Elektromobily si v losím testu vedou obecně dobře. Na úrovni jako Model Y se však drží i poslední Ford Focus.
Španělský motoristický web km77 se již roky zabývá prováděním standardizovaného losího testu. Zkouška prověřující stabilitu vozu při náhlém vyhnutí se překážce a navrácení do jízdního pruhu tak nyní čekala i Teslu Model Y, která už je k mání i v Česku. Dle předpokladů si vedla stejně dobře jako v minulosti Model 3.
I přes vyšší hmotnost a větší karoserii si Model Y poradil s trasou bez problémů. Experti z km77 dodávají, že se auto chovalo předvídatelně a snadno ovladatelné už během prvních pokusů v rychlostech kolem 73 km/h, když měl řidič za volantem najeto pouhých 30 km po dálnici.
Nakonec však Model Y prošel testem i při rychlosti 83 km/h. Zatímco km77 vyzdvihuje dobře naladění řízení, podvozek a zásahy ESP, elektromobily s bateriemi v podlaze, a tudíž nízkým těžištěm, si v losím testu vedou obecně dobře. Ve výsledku je zmíněna i výhoda funkce regenerativního brzdění, jelikož elektromobil snižuje rychlost mnohem rapidněji, hned jakmile řidiči pustí nohu z pedálu plynu.
Stejné rychlosti 83 km/h bez sražení kuželů dosáhl i zmíněný Model 3, z konvenčních spalovacích vozů však toto skóre drží i Ford Focus. Ta nejlepší auta v losím testu zvládají stabilní průjezd právě v rychlostech kolem 80 km/h – nedávno třeba Toyota GR Yaris, km77 pak zmiňuje se stejnou rychlostí v minulosti i Hondu Jazz nebo Peugeot 3008.
A jak byste čekali, velmi dobře si Tesla Model Y vedla také ve slalomu. U videa lze zapnout anglické titulky.