Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

S Opelem je to už zas nahnuté. Jeho šéf Karl-Friedrich Stracke byl před několika dny náhle „odejit“ a vzápětí ho následovala i Rita Forstová, šéfka rozvoje automobilky. 

General Motors, vlastník německé značky, okamžitě jmenoval dočasným šéfem Thomase Sedrana, bývalého konzultanta společnosti AlixPartners. Tento manažer má bohaté zkušenosti s restrukturalizacemi.

Co to znamená?

Ukazuje se, že plán, jehož podstata tkvěla v tom, že vedle sebe budou v Evropě koexistovat dvě značky koncernu General Motors - Opel a Chevrolet -, jejichž vozy sdílejí mnohé komponenty, selhává.

Leccos se ostatně dalo předvídat už před několika týdny po jednom dramatickém vystoupení šéfa Opelu před novináři. Tehdy řekl, že „GM pohnul s Opelem směrem k náročnějším zákazníkům moc rychle“. Opel by se měl utkávat podle představ amerického vedení s Volkswagenem.

Vize GM zato vyhovuje Chevroletu, který nahradil v Evropě i v Jižní Koreji značku Daewoo a nyní se snaží celkem úspěšně zbavit nálepky producenta levných a jednoduchých vozů. Podle GM byl měl vyplňovat se svými vozy mezery na trhu. 

Chevrolet prodal v Evropě za prvních pět měsíců 85 501 aut, Opel/Vauxhall 377 187.

V Česku činil podle SDA počet registrací za prvních šest měsíců u Chevroletu 1714 (loni 1432, podíl k loňsku 119 %) a Opelu 2003 (loni 2578, podíl k loňsku 77,7 %).

I tato čísla ukazují, že pro dvě podobné značky není v Evropě místo. Vedení GM se totiž nepodařilo, aby se od sebe výrazněji odlišily. Plán na spolupráci je, zdá se… kaput. 

Ilustrační fotografie: Profimedia.cz
 
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků