Proč je Porsche 911 Turbo S tak skvělé? Odpovědi má šéf aerodynamiky

Aktivní aerodynamika se postupně dostala do téměř všech modelů Porsche. Nová 911 Turbo S to ale celé posunula ještě o kousek dál.

Nové Porsche 911 Turbo S se představilo během zrušeného ženevského autosalonu. Stuttgartský zástupce supersportovního segmentu disponuje výkonem 650 koní a maximálně může jet až 330 km/h. Možná už jste si stihli všimnout, že kam se novinka podívá, tam sklízí úspěch. 

Nové Turbo S si oblíbil i Magnus Walker, věhlasný úpravce modelů z dřevních let značky. On i světová média si pochvalují jeho perfekcionistické vlastnosti. Automobilka tak nyní částečně odhaluje, čím se jí podařilo docílit tak brilantních výsledků. Klíčovým prvkem byla aktivní aerodynamika, kterou značka označuje jako PAA (Porsche Active Aerodynamics).

Porsche nabídne u 911 Turbo S paket odlehčení. Vyhodí vám i zadní sedačky

Porsche nabídne u 911 Turbo S paket odlehčení. Vyhodí vám i zadní sedačky

Poprvé se objevila v roce 2014 na tehdejším modelu 911 Turbo a nyní je téměř ve všech modelech, tedy i ve sportovní 718 a elektrickém Taycanu. Novému Turbu ale standardní setup samozřejmě nestačil, takže se ladilo a ladilo. „Žádný jiný sportovní vůz nereaguje na odlišné situace tolika různými možnostmi nastavení aerodynamiky jako nová 911 Turbo S. Jako specialisté na aerodynamiku zpravidla stojíme před dilematem: pro maximální rychlost a nízkou spotřebu se žádá nízký součinitel aerodynamického odporu, zatímco vysoký přítlak přináší výhody z hlediska jízdní dynamiky. Tyto dvě charakteristiky jsou však v protikladu,“ vysvětluje Dr Thomas Wiegand, šéf vývoje aerodynamiky.

Nakreslete si nové Porsche 911. Procesem kresby vás provede otec jeho designu

Nakreslete si nové Porsche 911. Procesem kresby vás provede otec jeho designu

Dále pokračuje: „Protichůdné cíle v oblasti aerodynamiky řeší technologie PAA. Díky zevrubnému rozšíření inteligentního systému pro 911 Turbo S lze dosáhnout mnohem většího rozpětí nastavení aerodynamiky pro optimální jízdní dynamiku a minimální odpor vzduchu. Kromě toho je zde více prostoru k tomu, aby aerodynamické komponenty pomáhaly plnit specifické požadavky na jízdní dynamiku za mnoha odlišných jízdních situací.“

Nové Turbo S má tak tři hlavní nastavení aktivní aerodynamiky - Eco, Speed a Performance. V návaznosti na zvolený režim se automaticky nastavuje hrana předního spoileru, zadní křídlo a nově i vzduchové klapky v předním nárazníku. Nejpříznivější aerodynamické nastavení vytváří hodnotu aerodynamického odporu 0,33 cx.

Porsche 911 Turbo S oficiálně: Má 650 koní a odkazuje na legendu ze sedmdesátek

Porsche 911 Turbo S oficiálně: Má 650 koní a odkazuje na legendu ze sedmdesátek

Novinkou je i speciální aerodynamické nastavení pro Wet Mode, při jehož sepnutí Porsche extrémně tlačí na kontrolu trakce při mokrém povrchu. Aerodynamika v tomto případě směřuje nejvíce přítlaku na zadní část vozidla. Celkový počet možností nastavení aerodynamiky je 8. Modely se stahovací panoramatickou střechou a verze Cabriolet totiž potřebují vlastní nastavení.

Samotné klapky fungují na jednoduchém principu: Do rychlosti 70 km/h jsou stále uzavřené, což má vliv na příznivější spotřebu paliva. Jakmile ale řidič překročí rychlost 150 km/h, klapky se postupně otevírají a upravují tok vzduchu pro co největší přítlak. Je vám tak asi jasné, že plný potenciál najdete jedině na okruhu nebo na silnicích bez rychlostního omezení.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků