Pro pražskou mládež je v Praze příliš mnoho aut

Pro pražskou mládež je v Praze příliš mnoho aut

Unikátní dotazník mezi mládeží vypracovaný iniciativou Auto*Mat a o. s. Oživení ukazuje nejen na obtíže, které zažívají adolescenti při cestování v MHD, ale také na problém alternativní dopravy. Z dotazníku vyplynulo, že ¾ respondentů by rádo jezdilo do školy na kole. Chybí ale cyklostezky, které by jim to umožnily. Pro téměř 90 % dětí je Praha městem přecpaným auty.

Průzkumu, který proběhl v rámci 3. ročníku Velké studentské cyklojízdy, se zúčastnilo celkem 112 pražských studentů ve věku od 12 do 20 let. Odpovídalo 82 chlapců a 35 dívek. Respondenti si nejvíce stěžovali na přecpanou MHD a nedostatečnou kapacitu některých spojů. Negativně se vyjadřovali i ke změnám v dopravě. Jmenovali zejména narůstající zpoždění a příliš dlouhé časové intervaly. Vadily jim ale i zácpy na silnicích a starý vozový park.

„Z našeho dotazníkového šetření vyplynulo, že 78 žáků a žákyň by rádo jezdilo do školy na kole. Brání jim v tom ale vysoký silniční provoz, množství nebezpečných míst na cestě a nedořešené cyklostezky. Ty nejsou často vůbec propojené,“ uvedla Jana Pírková z iniciativy Auto*mat. „Cyklista se tak dostává do riskantních, někdy i životu nebezpečných situací. Studenti proto nejvíce využívají MHD, kterou jezdí 99 ze 112 dotázaných.“

„Potěšilo nás ale, že přes zmíněné výhrady uměli studenti pražskou MHD i ocenit. Kladně hodnotili například poměrně slušné pokrytí města a rozmanitost spojů. To je v době prudkého nárůstu osobní automobilové dopravy v metropoli pozitivní zpráva a po zavedení kontroverzních změn v pražské MHD také jednoznačné poselství zástupcům hlavního města, že do systému pražské hromadné dopravy je třeba investovat, ne se snažit na něm ušetřit,“ říká Eva Šuchmanová ze sdružení Oživení, které pořádá projekt Výchova k udržitelné dopravě na školách a společně s Auto*matem projekt Velká studentská cyklojízda.

Studenti by rádi jezdili do školy na kole. Tato možnost jim je ve většině případů odepřena. Pražské cyklostezky na sebe totiž nenavazují a mladí lidé by tak na kole byli vystaveni příliš vysokému riziku. Polovina studentů hodnotí jako největší překážku provoz v pražských ulicích, přičemž 86 dotázaných tvrdí, že v Praze je příliš mnoho automobilů. V případě, že by byla Praha vybavena odpovídající infrastrukturou, parkování kol ve škole by pro žáky nebyl velký problém, neboť 71 respondentů odpovědělo, že jejich škola je vybavena parkovacími místy pro kola.

Zdroj: Auto*mat
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků