Problém nemá automobilka Peugeot, ale premiér Hollande

59 komentářů

David Obdržálek
15. února • 18:54

Největší problém premiéra Hollanda je, že je to president :-)

xxx
15. února • 12:27

Vážená redakce, pokud ani nejste schopni správně napsat, že Hollande je prezident!, tak se nedivte, že se najdou i tací, co neumí řídit fabriku."Problém nemá automobilka Peugeot, ale premiér Hollande"

KarelAntonin
15. února • 1:23

Socialistická vláda a odbory je něco strašného bohužel i u nás v ČR máme...

Fantomas
15. února • 8:09

A jé, už zase. Jdi s tím už někam :-/

KarelAntonin
15. února • 8:18

Co zlobíš se propravdu:-D:-D:-D

neodborník
14. února • 18:42

Hollande je "premiér", to je něco jako prezident ? Článek o ničem, spíš by si měl autor udělat jasno co vlastně chtěl napsat. O Opel nebyl zájem ? (Magna + Sberbank asi autor nikdy neslyšel). Možná by mu pomohlo vyměnit E15 za E55, tam by se třeba uživil.

Kukul
14. února • 19:23

Hollande jim do toho kecá kvůli tomu, že ručí PSA za dluh 7 miliard Euro. Nikdo PSA nenutil, aby o tuto záruku u státu žadonil. Pan redaktor je diletant. Ve Francii vládla 20 llet pravice a pan redaktor je schopen z Hollana po roce vlády udělat hlavního viníka.

Zelí
15. února • 8:12

Od roku 1945 ve francii žádná pravice neexistuje. Je to jenom buď levice a nebo něco více nalevo.

KarelAntonin
15. února • 8:18

Zkrátka je to hnus

viper
14. února • 22:29

žádných 7 miliard, ale 1,2 miliardy ;-)"Francouzská vláda půjčí PSA "jen" 1,2 miliardy euro (oproti původním plánům na sumu 7 miliard euro!) se splatností 36 měsíců, bude ale požadovat předložení věrohodného plánu restrukturalizace, která automobilce zajistí přežití bez nutnosti jakýchkoli dalších intervencí ze strany francouzského státu nebo Evropské unie. Peugeot-Citroën musí tento plán předložit do šesti měsíců"

kukol
15. února • 7:36

Těch 1,2 miliardy není první záruka, kterou stát PSA dal.:-)

viper
15. února • 9:40

předchozí půjčky PSA dávno splatilo :-)

Martx
14. února • 19:23

Prosím, dělejte to, čemu rozumíte. Avšak dokud si budete plést premiéry a prezidenty, tak vybudujete akorát tak kapitalismus typu levně koupit za cizí, draze prodat za státní, platit pozdě nebo vůbec, lhát, krást, podvádět a tuneloval, soudům se vyhýbat, zdržovat a čekat na amnestii...

jarod78
14. února • 18:08

Hollande neni premier ale prezident.

X1
14. února • 18:16

Autor clanku je uplne mimo:-D

X1
14. února • 17:25

Silne tendencny clanok s politickym nadychom. To, ze sa firma cez odskrtnutie odpisov dostane uctovne do straty este nic neznamena, je to len uctovna "hra cisel". Sice tato hra cisel ma vplyv na akciove trhy, ale realne so skutocnou poziciou firmy a jej konkurencieschopnostou vobec nemusi suvisiet. Prikladov je viac ako dost, ceny akcii Apple vyrazne klesli aj napriek tomu, ze dosahuje rekordne trzby, akciove. Je to vsetko len o cislach, do podobnej situacie, kedy cez odskrtnutie odpisov doslo k zachveniu na financnych trhoch sme boli svedkami uz pri mnozstve spolocnosti. Tento problem nema realne na firmu v priamych nakladoch taky dopat, ako napriklad keby firma musela platit odskodne, penale, alebo mala naklady spojene so zvolavanim (v podobnej situacii bola Toyota). V pripade Peugeotu ide skutocne len o stratu z dovodu odpisov, to nie je to iste ako priama strata sposobene realnym rozdielom medzi nakladmy a vynosmy. V kazdej firme existuje hmotny/nehmotny majetok, ktoreho doba odpisovania raz skonci, ale to neznamena, ze ta firma je preto na tom zle. A reci o socializme? No comment.. Autor by mal zabudnut na pisanie clankou ak nevie co vlastne pise.

Bidlo
14. února • 18:47

Nemtudom - Česky by to nešlo?:-O:-O:-O

X1
14. února • 18:52

Nerozumies po slovensky? Zakladku si dochodil? Tak ked ma ekonomika stat na takych ako Ty tak sa necudujem, ze to ide dole vodou:-D

Bidlo
15. února • 5:01

Proč si nepíšeš na svoje, slovenské servery? Je to za prachy, viď? A tak škodíš u nás :-O

veto
15. února • 8:34

preco by nemal? Piseme aj na sk a aj na cz servery, odkonca aj na polske, ci anglicke...
V tomto je nasa vyhoda, a tvoja nevyhoda. Mimochodom, cim viac nazorov, tym vacsia kvalita diskusie. Takze bud rad za nas slovakov, aj ked ty to s najvacsou pravdepodobnostou nepochopis(nevies po slovensky).
Sice aj na sk fora chodia cesi, ale malo, ja by som ich rozhodne privital viac.....

jogurt
14. února • 17:27

Evidentně jste nepochopil obsah článku.

X1
14. února • 17:39

Evidentne je tento internetovy platok s antisocialistickym podtonom, co nie je ziadne tajomstvo, tendencnych clankov je tu viac ako dost;-)

.
14. února • 18:08

není nad zaslepené ukřivděné socialisty, kterým se stále něco nelíbí, všichni jim ubližují a dělají naschvály

Evžen
14. února • 18:18

S komunisty musíme konečně zatočit nebo tu brzy zkrachuje úplně všechno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
14. února • 21:14

A co navrhuješ potom? :-)

X1
14. února • 18:22

Teraz myslis orandzovych alebo modrobolsevikov?:-D

X1
14. února • 18:14

Nepaci sa mi tento tendencny clanok, ktoremu chyba objektivita. Typicka medialna masaz, kde autor pletie do clanku vyslovene tendencnym sposobom politiku a pritom o samotnych ekonomickych principoch fungovania firiem nema sajnu. To je rozdiel. Mlada Fronta nemala k objektivite nikdy blizko a uz ak autor aj v sekcii o autach do vsetkeho mota politiku tak to je na zamyslenie.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
14. února • 18:25

upřímně řečeno, za průser Pažouta mohou odboráři + politické vedení Francie. ale klidně si můžeme namlouvat co chceme. bude stejně hůř, až EU začnou válcovat levnější a poměrně obstojné vozy komunisitické Číny. to se potom odbory pos... zvláště v zemích, kde se sází hlavně na jejich výrobu a prodej a je tomu podřízena velká část ekonomiky

mar
14. února • 18:49

Nechápu jak to, že do Číny nejde nic dovézt bez velkého cla , ale od tamtud do Evropy za clo minimální nebo žádné.

Fantomas
14. února • 21:13

I tady je dovozní clo na výrobky z Číny, ale je to spíš jen tak aby se neřeklo.
Já vidím dva důvody:
1. Čína je velká a nikdo si ji nechce popudit proti sobě
2. Pro evropské politiky je přednější vlastní finanční zájem, než zájem státu.

jogurt
14. února • 17:24

Tak že Holland patří do východní Evropy 20. století a ne do západní v 21. století je snad dnes už jasné i těm hlupákům, co ho volili......

Kukul
14. února • 19:36

Hollande po 20 letech vlády pravice může po roce vlády za všechny problémy ve Francii. I za neschopné PSA, kterému stát ručí za 7 miliard Euro dluhů. Ty to máš v hlavičce řádně pomotané.:-)

veto
15. února • 8:31

mozes mi pls teda okomentovat, co konkretne urobil holande v prospech ekonomiky a ako sa zasluzil pre rast?
Mozes pls okomentovat jeho zname kroky, ktore doteraz urobil a to je:
navysenie kompetencii odborov,
75% dan pre osoby zarabajuce milion a viac eur rocne,
nezmyselne dotacie pre elektromobily,
nezmyselne kroky nezmyselneho ministerstva pre rozvoj hospodarstva,
co myslis, nie su uz len tieto kroky dostatocne gesta? Nie su toto uz dostatocne indicie, aby si clovek domyslel, ze pod touto vladou FR rast proste nebude?

Zelí
14. února • 17:20

Pažoutu zatápí domácí konkuret a to rendlík. Ten přesunul značnou část své výroby do daňových, výrobních rájů tj. do zemí, kde se nevyskytují francouzští odboráři tj. do maroka, do turecka a do rumunska. Takže vyrábí neskutečně levně a tomu nemůže pažout, který vyrábí doma vůbec konkurovat. Cenová válka a tlak na ceny se svedou na korejce a rendlík potichoučku likviduje svého domácího konkurenta. Super výkon. Holland je trubka, to je podobná úřednická kreatura, jako jeden z našich neúspěšných prezidentských kandidátů.

Fantomas
14. února • 17:58

Krásný příklad toho, že přesun výroby do levnějšího zahraničí sice pár jednotlivcům pomůže k vyšším ziskům, ale domácí ekonomiku to postupně stahuje ke dnu.
Průšvih je, že takto to Evropa praktikuje už několik let a teď se diví, že to tu přestává fungovat.

.
14. února • 18:21

a teď si představte, až se do Evropy dostanou časem kvalitnější auta z Číny, kterým se nebude dát cenově konkurovat ani výrobou v levných krajích. co bude nejen Pažout dělat potom je nejasné. jednou to ale přijde. zakáže snad EU úředník či francouzský prezident občanovi možnost takový levnější vůz koupit?

Fantomas
14. února • 18:28

Pokud se v Evropě postupně přestaně vyrábět úplně všechno, tak postupně porostou fronty na úřadech práce a ta čínská auta si tady nikdo nekoupí, ať budou sebelevnější a sebekvalitnější, protože na to nebudeme mít. Taky kde bychom si na to vydělali, když tady už žádná výroba nezbyde. Že na sebe budeme navzájem podávat žaloby nás neuživí.
A jak píšete, jednou to přijde.

X1
14. února • 18:36

Ekonomika vyspelych statov ma tazit z technologii, inovacii, intelektualneho vlastnictva, sluzieb.. Vobec nemusi vadit ak sa vyroba (manufaktury) presunu za lacnejsou pracovnou silou inde. Uz teraz produkuje Cina cokolvek a vyspele staty z toho tazia. Problem je ten, ze tu si niekto pletie socializmus/antisocializmus s ekonomikou. Stimuly pre firmy su typicke ako v zapadnych tak vychodnych krajinach.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
veto
15. února • 8:25

lenze tvoja teoria narazila na tazky problem. A to je taky, ze know how mozes skopirovat. A to v cine nielenze nie je nic vynimocne, ale je dokonca podporovane vladou. Navyse je vysoky nepomer medzi ekonomikou vyroby toho isteho produktu v EU a v cine. Navyse je vysoky nepomer v pristupe na EU trh a Cinsky trh.
Proste EU nehraje rovnu hru s Cinou ani s Indiou, a toto je dost velky klinec do rakvy EU ekonomiky.
EU trh sice tazi z lacnych cinskych vyrobkov, ale zvacsa na spotrebitelskej baze, co je kratkozrake, pretoze napriklad lacne cinske sroby zabijaju EU vyrobcov srobov (a takto vo vsetkych sferach), co pomaly ale iste zabija kupyschopnost eu obyvatelstva a technologicka evolucia eu vyrobcov nestiha vyvazovat negativa z rozmahajucich importov.
Stale viac a viac EU firiem sa stahuje do danovych rajov, presuva prevadzky za hranice EU.
Dnes uz typicke argumenty pre vyrobu v EU neplatia tak ako v 90tych rokoch (vymahanie prava, korupcia, politicka stabilita), ekonomicke vyhody daleko prevysuju nevyhody mimo eu statov

Fantomas
14. února • 19:15

Čili nabízet a prodávat vzduch :-)) To nás má uživit? Hehe.
A i na to, aby fungovaly služby, se musí někde brát peníze. A někdo taky musí pracovat, nemůžou si jen všichni navzájem něco opravovat, dělat si manikúru a tisknout si vizitky. To je přece nesmysl.

X1
14. února • 19:56

Ak myslis tym pojmom "vzduch" dusevnu pracu a ekonomiku zalozenu na vedomostiach tak ano. Dam Ti to na priklade. Firma vo vyspelom state navrhuje, vyvija, robi marketing a predaj, ale samotne vyrobky si nechava robit v Cine. Je uspesna a bohata. A v tomto ponimani skutocne robi so "vzduchom", lebo jedine co robi, je to, ze produkuje dusevnu pracu. Alebo si rad, ze namiesto toho, aby Cesko (alebo Slovensko, aby niekto nenamietal) su krajiny, kde su manufaktury, ale vyvoj je inde a ryzuju z toho ti, ktori pracuju so "vzduchom" a nie ti, ktori robia v automobilovych montovnach?Vyspela ekonomika ma byt ta vedomostna, o tom to je, rozumnym patri svet a peniaze, sprostym lopata. To plati ako u jednotlivcov tak na globalnej urovni na urovni statov.

lilo
14. února • 21:07

to su stare teorie co nefunguju. uvidis za par rokov. omyl. uspesne ekonomiky, dlhodobo, su vybalancovane, iste vedomostna ale aj core priemyselne zalozena. extremne povedane, ked sa na teba budu valit cinske tanky, tak ti tvoje vedomosti a dusevna praca bude tak na jedno... naviac amigo, firma vo vyspelom state navrhuje, vyvija, robi marketing a predava ale si uvedom, kolko ta firma potrebuje a zamestnava ludi? si tu bude za par rokov 40 percent ludi skrabat zadky co nebudu mat do coho pichnut... nehovoriac o tom, ze pri dnesnich technologiach to co budes pracne a draho vyvijat mesiace niekto iny skopiruje za par dni... tomu hovoris udrzatelny model.... kua ludia su slepi..

X1
14. února • 21:25

Vybilancovana ekonomika je v ramci europy maximalne Nemecko. Neviem, co chces vybilancovavat na Slovensku, kde vsetky manufaktury aj core priemyselne podniky vlastni zahranicie.Prave preto sa Slovensko musi orientovat na vedomostnu ekonomiku, lebo ta narozdiel od manufaktur a core-priemyslu nebude utekat za lacnou pracovnou silou inde. Da sa to udrzat len tak, ze Slovensko bude vediet ponuknut viac ako len lahko nahraditelnu lacnu pracovnu silu.

Fantomas
14. února • 21:40

Každá země se musí snažit o maximálně vyváženou ekonomiku jak nejlépe dovede. Od toho má vládu. Jenže ta vláda musí kopat za svou zem a ne za nějaké nadnárodní finanční skupiny.

X1
14. února • 23:12

No a v suvislosti s tymto clankom, ta francuzka vlada kope za francuzku spolocnost. Preto ma tak vytocil podton toho clanku.A k postkomunistickym krajinam. Chyba sa stala uz v 90-tych rokoch, kedy doslo k rozpredaniu, vykradnutiu, zapredaniu postkomunistickych krajin. Je pekne si hovorit o tom ako by to malo byt, ale pokial to nebude vychadzat z realii tak to nema zmysel. Co zmozu male postkomunisticke krajinky, kde vsetko podstatne vlastni zahranicie? Ktorych ekonomika je naviazana na export? Prejdi si obchodny register a pozri si vsetky strategicke firmy na ktorych stoji ekonomika, prides nato, ze vsetko je v zahranicnych rukach. Toto je potrebne si uvedomit a z toho vychadzat. Staci, ze by sa tie firmy zdekovali a v tom momente je ekonomika statu ochromena. Co urobi uz len odchod jedneho vacsieho zamestnavatela v regione? Okamzita nezamestnanost, zvysene socialne naklady statu, danovy vypadok.. A keby doslo k tomu, ze tych firiem sa zdekuje viac? A prave pri manufakturach je to riziko najvyssie, lebo za pasom dokaze robit aj Rumun, aj Cinan, aj Ind. Preto je lepsie ak sa stat snazi pritiahnut tie firmy, ktore by len tak lahko neodisli z dovodu lahkeho nahradenia pracovnej sily, preto zdoraznujem tu orientaciu na oblasti zvysou pridanou hodnotou. Specialistu nahradis podstatne tazsie. Toto je ekonomicka realita fungovania firiem. Pre firmy je podstatny zisk, je im jedno, ze kde maju svoje fabriky a "obycajny zamestnanci" ich v podstate nezaujimaju. Postavenie zamestnanca musi byt osetrene aj pravne statom, lebo inak ho zderu z koze. Akcionar bude tlacit na manazment firmy, ze chce viac dividend, manazment sa bude snazit maximalizovat zisk aj tym, ze bude setrit na nakladoch na zamestnancov atd.. Tak to funguje a obzvlast ak su zamestnanci lahko nahraditelni tak su len obycajne kolieska v stroji s ktorymi si kazdy bude robit co chce. A ak ma niekto snahu potlacat tieto socialne snahy (obzvlast v postkomunistickych krajinach) a tlacit sa do zadku nadnarodnym spolocnostiam, davat im danove prazdniny, ale nebojovat za prava zamestnancov a k tomu nadavat na socialny pristup, tak presne taky nema vo vlade co robit.

Skyline
15. února • 6:19

Je usmevne, jak jsi pomyleny - pritom by stacilo tak malo, oprostit se od tech socanskych blabolu o "zdierani z koze" a nutnost, aby se do vseho kakal stat a mohlo by se s tebou dat diskutovat vcelku rozumne.Nicmene hlavni duvod me reakce je zvedavost, jak se dle tebe hromady prumernych bambulu za pasem zacnou orientovat na oblasti s vyssi pridanou hodnotou. Posadime delnase do vyzkumaku? K pocitaci? Za mikroskop? Alebo ako si to sudruh iks jeden predstavujete?

Fantomas
14. února • 20:11

Ano, oba extrémy jsou špatně. Jak orientace na jednoúčelový dělnicko-montážní stát bez přidané hodnoty, tak orientace na stát duševního bohatství bez práce.
A jestli někdo rejžuje z vývoje a duševního vlastnictví, tak jsou to pouze jednotlivci. Ale rozhodně se tímhle způsobem neuživí celé státy.
Podle mě je klíčem k prosperitě rovnoměrnost a vyváženost. Pokud má nějaký stát (soustátí, kontinent, to je jedno) dlouhodobě fungovat a prosperovat, tak musí být rovnoměrně po celém území rozptýlené výrobní i nevýrobní složky VŠECH odvětví a to tak, aby bylo vše vyvážené a vyrovnané, aby nikdy nedocházelo k nadměrnému hromadění něčeho (jednostranné výroby, nezaměstnaných, to je opět jedno). Cokoliv tuto rovnoměrnost a vyváženost naruší, to okamžitě způsobí velké problémy někde jinde. A už vůbec je nemyslitelné, aby se nějaký stát živil jen něčím a ostatní obory a odvětví prodal do zahraničí. To bude fungovat jen chvíli, jen než dojdou peníze z prodeje.

X1
14. února • 20:37

Ciste teoreticky mas pravdu, ale vzdy musi existovat silnejsia orientacia na jednu stranu, nemoze to byt rovnomerne v stave globalizacie. Niektora krajina vie vytazit z toho, ze ma nerastne bohatstvo, ina z cestovneho ruchu, ina z polnohospodarstva, ina z lacnej pracovnej sily, ina z dusevneho vlastnictva. Ta rovnomernost o ktorej hovoris by bola mozne jedine vtedy, ak by kazdy stat mal rovnake podmienky. Realita je taka, ze ak sa krajiny ako Cesko a Slovensko nepreberu a nezacnu sa preorientovavat na segmenty ekonomiky s vyssou pridanou hodnotou (ako napriklad ten vyvoj, vyskum, sluzby, cestovny ruch, financny sektor atd..) tak skoncia zle. Motormi tychto ekonomik su manufaktury v zahranicnych rukach, ktore sa kedykolvek mozu zbalit a ostanu po nich prazdne haly, treba si jednoducho priznat, ze ako Cesko tak Slovensko tazia z lacnej pracovnej sily. A je smutne, ze je to tak a nedokazu tazit z niecoho ineho.

lilo
14. února • 21:12

komunista? ze ak sa krajiny ako Cesko a Slovensko nepreberu a nezacnu sa preorientovavat ... to snad skoncilo v 89, nie? orientaciu definuju firmy, nie krajiny. ci ako to myslis? tu ma Fiko povedat ze od januara ideme budovat nove vyskumne ustavy a plody ich prace budu zat vramci rvhp....? si smiesny. nasadni do lietadla a lobuj v usa nech tu IBM a spol zriadili nove vyvojove centra, pochopis... skor asi ale nepochopis.

X1
14. února • 21:21

Mas problem pochopit realitu? Pozri na com Slovenska ekonomika stoji. A prave taku orientaciu na take firmy ako IBM potrebujeme, mimochodom IBM na Slovensku davno je, ako aj Dell, HP, Soitron a mnozstvo inych.O tom pisem, ze my ako krajina sa musime orientovat viac na vedomostnu ekonomiku. Slovensku samo o sebe uz pomaly nic nepatri tak ako ostatnym postkomunistickym krajinam. Tak mas na vyber, bud sa budu ludia vzdelavat a budu tu investovat napr. IT spolocnosti alebo ludia budu na to srat a budu nas vyuzivat manufaktury.

Fantomas
14. února • 20:58

Sám jsi došel k závěru, že jednostrannost a specializace pouze na některé obory (zahraniční montovny) je špatně a pro stát a pro občany z dlouhodobého pohledu spíš riziko. Je prostě potřeba co největší univerzálnost a všestrannost. Jen to dokáže v dlouhodobém horizontu přinést jistotu (pokud nejsou jiné jistoty, třeba přírodní suroviny). Ale že se to nebude líbit "investorům" je jasné. Těm také nejde o žádnou dlouhodobou prosperitu, ale jen o zisk a je pro ně výhodnější závislost, než prosperita.

Fantomas
14. února • 20:50

Souhlasím, že využívání místních přírodních podmínek, nebo přírodního bohatství je velká výhoda. Ale je potřeba si uvědomovat, že člověk a celá společnost potřebuje ke svému životu všechny obory a odvětví a tedy pokud se stát některého oboru vzdá, tak výrobky z toho oboru musí lidé nakupovat. A už jsou v nevýhodě a závislosti. A čím větší nerovnoměrnost ekonomiky a víc chybějících oborů, tím větší nevýhoda a závislost (na něčem, na někom) a z toho plynoucí rizika.
A k těm chybějícím přidaným hodnotám u nás a na Slovensku si myslím, že to bylo cíleně omezené. Prostě po roce 89 nikdo nepotřeboval, abychom se rozvíjeli komplexně, to bychom brzy znamenali vážnou hrozbu a konkurenci pro západní státy. Zahraničním investorům vyhovovalo, že si tu nakoupili a postavili montovny a nás využili jako velice levnou pracovní sílu. A že je to ve výsledku špatně pro obě strany už jsme si tady říkali. Je to jen krátkodobý zisk pro pár jednotlivců (investorů, finančních skupin). Protože ale tyto finanční kruhy ovládají politickou moc ve státech, tak to budou udržovat jak jen to půjde. Ale už se to sype a hroutí, už to takhle dlouho nevydrží.

X1
14. února • 21:08

K poslednej vete. Ja som skor optimista a europe verim:-D Preto po precitani tohto clanku a vyciteni politickej orientacie mi to zdvihlo adrenalin. To, ze sa francuzi snazia stimulovat jeden zo svojich najvyznamnejsich podnikov povazujem za prirodzene, tu nejde o to, ze to posobi socialisticky, tu ide o to, ze za aktualnych podmienok to je na prezitie potrebne. Pri tychto gigantickych spolocnostiach niekedy nastane situacia, ze ak chcu prekonat napriklad tazsie obdobie potrebuju pomoc od statu napr. vo forme zaruk, prave z toho dovodu, aby to preklenuli a v buducnosti boli opat pre stat a ekonomiku prinosne. Stat ma svoju ulohu v ekonomike, cista forma volnej ruky trhu z dlhodobeho hladiska nefunguje, stat musi niekedy zasiahnut, musi vytvarat podmienky tak, aby bol zabezpeceny trvaly rast. A v spolocenstvach statov to plati tiez, preto mi nevadi "soc-pristup EU". Autor clanku ma evidentne so socialne orientovanymi stranami problem, kto vie preco, kapitalista nebude ked sa musi zivit pisanim takych clankov:-D

.
14. února • 18:46

o těch službách to už dávno neplatí, z toho už EU vystřízlivěla. a ten zbytek se dá ukrást a máte po srandě. pokud si navíc uvědomíme že pro všechny ty technologie, inovace ... potřebujete vzdělané a šikovné lidi, tak po té srandě máte dvojnásobně. v Bruselu už to tuší, ale zatím mlčí a raději vesele tančí na opulentních plesech v duchu hesla po nás potopa. a pro jistotu vydají nějakou xy-ntou direktivu co a jak.

Fantomas
14. února • 19:17

Přesně jako Titanic. Do spodních palub se valí ledová voda,, zatímco nahoře se tančí, hraje hudba a cinkají stříbrné příbory.

.
14. února • 18:35

nedělám si iluze, že si je tu lidé koupí i přes určitý nárust počtu chudých lidí. stejně tak, jako v době krize tvoří obrovské zisky Porsche či BMW a to zásluhou nárustu prodejů nejen v USA a Číně, ale překvapivě i v EU.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
14. února • 19:31

Ano, rozevírají se nůžky bohatství. V podstatě se bohatství přelévá od těch chudších vrstev k těm bohatším, což je krásně vidět právě na stoupajících ziscích luxusních značek (Porsche, BMW,...).

veto
15. února • 8:18

im stupaju zisky cisto koli tomu, ze sa luxusne znacky este nenaucili cnania vyrabat.
Prelievanie knowhow uz maju ale zabezpecene cez spolocne firmy, ktore su v cine nutnostou, ak chce nejaka mimo cinska automobilka vyrabat v cine, takze prva lastovicka quoros sa uz objavila, dalsie budu nasledovat.
Ako padol EU textilny priemysel, rovnako elektronicky, tak je na rade automobilovy.
Pricom nikto nie je schopny/ochotny robit nic s nepomerom ciel (dovoz do ciny 65% clo, do EU 10%, do indie 100%) a ani s presadzovanim lepsieho podnikatelskeho prostredia v EU- trend je skor opacny(eko normy a z toho vyplivajuce killer dane a pokuty, silnejuce odbory, milionarske dane...)

jogurt
14. února • 17:26

jako dva z našich neúspěšných prezidentských kandidátů....

Doporučujeme

Články odjinud