Proč jsou Toyota, Mercedes-Benz a BMW nejhodnotnější?

Poradenská společnost Interbrand vydává každoročně žebříček nejhodnotnějších značek. Má svoji váhu, všichni světoví výrobci na něj netrpělivě čekají.
Proč jsou Toyota, Mercedes-Benz a BMW nejhodnotnější?

Tomu za rok 2012 vládne Coca-Cola s hodnotou 77,8 miliardy dolarů, následují značky Apple (76,6 mld), IBM (75,5 mld).

Na desátém místě se umístila Toyota. Nejlepší z automobilek, má podle Interbrandu hodnotu 30,3 miliardy dolarů. Pozoruhodná je meziroční změna v procentech u Hyundaie (+24) a Nissanu (+30).

Zajímavé je zdůvodnění Interbrandu, proč se která značka umístila na kterém místě. U Toyoty oceňuje, že vyřešila své problémy v USA, zmiňuje se také o tom, že začala více oslovovat mladší zákazníky. Ti, kdo si kupují model Prius, na něj nedají dopustit. A chce ho stále více řidičů.

Těsně druhý Mercedes-Benz vzkřísil úspěšně motto zakladatele Gottlieba Daimlera "To nejlepší, nebo nic". Zaujal vozy třídy A a B, zareagoval na trendy dnešní doby, když nabídl ekonomický luxusní model E 300 BlueTEC Hybrid, pracuje na koncepčním voze F125!, proměňuje značku AMG. Je na špici ve vývoji nových bezpečnostních systémů.

Jen nepatrně pozadu zůstal německý soupeř BMW. Tato prémiová značka je podle Interbrandu synonymem pro kvalitu, jízdní vlastnosti a styl. Fascinující je třeba to, že má na Facebooku 11 milionů fanoušků. Nepřehlédnutelná byla její účast na olympijských hrách v Londýně, kde poskytla organizátorům 3000 vozů.  

 

Nejhodnotnější automobilové značky roku 2012

pořadíznačka hodnota (mld. dolarů)změna (%)
1.Toyota30,3+9
2.Mercedes-Benz30,1+10
3.BMW29,1+18
4.Honda17,3-11
5.Volkswagen9,3+18
6.Ford8,0+6
7.Hyundai7,5+24
8.Audi7,2+17
9.Porsche5,1+12
10.Nissan5,0+30

Zdroj: Interbrand

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Nejcennější automobilovou značkou světa je Toyota

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků