Pro nový malý sporťák se vyplatí zajet do Německa. Ušetříte až 177 tisíc

Na velkém německém trhu jsou kompaktní sportovní vozy reálným prodejním artiklem. Nikoli jen doplňkem v modelové řadě, jak je tomu často u nás. Proto se pro několik takových nových aut vyplatí zajet k západním sousedům.

Je to prosté - větší trh znamená i silnější postavení malých sportovních aut na trhu. To je hlavní důvod, proč si milovníci aut pro zábavu můžou v Německu, kde jinak auta určená pro masy obvykle stojí více než u nás, koupit svůj vysněný stroj levněji. Rozdíly byly i dříve, teď našincům, kteří se odhodlají ke koupi auta v zemích platících eurem, pomáhá i silnější koruna. My jsme aktuálně přepočítávali německé ceny kurzem 1 euro=26,23 Kč.

K tomu, abyste přivezli nové auto od německého dealera, toho není potřeba zase až tak moc. Nový vůz stačí na jeden den přihlásit v Německu a dostanete převozní značky a pojištění. Auto poté můžete převézt do Česka a přihlásit jej zde. Záruka na něj bude platit úplně stejná.

Je možné také ušetřit za tyto poplatky. Někteří prodejci nabízí, že vám po zaplacení auta vydají doklady, vůz přihlásíte v ČR přímo a vrátíte se pro něj už s českými registračními značkami.

A nyní už přehled aut, na které jsme se zaměřili a porovnávali oficiální ceníkové ceny u nás a u německých dealerů příslušné značky:

Toyota GT86

Na českém trhu stojí sportovní Toyota s manuální klimatizací, šestnáctipalcovými koly a dotykovou obrazovkou 819 900 korun. V Německu stejný vůz seženete v přepočtu za 786 tisíc. Rozdíl je tedy 33 tisíc korun. Za to už je k mání slušná porce benzinu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Alfa Romeo 4C

I exkluzivní italský sporťák lze u západních sousedů pořídit levněji. V přepočtu konkrétně za 1 665 000 korun. Za stejné auto u českého dealera necháte rovných 1 800 000 - o 135 tisíc více. U verze Spider rozdíl činí ještě více - 177 tisíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mazda MX-5

U Německu se Miata prodává od 603 tisíc korun. V základu nabídne šestnáctipalcová kola, manuální klimatizaci a standardní palubní systém se čtyřmi reproduktory - stejně jako v Česku. Zde ale za malou Mazdu dáte 629 900 korun, což je téměř o 27 tisíce více.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Fiat 124 Spider

Základní výbava fiatu je podobná jako u jeho japonského sourozence - zmíněné Mazdy MX-5. Shoduje se i základ na německém a českém trhu. Rozdíl je opět v ceně. V Německu za základ zaplatíte 655 tisíc, v České republice už 709 900 Kč. Za ušetřených 54 000 Kč si pak můžete s novým autem vyrazit ještě na pěknou dovolenou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků