Proč dveře auta otevírat vždy pravou rukou? V Nizozemsku mají odpověď

zrcátko  |  20. 10. 2018 15:40

Já mám třeba na dveřích u řidiče (i spolujezdce) venkovní zpětné zrcátko a nenapdadne mě, abych otevíral dveře nebo vyjížděl do vedlejšího pruhu aniž bych se do něj podíval. Myslím, že tohle vylepšení je posledních asi tak osmdesát let montováno do věšiny vozů. Je možné, že si jich někteří nevšimli, i když v autoškole na ně jistě byli upozorněni. Stejně tak ovšem někteří (zvláštní že se dá zobecnit, že jejich výskyt nějak souvisí se značkami jako BMW) nebyli informování o tom, že mají na voze zvláštní světla pro oznamování ostatním účastníkům provozu svůj záměr na změnu směru jízdy. Lidově jim říkáme blinkry.
Úplně by podle mne stačilo, aby se řidiči trošku soustředili a nemusí provádět žádný strečink, aby s e nic nestalo.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 10. 2018 16:40

Vnímám to stejně jako ty. Pro "roztržité" jedince nepomůže ani postup otevírání pravou rukou. Očekávám, až někdo z "teoretiků"-"pravorukých" otevíračů dveří přijde na to, že je lepši přelézt na zadní sedadla a vystupovat zadními dveřmi, protože při přelézání si může člověk prohlédnout přes zadní sklo celý perimetr venkovního dění a navíc se při tom přelézání hezky protáhne, přičemž se mu i více prokrví mozek a bude tak "pozornější"... A to ještě zbyde řešení pro postup vystupování zadními dveřmi zavazadlového prostoru u kombíků či MPV nebo SUV...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 10. 2018 18:12

Zasadne stresnim oknem

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 10. 2018 20:40

Jo, přesně, pro "roztržité" tankisty, keří mají zkušenosti s vystupováním přes poklopy ve věžích tanků a nejsou zvyklí používat zpětná zrcátka...

Odpovědět  |   | 
Jirka 61  |  09. 11. 2018 09:20

Zásadně s Vámi nesouhlasím.
Nejbezpečnější je vystupovat dveřmi směrem k chodníku, tedy při parkování vpravo pravými dveřmi. Nechápu, že to v Nizozemsku neučí nové žáky autoškol. Bezpečné je také u kombíků, hatchbacků a podobných vystupovat zadními dveřmi. U sedanu bych zavedl povinnost střešního okna právě pro tyto účely...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 10. 2018 23:08

Vidím to podobně, akorát od jisté doby se do toho zrcátka nejen podívám, ale raději chvíli divám, protože jednou to bylo těsné - "bo mrtvý úhel".

Odpovědět  |   | 
řidič  |  20. 10. 2018 16:43

Na autě jsou zpětná zrcátka, pokud je řidič/ka nepoužívá jako make-upové, tak toho cyklistu uvidí.

Odpovědět  |   | 
Bert  |  20. 10. 2018 18:21

A proč já vždy položím ruku na kliku a kouknu do všech 4 zrcátek? Pak teprve pokračuji v opuštění kokpitu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 10. 2018 23:19

Stredove, prave, leve a pak rychle zkontrolovat makeup?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 10. 2018 11:57

Auto mám ještě v záruce, hned jedu do autorizáku a postavím je tam do latě, protože mě o jedno zrcátko okradli

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 10. 2018 21:06

Teda, ne že by to nemělo logiku, ale přijde mi to jako drbání se za pravým uchem levou rukou, obzvlášť pokud jsem zvyklý používat zrcátka. Hlídám to i vystupujícím spolucestujícím a ti co mě už znají nemají problém počkat, až jim řeknu, že můžou otevřít dveře. Řekl bych, že je to v Holandsku učí blbě, takhle si prostě nevytvoří zautomatizovaný návyk na samozřejmou věc.
A ještě úsměvná úvaha na konec, i když.....
Mnoha "řidičům" to jistě nebude vyhovovat, protože by si museli přendat telefon do levé ruky!!

Odpovědět  |   | 
Fifunčík  |  21. 10. 2018 08:36

Školenec v autoškole prijme informáciu , alebo návod ako bezpečne vystúpiť aj napriek zdanlivej "nepraktickosti" skor , ako šofér s najazdenými státisícami km , počas ktorých sa niekedy "poučil" na vlastnej škode . Ja si pamatám , ako mi inštruktor v AŠ povedal - vodič je povinný jazdiť so stretávacími svetlami po ceste , ktorá je dostatočne osvetlená verejmým osvetlením . A povedal : koľko to je dostatočne ? Tým chcel asi povedať , že to nezakazuje použiie dialkového svetla ...

Odpovědět  |   | 
Fifunčík  |  21. 10. 2018 08:29

Človek si často kladie otázku , že za akým účelom sa montujú spetné zrkadlá , keď sa tak málo používajú ...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 10. 2018 11:51

BINGO!
To samé jako blinkry. Chudáci lidi, kteří musí za tyhle fičury platit a přitom je nepoužívají. Zdá se mi, že je tady velký prostor pro úředníky z Bruselu, aby zatlačili na výrobce aut a tyhle, pro mnoho lidí zbytečnosti, by mohli být jako příplatková výbava.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  21. 10. 2018 09:00

To takhle mladý dynamický manager v Superbu otevře dveře do cesty autu, které jelo těsně kolem a které mu ty dveře utrhne. Vyleze ven a začne řvát, tak jak je ostatně zvyklý ze svě managerské praxe, že má zničené auto. Druhý řidič na něj kouká a říká:
Co vy jste vlastně za člověka, vás zajímá auto a přitom máte utrženou levou ruku v předloktí???????
A manager na to :
Kurva, Rolexky!!!!!!!
Poučení? Kdyby otevíral dveře pravou rukou, třeba by nepřišel o ty Rolexky

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 10. 2018 11:36

1/ zaparkujem
2/ normalne pomocou praveho a stredneho
3/ skontrolujem dopravu okolo mojho auta a priestor potrebny
4/ vystupim

Odpovědět  |   | 
puk123  |  21. 10. 2018 13:21

My s levostranným řízením to máme naopak.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  21. 10. 2018 13:52

Nač něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Přitom stačí stále otevírat dveře levou rukou a naučit se před otevřením dveří podívat do zpětného zrcátka a neotevírat dveře ihned naplno. To je, jako se podrbat na levé straně hlavy pravou rukou a zdůvodnit to tím, že se přitom ruka pořádně protáhne

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 10. 2018 23:17

Přečetl jsem si celou diskusi a všichni to víceméně hodnotí jako blbost, včetně mě, protože přece máme zpětná zrcátka.

No, máme. Sice se to nestává často, ale občas někdo veze mě a sedím vzadu, kde to zrcátko nemám. Snažím se pak otevírat pomalu a koukat. Na druhou stranu, to otvírání pravou rukou není nic pro ničemu. Když si na to někdo zvykne, zdravotní problémy mu to asi neudělá a pomoct to asi muže. Já už jsem na to "starý pes".

Odpovědět  |   | 
Stan  |  22. 10. 2018 09:04

Byl jsem na jednom půlročním semináři, kde nás učili čumět do zpětného zrcátka, nyní si mohu dveře otevřít i vlastní řití

Odpovědět  |   | 
Peter  |  23. 10. 2018 07:05

Alebo treba jednoducho pri otvorení pozerať do zrkadla.

Odpovědět  |   | 
Hansmann  |  23. 10. 2018 12:15

Jasný znak úpadku.
něco není v pořádku, (sledování okolního provozu, přitom to nařizuje zákon, řidič je povinen sledovat okolní provoz...) tak místo řešení a nápravy nějaký holandský kretén vymyslí pro zoufalce, ještě zoufalejší řešení. To není absurdní ale jasný znak úpadku západní společnosti. Je to totální kravina, a to, že může pomoci, neomlouvá její stupiditu. Na stejném principu funguje přednost chodců, nepomohly ani zábradlí, ostrůvky, semafory, a aby chudáci mohli bezpečně kdykoliv skočit na vozovku, očekávám kdo zavede závrory jako na železničním přejezdu. Proč neproinvestovat miliardy místo prostého zákona, kdo skočí pod auto, je povinen uhradit veškeré škody. Najednou by bylo vše vyřešeno zadarmo, ale to holt nikoho nenapadne ani omylem. Přitom v přírodě platí právo silnějšího miliardy let, ale najednou někoho po miliardě let napadlo to otočit a schválně, jestli když skočí chodec pod kamion, zastaví 40tun na fleku

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 91 N/A
Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsilnější TSI s manuálem končí

Z nabídky Škody Fabia už moc nezbylo. Nejsi…

Nejdříve na Slovensku, nyní už i v Česku. Škoda omezila nabídku modelu Fabia a motor 1.0 TSI s výkonem 81 kW je už možné kombinovat pouze s převodovkou DSG. To se odráží na základní ceně.

2.  3.  2019 | | 223 N/A
Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto okřídlená Škoda pohořela

Maximálka 250 km/h už v roce 1979. Přesto o…

Soutěžní prototyp 130 RS A5 dostal ve své finální verzi pozoruhodnou pohonnou jednotku 1.6 DOHC s výkonem 186 koní při 8500 otáčkách za minutu, přesto se mu zazářit nepodařilo.

24.  2.  2019 | | 21 N/A
Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro celý svět. Zatopí Passatu a Superbu?

Nový Hyundai Sonata je krásný a určený pro …

V Ženevě se Hyundai neukázal, to ovšem neznamená, že neměl pro svět přichystanou nějakou novinku. Poprvé tak odhaluje podobu nové generace modelu Sonata.

7.  3.  2019 | | 144 N/A
Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elekt…

Se šéfem českého zastoupení Škodovky jsme si v Ženevě povídali o dalším rozvoji elektromobility v České republice. A má poměrně jasná sdělení.

7.  3.  2019 | | 102 N/A