Jako na houpačce: Pompézní premiéry, zajímavá technika, ale také miliardové ztráty. Zoufalý boj o přežití pokračuje.
V letošním roce měla automobilka Fisker v plánu prodávat až 22.000 elektrických SUV Ocean. Připomeňme, že jde o vozy s pohonem všech nebo předních kol, výkonem 349 kW nebo 205 kW a dojezdem 708 nebo 463 km. V nabídce modelů má během příštího roku přibýt rovněž elektrický pick-up Alaska, hatchback Pear nebo luxusní kupé Ronin.
Velkolepé plány ale nyní začínají narážet na ekonomickou realitu. V loňském roce měla značka dle výroční zprávy ztrátu 10,84 miliardy korun, má se jednat o vstupu japonského Nissanu skrze investici do platformy modelu Alaska a k tomu se připojily problémy s péčí o vozový park zákazníků, hlásí magazín Business Insider.
Z více dobře informovaných zdrojů se dozvěděl, že pro opravy zákaznických vozů musí Fisker využívat stávající neprodaná nebo vrácená auta, a dokonce i vývojové prototypy. Jednat se má zejména o čelní skla, kliky, pneumatiky nebo řídicí jednotky odpružení. Tyto praktiky dle Business Insider trvají již téměř rok, i když je automobilka popřela – prý šlo o demontáž kvůli analýze nebo přesun na další vývojová vozidla. Nicméně magazín získal fotografie, z nichž byly díly odmontovány přímo v provozovně v kalifornském La Palma.
Zdroj Business Insideru, jimž je současný zaměstnanec Fiskeru, uvedl, že nejde o široce rozšířenou praxi – používá se jen v krajní nouzi a u 10 až 15 procent oprav. I tak nedává tato informace dobrý výhled do budoucnosti zajímavého amerického výrobce.