Pro Porsche se rýsuje kvůli 911 GT3 hodně velký problém

Pro Porsche se rýsuje kvůli 911 GT3 hodně velký problém

Po zprávách z března letošního roku, kdy Porsche upřesnilo příčinu vzplanutí několika exemplářů modelu 911 GT3, se zdálo, že je vše vyřešené. Necelým osmi stovkám vozů bude vyměněn motor a je po problému. Jenže nové informace ukazují, že se pro automobilku Porsche rýsuje poměrně velký problém, a to kvůli různým způsobům řešení na různých trzích.

Porsche přišlo na příčinu požáru, ve všech 991 GT3 vymění motory

Porsche přišlo na příčinu požáru, ve všech 991 GT3 vymění motory

Porsche totiž zákazníkům nabídlo kompenzaci za dobu, kdy musí nechat svůj vůz odstavený. Na tom by nebylo nic nepochopitelného, naopak. Jenže automobilka nabídla na různých trzích různé částky. Poté už stačilo, aby se zákazníci, kterých se toto týká, dali dohromady, vznikla takzvaná GT3 Worldwide Action Group a problém je na světě.

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Kauza hořících GT3 má pokračování, Porsche vyhlásilo svolávací akci

Zákazníci totiž mezi sebou zjistili, že zatímco v Americe automobilka nabízí 2000 dolarů za každý měsíc (zhruba 40 000 Kč), ve Spojených arabských emirátech to je dvojnásobek. Na domácí půdě pak Porsche nabízí 175 euro za každý den (tedy 4 800 Kč), ovšem ve Velké Británii nenabízí nikdo nic. Na to upozornil například britský Telegraph.

Vznikl proto oficiální dopis, ve kterém GT3 Worldwide Action Group požaduje jednotná pravidla, přičemž stupně odškodnění jsou rozděleny do tří skupin na ty, kteří vůz už koupili a byl jim dodán, druhou skupinou jsou zákazníci, kteří mají svůj exemplář vyroben, ale nebyl dodán, třetí skupinou jsou zájemci, kteří automobil objednali, ale dodávka byla odsunuta.

Porsche opravdu zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je poněkud vznětlivý

Porsche opravdu zastavilo dodávky modelu 911 GT3, je poněkud vznětlivý

První by měli dostat za každý den 175 euro, prostřední skupina 100 euro a třetí pak padesát euro. V prvních dvou skupinách se navíc požaduje prodloužení záruky o dva roky, třetí skupina by měla podle požadavků dostat navíc jeden rok. Tedy takový je návrh od samotných majitelů a zákazníků.

V dopise se také připomíná, že ona GT3 Worldwide Action Group prezentuje více než stovku zákazníků z celého světa. Velmi často jsou to vysoce postavení businessmani a stálí zákazníci automobilky Porsche.

Celá aféra kolem 911 GT3 tedy zdaleka ještě není u konce. Paradoxem celé této situace jsou výsledky ankety WCOTY, kde právě toto Porsche získalo titul nejlepšího sportovního vozu pro rok 2014.

Zdroj: Telegraph, Porkers

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků