Problém se softwarem brzd se v Česku týká 12 000 škodovek a volkswagenů

6 komentářů

JirkaK
4. července • 13:48

Teoreticky je možné, že tisková zpráva je dokonce i pravdivá. Nevím o problému nic konkrétního, je to čistě moje fabulace, ale dokázal bych si představit následující:
Řídicí jednotka ESP má nějaké výkonové výstupy, spínající elektroventily v brzdovém systému (nebo i něco jiného). Kola jsou čtyři, ventily taky. Časem se ukáže, že nějaký projektant - konstruktér (pracovní místo vhodné pro absolventa, co viděl fyzicky navrhovanou součástku akorát tak čtrnáct dní někde na praxi) podobně jako součásti motorů HTP a TSI navrhl na maximální úsporu nákladů, tedy použitého materiálu a tu úsporu trochu přepísknul. A tak se začne stávat, že když ESP začne stabilizovat auto a trvá to déle, někde v hloubi plošného spoje řídicí jednotky se přetíží protékajícím proudem nějaká měděná cestička a když to trvá déle, přepálí se. Tím se řídicí jednotka poškodí a ESP selže.
Co s tím? Vyměnit řídicí jednotky ESP u všech postižených aut z let 2008/2009? Osm - devět let stará auta, která už jsou tak jako tak nejen po záruce, ale navíc na konci plánované životnosti? Nesmysl. Ale něco s tím udělat musíme, protože když z toho bude vážná nehoda a auto začnou zkoumat znalci, na příčinu by mohli přijít.......
A tak to uděláme jinak. Vymyslíme software, který bude fungovat stejně (nebo téměř stejně) a přitom nepotřebuje spínat všechny čtyři kola, ale jenom tři..... Nebo alespoň ne všechny čtyři v jeden stejný okamžik, aby se vyloučila proudová špička, kdy sepnou čtyři ventily současně. Protékající proud klesne, měděná cestička na plošňáku neshoří, problém je vlastně vyřešen a skoro nic to nestojí, jen jedno přehrání softwéru při servisní návštěvě......

jindra999
26. července • 21:05

Při ESP, ABS atd. nejde spínat tři kola a na čtvrté se vyprdnout. A taky nejde o přepálení spoje v řídící jednotce, ale utržení ukostření. Je možný, že teď to prostě přestane najednou fungovat a řídící jednotka to nepozná a neoznámí. A po SW úpravě okamžitě oznámí chybu a přepne auto do nouzovýho režimu. Prostě to tu chybějící kostru nespraví SW, ale zařídí, aby auto zůstalo bezpečný a donutilo majitele co nejdřív vyhledat servis.

+++
4. července • 9:55

Skutecne jeste tem zvastum aparatciku z Vlkohradu nekdo veri?Kecy o selhani ukostreni z duvodu tepelnemechanickeho zatizeni a nasledna sw oprava jen dokazuji, ze cela VW Gruppe ma ze zakazniku srandu. I napriste budu volit penezi a zamerne koupim cokoliv jineho nez od VW.

jaroslav
4. července • 8:14

Nevi nekdo, jaka auta to budou u VW?

therion
4. července • 7:45

softwarem opravuji spatne mechanicke ukostreni? to jako fakt? LOL. Tak z pravdou ven co jsou v tom novem softu za zmeny?

user
4. července • 8:12

kdo ví, co je to zas za faleš od těch německých zmrdů, a ti naši přitakávači ti pravdu neřeknou..

Doporučujeme

Články odjinud