Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

30 komentářů

Jan Gutbayer
25. července • 10:22

Na tom článku něco bude, loni na podzim jsem dělal výběrové řízení na svůj nový služebák a byl jsem popravdě šokován kvalitou nové Astry. A to tak, že jsem si ji koupil a nelituju. To auto je bez pardonu prémiový produkt a funguje prostě skvěle. A to říkám s plnou vahou člověka, který k Opelu přešel od Volva. Navíc třeba V60 není dramaticky (pokud vůbec) lepší auto a stojí 2x tolik. Astra mi dává prémiové zpracování a svezení za extrémně přijatelnou cenu /nebojte se vyjednávat, jde to víc než byste si kdy mysleli/. V čem má článek pravdu je, že ten pohyb k náročnější klientele byl moc rychlý - a já řeknu, kde je to vidět. Mentalita prodejců a hlavně forma prodeje samotného má do prémiovosti sakra daleko. I Fiat má lépe propracovaný systém. Dřívějším zájemcům o Opel ty věci možná nevadily, ale pokud má Opel skutečně přilákat náročné zákazníky, které si zaslouží a pro které má připravená auta, tak musí sakra rychle změnit přístup. Opel jak jsem vyrozuměl jede v modelových 4měsíčních cyklech, které si interně označuje jako A B C a problém je, že dělá neohlášené změny v barevném provedení, materiálech a čalouněních. Znamená to, že to, co zákazník vidí na vystaveném skladovém voze nelze garantovat na voze dodaném a nejsou to nijak podružné věci. K náročnějšímu zákazníkovi patří i to, že si chce svůj nový vůz poskládat do detailu podle sebe a vybere-li si látku XY, očekává, že v autě bude. Nebo vidí-li určité provedení podkufru u kombi, předpokládá, že bude i v jeho voze, objedná-li si to tak. Měl jsem po dodání auta drsný střet s prodejcem, protože 2 věci, které jsem považoval za úhelný kámen provedení designu auta byly jinak. Chválím tímto firmu Srba Servis, že se k věci postavila (po jistém zaváhání lokálního dealera) čelem a auto upravila. Stejně jsem nakonec ale třeba ještě zjistil, že zatímco v MY 2011 byla otěrová lišta v kufru nerezová, tak já ji mám plastovou.Abych ten delší text shrnul: Opel Astra je skutečně mimořádně povedené auto s nejlepším podvozkem ve třídě (mám srovnání s Golfem VI a Focusem II a Astra je dál, oproti Golfu o světelné roky) a s nejlépe propracovaným a zpracovaným interiérem ve třídě. Navíc za 22 000 km je zatím naprosto spolehlivá. Jsem zmlsaný a přesto jsem absolutně spokojený a považuji svou volbu za nečekanou, ale mimořádně šťastnou. Skok od minulé generace je opravdu mimořádný a už ta nebyla úplně špatná.Ale chce-li Opel zákazníky, které si zaslouží, musí zapracovat na systému prodeje (a to zejména na samotném systému, za který má odpovědnost fabrika).

Skyline
26. července • 11:48

Tvuj text je tezko uveritelny. Pokud pises, ze minula generace Astry nebyla "uplne spatna", pak pusobis dojmem cloveka, ktery chvali Octavii, protoze zrovna vylezl z "ne uplne spatneho" Favorita. Minula generace Astry bylo naprosto priserne auto, ktere melo design 20 let stary zvenku a 40 let stary uvnitr. Materialy otresne, S120 byla snad lepsi. Jizdni vlastnosti mizerne, rachot z 1.7 ropaka jak nekde v traktoru bez kousku odhlucneni. Kvalita snad jeste pod skodifkou, des bes. Pokud clovek, ktery o takovem strepu rekne, ze to "nebylo spatne" a pak soucasne neco jineho kritizuje (Golf) a chvali, pak je duveryhodnost nekde u nuly. Sam jsem s novou Astrou nejel, absolutne neni po zkusenosti s minulou generaci zajem, navic design me osobne nebere vubec, nejakou premiovost nechapu, kdes to vzal. Mam proste dojem, ze tvoje "rozmazlenost z Volva" znamena, ze Volvo byl strep, ktery z nejakeho divneho duvodu povazujes za neco vic a tak jine prumerne auto stavis na piedestal. Stejne jako ti skodifkari, kteri sotva vylezou z facka nebo stodvacky jsou pak z ochcavky u vytrzeni a delaji z toho kdo vi co (Zeli atd.).

Jan Gutbayer
27. července • 8:28

Hehe, vzhledem k tomu, že jsem se poměrně dlouho živil jako motoristický novinář a v daném nikoli zas tak vzdáleném období jsem jel se vším, co bylo na trhu, tak si troufám tvrdit, že mám určitou představu o tom, co je a co není dobré auto a jak se to pozná (jakkoli chápu vzhledem k úrovni místní motoristické novinařiny, že ten kredit není moc velký). Astru H 1,7 CDTI měli kolegové na dlouhodobý test, z čehož plyne, že jsem ji párkrát použil na delší služební cestu a pamatuju si, že ač jsem očekával děs, tak jízdní vlastnosti, sedačky a motor mě překvapily pozitivně, design je věc subjektivní a palubka, středový panel a ta řádková navigace byly totální děs běs. A žádné držáky na nápoje, což na delší cestě nepotěší. Celkově to auto ale nebylo špatné, to mi nevymluvíš. Nová generace je nicméně podstatně dál. Vtipné je, že v jedné větě řekneš, žes s Astrou J nejel a zároveň se podivuješ, kde jsem sebral tu prémiovost. Zkus se svézt a pak uvidíš. "Prémiovost" byť u Astry spíš chováním než "společenským uznáním" se projevuje mnoha drobnostmi. Zvuk dveří... ticho při dálničních rychlostech, o 3000 ot neslyšný motor (a 99 % není důvod překračovat 4000 z dostupných 6500 ot.)... absolutně nevrzající interiér ať člověk mačká cokoli kdekoli... vklady ve volantu a okolo páky automatu z kovu ne z barveného plastu (viď, Koncerne)... barevně odlišená palubka (do MY 2011 s jednou výjimkou v roce MY2012 ;-)... systémové zvuky... důstojně provedená opěrka lokte... pohodlí... je mnoho věcí, které ten pocit navozují a je úplně jedno, že to nikdo "zvenčí" nevidí. Pohyboval-li bych se mezi 3er, C, A3, V60, atd. tak není prakticky žádný rozdíl v úrovni, jakou se o mě to auto stará. A btw já nepotřebuju, aby to někdo další chápal, mě stačí, že se mě osobně podařilo koupit auto, které mě takovýmto způsobem hýčká (a ano, je to i výbavou, která je solidní) a spíš mi vyhovuje, že si všichni říkaj: ooopel? bííííílej? aaaastra? Jak takovým střepem můžeš vůbec jezdit? :-D

Skyline
27. července • 14:03

Ja mam ten prehled taky velmi solidni a hodnoceni minule Astry jako "nebylo to spatne", zvlast s ohledem na motor, sedacky a jizdni vlastnosti nejen, ze muj dojem z bezneho automoto novinare potvrzuje ("nejakou dobu jsem se zivil" o tom konec koncu svedci samo), ale taky me to presvedcuje o tvych nizkych narocich. Astrou jsem sice nejel, ale sem-tam to clovek vidi a jedna parkovala na ulici. Premioveho na tom nebylo nic. Pusobi-li to premiove uvnitr, OK, nemuzu soudit. Ale s ohledem na tve nizke naroky je tezke si od toho neco slibovat. Ze jsi koupil auto, jake ti vyhovuje na tom nic nemeni a je to jen dobre.

Book
25. července • 11:50

Text zajímavý, jen ho trochu srážejí superlativa typu nejlepší (měřeno? testováno na stejné trase, stejná kola, pneu atd.?), hodnocení propracovanosti a zpracovanosti v třídě na základě komparace se dvěma modely (byť hojně prodávanými), za 22 000 km musí být naprosto splolehlivé každé auto (jistou toleranci mám u novinek na trhu, ale jen z hlediska drobných mušek, nikoli základní funkčnosti auta). Minulá genrace byla naprosto katastrofální na poli vzhledu interiéru, jeho prostornosti, palety benzinových motorů atd..., oproti ní musí být každé auto skokem.Astra je běžný mainstream, nikoli prémie, ano opel se zlepšil, ale pořád jsou tam až moc budgetová místa, např tvrdý poškrábatelný plast na dveřích, zmiňovaná záměna kovové otěrové lišty za plastovou, změny v interiéru k horšímu, to si prémie nedovolí. Kvalitní podvozky má také celá řada konkurentů, objektivní hodnocení lze ale provést na základě testu ve stejných podmínkách.Závěr, z podtstaou kritické části souhlasím, zbytek je až příliš subjektivně zabarven nadšením z nového vozu, který se trefil do vkusu zákazníka.

Jan Gutbayer
25. července • 13:02

Rád odpovím: Porovnání bylo mezi Astra 1,4T kombi a Golf VI 1,4 TSI kombi, čili prakticky totožná auta, +- stejná velikost kol, trasa totožná. Astra po té místy rovné, místy dost rozbité silnici proplouvá s jistotou a elegancí a drncáky nepřenáší prakticky vůbec. Golf mi jednak naklepal ledviny a jednak v zatáčkách při ostřejší jízdě přechází do takové divné žvejkavé nedotáčivosti. Navíc má subj. hůř nastavení posilovač (je těžší, ale dává zlomek informací, co Astra).Po 22 kkm každý očekává, že bude nové auto zcela spolehlivé. Bohužel realita je poněkud jinde. Známý kupoval do firmy 2 Superby "fplnýpalběpyčo" a co s nima zažil za prvních 30 000 km, to by vydalo na knihu, x svolávaček, vyměněná čtvrtka auta, prostě co 2 měsíce auto na pár dní v servisu. A další měl to samé s Fabií RS, se Sharanem, s Touranem...Ad prémie... no ale to se právě shodnem. Přesně to, co popisujete je ta neprémiová část, která nesouvisí s autem, ale s politikou fabriky. Jinak si troufám tvrdit, že Astra se může směle postavit prémii po samotné kvalitativní stránce, hlavně proto, že prémiovky dneska nejsou technicky nebo zpracováním žádnej zázrak - MB C, V60, 3er... mám to prolezlý skrz naskrz. Jenže ty prémiovky to maj dohnaný tím, jak přistupují k zákazníkovi. Jenže já si z toho udělal jiný závěr: To, že je fabrika vůl a že je prodejce vůl, řeším jen jednou. Ale pak už se těším z toho, že mě auto hýčká, vypadá a funguje jako prémie, ač jí fakticky není. A ano, je to o tom, že se právě mě Astra trefila do vkusu. Vše, co jsem měl rád na Volvu tam je a mnoho věcí je i lépe a Volvo je dnes dělá hůře... bohužel, bolí mě to, ale je to tak.Ty poškrábatelné plasty nejsou tak horký, okolo klik je plast ok, ten tvrdý je jen na zadních dveřích a to jen pod okny a i tak není snadné ho poškrábat. Mám děti a ještě to nedokázaly.

Uff
25. července • 13:53

Pohádky o známých, co se jim jejich auto od VW (včetně Schade) sralo co 5.000 km si prosím nechej pro děti. Já kupuji fleetová auta do firmy už asi 12 let a mám poněkud jinou zkušenost. U Octavií a Passátů evidujeme v průměru první závady až po skončení záruk, zpravidla kolem 150.000 km - začíná to ložisky v kolech a konče max. setrvačníkem. Z cca. 30 ks koncernových aut nemělo za 4 roky běžného provozu ani jedno vážnou závadu na motoru, podvozku, brzdách nebo manuální převodovce. S Oplem nemám žádnou přímou zkušenost, ale lépe než VW na tom se spolehlivostí určitě nebude, stačí se podívat, která fleetová auta jsou nejprodávanější ... Opel to zcela určitě není ;)

Jyrki;
25. července • 22:02

Tak si tu jinou zkusenost nejdrive udelej.
Jinak gratuluji k obrovskemu stesti s vyberem aut. Pri podobnem poctu odebranych vozu bylo u nas problemovych aut dost, odchazela treba turba, EGR ventily a dokonce i prevodovka (v 70.000 km u Octavie II, 1.9 TDI 77 kw).

Jan Gutbayer
25. července • 16:55

Nevykládám pohádky. Beru jen zkušenosti, které mám z první ruky od svých známých. A mimochodem, tátův Passat, koupený jako nový v roce 2002 - neustálé závady, v 60 000 km na kulanci měněný motor... (pro poctivost dodávám, že identické auto pro druhého jednatele bylo prakticky bez problémů) a opravdu to není řidičem, ten druhý jednatel je na auta prase a o jeho rozjezdech si spojky vypráví temné hororové historky.Zmíněná auta byla všechna kupovaná od nových. Ještě jsem si vzpomněl na naše Focusy 1,6 TDCI... katastrofa, museli překotně z firmy... prej nějaká blbá série, jsem se někde dočetl. Mondeo 2.0 TDCI taky nic extra. Pak máme ještě Volva XC90 V8 kupovaná jako 3letá.. a taky nic moc... na obou jedna obrovská závada motoru (jedno ložisko, ale oprava za 60 na každým) a neustálé drobné závady. Proti tomu musím postavím naši Octavii I 1,8 T... dnes má přes 600 a nikdy se nedělalo nic než běžný servis... geniální auto, nejspolehlivější kus ve fleetu...

Book
25. července • 14:04

Aha a co pohádky o fleetových nákupčích :-)Ad prodávanost, jestli toto udáváte jako argument kvality výrobku, pak zřejmě není o čem a merketingu VW jen gratuluji k vymytí dalšího mozku :-)

Book
25. července • 13:25

OK, pak tedy ze srovnání s Golfem vyvodit závěr nejlepší ve třídě, mi přijde silně "vošajslich"... Jinému se navíc nastavení golfu může zamlouvat více (neobhajuji golf)Ad závady, realita z mého okolí je zase taková, že 22 kkm vydrží každé auto s prstem ve výfuku :-) toto nelze hodnotit, bohužel neexistují ani data, ze kterých se spolehlivost aut dá vyvodit (ADAC, TÜV a obdobné absurdity s ochranářskou funkcí všeho německého nelze snad s mozkem v hlavě brát vážně)Ad prémie, o tom byl můj příspěvek, dneska se auta příliš neliší technikou ani materiály (i když pravá prémie má vždy o něco "fíčurek" více, než mainstream), ael právě přístupem, customizovatelností, evolucí v rámci výrobního cyklu a přístupem k zákazníkovi a zde je opel opravdovým low costem. Kvalitní interiéry a zpracvoání v Evropě už dneska nabízí kdekdo, i takové automobilky, které mají v česku pivní pověst "šitů"Ty plasty jsem viděl řádně unavené, možná majitel, nevím, jen vím, že tvrdý plast lze vrobit i nepoškrábatelně....

Jan Gutbayer
25. července • 16:47

Novinářský dojem, že Golf je nejlepší ve třídě, dokonce snad etalon, opravdu nechápu. To auto je vevnitř celkem low cost, o provedení kufru se ani nebudeme bavit, golf připomíná feldu, astra je prostě perfektní. Ale subjektivní to jistě je, někdo má rád nepřesné těžké řízení a naklepaný ledviny, pro něj bude golf auto snů :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Book
25. července • 19:54

Nejsem novinář a jejich názor nesdílím, tzn. je-li podle někoho něco lepší než golf zřejmě nebude důvodem, že je to nejlepší, netvrdím ale také, že astra je špatná, je to celkově slušný průměr, někde nad, ale někde i pod a z auta snů jsem před mnoha lety vyrostl :-)

Zelí
25. července • 7:47

Z článku je zajímavé vyjádření managementu GM, že opel stavěli jako konkurenta k VW. O to se skutečně snažili a je to vidět na příkladu insignie, která je nabízenou technikou jako jediné auto srovnatelná s passatem. O to se žádný výrobce nikdy nepokusil. Takže insignia má srovnatelnou nabídku v motorech, převodovkách i trakcích. Samozřejmě pokud to není pokryto dostatečnými prodeji je pak insignia ztrátová.

Lukas
25. července • 5:28

S krizkem po funusu.Managment Opelu udelal za poslednich 15let spoustu nesmyslnych rozhodnuti.
Zaclo to tim, ze nedokazali vcas nahradit relativne oblibenou a da se rici levnou Omegu( nejdriv, ze to bude predokolka, pak zas zadokolka atd...), nahrazeni Frontery Antarou dalsi chybny krok, Antara se skoro neprodava, spis to mel byt doplnek k Frontere a ne nahrada.Vectra tak ta ac zajimava designem rychle zestarla a dojela na nespolehlivou techniku a nekvalitni naterialy.Astra tak ta byla vcelku OK, jen oproti Golfu malo prostorna.Corsa C byla prilis podobna predchzi generaci, coz ji castecne sebralo zakazniky, nova Corsa je docela hezka.Agila a spol, nema cenu se vyjadrovat.Nevim jak v Nemecku, ale v CR/SR jsou Oply cenove hodne nadsazeny, ac maj neustale nejaky akce je pro normalniho cloveka obtizne zorientovat se v jejich cenikach( nejsem laik, par let sem novy auta prodaval, tudiz s orientaci v cenikach nemam problem, jen u Opelu vcelku jo ;), o konfiguratoru se nebavme, tam se vysledna cena muze lisit i o 100tisic).Opel by mel zacit znovu a s cistym listem papiru....... A znovu se pokusit ziskat duveru zakazniku zpet.

majitel
24. července • 22:59

ako majitel Opla, mozem zodpovedne vyhlasit, ze mne chybat urcite nebude.Dovody?Auto s plne pozinkovanou karoseriou hnije jak blazen.
obity lak od kamienkov
otrasny servis (len napojenie na diagnostiku viac ako 100€!!!!!!)
slabe materialy - ozltnute svetla, osupene plasty
nekvalitne motory - znacka, ktora nedokazala za celu dobu existencie vymysliet spolahlivy motor patri na smetisko dejin
debilna politika komponentov - napr. termostat za 160€!!!!!
:-O:-O:-OV den, ked opel zanikne si otvorim sampus!

baboon
24. července • 20:02

Sto let bylo dost místa a najednou není? To je divný ...:-|
Že se spíš nebojí Vauxhall nebo Isuzu?:-/

WinDiesel
24. července • 20:07

Isuzu je nyní více propojeno s Toyotou než s GM.

WinDiesel
24. července • 20:06

Jsi trochu mimo.
Samozřejmě že Opel se počítá dohromady s Vauxhalem.
Isuzu již hodně dlouho nemá s GM nic společného až snad na 2% akcii vlastněných GM.

baboon
25. července • 9:07

Tak to se omlouvám, pro mně je Isuzu pořád pevně spojený s GM ... :-)

baboon
25. července • 9:07

Tak to se omlouvám, pro mně je Isuzu pořád pevně spojený s GM ... :-)

Rover623
24. července • 19:36

Tady je asi vše jasné, nejdřív GM potopilo Saab, právě tím, že spoustu dílů sdílel s Opelem. Nyní, kdy se Chevrolet prodává čím dál lépe pravděpodobně zaříznou i Opel. GM Opel sice nevlastní, takže ho nemůžou potopit tak jednoduše jako Saab, ale protože Opel spolupracuje s GM prakticky od svého vzniku (tedy od doby co dělá automobily, předtím dělal ještě kola), znamenalo by ukončení spolupráce s GM prakticky konec Opelu.Opel má momentálně stejný problém jako Saab, většinu dílů má společnou s Chevroletem, ale jeho auta jsou dražší a proč bych si měl kupovat auto od Opelu, když se kromě znaku na kapotě v ničem neodlišuje. Vlastně na tom byl Saab ještě líp, ten měl alespoň velkou skupinu loajálních zákazníků, kteří ta auta kupovali, Opel bohužel nemá ani to. V momentě kdy Chevrolet začne vyrábět luxusní limuzíny a vyšší střední třídu (tahle auta mu zatím chybí) je s Opelem konec.

Jan Gutbayer
25. července • 13:08

Kde začít... tak zaprvý... Saab dojel na to, že byli blbí a hrdý a právě místo totální unifikace furt jeli svou linii a ta auta odlišovali výrobně až moc a pak byly drahý (výrobně).Dále... jezdím po autosalonech a tam si lze rychle porovnat různá auta. Třeba i Opel a Chevrolet. Tam a zpět, tam a zpět... A zodpovědně říkám, že ačkoliv se třeba Cruze kombi vychází z Astry, tak Astru jsem koupil a Cruze bych nekoupil nikdy, protože tam chybí spousta drobných elegantních řešení a ten interiér i kufr působí mnohem méně kvalitně. A to jsem v tom ani nejel. Cruze mě prostě neoslovilo a cena by na tom nic nezměnila. Zvenku se mi přitom líbí, ale vevnitř bych "bydlet" nechtěl.

JaM
24. července • 19:43

oh, a co sa tyka luxusnyj vyssej strednej triedy, do EU sa uz dovaza nove Malibu 2013, a pravdepodobne sa bude aj este vacsia Impala. (nove Malibu sa uz da bezne vidiet v showroomoch Chevroletu a je to riadny kus auta...)

asdf
24. července • 20:41

Malibu je normální střední třída. Sice je tohle Daewoo o řád lepší než superblb nebo pasák, ale i tak to z něj vyšší střední nedělá :) B-]

JaM
25. července • 15:29

Malibu rovnako ako Cruze nie je Daewoo, kym Cruze designovali v studiach Oplu, Malibu 2013 je odzaciatku navrhnute US Chevroletom ako 8-ma generacia auta predavaneho v US... no a Impala ako som spominal bude patrit do vyssej strednej triedy.

DaewooMaster
30. července • 13:58

Cruze s Opelem prosím nepleť dohromady, byl opravdu navržen a primárně vyráběn i prodáván v Jižní Koreji. Šéfdesignérem byl Tae-Wan Kim, kde i podle jména je snad jasné, že to není žádný árijec: ;-)http://youtube.googleapis.com/v/w9F498ambhY...

JaM
24. července • 19:42

taky maly omyl... Opel je vlastneny GM, Nemecka vlada ma ale urcity pocet akcii Oplu a preto ho jeden cas chceli odkupit, no GM nesuhlasilo.

Rover623
24. července • 19:48

Abych řekl pravdu, nebyl jsem si jistý, jestli už má GM nadpoloviční většinu

mpolan
25. července • 9:33

Už dávno má nadpoloviční většinu.

Doporučujeme

Články odjinud