Pro Tatru se rýsuje kontrakt v Indii na sto vozů k raketám

Kopřivnický výrobce nákladních automobilů Tatra se zřejmě bude podílet na dodávce 104 vozů pro indickou armádu. Ta má totiž podle tamního listu Economic Times v úmyslu postavit dvě čety s raketomety Pinaka osazenými právě na nových tatrovkách.
Pro Tatru se rýsuje kontrakt v Indii na sto vozů k raketám

Další vozy by sloužily jako doprovod a podpora raketových nosičů. Armáda už údajně dohodla cenu a kontrakt teď musí ještě schválit indická vláda. 

Tatrovky by se přitom paradoxně nakupovaly patrně od státem vlastněné dodavatelské firmy BEML, která se na jaře ocitla kvůli dodávkám pro armádu v centru korupčního skandálu, jejž zkoumá i tamní Ústřední úřad pro vyšetřování (CBI). Šéf BEML Natarajan musel v pondělí na nátlak CBI svůj post opustit.

Kopřivnická automobilka ale do Indie nedodává kompletní vozy a nemá tam ani přímé zastoupení. Na vyzbrojování indické armády se podílí jen jako dodavatel několika částí automobilu prostřednictvím dalších firem včetně BEML. Podle dostupných odhadů činí dodávky kopřivnické Tatry na celém vozidle zhruba třetinu.

„Pokud si indická armáda objedná nějaké další vozy Tatra, bude je objednávat od společnosti BEML a my budeme pro tyto dodávky zajišťovat potřebné komponenty,“ řekl deníku E15 generální ředitel kopřivnické Tatry Ronald Adams. „V tuto chvíli zajišťujeme některé objednávky pro Indii, nemáme však konkrétní informace o tom, že by byly určeny tomuto konkrétnímu odběrateli,“ dodal.

Skandál kolem tatrovek

Skandál vypukl v březnu, kdy velitel armády V. K. Singh obvinil indického lobbistu Tédžindera Singha, že mu před půldruhým rokem nabídl úplatek 140 milionů rupií (zhruba padesát milionů korun) za nákup šesti set vozů Tatra. Lobbista obvinění odmítl. Od té doby tamní úřady dodávky pro armádu zkoumají.

V Kopřivnici nyní čekají, zda se indičtí vyšetřovatelé z CBI ohlásí i u nich. I když je tuzemská Tatra pouze subdodavatelem některých dílů, vyšetřovatelé se podle tamních médií rozhodli pro inspekci přímo v Kopřivnici. Tatra údajně nedodávala nejmodernější technologie do aut tak, jak bylo ujednáno.

„Máme tytéž informace z médií, jako ostatní. Četli jsme uvedené zprávy v indickém tisku, nicméně dosud nás nikdo ze CBI nekontaktoval,“ podotkl Adams. Od spojení s korupčním skandálem se Tatra již dříve důrazně distancovala. 

Letité vazby

Indie je pro Tatru tradičním odběratelem. Za poslední čtvrtstoletí si tamní armáda pořídila zhruba sedm tisíc tatrovek, nejen jako rampy pro odpalování raket, ale i k přepravě dalších zařízení.

 

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky