Proč dveře auta otevírat vždy pravou rukou? V Nizozemsku mají odpověď

zrcátko  |  20. 10. 2018 15:40

Já mám třeba na dveřích u řidiče (i spolujezdce) venkovní zpětné zrcátko a nenapdadne mě, abych otevíral dveře nebo vyjížděl do vedlejšího pruhu aniž bych se do něj podíval. Myslím, že tohle vylepšení je posledních asi tak osmdesát let montováno do věšiny vozů. Je možné, že si jich někteří nevšimli, i když v autoškole na ně jistě byli upozorněni. Stejně tak ovšem někteří (zvláštní že se dá zobecnit, že jejich výskyt nějak souvisí se značkami jako BMW) nebyli informování o tom, že mají na voze zvláštní světla pro oznamování ostatním účastníkům provozu svůj záměr na změnu směru jízdy. Lidově jim říkáme blinkry.
Úplně by podle mne stačilo, aby se řidiči trošku soustředili a nemusí provádět žádný strečink, aby s e nic nestalo.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 10. 2018 16:40

Vnímám to stejně jako ty. Pro "roztržité" jedince nepomůže ani postup otevírání pravou rukou. Očekávám, až někdo z "teoretiků"-"pravorukých" otevíračů dveří přijde na to, že je lepši přelézt na zadní sedadla a vystupovat zadními dveřmi, protože při přelézání si může člověk prohlédnout přes zadní sklo celý perimetr venkovního dění a navíc se při tom přelézání hezky protáhne, přičemž se mu i více prokrví mozek a bude tak "pozornější"... A to ještě zbyde řešení pro postup vystupování zadními dveřmi zavazadlového prostoru u kombíků či MPV nebo SUV...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 10. 2018 18:12

Zasadne stresnim oknem

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 10. 2018 20:40

Jo, přesně, pro "roztržité" tankisty, keří mají zkušenosti s vystupováním přes poklopy ve věžích tanků a nejsou zvyklí používat zpětná zrcátka...

Odpovědět  |   | 
Jirka 61  |  09. 11. 2018 09:20

Zásadně s Vámi nesouhlasím.
Nejbezpečnější je vystupovat dveřmi směrem k chodníku, tedy při parkování vpravo pravými dveřmi. Nechápu, že to v Nizozemsku neučí nové žáky autoškol. Bezpečné je také u kombíků, hatchbacků a podobných vystupovat zadními dveřmi. U sedanu bych zavedl povinnost střešního okna právě pro tyto účely...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 10. 2018 23:08

Vidím to podobně, akorát od jisté doby se do toho zrcátka nejen podívám, ale raději chvíli divám, protože jednou to bylo těsné - "bo mrtvý úhel".

Odpovědět  |   | 
řidič  |  20. 10. 2018 16:43

Na autě jsou zpětná zrcátka, pokud je řidič/ka nepoužívá jako make-upové, tak toho cyklistu uvidí.

Odpovědět  |   | 
Bert  |  20. 10. 2018 18:21

A proč já vždy položím ruku na kliku a kouknu do všech 4 zrcátek? Pak teprve pokračuji v opuštění kokpitu.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  20. 10. 2018 23:19

Stredove, prave, leve a pak rychle zkontrolovat makeup?

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 10. 2018 11:57

Auto mám ještě v záruce, hned jedu do autorizáku a postavím je tam do latě, protože mě o jedno zrcátko okradli

Odpovědět  |   | 
Petr  |  20. 10. 2018 21:06

Teda, ne že by to nemělo logiku, ale přijde mi to jako drbání se za pravým uchem levou rukou, obzvlášť pokud jsem zvyklý používat zrcátka. Hlídám to i vystupujícím spolucestujícím a ti co mě už znají nemají problém počkat, až jim řeknu, že můžou otevřít dveře. Řekl bych, že je to v Holandsku učí blbě, takhle si prostě nevytvoří zautomatizovaný návyk na samozřejmou věc.
A ještě úsměvná úvaha na konec, i když.....
Mnoha "řidičům" to jistě nebude vyhovovat, protože by si museli přendat telefon do levé ruky!!

Odpovědět  |   | 
Fifunčík  |  21. 10. 2018 08:36

Školenec v autoškole prijme informáciu , alebo návod ako bezpečne vystúpiť aj napriek zdanlivej "nepraktickosti" skor , ako šofér s najazdenými státisícami km , počas ktorých sa niekedy "poučil" na vlastnej škode . Ja si pamatám , ako mi inštruktor v AŠ povedal - vodič je povinný jazdiť so stretávacími svetlami po ceste , ktorá je dostatočne osvetlená verejmým osvetlením . A povedal : koľko to je dostatočne ? Tým chcel asi povedať , že to nezakazuje použiie dialkového svetla ...

Odpovědět  |   | 
Fifunčík  |  21. 10. 2018 08:29

Človek si často kladie otázku , že za akým účelom sa montujú spetné zrkadlá , keď sa tak málo používajú ...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  22. 10. 2018 11:51

BINGO!
To samé jako blinkry. Chudáci lidi, kteří musí za tyhle fičury platit a přitom je nepoužívají. Zdá se mi, že je tady velký prostor pro úředníky z Bruselu, aby zatlačili na výrobce aut a tyhle, pro mnoho lidí zbytečnosti, by mohli být jako příplatková výbava.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  21. 10. 2018 09:00

To takhle mladý dynamický manager v Superbu otevře dveře do cesty autu, které jelo těsně kolem a které mu ty dveře utrhne. Vyleze ven a začne řvát, tak jak je ostatně zvyklý ze svě managerské praxe, že má zničené auto. Druhý řidič na něj kouká a říká:
Co vy jste vlastně za člověka, vás zajímá auto a přitom máte utrženou levou ruku v předloktí???????
A manager na to :
Kurva, Rolexky!!!!!!!
Poučení? Kdyby otevíral dveře pravou rukou, třeba by nepřišel o ty Rolexky

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  21. 10. 2018 11:36

1/ zaparkujem
2/ normalne pomocou praveho a stredneho
3/ skontrolujem dopravu okolo mojho auta a priestor potrebny
4/ vystupim

Odpovědět  |   | 
puk123  |  21. 10. 2018 13:21

My s levostranným řízením to máme naopak.

Odpovědět  |   | 
Marex  |  21. 10. 2018 13:52

Nač něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Přitom stačí stále otevírat dveře levou rukou a naučit se před otevřením dveří podívat do zpětného zrcátka a neotevírat dveře ihned naplno. To je, jako se podrbat na levé straně hlavy pravou rukou a zdůvodnit to tím, že se přitom ruka pořádně protáhne

Odpovědět  |   | 
brk77  |  21. 10. 2018 23:17

Přečetl jsem si celou diskusi a všichni to víceméně hodnotí jako blbost, včetně mě, protože přece máme zpětná zrcátka.

No, máme. Sice se to nestává často, ale občas někdo veze mě a sedím vzadu, kde to zrcátko nemám. Snažím se pak otevírat pomalu a koukat. Na druhou stranu, to otvírání pravou rukou není nic pro ničemu. Když si na to někdo zvykne, zdravotní problémy mu to asi neudělá a pomoct to asi muže. Já už jsem na to "starý pes".

Odpovědět  |   | 
Stan  |  22. 10. 2018 09:04

Byl jsem na jednom půlročním semináři, kde nás učili čumět do zpětného zrcátka, nyní si mohu dveře otevřít i vlastní řití

Odpovědět  |   | 
Peter  |  23. 10. 2018 07:05

Alebo treba jednoducho pri otvorení pozerať do zrkadla.

Odpovědět  |   | 
Hansmann  |  23. 10. 2018 12:15

Jasný znak úpadku.
něco není v pořádku, (sledování okolního provozu, přitom to nařizuje zákon, řidič je povinen sledovat okolní provoz...) tak místo řešení a nápravy nějaký holandský kretén vymyslí pro zoufalce, ještě zoufalejší řešení. To není absurdní ale jasný znak úpadku západní společnosti. Je to totální kravina, a to, že může pomoci, neomlouvá její stupiditu. Na stejném principu funguje přednost chodců, nepomohly ani zábradlí, ostrůvky, semafory, a aby chudáci mohli bezpečně kdykoliv skočit na vozovku, očekávám kdo zavede závrory jako na železničním přejezdu. Proč neproinvestovat miliardy místo prostého zákona, kdo skočí pod auto, je povinen uhradit veškeré škody. Najednou by bylo vše vyřešeno zadarmo, ale to holt nikoho nenapadne ani omylem. Přitom v přírodě platí právo silnějšího miliardy let, ale najednou někoho po miliardě let napadlo to otočit a schválně, jestli když skočí chodec pod kamion, zastaví 40tun na fleku

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 132 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A