Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

Pro Opel a Chevrolet není v Evropě dost místa

S Opelem je to už zas nahnuté. Jeho šéf Karl-Friedrich Stracke byl před několika dny náhle „odejit“ a vzápětí ho následovala i Rita Forstová, šéfka rozvoje automobilky. 

General Motors, vlastník německé značky, okamžitě jmenoval dočasným šéfem Thomase Sedrana, bývalého konzultanta společnosti AlixPartners. Tento manažer má bohaté zkušenosti s restrukturalizacemi.

Co to znamená?

Ukazuje se, že plán, jehož podstata tkvěla v tom, že vedle sebe budou v Evropě koexistovat dvě značky koncernu General Motors - Opel a Chevrolet -, jejichž vozy sdílejí mnohé komponenty, selhává.

Leccos se ostatně dalo předvídat už před několika týdny po jednom dramatickém vystoupení šéfa Opelu před novináři. Tehdy řekl, že „GM pohnul s Opelem směrem k náročnějším zákazníkům moc rychle“. Opel by se měl utkávat podle představ amerického vedení s Volkswagenem.

Vize GM zato vyhovuje Chevroletu, který nahradil v Evropě i v Jižní Koreji značku Daewoo a nyní se snaží celkem úspěšně zbavit nálepky producenta levných a jednoduchých vozů. Podle GM byl měl vyplňovat se svými vozy mezery na trhu. 

Chevrolet prodal v Evropě za prvních pět měsíců 85 501 aut, Opel/Vauxhall 377 187.

V Česku činil podle SDA počet registrací za prvních šest měsíců u Chevroletu 1714 (loni 1432, podíl k loňsku 119 %) a Opelu 2003 (loni 2578, podíl k loňsku 77,7 %).

I tato čísla ukazují, že pro dvě podobné značky není v Evropě místo. Vedení GM se totiž nepodařilo, aby se od sebe výrazněji odlišily. Plán na spolupráci je, zdá se… kaput. 

Ilustrační fotografie: Profimedia.cz
 

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud