Tesla ovládla evropský trh s elektromobily a nyní své aktivity rozšiřuje i Fisker.

Tesla ovládla evropský trh s elektromobily a nyní své aktivity rozšiřuje i Fisker.

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

Výhledově se k němu přidá elektrický pick-up Alaska.

Výhledově se k němu přidá elektrický pick-up Alaska.

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

 Zdroj: Fisker

| Zdroj: Fisker

Tesla ovládla evropský trh s elektromobily a nyní své aktivity rozšiřuje i Fisker.
 Zdroj: Fisker
 Zdroj: Fisker
 Zdroj: Fisker
19
Fotogalerie

Problémy Fiskeru neberou konce. Kvůli opravám prý rozebírá prototypy a vrácená auta

Jako na houpačce: Pompézní premiéry, zajímavá technika, ale také miliardové ztráty. Zoufalý boj o přežití pokračuje.

V letošním roce měla automobilka Fisker v plánu prodávat až 22.000 elektrických SUV Ocean. Připomeňme, že jde o vozy s pohonem všech nebo předních kol, výkonem 349 kW nebo 205 kW a dojezdem 708 nebo 463 km. V nabídce modelů má během příštího roku přibýt rovněž elektrický pick-up Alaska, hatchback Pear nebo luxusní kupé Ronin.

Velkolepé plány ale nyní začínají narážet na ekonomickou realitu. V loňském roce měla značka dle výroční zprávy ztrátu 10,84 miliardy korun, má se jednat o vstupu japonského Nissanu skrze investici do platformy modelu Alaska a k tomu se připojily problémy s péčí o vozový park zákazníků, hlásí magazín Business Insider.

Z více dobře informovaných zdrojů se dozvěděl, že pro opravy zákaznických vozů musí Fisker využívat stávající neprodaná nebo vrácená auta, a dokonce i vývojové prototypy. Jednat se má zejména o čelní skla, kliky, pneumatiky nebo řídicí jednotky odpružení. Tyto praktiky dle Business Insider trvají již téměř rok, i když je automobilka popřela – prý šlo o demontáž kvůli analýze nebo přesun na další vývojová vozidla. Nicméně magazín získal fotografie, z nichž byly díly odmontovány přímo v provozovně v kalifornském La Palma.

Zdroj Business Insideru, jimž je současný zaměstnanec Fiskeru, uvedl, že nejde o široce rozšířenou praxi – používá se jen v krajní nouzi a u 10 až 15 procent oprav. I tak nedává tato informace dobrý výhled do budoucnosti zajímavého amerického výrobce.

Doporučujeme

Články odjinud