S Opelem je to už zas nahnuté. Jeho šéf Karl-Friedrich Stracke byl před několika dny náhle „odejit“ a vzápětí ho následovala i Rita Forstová, šéfka rozvoje automobilky.
General Motors, vlastník německé značky, okamžitě jmenoval dočasným šéfem Thomase Sedrana, bývalého konzultanta společnosti AlixPartners. Tento manažer má bohaté zkušenosti s restrukturalizacemi.
Co to znamená?
Ukazuje se, že plán, jehož podstata tkvěla v tom, že vedle sebe budou v Evropě koexistovat dvě značky koncernu General Motors - Opel a Chevrolet -, jejichž vozy sdílejí mnohé komponenty, selhává.
Leccos se ostatně dalo předvídat už před několika týdny po jednom dramatickém vystoupení šéfa Opelu před novináři. Tehdy řekl, že „GM pohnul s Opelem směrem k náročnějším zákazníkům moc rychle“. Opel by se měl utkávat podle představ amerického vedení s Volkswagenem.
Vize GM zato vyhovuje Chevroletu, který nahradil v Evropě i v Jižní Koreji značku Daewoo a nyní se snaží celkem úspěšně zbavit nálepky producenta levných a jednoduchých vozů. Podle GM byl měl vyplňovat se svými vozy mezery na trhu.
Chevrolet prodal v Evropě za prvních pět měsíců 85 501 aut, Opel/Vauxhall 377 187.
V Česku činil podle SDA počet registrací za prvních šest měsíců u Chevroletu 1714 (loni 1432, podíl k loňsku 119 %) a Opelu 2003 (loni 2578, podíl k loňsku 77,7 %).
I tato čísla ukazují, že pro dvě podobné značky není v Evropě místo. Vedení GM se totiž nepodařilo, aby se od sebe výrazněji odlišily. Plán na spolupráci je, zdá se… kaput.
Ilustrační fotografie: Profimedia.cz