Proč je Opel Astra Caravan tak úspěšný

32 komentářů

Honza z Brna
4. dubna • 16:48

Mám Astru G 1.7 TD z roku 1998. Jak jsem po 5- ti lechech zjistil, velkým problémem těchto motorů jsou převodovky! Po 90 tisíci km se mi vysypalo ložisko na levé straně převodovky a následně mi odešlo i u diferenciál. Následovala výměna ložisek (raději všechny 4 kusy), gufera, náplně..... Co mě překvapilo, tři z těch ložisek se dají sehnat neoriginál Opel GM, ale to levé na převodovce musí být pouze japonské originál, dodávané z centrálního skladu ve Vídni. V době kdy jsem 14 dní čekal na toto ložisko, bylo podle servisu Opel na "špalkách" kvůli této závadě dalších 20 oplíků. Co vy na to?

pupan
10. února • 17:43

No a co,jde o zivot?Ne?Tak jde o hovno!

Peta
28. dubna • 23:50

Zdravim, ja jsem pre necelym rokem presel na Astru Kombi z Escortu K. a musim rict, ze rozdil je nepopsatelny. Mel jsem mezi tim jeste chvili Focuse, ale Astra se mi zda ze vsech nejlepsi. Mam najeto asi 40000km a krome praskle zarovky zadny problem. K multifunkcnimu volantu - pokud mluvite o neergonomicnosti, asi jste nikdy nejeli focusem nebo napr. autem, vybavenym joystickem od Sony.

P.

Honza
25. dubna • 13:17

Mno... mám dvě věci, které mně trochu popíchly.

Zaprvé "lecos by se dalo vytknout ergonomii ovládacích prvků na volantu" - Co jako?! Podle mne nemají nejmenší chybu, nemůžu si toto ovládání vynachválit! Padnou přesně do ruky a v pohodě po paměti volím vždy to, co potřebuji.

Za druhé - "dostatek jízdního pohodlí za cenu většího naklánění v zatáčkách" - vždy Astru chválím za to, jak v zatáčkách sedí, "jako přibitá", žádné ustřelování, žádný neklid - vždy rychlé a přesné projetí zatáčky.

Asi jsem měl štěstí na nějakou zvláštní . Jo ještě - jezdil jsem rok a třičtvrtě s přesně stejnou Astrou, jako je popisovaná  - Caravan s 1,6 l 16V, najeto 42.000 km.

Honza

P.S. K diskuzi o brzdách - žádný komentář. Přesné, účinné, ABS na suchu nepamatuju, v zimě párkrát, když rychlost nebyla úměrná  nebo když jsem si hrál.

P.P.S. K servisu - nic k reklamaci, na žádné závady si nemůžu vzpomenout, pouze když jsem se podíval autu před sebou zblízka na kouli... ale to asi nebyla chyba Astry

pifpaf
3. května • 12:53

mno   astra G je oproti Fku hodně vylepšená a je to vydařené autíčko. nicméně můžu srovnávat a výhrady bych měl. je sice pravda že ovládání auta je věc subjektivní, většinou si člověk zvykne a pokud to není enormní nedodstatek tak to akceptuje.

najezdil jsem "pár" km s astrou f, vectrou a, calibrou, astrou g, vectrou b, mazdou 626, nissanem i hondou. nicméně musím říct, že skutečně mají japonská auta, lepší ergonomii (pro člověka průměrného vzrůstu cca 175-180cm) co se týče posezu, vzdáleností k ovládacím prvků i rozmístění ovládacích prvků. I funkčnost jednotlivých "ovladačů" je taková jakási lépe padnoucí do ruky. Boční vedení standardních sedadel u Astry G mi nepřipadá moc dobré, sice ne zase tak mělké jako např. u Mégane, ale neposkytuje tolik opory jako třeba u Nissanu. Stejně tak řazení je u Astry tužší (možná lepší z hlediska blbuvzdornosti - nestčit páku tam kam nepatří), mě třeba vyhovuje měkké a přesné (japonec),...atd.

co se týče jízdních vlastností, opel hodně oproti astře f vylepšil podvozek. astru f combi se mi podařilo ustřelit tak že už jsem vybíral škarpu kam to padne (ale nakonec ustál) s novou astrou G se hranice rychlosti průjezdu zatáčkami hodně posunula.

nicméně Comi zůstane Combi a jeho větší setrvačná hmotnost na zadní nápravě v zatáčce se bude chtě nechtě projevovat. holt to není sedan, nebo liftback nebo hatchback.  Co se týče skladnosti musím Astru G Combi pochválit, je to nejskladnější kombík jaký je na trhu, Koktávka Combi se může jít bodnout (praktické zkušenosti).

Vix
25. dubna • 14:05

Pokud jde o detaily jako jsou ovladaci prvky na volantu, kazdemu asi vyhovuje neco jineho, ale s ovladanim radia jsem velmi spokojen. Z cele ergonomie ovladani auta mi vlastne nevyhovuji pouze relativne mala tlacitka houkacky na volantu, ta nenachazim intuitivne a okamzite ... takze moc nehoukam .

Pierre
25. dubna • 15:47

Jo to je přesný, vždycky když chci naštvanej rychle zatroubit praštím vedle a je klid

Radek
25. dubna • 21:46

já si na Opel nemůžu stěžovat měli jsem Astru F 2.0, Omegu 2.5 TD a MV6 až na drobnosti si není na co stěžovat a jak po stránce jízdních vlastností, tak poruchovosti....

Marek
24. dubna • 15:32

Astra je popularni hlavne v servisech. Diky sve nadprumerne poruchovosti uzivi spoustu automechaniku.

Vix
25. dubna • 9:39

Az na tento jeden clanek tady na AutoRevue je Opel vesmes vsude haneny jako poruchovy smejd, na zaklade spatnych zkusenosti prevazne s Vectrami A a Astrami F, bez ohledu na to, ze se za poslednich par let v kvalite podstatne zlepsil, coz uz zjistili i v nemeckych motocasopisech (viz test Zafiry po 100.000 km). Mozna nemam temer zadne problemy, protoze mam Astru az z pocatku roku 2001, kus vyrobeny v zapadonemecke Bochumi.

Na opacne strane od Opla dnes u vetsiny novinaru stoji Peugeot. Je dnes vesmes velebeny jako moderni, uspesny atd. O "autu roku", kterym se Peugeot 307 stal v asi 20 zemich sveta, u nas dokonce nekolikanasobne, se ale na stejnojmennem foru na www.auto.cz clovek od jeho "stastnych" uzivatelu dozvi zajimave veci - u uplne novych kusu napriklad:

  • pri 120 kmh vibruje volant tak ze z toho za 10 minut boli ruce

  • auto tahne silne doleva (i do protisklonu)

  • silne krupe predni naprava (pry asi homokineticke klouby)

  • drhne volant pri otaceni

  • drhne spinaci skrinka

  • drnci plasty uvnitr

  • tece chladici kapalina spod hlavy motoru

  • praskaji celiste zadnich brzd

  • hrka nadrz

  • a jako bonbonek blbnou blinkry a obcas jdou a obcas nejdou stahovat okenka

  •  

     

    Vix
    24. dubna • 16:46

    V kterym servisu Opelu delas? Rekni mi, co me ceka, jake je procentualni zastoupeni zavad - motor, brzdy, elektrika ...  Nebo jenom JPP jako obykle? Ja jsem za vic nez 50.000 km s Astrou mel jediny problem - v garanci - nespinal mi tempomat. Jinak vubec nic. Servis si ale vydelal - tazne, alu disky, zimni pneu ...

    skdd
    24. dubna • 17:14

    Astra 3dv, 75tkm, problemy: zahmlievalo sa lave predne svetlo, vymenene na garancke, okrem toho iba spotrebny material, ktory sa bezne opotrebuva.

    mYchal
    24. dubna • 21:10

    Astra Classic 1,6 i, 4 dverovy sedan, r.v. 1996, 56 tisic kilometru:

    7500 km: Neco klepalo vespod vozu (tahla rucni brzdy)

    12000 km Odesel zamek zadnich levych dveri - vymena

    15000 km Nefungoval posilovac rizeni (slo to hodne ztuha...)

    26000 km Nenastartoval. Potupny odvoz na lane do servisu, dobiti baterky. Doporuceno nespoustet jakakoli elktr. zarizeni proi vypnutem motoru, protoze "je tam nekde zkrat a nemuzem ho najit"

    42000 km Zacaly drncet plasty - pristrojova deska (to jsem zazil naposled v polskym fiatu). Drnci dosud

    48000 km Vikla se leve zrcatko. Utazeni sroubu v servisu, nicmene se vikla porad. "S tim se neda nic delat."

    53000 km Neodmlzuje. Vymena filtru, udajne byl vlhky, predtim ze mne delali pul hodiny blbce a snazili se mi namluvit, ze mam zapnutou vnitrni cirkulaci.

    Kdybych mel na nove, treba na vysmivanou skodovku, jde Astra okamzite pryc. Zatim si vybijim vztek potupnymi prezdivkami: Kasicka, Meresjev a naposledy sra**a na 4 kolech.

    skdd
    25. dubna • 11:46

    Potupny odvoz na lane? CO takto opel assistance? nefunguje? pretoze tu funguje... odtahovka ked je treba (aj nedela) alebo na mieste odstrania...

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    mYchal
    25. dubna • 12:01

    Opel Assistance funguje pouze prvni rok, pak si ji musis zaplatit (tusim 1000 za rok). Tehdy jsme volali do servisu firmy Opel v Usti, neprijela zadna odtahovka, ale manik s predvadeci vectrou a lanem, nejdriv na nas nalehal, ze nas roztahne, abychom zkusili nechat naskocit motor jizdou. Coz jsme odmitli (katalyzator se takhle da znicit obdivuhodne lehce). Takze nas odtah do servisu.

    K dalsim prispevkum:

    Ano, je rozdil mezi kvalitou oplu z fabriky z Bochumi a jinde. Ten nas je z Gliwic (PL) a kvalita fakt nesrovnatelna s astrami, ktere jezdi v zapadni Evrope a maji v rodnem listu Spanelsko nebo BRD.

    Mam dojem, ze kolega psal o poruchach na Astre G.

    skdd
    25. dubna • 16:07

    myslim, ze ten pokus roztiahnut to bol dostatocna vystraha :) skoda, ze mas take skusenosti so servisom... ja ich mam opacne ale myslim, ze to je vysoko individualne...

    mYchal
    25. dubna • 12:03

    Doplneni: Soudim, ze to byla astra G podle motorizace 1,6 16 V a oznaceni modelu "100"

    Vix
    25. dubna • 13:58

    Mas pravdu, ja jsem myslel tu zminovanou Astru 1,6i z roku 96. Astra 100 byl akcni model Astry G, snad v roce 1999(?) - tim rokem si nejsem jisty. Pak se akcni model jmenoval "Astra 2000", letos se jmenuje "Astra Prima" - ta je za vyhodnou cenu, ale dost ocesana, z dosavadnich akcnich modelu nejlevnejsi a asi nejchudsi .

    Vix
    25. dubna • 9:07

    Ok, to je ovsem Astra F a ne Astra G.

    Bimbo
    24. dubna • 22:12

    Astra Caravan 1,6 16V model 100

    556 km: Svítí kontrolka tlaku oleje.......výměna čidla

    1900 km: Nesvítí levá mlhovka....výměma žárovky (placená!!!! na žárovky se prý záruka nevztahuje a to ani u tři týdny starého auta)

    5900km: Nejde ovládání okna PP dvěří.....navlhlý konektor ve dveřích řidiče (a propos, kterého "génia" napadlo umístit konektor do místa kudy za deště proudí voda?!!!)

    9000km: Nejde ovládání oken obou předních dveří a palubní počítač udává spotřebu 0,5l/100km

    21455km: svítí kontrolka tlaku oleje ...výměna čidla

    22000 prodal jsem ten křáp a koupil Passata TDI (zatím naběháno 75000km a počet závad 0)

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Dělník
    10. března • 11:22

    Jakožto servisní technik od Canonu vím, že čím je stroj přeumělkovaný, tak se stává poruchovým. Já jsem si v roce 2001 objednal Astru Caraven 17.Dti na zakázku bez jakýchkoliv blbostí s motorem isuzu a dodnes ji nikomu nedám z ruky. Za 18 let vyjmenuji závady: Výměna hlučné kladky napínání rozvodového řemene, výměna uhlíků startéru a pak spotřebák(brzdové destičky+kotouče, brzdové obložení v zádu, gumičky stěračů, olej a teď budu vyměňovat hlučné ložisko zadního kola a preventivně vymění všechny náboje kol=7200,-Kč). Toď vše. Mám právě najeto 199 975km. Ta Astra stála (2001) 440 000,-Kč bez DPH. Trošku údržby tu a tam a doufám vydrží. Na jinou nemám.B-]

    skdd
    25. dubna • 11:44

    Ad vyssie uvedene 2 prispevky: pozdravujeme servis, podobne problemy som mal s Golf III 1.9TD, nakoniec to dopadlo tak, ze sudny znalec - posudok, 3 roky po sudoch, prachy naspat...

    Flipper
    25. dubna • 9:46

    čoveče, to sis měl nechat, s takovou spotřebou ..... to je ještě lepčí než onehdy zde popisovanej folcvágn :)

    Vix
    24. dubna • 10:24

    Přivítali bychom i o něco ostřejší brzdy. Náběh brzdného účinku bývá i u podobných vozů rychlejší a nutný tlak na pedál brzdy nižší.

    Tak to ja bych narozdil od autoru tedy ani nahodou neprivital. Jeste ze to u Astry je tak, jak to je. Je pravda, ze pro cloveka zvykleho z jinych aut na mekkou brzdu (Octavia) to muze byt trochu nezvyk, ale me vyhovuje prave to, ze se zvysujicim se brzdym ucinkem citim zvysujici se odpor pedalu. Krasne se tak da pri brzdeni poznat limit adheze a ABS mi slouzi skutecne jen jako jakasi pojistka. Sepnulo mi za 50.000 km v Astre jen 2x ...

    S Octavii TDI jsem, jeste drive nez jsem mel Astru, docela "valcil" protoze brzdovy pedal jde bez vzrustajicicho odporu proslapnout az dolu. Jde asi o zvyk, ale nejen ja jsem s tim mel problemy, s brzdami u Octavie valcil i kamos, co s ni najzdil stejne km jako ja s Astrou. ABS bylo pro nej "denni chleba" ...

     

    KLF
    3. dubna • 16:34

    Taky jsem rád za to, jak to u Astry G je. Když jsem loni sednul do Renaultu Scénic, tak jsem se bál, že se někde zabiju, protože to brzdilo až skoro dole. Než jsem si zvyknul, klepal jsem se strachy.

    Zabijec
    24. dubna • 6:28

    Jestli nazýváte tento model Astry faceliftem Astry clasic, jistě souhlasíte že Fabie je facelift Felicie. Jestli ne, poptejte se u Opla, co mají stará a nová Astra společného.

    Servisman
    24. dubna • 8:47

    Skoro všetko okrem zadnej napravy, riadenia a nosného ramu motora. Motor, prevodovka, spojka, predná naprava, len drobne evolucne zmeny  Fabia je facelift Felicie, to si uplne mimo, okrem jednoho motoru ktori u škody asi prezije rok 3000 je vseko uplne iné 

    Vix
    24. dubna • 10:04

    Motor, prevodovka, spojka, predná naprava ...  Mozna, ale kastle je cela nova, ta nema se starou nic spolecneho !!! Jestli jsou ty uvedene 4 komponenty tak dulezite, ze zmena kontrukce celeho vozu je podruzna, pak podle teto zvracene logiky je ovsem i Superb 1.8T faceliftem Octavie, taky ma stejny motor, spojku a prevodovku. Octavia, Golf a Toledo jsou ale tutove faceliftem Audi A3, protoze ty sedi na komplet stejne platforme vyvinute prave pro A3. To se o Astre F (Classic) a Astre G (predtavene v clanku) rozhodne rict neda.

    Servisman
    24. dubna • 12:10

    Pre vodiča nerobí dojem karoséria, ale poháňacie ústrojenstvo a nápravy. To s tým Superbom ste naozaj prehnali, to si snáď nezásluži ani odpoveď, na Superbu sú úplne iné nápravy a to najmä predná, prevodovka a mnohé motory sú tiež celkom iné a vôbec celá konštrukcia poháňacieho ústroja je iná. Alebo pre Vás je priečna a pozdľžna koncepcia pohonu, viacprvková predná náprava a McPherson to isté, tu už naozaj nie je možný žiaden komentár  A3, Golf, Octavia, Toledo, Leon sú totožné autá z minimom konštrukčných zmien.   

    Zabijec
    25. dubna • 7:33

    Víš co to je facelift? Přelož si to doslovně. Například pár změn na Octávii jako zešikmení světel a pozměněný nárazník, ale určitě ne Golf vs. Toledo, i když jsou na jedné platformě. A k těm nápravám, myslíš že když má 75 % aut McPherson , že jsou to jen facelifty jednoho auta? Srovnej si pojmy s dojmy. Kam jsme se to dostali. Nazdar.

    Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
    Servisman
    25. dubna • 15:13

    Neexistuje presná definicia čo je facelift a čo už nový model. McPherson používa naozaj veľa modelov, ale nezabudni, že sa odlišujú druhom silenblokov, ich staranovej pružnosti, spôsobom uchytenia stabilizatora a umiestnením riadenia a druhom riadiacich tyčí. Tieto malé rozdiely sú pre dojem z jazdy mimoriadne dôležité. Nezabudni, že šaty (karoseria) nerobia človeka (auto), teda aspoň pokiaľ nie je človek povrchný  

    Zabijec
    24. dubna • 10:47

    Dik ze jsi to vysvetlil tem co nechapou slovo facelift

    Doporučujeme

    Články odjinud