Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy reálným prodejním artiklem. Nikoli jen doplňkem v modelové řadě, jak je tomu často u nás. Proto se pro několik takových nových aut vyplatí zajet k západním sousedům.

Je to prosté - větší trh znamená i silnější postavení malých sportovních aut na trhu. To je hlavní důvod, proč si milovníci aut pro zábavu můžou v Německu, kde jinak auta určená pro masy obvykle stojí více než u nás, koupit svůj vysněný stroj levněji. Rozdíly byly i dříve, teď našincům, kteří se odhodlají ke koupi auta v zemích platících eurem, pomáhá i silnější koruna. My jsme aktuálně přepočítávali německé ceny kurzem 1 euro=26,23 Kč.

K tomu, abyste přivezli nové auto od německého dealera, toho není potřeba zase až tak moc. Nový vůz stačí na jeden den přihlásit v Německu a dostanete převozní značky a pojištění. Auto poté můžete převézt do Česka a přihlásit jej zde. Záruka na něj bude platit úplně stejná.

Je možné také ušetřit za tyto poplatky. Někteří prodejci nabízí, že vám po zaplacení auta vydají doklady, vůz přihlásíte v ČR přímo a vrátíte se pro něj už s českými registračními značkami.

A nyní už přehled aut, na které jsme se zaměřili a porovnávali oficiální ceníkové ceny u nás a u německých dealerů příslušné značky:

Toyota GT86

Na českém trhu stojí sportovní Toyota s manuální klimatizací, šestnáctipalcovými koly a dotykovou obrazovkou 819 900 korun. V Německu stejný vůz seženete v přepočtu za 786 tisíc. Rozdíl je tedy 33 tisíc korun. Za to už je k mání slušná porce benzinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo 4C

I exkluzivní italský sporťák lze u západních sousedů pořídit levněji. V přepočtu konkrétně za 1 665 000 korun. Za stejné auto u českého dealera necháte rovných 1 800 000 - o 135 tisíc více. U verze Spider rozdíl činí ještě více - 177 tisíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda MX-5

U Německu se Miata prodává od 603 tisíc korun. V základu nabídne šestnáctipalcová kola, manuální klimatizaci a standardní palubní systém se čtyřmi reproduktory - stejně jako v Česku. Zde ale za malou Mazdu dáte 629 900 korun, což je téměř o 27 tisíce více.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat 124 Spider

Základní výbava fiatu je podobná jako u jeho japonského sourozence - zmíněné Mazdy MX-5. Shoduje se i základ na německém a českém trhu. Rozdíl je opět v ceně. V Německu za základ zaplatíte 655 tisíc, v České republice už 709 900 Kč. Za ušetřených 54 000 Kč si pak můžete s novým autem vyrazit ještě na pěknou dovolenou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků