Proč jsou Toyota, Mercedes-Benz a BMW nejhodnotnější?

Poradenská společnost Interbrand vydává každoročně žebříček nejhodnotnějších značek. Má svoji váhu, všichni světoví výrobci na něj netrpělivě čekají.
Proč jsou Toyota, Mercedes-Benz a BMW nejhodnotnější?

Tomu za rok 2012 vládne Coca-Cola s hodnotou 77,8 miliardy dolarů, následují značky Apple (76,6 mld), IBM (75,5 mld).

Na desátém místě se umístila Toyota. Nejlepší z automobilek, má podle Interbrandu hodnotu 30,3 miliardy dolarů. Pozoruhodná je meziroční změna v procentech u Hyundaie (+24) a Nissanu (+30).

Zajímavé je zdůvodnění Interbrandu, proč se která značka umístila na kterém místě. U Toyoty oceňuje, že vyřešila své problémy v USA, zmiňuje se také o tom, že začala více oslovovat mladší zákazníky. Ti, kdo si kupují model Prius, na něj nedají dopustit. A chce ho stále více řidičů.

Těsně druhý Mercedes-Benz vzkřísil úspěšně motto zakladatele Gottlieba Daimlera "To nejlepší, nebo nic". Zaujal vozy třídy A a B, zareagoval na trendy dnešní doby, když nabídl ekonomický luxusní model E 300 BlueTEC Hybrid, pracuje na koncepčním voze F125!, proměňuje značku AMG. Je na špici ve vývoji nových bezpečnostních systémů.

Jen nepatrně pozadu zůstal německý soupeř BMW. Tato prémiová značka je podle Interbrandu synonymem pro kvalitu, jízdní vlastnosti a styl. Fascinující je třeba to, že má na Facebooku 11 milionů fanoušků. Nepřehlédnutelná byla její účast na olympijských hrách v Londýně, kde poskytla organizátorům 3000 vozů.  

 

Nejhodnotnější automobilové značky roku 2012

pořadíznačka hodnota (mld. dolarů)změna (%)
1.Toyota30,3+9
2.Mercedes-Benz30,1+10
3.BMW29,1+18
4.Honda17,3-11
5.Volkswagen9,3+18
6.Ford8,0+6
7.Hyundai7,5+24
8.Audi7,2+17
9.Porsche5,1+12
10.Nissan5,0+30

Zdroj: Interbrand

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 23 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků