto a bylo už velmi blízko. Navíc, už byla skoro noc, takže situace byla velmi nepřehledná. Všiml jsem si, že se jednalo o Rakušáka a mimochodem.... dost často se u nás kamioňáci chovají jako prasata a zejména cizinci.

Victorius
5. prosince • 16:13

Musím potvrdit teorii s cizími kamióny. Nechci to aplikovat plošně, ale někteří se chovají dost šíleně. Jak si lze třeba vysvětlit to, že když jsem předjížděl polský kamion jedoucí 80kou na okresce v kopci, tak začal najednou zrychlovat až na 100vku kousek pred sloučením pruhů do jednoho? Proč si neudržel kontinuální rychlost, když vidí, že ho někdo předjíždí a s tím jeho výhledem nemůže přehlédnout, že se blíží sloučení pruhů. Nakonec jsem se raději zařadil zase za něj a dalších 50 km jsem za ním i pokračoval. Viditelně se tím bavil, protože za těch 50 km to udělal v kopci ještě několika dalším autům. Měl snad osobní zášť a chce náš národ vyhubit?

krchovman
3. prosince • 11:26

ale to by ten předjížděný taky mohl přece dát tu nohu z ply aby jsme se za nima všichni netáhli 5km 80km/h 3-[

Ivan
3. prosince • 12:57

Je a že by třeba zasavil u krajnice a počkal až za sebou bude mít minimálně kilometr prázdný silnice. :-D:-D Taky si občas na kamion zanadávám, naštěstí starejch avii už jezdí pomálu a když vidim, že jede dlouhá ˇšňůra kamion - osobak - kamio - osobak a v protisměru něco podobnýho tak se snad ani nevyplatí předjíždět a klidně za ním 80 pojedu i 20 km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ic3g3org3
4. prosince • 1:32

Tak je po jednom předjedu a mam klid a slunce v duši, že jsem něco uděl pro svoje nervy...

Ondra S.
13. prosince • 20:48

Občas mi to nedá a přemýšlím, proč někteří řidiči, někdy i já máme tak silnou potřebu předjet pomalejší vozidlo a někdy u toho i riskovat?
Po zralé úvaze jsem přišel nato, že to není těch pár minut v cíli k dobru, ani snaha o větší průměrnou rychlost, ale právě pro nás nevhodný jízdní styl pomalejšího vozidla, které nám toto pomalejší vozidlo vnucuje, tím že nás brzdí. Potom někdy také touha po volné silnici, která je právě před tímto vozidlem, nebo více vozidli, která (volná silnice) nám umožní tzv. jízdu po svém.Ano je to tak. Každý má svuj individuální standard řízení, do kterého se promítají především zděděné vlohy, vrozený temperament osobnosti, naučené návyky a zkušenosti, psychická kondice, nálada. Pokud si takto jedeme podle svého, jízda nás přirozeně těší a baví, také uklidňuje a doslova si vychutnáváme každý kilometr.
Pokud dojedeme jiné vozidlo, tak nás omezuje. Podvědomě vnímáme jeho jízdní standard a všechny jeho drobné chyby a nedostatky v odhadech. Víme přitom většinou, že by jsme tam zvolili jinou nájezdovou rychlost, nebo stopu, tam jede zbytečně pomalu, apod. Jsou to takové malicherné prkotiny, které nás v součtu rozlaďují a pomalu v nás zraje adrenalin vyplavený z nervozity před předjížděcím úkonem (už aby to bylo), abychom si zas mohli jet po svém. Potom příjde ta příležitost a rozhodnutí o předjetí a pocit úlevy, že jsme se zbavili stresujícího faktoru a zas si budem moci jet po svém (to je úleva).
Horší je ale situace, když ta pravá předjížděcí příležitost delší dobu nepřichází a my se tady znechuceně musíme vléct za tím pomalým řidičem, abychom si ulevili, tak mu v autě různě nadáváme, potom už pomalu přichází zoufalství, že se pak snažíme předjížděcí příležitost vidět i tam kde není (myšleno, kde by to už bylo hodně nebezpečné). Tomu ještě napomáhá nervozita a vyplavený adrenalín. Potom můžeme snadno udělat chybu (špatným odhadem něčeho při předjíždění). Můžeme se stát i obětí zrádnosti silnice (skrytý horizont). Pokud budem předjíždět, tak policie nám vinu na případné nehodě vždy přišije. To už raději nemluvím o tom, že nehody, které vzniknou při nevhodném předjíždění většinou jsou ty horší a mívají kastrofalní následky.
To všechno jsou důvody, proč bojuji za postih bezdůvodně pomalé jízdy. Opora v zákoně pro to je, je to přestupek proti plynulosti silničního provozu a jato takový ho lze postihovat, ale jen se to nevyužívá.

krchovman
3. prosince • 18:23

mám na mysli , když předjíždí kamió-kamión na dálniciB-] na okreskách mě to ani moc ne se.e oni to sypou dost rychle pokud to vyloženě není nějaká stará ,,fifa(ifa):-D

Kuba
5. prosince • 0:08

sypou.. a to je problem. oni na okresce jedou 90 furt, i pres vesnice. a to je vo hubu. ale zase se za nej muzete schovat a projet vesnici kilo aniz by vas zmerili :-)

Peugeotak
3. prosince • 10:49

Oni nemaj tak velký sklady, protože se jim to nevyplatí!! A pak nám zasíraj silnice :( 200.000km ročně díky bohu nenajezdím

VwENA...
3. prosince • 8:49

Uznávám tento argument jen z části, proč se tedy nedodržují adekvátní vzdálenosti? Ano, jedu-li dva metry za kamionem, nevidím nic... Takže ze silnic zkusíme vymazat kamiony, autobusy, dodávky a v neposlední řadě i SUV, které mohou překážet také? Ale jděte...Já si odpovím, protože když si budu držet bezpečnou vzdálenost, tak se mi do té mezery bude "cpát" kdejaký závodník, který má na předjetí osobního vozu a pak se táhne x km za kamionem... Je to jen o té morálce a toleranci, viz příspěvek níže...

_Teddy_
3. prosince • 8:28

Jeden fakt, ktory kazdym rokom rastie (a povedal by som ze exponencialne) je mnozstvo rychlych aut, ktore sa prilis casto dostavaju do ruk zaciatocnikom. Ti nemaju este prakticky ziadne soferske skusenosti, ale maju "bourak" ktory dokaze ist 200, tak citia potrebu sa predvadzat. Ono povedzme si na rovinu, v takom tom teenagerskom veku este sotva kto ma rozum na to, aby si uvedomoval mozne nasledky...Navyse prudko stupol pocet "sopliakov" vo veku 18-20 rokov, ktorym ich bohaty tatko kupil A6 alebo BMW5. A ti "chudobnejsi" si doviezli dake to silnejsie auto zo zahranicia ako ojazdene. Dovoz zo zahranicia sa vyrazne zjednodusil, to je tiez fakt. To na jednej strane pomoze obnovit prestarnuty autopark, na druhej strane sa ale ludom, ktori v zivote nesoferofali nic silnejsie ako Skoda120L, zrazu dostane do ruk auto ktore ma o 100 koni viac, kde sa uz nesmie tak "bezstarostne" slapat na plyn. Najma ked tie starsie vozy este vacsinou nemaju ESP.Osobne by som bol za to zaviest nieco ako "predbezny" vodicsky prekuaz: adept ktory zlozi skusky ho dostane na 3 roky. Ak v tomto obdobi spravi daky vaznejsi priestupok (nemyslim spatne parkovanie a podobne), ide naspat do autoskoly, a zas dostane docasny vodicak. Dalsia vec: prechod pre chodcov. Tu budem prisny: som za to, aby vodic ktory zrazi chodca na prechode dostal automaticky basu aspon na 2-3 roky. Ziadna podmienka, exemplarny trest, bez vynimky! V celej civilizovanej europe je to tak, ze chodec je na prechode "posvatne zviera", len u nas, na divokom vychode, prechod pre chodcov neznamena aboslutne nic...

Ondra S.
13. prosince • 19:36

Pokud ti vadí, že přibývá rychlých aut, tak v tom nevidím nic špatného, pokud je budou řídit řidiči, kteří je dokážou jakž takž zvládnout. Furt lepší jak důchodci, co ztratili soudnost, plazící se pohodově na silnici 1.třídy ve své škodě 105, za kterými se tvoří kilomertové kolony, protože všechny naschvál brzdí.
Jestli ti vadí, že tatínek někomu koupil k 18. narozeninám po absolvování autoškoly auto, tak z tebe mluví závist, že jsi to sám v mládí neměl a jseš tím trapnej! Naopak, když se učíš řídit hned v mládí, tak se to učí snadněji a pokud k tomu máš vlohy, tak se to naučíš lépe, jak kdybys začal ve 30, nebo později. Však závodníci začínají řídit ještě daleko dříve v dětském věku, nejprv třeba motokáry a pak později auta, nebo motocykly.
Řidičák na zkoušku by se sice mohl dávat, ale nejen mladým, ale všem. Problém mladých řidičů bývá právě v tom, že se chtějí předvádět před kamarády a nedokážou ještě vždy domyslet případné následky. Řidičák na zkoušku bych ale odebíral jen za závažná porušení předpisů, ohrožování ostatních apod., rozhodně ne za nějakou tu překročenou rychlost v relativně bezpečném úseku, nebo jiná podobná drobnější nedodržení předpisů.Nechápu, proč se ale tak ostře a bezdůvodně zastáváš chodců. Vždyť si to ani nezaslouží. Taková tvrzení typu "divoký východ" si nech, až pojedeš třeba na Ukrajinu, do Pobaltí, nebo do Sovětského svazu. Řidiči v Čechách jsou ještě na můj vkus až moc slušný! Ono to chce ale především ohleduplnost na obou stranách.
Chodec by si tedy měl počínat tak, aby kvůli němu řidič nemusel náhle prudce brzdit (čímž může ohrozit vozidla jedoucí za ním), tedy aby si svou přednost na přechodu nevynucoval agresívním nabíháním do vozovky bez ohledu na situaci v provozu, ale jen pokud opravdu abnormálně spěchá na něco strasně důležitého. Chodec by měl v tomto případě přijít k okraji silnice, tak aby byl pro řidiče dobře vidět a napřímenou paží zastavovat vozidla. Do silnice pak vstoupit, až bude zřejmé, že ho vozidla opravdu pustí. Pokud chodec nějak moc nespěchá, tak by měl nechat auta projet a pak si v klidu přejít. Já to tak dělám! Když má totiž řidič zastavovat před každým přechodem, tak to fakt obtěžuje a zvyšuje spotřebu. Největší chybou chodce co může udělat je, že na nepřehledném místě vstoupí do vozovky bez rozhlédnutí, vždyť ho přece každý musí pustit. Takoví už leží na hřbitovech a pokud ne, tak je to jen otázkou času, než se tam dostanou. Na druhé straně, pokud provoz vypadá jako jedna velká kolona a chodec, který by vyčkával by čekal déle jak 5 min, než by se dostal a to kdoví jestli, tak je na místě, aby ho nějaký řidič pustil a umožnil mu bezpečné přejití. Takové ty kecy typu chodec - posvátné zvíře jsou úplně mimo mísu, to je psychopatický názor! Chodec je především účastník silničního provozu se svými povinnostmi a právy. Jakékoliv agresívní vynucování čehokoliv je nepřípustné, ohrožuje tím sebe (jeho věc) i ostatní a jejich majetek (to už je závažné).

Fido
4. prosince • 0:35

Co se tyce tech chodcu. Jel jste nekdy po meste?
Chodci totiz lezou pod auta naprosto bez rozmyslu i kdyz maji o par metru dal prechod, nektere prechody jsou umistene tak, ze do posledni chvile neni videt, ze je nejaky chodec nablizku (ono kdyz vam vyleze chodec zpoza trafiky rovnou pred auto v okamziku kdy uz mate predni kola na prechodu, tezko s tim neco udelate), chodci s velkou oblibou postavaji na kraji prechodu pripadne tam vykecavaji (auta zastavuji naprosto zbytecne) a pak si najednou vzpomenou a zcela bez rozmyslu se vrhnou rovnou pod projizdejici (nebo prave se rozjizdejici po predchozim zbytecnem zastaveni) auto atd.
Takze ano. Prednost chodcum ano ale za predpokladu dodrzovani jistych pravidel i ze strany chodcu.

Vecis
3. prosince • 12:03

Ono hlavne u tech prechodu pro chodce by melo platit to, ze se chodci nejdrive rozhlednou vlevo, pak v pravo a pak jeste jednou pro jistotu a ne ze jdou jak bezmozkove porad silnice nesilnice...proste si mysli ze kdyz mame povinnost zastavit pred prechodem tak ze oni si muzou jit kdyz vidi auto 5 metru od prechodu a kdyz jedete 50km/h...tak to proste neubrzdite a je lepsi se vyhnout a pridat. Taky kdyz je pri snizene viditelnosti clovek tmave oblecen, tak se tezko vidi vcas kdyz treba prsi a je tma nebo kdyz jezdite cely den po meste a kazdou chvili stoji nejaky babky u prechodu a nevite jestli budou prechazet, tak zastavite, oni vam ukazou at jedete a skoci vam pod auto...tak to mate chut je poradne servat...akorat pak se musite smirit s tim, ze vam budou rikat ze nemate uctu ke starym lidem.
Kdyz by take bylo u silnic znaceni ktere ma smysl, tak by taky nehod ubylo...staci dat pred zatacku nebo soustavu zatacek doporucenou rychlost a on kazdy zpomali...a kdyz ne tak je idiot, jedine co opravdu nechapu je to, ze misto toho aby policie byla videt po meste, treba ze bude ridit dopravu kdyz nefunguji semafory, tak i kdyz jim zavolate jestli s tim nechteji neco udelat, tak vam reknou ze na to nemaji lidi...musi totiz sedet v teple v kancelari a se setmenim vetsinou zmizi pochuzkari a vezmou cerny uniformy a felicie a vyrazi chytat piratry silnic, kteri jezdi na prehlednych usecich vecer trochu rychleji ...treba 58km/h na rovne silnici kde neni skoro provoz a chodci tam nechodi snad ani ve dne, tak proc neni vic takovych jako dneska rano...v plzni na doubravce kdyz deti chodili rano do skoly...policista stal u kruhoveho objezdu a hned byl kazky vzorny ridic a jakmile videl decko 2 metry od silnice uz radsi zastavoval a ja jen nevericne koukal ze konecne lide zjistili ze uz tam uz davno neni "hlavni" a "vedlejsi" ulice a chodi musi sprintovat, aby je nikdo neprejel....kdyby policie misto mereni 50 v obci nebo sezeni na sluzebne a popijeni kafe nebo vecneho jezdeni na "Mc drive" byla videt tam kde je to potreba...neni divu ze MacDonald tak prosperuje a "Mc Drive praska ve svech kdyz nam jde policie prikladem.....poldove nezerte furt hambace a jezdete predpisove a ne 80 ve meste....jednou jsem jel za vami a na tachometru jsem mel 80...spachal jsem ten samy prestupek...tak jestli me budete pokutovat za neco co delate sami tak tu pokutu dejte i sobe!!!

eLzyx
3. prosince • 10:12

hele ty automatickej přechode ... až budou přechody stavěný ohleduplně k řidičům, tak teprve pak je možné uvažovat o takovém trestu.
Co jiného lze říci k přechodům nalepených těsně za kruhový objezd - navíc tak blbě umístěných v terénu, že řidič osobáku toho chodce nemá šanci vidět (chodník je o 1,5m metru výš než vozovka - k přechodu se jde po schodech).

ToLa
3. prosince • 11:05

A když ne poschodech, tak kolem kruháče je živý plot, takže lidi lezou "ze křoví" (Liberec) Jednou jsem o 10cm minul malou vietnamku. Myslil že od té doby si dává sakra pozor :-/

krchovman
3. prosince • 11:20

stačí jet v noci za deště....najednou se ti někdo motá pod autem a kontroluje podběhyB-] jsou to přece účastníci silničního provozu , tak by měli být osvětleni(takové přilbičky s majáčkama);-)

honza
3. prosince • 14:03

a nezapomeňte důchodce, kteří vběhnou na přechod i metr před autem. Za to by nemělo být vězení, ale úhrada škody a finanční náhrada za šok.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
CyberVic
3. prosince • 18:06

2 honza ...specialne ten duchodce Ti tam urcite prisprintuje tak rychle , ze mu nestacis dat prednost.... Tohle sou cely kecy, mas se k prechodu priblizovat podobne jako kdyz jedes ke krizovatce z vedlejsi silnice, kdyz mam rozhled , jedu v pohode, kdyz nemam rozhled, jedu pomaleji... Problem je to, ze na to lidi kaslou, protoze z plechovy pastiky na hlavni maj jaksi trosku jinej respekt nez ze 15-150kilama masa, co jim vlitne do cesty na prechodu...

Ic3g3org3
4. prosince • 1:24

tyvole, duchodce ceká, když nic nejede tak pořád čeká, a když vidí auto, tak naposlední chvíly vleze na přechod. Takový by zasloužily sebrat příští důchod... A to zpomalování před prázdnym přechodem? No to hraničí s porušovánim předpisů (plynulost provozu)

zvejkal
4. prosince • 11:43

tyvole, sak ked vidis, ze caka, tak mu kurva zastav, ukaz mu, ze mu davas prednost a chod dalej - kde mas problem? Mam pocit, ze v makovici.

SB
3. ledna • 11:48

Ic3g3org3: Zpomalování před prázdným přechodem smysl nemá, ale jestliže tam nevidím, je to třeba, protože nevím, zda někdo bude nebo nebude přecházet (o disciplíně chodců se tady bavit nebudem, přestože je zákonem též dána! §54), řeší §5, obecně bezpečnost, předvídání situace ap. další paragrafy.Zvejkal: Když si tak čtu tuhle debatu, říkám si, že by se z ní dalo docela dobře odhadnout rozložení chování řidičů v ČR. Vychází mi z toho, že hodně z nich je jednoduše nevychovanejch, v čemž bych viděl původ většiny problémů...

HondaMan
3. prosince • 8:34

Tak to jsem adept... Znám dost mladých lidí, kteří mají pomalé auto, a už ho několikrát rozsekali, a znám pár teenagerů, kteří mají silnou káru od tatíka a jezdi s tim podle předpisů + 10km.
Takže bych určitě nepaušalizoval... Muj názor je že v 18 letech není správné mít porsche, ale auto do 200koní bych nevidel jako problém...

HondaMan
3. prosince • 8:12

To že je v ČR spousta řidičů, kteří neumějí předjet kamion nepopírám, ale je zde i spousta aut, např. nejprodávasnější auto v ČR, která nejsou schopny předjížděcí manevr vykonat v dostatečně krátkém čase na předjetí. Né každý má dvousetkonové BMW, pro které je tento manevr otázkou několika málo sekund.
Dále by me zajímalo, jaký druh nápravy PJanda navrhuje???
Zrušení mýtného na dálnicích???
Zavedení mýtného na všech komunikacích???
Nebo "bursíkovské" převozy kamionů na vlacích???

krenda1156
3. prosince • 20:07

Vyřešilo by to mýtné pomocí gps odstupňované použitou komunikací - místní nejdražší, 3. třída levnější, 2., 1., nejlevnější dálnice, takto by se kamiony pokud možno zase vrátily zpět, přitom by zaplatily. A né nějaké "kapschování", to už tu bylo - a byl to nesmysl.

Peugeotak
3. prosince • 10:46

Není na tom nic bursíkovského...pro RoLu by byla nadpoloviční většina řidičů...stejně tu železnici dotujeme, to už mi je fuk, jestli se to nevybere na mýtu nebo neprodělá na nákladních vlacích, aspoň se bude dát NORMÁLNĚ jezdit...:-/:-/:-/

Deli
3. prosince • 8:11

čuju flame :-D

Beaumont
3. prosince • 7:53

Kamiony na okreskách jako příčina zvýšené nehodovosti: zajímavá myšlenka, to mě nenapadlo (po okreskách jezdím skoro výhradně o víkendech a to tam kamiony nebývají). Ale nepodceňoval bych vliv šizáku. Už pěkných pár let jezdím téměř každý rok do Itálie a letos jsem se shodl s druhým řidičem v autě, že se nám jelo mnohem hůř než kdy dřív. Až při rozhovoru s jednou Italkou (tak trochu z oboru) jsem se dozvěděl příčinu - výrazné zpřísnění postihů za překročení předpisů, mj. povolené rychlosti. Z italských silnic jako mávnutím kouzelného proutku zmizelo kavalírství, ochota pustit rychlejšího nebo někoho z vedlejší silnice. Dřív to dělal skoro každý, protože věděl, že to za další kilometr dožene. Dnes si v Itálii málokdo troufne jet na dálnici přes 140 nebo 150, a tak si každý úzkostlivě hlídá „svou“ mezeru, aby neztratil ani vteřinu... Dokonce i tak motoristicky vyspělý a předpisy moc nerespektující národ jako jsou Italové je možno přetvořit v nervózní a horší řidiče pouhou represí...

Ondra S.
10. prosince • 15:31

Je to naprostá pravda, co píše beaumont.
Už dříve jsem tady kdesi napsal, že někteří se zrůdných trestů v dnešním zákoně o provozu na pozemních komunikacích bojí více a jiní méně. Podle toho jezdí.
Jedni se ho bojí méně, nebo vůbec, tak jezdí jako před novým zákonem. Bohužel se ale setkávají s tím, že je stále někdo brzdí a musí předjíždět daleko častěji, než museli dříve, což je v dnešním provozu problém a otrava a mnozí pak znechuceně rezignují a jedou frustrovaní v kolonách (hlavně ve špičce).
Druzí se ho bojí hodně a tak úzkostlivě až Švejkovsky všechno dodržují a mnohdy ještě s rezervou. Potom všechny brzdí a tvoří se za nimi kolony nervózních řidičů, kteří se je potom někdy až zoufale snaží předjet.
Ty rozdíly mezi tzv pomalými a rychlými se po 1.7.06 více rozevřely a tak je více nervozity mezi řidiči, více se předjíždí, riskuje a provoz už není tak plynulý. Tohle narušení se muselo do statistiky nehodovosti také promítnout!
Bohužel mě zatím nikdo nevyslyšel a bezdůvodně pomalou jízdu zatím nikdo netrestá. (Bezdůvodně pomalá jízda - definice v zákoně, přestupek proti plynulosti silničního provozu, myslí se pochopitelně za ideálních podmínek)

DooM
3. prosince • 18:10

taky souhlasim

Peugeotak
3. prosince • 10:45

To je sice fakt, rozhodně bych ale nepodceňoval ani to, že se ze všech evropských dálnic staly jednoproudové okresky s odstavným pruhem pro kamiony, což je opravdu masakr a začíná mi to dost pít krev. Přes den se prakticky nedá jet. Jak řekl nějaký dopravní expert (tuším Petr Moos) - firmy nemají sklady, krom těch pohyblivých na kamionech, což je vyjde pořád mnohem levněji, než stavět skladové prostory na pevno. Takže mýtus o španělských mandarinkách a tureckých tričkách je vážně trochu mýtus...3-[3-[3-[3-[3-[

HondaMan
3. prosince • 8:15

S tímhle se dá vcelku souhlasit ;-)

viktor
3. prosince • 23:56

no takhle je to v zivote se vsim ze?? cim vic na neco tlacis,tim vic to nejde....:-P

De Tomaso
3. prosince • 20:45

Žádný silný ročník '70 nebyl. Bez ohledu na to, co se zpívá v jedné písni, protože se to tam rýmuje.Silné ročníky byly jenom 76, 77, 78, 79.To jsou léta '80

Josef K.
3. prosince • 7:51

Pane Janda,
kamiony jsou opravdu nebezpečné. Nejenom velikostí. Mají horší jízdní vlastnosti výrazně delší brzdné dráhy. V provozu, ale mají stejné rychlostní limity jako osobní auta. Při panickém brždění při jízdě v koloně Vás musí kamion smést ze silnice - nemá jinou možnost. Kamiony by musely mít rychlostní limity o 20-30 km/h nižší, aby jejich bezpečnost na silnicích byla srovnatelná s osobními auty.

bandyta
1. března • 20:26

cau pane j.k. vy ste este asi v kamionu ani nesedel vydte???? nebot kdyby meli jen od 20 kmh mensi rycholst takze by jezdili 70kmh by nedojeli nikam a ze maji horsi jizdni vlastnosti? to je prece jasne osobak vazi kolem tuny a pul a kamion vazi plne nalozeny 40 tun takze to je ponekud rozdil vydte?????? jestli to nevidite tak skuste znova zakladku tam by vam vysvetlili pocty.a jinak vratim se k tomu ze by jezdili 70kmh co byste jed asi nic vydte to by bylo hodne velky zpozdeni s pozdravem bandyta 12 let!

Krank
4. prosince • 16:06

Absolutní souhlas,
a dodatek,když nemůžeš najít práci udělej si řidičák na kamion a jdi jezdit.Řídí fakt každý hovado se základkou,prostě šílený.
Klidně bych je zákonem omezil ať si zboží zdraží,stejně by to bylo pár procent a časem by stejně trh zareagoval a poradil si.
ALE PROBOHA,UDĚLEJME S TÍM ŠLENDRYÁNEM NĚCO.
:-O:-O:-O

XM
3. prosince • 12:12

Řídil jste vůbec někdy kamion nebo alespoň autobus? Pak byste takovou hloupost nemohl napsat.

XM-keca
20. prosince • 21:22

Neridil jsem kamion, ale jezdim mezi nimi v provozu kazdy den. Na 70 jede 95, na 50 jede 70, dovolim si rict ze vetsina kamionu. Perlickou na dortu je kdyz se na Plzensky predjizdi 5 minut 2 kamiony = prvni jede 88km/h, druhy 89km/h. Sam jsem zazil v kopci kamiony ve vsech 3 pruzich ! A ted zpet k tematu autobus s dobrzmi pneu ma opravdu srovnatelnou brzdnou drahu s osobnim autem, muzu potvrdit, kamion ale NE!

SB
3. ledna • 11:09

Porušování rychlosti kamiony je zcela běžný jev, pozoruju ho minimálně u poloviny kamionů (zcela bez nadsázky). Jelikož má kamion menší dynamiku, za vesnicí jej, než se rozjede, osobákem v klidu předjedu a od tý doby se nemusíme (neměli bychom se!) potkat. Chyba! Když ho předjedu, jsem před ním 300 metrů a zůstanu na 90, za chvíli ho mám za prdelí! Jak je to možné?!!! Když už je moc naloženej a nedožene mě mimo obec, tak mě to hovado dojede v první vesnici, kde jede běžně 60-70 a ještě se na mě nebezpečně lepí!!!!!! Ať mi nikdo neříká, že kamiony jsou na našich silnicích bezpečná záležitost, když u většiny platí výše uvedené! Je vidět, že na vymáhání dodržování silničního zákona se v ČR dost se*e, jinak by se tohle nemohlo stát.

Zdenek Dostal
3. prosince • 13:36

A co je na tom za blbost? Nebo snad chces rict, ze kamion se chova stejne jako osobak? Tak schvalne, jestli zastavis s 30t z 90km/h do 40m. Pokud ano, tak gratuluju

Major
3. prosince • 21:03

V knize "Breuer/Bill: Bremsenhandbuch. Wiesbaden 2003, strana 139 se uvadi: "... 40-ti tunovy kamion s elektronicky regulovanymi brzdami zastavi z 90km/h na 58 metrech ...". Jenom pridavam, ze v zapadni casti EU jiz leta povinnost ABS/ESP, takze je to aktualni stav. A ted mi reknete, po kolika metrech zastavi S105?

Kuba
5. prosince • 0:02

S105 se zastavi o prvni strom nebo v pulce kufru jakehokoliv lepsiho auta pred nim protoze je to papirak.
kamion se sice zastavi po 58 metrech, ale ze sou pod nim slisovany tri osobaky.. vo tom to je. kineticka energie 900kg tezke S105 a 30-40 tun kamionu je diametralne odlisna. fyzika nejde osalit, ani knihou od nemeckych soudruhu..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ondra S.
7. prosince • 20:56

Vaše názory na brzdnou dráhu nákladních aut obecně odpovídají staré rozdrbané liazce v havarijním stavu, která by už neprošla STK. Dnešní moderní velké nákladní vozy mají moderní 2 a víceokruhové brzdy často už kotoučové a ty jsou opravdu hodně účinné, tak aby bezpečně zastavily i plně naložené vozidlo.
Když se bavím s řidiči nákladních automobilů nad 12t a kamionů, tak dokonce shodně tvrdí, že jejich trucky brzdí dokonce lépe jak osobák Někteří už mi to dokonce předváděli a opravdu to vůbec není špatné. Před půl rokem jsem jezdil sám s avií A60 a musím říct, že to opravdu nebrzdilo špatně (tedy ono záleží jak je naštelovaný zátěžový regulátor). Když je to ale dobře nastaveno, tak brzdí minimálně stejně dobře jak osobák. Zato opravdu špatně brzdí Iveco Daily, pokud je víc naložené, protože tam jsou brzdy poddymenzované.
Zde se ale bavíme o brždění na suché a mokré vozovce. Pokud je silnice namrzlá, tak přesto že nákladní automobily mají povinné ABS, tak mohou mít problémy, protože většinou nepoužívají klasické zimní gumy. To není hazard, to je tím, že dlouhodobé přenášení tak velkého hnacího momentu a zátěže by zimní měkčí směs pneumatik nevydržela a guma by velice brzy byla sjetá na vyhození a to doslova po několika delších jízdách.

XM
3. prosince • 21:24

No vidíte, to je při této rychlosti rozdíl 1s proti OA, řidič kamionu může díky lepšímu výhledu reagovat o několik sekund dříve než ostatní motoristé před ním. Je třeba brát v úvahu nejen samotnou brzdnou dráhu, ale i reakční čas řidiče. A ten právě nahrává řidiči kamionu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ic3g3org3
4. prosince • 1:13

Hlavně když si cestou čte noviny nebo kouká na film, to je pak reakční doba ještě kratší, co...

XM
4. prosince • 1:44

Podotýkám, že tvůj příspěvek je myšlen ironicky. Někteří zdejší přispěvatelé by to mohli vzít vážně. :-D

XM
3. prosince • 15:22

Takže ještě jednou pro ty hloupější: Z kamionu je mnohem lepší výhled než z OA, řidič tedy může reagovat mnohem dříve než ostatní. Čímž se kompenzuje případná delší brzdná dráha. Ale i ta je v praxi srovnatelná s OA(odečteme-li větší prodlevu brzd). Mám to vyzkoušeno s autobusem.

Kuba
4. prosince • 23:57

oponovat na delsi brzdou drahu pri panickem brzdeni lepsim vyhledem, to je panecku argument.. takze az to nekdo pred kamionem zadupne tak kamionak to nebozakovo sesrotovani diky vybornemu vyhledu bude mit jak v kine v prvni rade..nezlobte se ale jestli to prede mnou nekdo nahle zadupne z jakehokoliv duvodu, mam stejny cas na reakci at koukam v rovine jeho svetel nebo na strechu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XM
5. prosince • 23:02

K prvnímu odstavci: Nevím, proč by měl kamion někoho před sebou sešrotovat, když jeho řidič udržuje doporučovaný dvousekundový odstup. Pokud se to někdy stane, řidič je zkrátka pitomec a hmotnost kamionu a brzdná dráha s tím nesouvisí.Druhý odstavec: Není pravda. Svezte se někdy v kamionu. Jestliže to zadupne první vůz v koloně složené dejme tomu z pěti vozidel, řidič kamionu toto vidí a brzdí zároveň s druhým vozem z kolony. Třetí, čtvrtý a pátý brzdí podle rozsvěcení brzdových světel aut před sebou, čili se zpožděním. Už je to jasné? ;-)

gewehr
3. prosince • 17:43

s kamionu je lepsi vyhlad iba v urcitom uhle, ked sa pozrieme na to, aky prehlad moze mat vodic kamiona v rozsahu celych 360 stupnov, tak to take svetle uz nebude (kamion nie je autobus, ni je cely preskleny) a dalsia vec... plne nalozeny kamion je tiez krapet tazsi ako autobus, takze posudzovat vlastnosti kamiona na zaklade skusenosti z autobusu neni zrovna objektivne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
XM
3. prosince • 17:50

Tady se bavíme o délce brzdné dráhy, čili o výhledu vpřed. To, že dozadu a do boku je horší výhled, je v tomto případě irelevantní. Jinak plně naložený kloubový autobus váží i přes 30t, takže asi tak.

franta_V8
3. prosince • 19:33

a ty jsi to zkousel s temi 30ti tunami (lidi)? pochybuji :-) Autobus je o hodne bezpecnejsi nez kamion, o tom se snad nebudem hadat. Kamion (často přeloženej) je hora, HORA oceli+zboží, stačí se podívat v televizi na čelní střety ve zprávách, kdy osobák je zdemolovanej, ale kamion relativně v pohodě... Tohle ubrzdit není legrace, a nějakej lepší výhled rozhodně nepomůže.

XM
3. prosince • 20:34

Já o voze, ty o koze. Bylo by dobré si přečíst první příspěvek než začnete na něco reagovat. To napsal chorý člověk, který viděl kamion nanejvýš na obrázku. Já reagoval především na část tohoto příspěvku, kde dotyčný tvrdí, že při panickém brzdění vás musí kamion smést ze silnice. Což je za předpokladu, že řidič dává aspoň trochu pozor, nesmysl. A mimochodem, co je těžší-30t peří nebo 30t železa? ;-) :-)

Franta
3. prosince • 21:33

To XM: Přiznám se, že po přečtení Vašeho příspěvku mám pocit, že jste v kamiónu taky nikdy neseděl. Pokud mluvíme o panickém brždění, to vzniká zpravidla v případě nečekané situace. Je mi houby platný dobrý výhled z kamiónu, když osobák přede mnou začne ostře brzdit, protože mu tam vběhla srna nebo chodec. Mých 25 tun se posune dopředu i s osobákem. Panické brzdění není, že v dáli vidím červenou a tak v klidu zastavím. Tož tak. Příště míň agresivity v odpovědích, OK?

johny
3. prosince • 21:52

vite ono taky musite uvazit agresivni ridice OA............. nerikam ze vsichni kamionaci jsou super ridici ale kdyz predjizdi pred kopcem dalsi kamion aby se nemusel diky omezovacum plazit do kopce 60 tak jsou hden plny noviny toho jak kamiony spomalujou provoz apod......... vite neni sranda ridit 40 tunovej kolos...... a kdyz jede pred vama deb*l v aute po normalni silnici 80km/h a vy ho s kamionem dojedete tak nemate nejmensi sanci ho predjet......a kdyz zazmatkuje tak je to vyreseny.........i ridici OA musi predpokladat to ze za nim jede auto ktere se chova uplne jinak

Ondra S.
10. prosince • 14:59

Agresívní řidiči osobních aut jsou problém. Nejhorší jsou ale nevypočitatelní zmatkující řidiči. Ti jsou problémem už sami o sobě i pro řidiče osobních automobilů, natož pak nákladních a kamionů.
Rovněž mohu sám potvrdit, že s nákladním automobilem se předjíždí opravdu blbě kvůli jeho většinou mizerné akceleraci. Mohou zato výrobci, že tam vzhledem k hmotnosti vozidla dávají velmi slabé motory. Když vás tak na normální silnici brzdí nějaký děda, co jede svých pohodových 70, tak se za vámi logicky tvoří kolona a předjíždí se jako u život. Vy ale v náklaďáku musíte být velmi opatrní a hodně dobře promýšlet, než ho předjedete sami. Tak než ho předjedete, tak si na něj aspoň pustíte dálková světla, abyste mu tu jeho šenečí pohodu trošku narušili a lehce se na něj přilepíte a pokud ani to nepomůže, příjde na řadu klaxon a blikání.
Jinak jsem chtěl podotknout, že omezovače omezují maximální rychlost, nikoliv výkon motoru do kopců. Je to pro řidiče nákladního auta velmi nepříjemná věc, zejména pokud sám předjíždí a najednou zasáhne omezovač. Ocenil bych někde návody, jak to poodpojovat u různých druhů a značek vozidel.

Standa profi řidič kam.
12. prosince • 21:08

Já mám převážně špatné skušenosti s OA,Při předjíždění se zařazují tak brzo,že mám strach kdyby to nestačil,tak ho natočím na před sebe napříč a nechtěl bych vidět,jak by to dopadlo.Plně souhlasím s tím,že řidič kamionu musí hodně přemýšlet než předjede,ale s OA předjíždí i tam kde já sám nevidím.Je to ruská ruleta,buď to vijde nebo ne.Z toho jsou ty smrťáky.
Jak říkám,kolikrát se bojím i když sedím nad hlavami těch běsnících řidičů v OA.
Kdo nevěří,rád ho svezu.Nejlepší po ránu na Prahu od Tábora.A vemte si sebou video kameru,ať máte důkazi.

max
6. prosince • 7:58

tomu se rika kouzlo nechteneho! "vite neni sranda ridit 40 tunovej kolos", potiz je v tom, za na silnici zadny 40t kolos nepatri! ted k meritu veci, problem nejsou ridici kamionu ale firmy ktere provozuji kamiony. vydelavaji na tom, ze jim ostatni dotuji zpusom vydelku, pokud prujezd jednoho 35t kamionu udela na silnici stejnou skodu jako prujezd 14tis OA melo by se to financne zohlednit. kamiony by meli platit alikvotne velke dane, dalnicni znamky etc. dosadte si sami. ono se jim to proste vyplaci nebot extarnality. za ne plati ostatni uzivatele silnic. u zeleznicni dopravy se zapocitava do ceny i plna cena uziti zeleznicni site. u kamionu nikoliv. CR ma spolecne s belgii nejhustsi zeleznicni sit v evrope, resenim proto je uplny zakaz dalkove auto dopravy nad 6t BEZ VYJIMKY nebo zdaneni na uroven skutecnych nakladu na udrzbu silnic tzn. dalnicni znamka za 1mil Kc na rok!

hogofogo
9. prosince • 2:32

Po takovém to mýtném tě bude třeba rohlík stát 100 kč A ted něco říkej. možná si ho koupíš z vlaku po tejdnu tvrdej !

SB
3. ledna • 10:26

V případě správného poměrného rozložení nákladů na jednotlivé spotřebitele/uživatele (rohlíků. silnic, ...) bude ten rohlík stát opět 2 Kč, protože konečný spotřebitel ušetří na údržbě silnic. Když se peníze někde ušetří, musejí se zase někde objevit.

XM
3. prosince • 21:50

Je až s podivem, kolik "odborníků" se tu vždy vyrojí. I srna a chodec bývají z velké výšky dříve vidět. Pokud by platila vaše teorie, už bych měl v brněnském provozu hodně bouraček. Ty se ovšem nekonaly. Budete se asi divit, ale i s cestujícími za zády se dá nouzově zastavit, aniž by to vůbec postřehli. Chce to jen mít dobrý výhled a trochu předvídat.

SB
3. ledna • 10:22

Dobrá. Tak teď si představme pro změnu nijak vzácnou situaci, kdy nebezpečí není dopředu vidět nebo se jej řidiči kamionu nepodaří vytušit a začne brzdit ve stejný okamžik s osobákem, neboli žádný náskok nemá. Pak se stane co?

Ic3g3org3
4. prosince • 1:11

Tyvole, jestli vidíš z větší vejšky líp do lesa, odkud většinou zvířata vyběhnou, tak seš spíš teoretik než řidič...

XM
4. prosince • 1:39

Doufal jsem, že na této diskuzi to bude mít vyšší úroveň, ale bohužel jsem se spletl. Je to tu stejné jak v diskuzích o HTP. Pár solidních příspěvků, pak se to zvrhne ve vykecávání se různých neználků.

Doporučujeme

Články odjinud