Proč dveře auta otevírat vždy pravou rukou? V Nizozemsku mají odpověď

22 komentářů

Hansmann
23. října • 12:15

Jasný znak úpadku.
něco není v pořádku, (sledování okolního provozu, přitom to nařizuje zákon, řidič je povinen sledovat okolní provoz...) tak místo řešení a nápravy nějaký holandský kretén vymyslí pro zoufalce, ještě zoufalejší řešení. To není absurdní ale jasný znak úpadku západní společnosti. Je to totální kravina, a to, že může pomoci, neomlouvá její stupiditu. Na stejném principu funguje přednost chodců, nepomohly ani zábradlí, ostrůvky, semafory, a aby chudáci mohli bezpečně kdykoliv skočit na vozovku, očekávám kdo zavede závrory jako na železničním přejezdu. Proč neproinvestovat miliardy místo prostého zákona, kdo skočí pod auto, je povinen uhradit veškeré škody. Najednou by bylo vše vyřešeno zadarmo, ale to holt nikoho nenapadne ani omylem. Přitom v přírodě platí právo silnějšího miliardy let, ale najednou někoho po miliardě let napadlo to otočit a schválně, jestli když skočí chodec pod kamion, zastaví 40tun na fleku :-D

Peter
23. října • 7:05

Alebo treba jednoducho pri otvorení pozerať do zrkadla.

Stan
22. října • 9:04

Byl jsem na jednom půlročním semináři, kde nás učili čumět do zpětného zrcátka, nyní si mohu dveře otevřít i vlastní řití

brk77
21. října • 23:17

Přečetl jsem si celou diskusi a všichni to víceméně hodnotí jako blbost, včetně mě, protože přece máme zpětná zrcátka.No, máme. Sice se to nestává často, ale občas někdo veze mě a sedím vzadu, kde to zrcátko nemám. Snažím se pak otevírat pomalu a koukat. Na druhou stranu, to otvírání pravou rukou není nic pro ničemu. Když si na to někdo zvykne, zdravotní problémy mu to asi neudělá a pomoct to asi muže. Já už jsem na to "starý pes".

Marex
21. října • 13:52

Nač něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Přitom stačí stále otevírat dveře levou rukou a naučit se před otevřením dveří podívat do zpětného zrcátka a neotevírat dveře ihned naplno. To je, jako se podrbat na levé straně hlavy pravou rukou a zdůvodnit to tím, že se přitom ruka pořádně protáhne :-D

Anti-automat
21. října • 11:36

1/ zaparkujem
2/ normalne pomocou praveho a stredneho
3/ skontrolujem dopravu okolo mojho auta a priestor potrebny
4/ vystupim

puk123
21. října • 13:21

My s levostranným řízením to máme naopak.

JirkaK
21. října • 9:00

To takhle mladý dynamický manager v Superbu otevře dveře do cesty autu, které jelo těsně kolem a které mu ty dveře utrhne. Vyleze ven a začne řvát, tak jak je ostatně zvyklý ze svě managerské praxe, že má zničené auto. Druhý řidič na něj kouká a říká:
Co vy jste vlastně za člověka, vás zajímá auto a přitom máte utrženou levou ruku v předloktí???????
A manager na to :
Kurva, Rolexky!!!!!!!
Poučení? Kdyby otevíral dveře pravou rukou, třeba by nepřišel o ty Rolexky :-D

Fifunčík
21. října • 8:29

Človek si často kladie otázku , že za akým účelom sa montujú spetné zrkadlá , keď sa tak málo používajú ...B-]

Petr
22. října • 11:51

BINGO!
To samé jako blinkry. Chudáci lidi, kteří musí za tyhle fičury platit a přitom je nepoužívají. Zdá se mi, že je tady velký prostor pro úředníky z Bruselu, aby zatlačili na výrobce aut a tyhle, pro mnoho lidí zbytečnosti, by mohli být jako příplatková výbava.

Petr
20. října • 21:06

Teda, ne že by to nemělo logiku, ale přijde mi to jako drbání se za pravým uchem levou rukou, obzvlášť pokud jsem zvyklý používat zrcátka. Hlídám to i vystupujícím spolucestujícím a ti co mě už znají nemají problém počkat, až jim řeknu, že můžou otevřít dveře. Řekl bych, že je to v Holandsku učí blbě, takhle si prostě nevytvoří zautomatizovaný návyk na samozřejmou věc.
A ještě úsměvná úvaha na konec, i když.....
Mnoha "řidičům" to jistě nebude vyhovovat, protože by si museli přendat telefon do levé ruky!!

Fifunčík
21. října • 8:36

Školenec v autoškole prijme informáciu , alebo návod ako bezpečne vystúpiť aj napriek zdanlivej "nepraktickosti" skor , ako šofér s najazdenými státisícami km , počas ktorých sa niekedy "poučil" na vlastnej škode . Ja si pamatám , ako mi inštruktor v AŠ povedal - vodič je povinný jazdiť so stretávacími svetlami po ceste , ktorá je dostatočne osvetlená verejmým osvetlením . A povedal : koľko to je dostatočne ? Tým chcel asi povedať , že to nezakazuje použiie dialkového svetla ...

Bert
20. října • 18:21

A proč já vždy položím ruku na kliku a kouknu do všech 4 zrcátek? Pak teprve pokračuji v opuštění kokpitu.

Petr
22. října • 11:57

Auto mám ještě v záruce, hned jedu do autorizáku a postavím je tam do latě, protože mě o jedno zrcátko okradli :-D

Michal
20. října • 23:19

Stredove, prave, leve a pak rychle zkontrolovat makeup? ;-)

řidič
20. října • 16:43

Na autě jsou zpětná zrcátka, pokud je řidič/ka nepoužívá jako make-upové, tak toho cyklistu uvidí.

zrcátko
20. října • 15:40

Já mám třeba na dveřích u řidiče (i spolujezdce) venkovní zpětné zrcátko a nenapdadne mě, abych otevíral dveře nebo vyjížděl do vedlejšího pruhu aniž bych se do něj podíval. Myslím, že tohle vylepšení je posledních asi tak osmdesát let montováno do věšiny vozů. Je možné, že si jich někteří nevšimli, i když v autoškole na ně jistě byli upozorněni. Stejně tak ovšem někteří (zvláštní že se dá zobecnit, že jejich výskyt nějak souvisí se značkami jako BMW) nebyli informování o tom, že mají na voze zvláštní světla pro oznamování ostatním účastníkům provozu svůj záměr na změnu směru jízdy. Lidově jim říkáme blinkry.
Úplně by podle mne stačilo, aby se řidiči trošku soustředili a nemusí provádět žádný strečink, aby s e nic nestalo.

brk77
21. října • 23:08

Vidím to podobně, akorát od jisté doby se do toho zrcátka nejen podívám, ale raději chvíli divám, protože jednou to bylo těsné - "bo mrtvý úhel".

Josef
20. října • 16:40

Vnímám to stejně jako ty. Pro "roztržité" jedince nepomůže ani postup otevírání pravou rukou. Očekávám, až někdo z "teoretiků"-"pravorukých" otevíračů dveří přijde na to, že je lepši přelézt na zadní sedadla a vystupovat zadními dveřmi, protože při přelézání si může člověk prohlédnout přes zadní sklo celý perimetr venkovního dění a navíc se při tom přelézání hezky protáhne, přičemž se mu i více prokrví mozek a bude tak "pozornější"... A to ještě zbyde řešení pro postup vystupování zadními dveřmi zavazadlového prostoru u kombíků či MPV nebo SUV...

Jirka 61
9. listopadu • 9:20

Zásadně s Vámi nesouhlasím. :-D
Nejbezpečnější je vystupovat dveřmi směrem k chodníku, tedy při parkování vpravo pravými dveřmi. Nechápu, že to v Nizozemsku neučí nové žáky autoškol. Bezpečné je také u kombíků, hatchbacků a podobných vystupovat zadními dveřmi. U sedanu bych zavedl povinnost střešního okna právě pro tyto účely...

bzzz
20. října • 18:12

Zasadne stresnim oknem ;-)

Josef
20. října • 20:40

Jo, přesně, pro "roztržité" tankisty, keří mají zkušenosti s vystupováním přes poklopy ve věžích tanků a nejsou zvyklí používat zpětná zrcátka...;-)

Doporučujeme

Články odjinud