Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy reálným prodejním artiklem. Nikoli jen doplňkem v modelové řadě, jak je tomu často u nás. Proto se pro několik takových nových aut vyplatí zajet k západním sousedům.

Je to prosté - větší trh znamená i silnější postavení malých sportovních aut na trhu. To je hlavní důvod, proč si milovníci aut pro zábavu můžou v Německu, kde jinak auta určená pro masy obvykle stojí více než u nás, koupit svůj vysněný stroj levněji. Rozdíly byly i dříve, teď našincům, kteří se odhodlají ke koupi auta v zemích platících eurem, pomáhá i silnější koruna. My jsme aktuálně přepočítávali německé ceny kurzem 1 euro=26,23 Kč.

K tomu, abyste přivezli nové auto od německého dealera, toho není potřeba zase až tak moc. Nový vůz stačí na jeden den přihlásit v Německu a dostanete převozní značky a pojištění. Auto poté můžete převézt do Česka a přihlásit jej zde. Záruka na něj bude platit úplně stejná.

Je možné také ušetřit za tyto poplatky. Někteří prodejci nabízí, že vám po zaplacení auta vydají doklady, vůz přihlásíte v ČR přímo a vrátíte se pro něj už s českými registračními značkami.

A nyní už přehled aut, na které jsme se zaměřili a porovnávali oficiální ceníkové ceny u nás a u německých dealerů příslušné značky:

Toyota GT86

Na českém trhu stojí sportovní Toyota s manuální klimatizací, šestnáctipalcovými koly a dotykovou obrazovkou 819 900 korun. V Německu stejný vůz seženete v přepočtu za 786 tisíc. Rozdíl je tedy 33 tisíc korun. Za to už je k mání slušná porce benzinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo 4C

I exkluzivní italský sporťák lze u západních sousedů pořídit levněji. V přepočtu konkrétně za 1 665 000 korun. Za stejné auto u českého dealera necháte rovných 1 800 000 - o 135 tisíc více. U verze Spider rozdíl činí ještě více - 177 tisíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda MX-5

U Německu se Miata prodává od 603 tisíc korun. V základu nabídne šestnáctipalcová kola, manuální klimatizaci a standardní palubní systém se čtyřmi reproduktory - stejně jako v Česku. Zde ale za malou Mazdu dáte 629 900 korun, což je téměř o 27 tisíce více.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat 124 Spider

Základní výbava fiatu je podobná jako u jeho japonského sourozence - zmíněné Mazdy MX-5. Shoduje se i základ na německém a českém trhu. Rozdíl je opět v ceně. V Německu za základ zaplatíte 655 tisíc, v České republice už 709 900 Kč. Za ušetřených 54 000 Kč si pak můžete s novým autem vyrazit ještě na pěknou dovolenou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků