Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

S Opelem je to už zas nahnuté. Jeho šéf Karl-Friedrich Stracke byl před několika dny náhle „odejit“ a vzápětí ho následovala i Rita Forstová, šéfka rozvoje automobilky. 

General Motors, vlastník německé značky, okamžitě jmenoval dočasným šéfem Thomase Sedrana, bývalého konzultanta společnosti AlixPartners. Tento manažer má bohaté zkušenosti s restrukturalizacemi.

Co to znamená?

Ukazuje se, že plán, jehož podstata tkvěla v tom, že vedle sebe budou v Evropě koexistovat dvě značky koncernu General Motors - Opel a Chevrolet -, jejichž vozy sdílejí mnohé komponenty, selhává.

Leccos se ostatně dalo předvídat už před několika týdny po jednom dramatickém vystoupení šéfa Opelu před novináři. Tehdy řekl, že „GM pohnul s Opelem směrem k náročnějším zákazníkům moc rychle“. Opel by se měl utkávat podle představ amerického vedení s Volkswagenem.

Vize GM zato vyhovuje Chevroletu, který nahradil v Evropě i v Jižní Koreji značku Daewoo a nyní se snaží celkem úspěšně zbavit nálepky producenta levných a jednoduchých vozů. Podle GM byl měl vyplňovat se svými vozy mezery na trhu. 

Chevrolet prodal v Evropě za prvních pět měsíců 85 501 aut, Opel/Vauxhall 377 187.

V Česku činil podle SDA počet registrací za prvních šest měsíců u Chevroletu 1714 (loni 1432, podíl k loňsku 119 %) a Opelu 2003 (loni 2578, podíl k loňsku 77,7 %).

I tato čísla ukazují, že pro dvě podobné značky není v Evropě místo. Vedení GM se totiž nepodařilo, aby se od sebe výrazněji odlišily. Plán na spolupráci je, zdá se… kaput. 

Ilustrační fotografie: Profimedia.cz
 
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků