Proč bychom to měli dělat? Šéf divize Porsche GT odmítá hybridy. A dělá dobře

Jednou možná, ovšem nyní ten správný čas ještě nepřišel. Porsche potřebuje potěšit všechny své zákazníky, včetně těch, kteří ctí tradici.

V nedávné době se začalo nad automobilkou Porsche přimhuřovat nejedno petrolheadské oko. Po oznámení Taycanu, prvního elektromobilu značky, a také po uveřejnění nové 911, která je připravena na hybridizaci, se čistokrevní puristé už chtěli začít bouřit.

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

Naštěstí tu ale pořád je divize GT, kterou vede Andreas Preuninger. Podle něj prý elektrifikace v současné době rozhodně není v plánu. Varianty GT od Porsche tak zůstanou čistokrevnými sporťáky, bez elektrických zkrášlovadel. Alespoň prozatím.

Preuninger prozradil britskému magazínu Autocar, že je v rámci značky Porsche důležité se soustředit na tři pilíře - hybridní, kompletně elektrický a samozřejmě ten čistokrevný, typický pro sportovní vozy Porsche. Že to myslí opravdu vážně, dokazuje i poslední počin automobilky, Porsche 718 GT4 s atmosférickým šestiválcem.

Zrodila se hvězda. Kaliforňané si postavili unikátní Porsche 356, které trhá asfalt

Zrodila se hvězda. Kaliforňané si postavili unikátní Porsche 356, které trhá asfalt

Preuninger se zdá, jako neústupný nadšenec a tudíž člověk na svém místě. Dává si proto pozor, aby si vedení značky moc dobře uvědomovalo, jak je tato divize pro budoucnost značky důležitá. Přeci jen, sportovní vozy v té nejčistší definici patří k DNA Porsche již od nepaměti.

Na závěr dodal: „Nabízíme různá auta, abychom uspokojili potřeby různých zákazníků, a to alespoň na tak dlouho, dokud si naše vozy budou chtít kupovat a užívat. Proč bychom s tím tedy měli přestat?“

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků