Pro pražskou mládež je v Praze příliš mnoho aut

Unikátní dotazník mezi mládeží vypracovaný iniciativou Auto*Mat a o. s. Oživení ukazuje nejen na obtíže, které zažívají adolescenti při cestování v MHD, ale také na problém alternativní dopravy. Z dotazníku vyplynulo, že ¾ respondentů by rádo jezdilo do školy na kole. Chybí ale cyklostezky, které by jim to umožnily. Pro téměř 90 % dětí je Praha městem přecpaným auty.

Průzkumu, který proběhl v rámci 3. ročníku Velké studentské cyklojízdy, se zúčastnilo celkem 112 pražských studentů ve věku od 12 do 20 let. Odpovídalo 82 chlapců a 35 dívek. Respondenti si nejvíce stěžovali na přecpanou MHD a nedostatečnou kapacitu některých spojů. Negativně se vyjadřovali i ke změnám v dopravě. Jmenovali zejména narůstající zpoždění a příliš dlouhé časové intervaly. Vadily jim ale i zácpy na silnicích a starý vozový park.

„Z našeho dotazníkového šetření vyplynulo, že 78 žáků a žákyň by rádo jezdilo do školy na kole. Brání jim v tom ale vysoký silniční provoz, množství nebezpečných míst na cestě a nedořešené cyklostezky. Ty nejsou často vůbec propojené,“ uvedla Jana Pírková z iniciativy Auto*mat. „Cyklista se tak dostává do riskantních, někdy i životu nebezpečných situací. Studenti proto nejvíce využívají MHD, kterou jezdí 99 ze 112 dotázaných.“

„Potěšilo nás ale, že přes zmíněné výhrady uměli studenti pražskou MHD i ocenit. Kladně hodnotili například poměrně slušné pokrytí města a rozmanitost spojů. To je v době prudkého nárůstu osobní automobilové dopravy v metropoli pozitivní zpráva a po zavedení kontroverzních změn v pražské MHD také jednoznačné poselství zástupcům hlavního města, že do systému pražské hromadné dopravy je třeba investovat, ne se snažit na něm ušetřit,“ říká Eva Šuchmanová ze sdružení Oživení, které pořádá projekt Výchova k udržitelné dopravě na školách a společně s Auto*matem projekt Velká studentská cyklojízda.

Studenti by rádi jezdili do školy na kole. Tato možnost jim je ve většině případů odepřena. Pražské cyklostezky na sebe totiž nenavazují a mladí lidé by tak na kole byli vystaveni příliš vysokému riziku. Polovina studentů hodnotí jako největší překážku provoz v pražských ulicích, přičemž 86 dotázaných tvrdí, že v Praze je příliš mnoho automobilů. V případě, že by byla Praha vybavena odpovídající infrastrukturou, parkování kol ve škole by pro žáky nebyl velký problém, neboť 71 respondentů odpovědělo, že jejich škola je vybavena parkovacími místy pro kola.

Zdroj: Auto*mat
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků